PERSBERICHT

Winst Accell Group stijgt met 13% in eerste halfjaar

Heerenveen, 22 juli 2011 - Accell Group N.V. heeft in het eerste halfjaar van 2011 een verdere groei van omzet en winst gerealiseerd. De omzet nam met 9% toe tot EUR 373,0 miljoen (1(e) helft 2010: EUR 342,4 miljoen). De nettowinst steeg met 13% naar EUR 27,3 miljoen (1(e) helft 2010: EUR 24,1 miljoen).

Ren Takens, Voorzitter van de Raad van Bestuur van Accell Group: "De populariteit van fietsen binnen en buiten Europa stijgt. De belangstelling van consumenten voor milieu, mobiliteit, gezondheid en actieve recreatie blijft groot. Dit leidt tot meer gebruik van onze producten voor zowel woon-werkverkeer als voor recreatieve en gezondheidsdoeleinden. Met name voor innovatieve sportieve fietsen en elektrische fietsen is veel interesse. Mede door de vroege zomerse temperaturen is het nieuwe fietsseizoen vanaf maart goed van start gegaan. Onze sterke merken en de diverse segmenten waarin we opereren alsmede de geografische spreiding geven ons de mogelijkheid snel op veranderende marktomstandigheden en kansen in te spelen. In de rest van het jaar zullen we actief blijven kijken naar acquisitiemogelijkheden. Met de jaarlijkse nieuwe collectie met weer veel innovaties verwachten we in het tweede halfjaar een verdere toename van de operationele resultaten."

Belangrijkste ontwikkelingen 1(e) helft 2011

In de eerste helft van 2011 is de omzet van Accell Group met 9% gestegen. Zowel autonoom en als gevolg van acquisitie nam de omzet toe. De totale omzet bij fietsen steeg 10% en de verkoop van fietsonderdelen en accessoires nam toe met 14%. Het fietsseizoen begon in veel landen vroeg maar zwakte af in juni door lagere consumentenbestedingen. De integratie van Accell Bisiklet in Turkije en Atala (50%-belang) in Itali verloopt goed. In juni is Vartex, een kleinere distributeur van fietsen en fietsonderdelen & accessoires in Zweden overgenomen. De omzet van de in de afgelopen jaren afgeslankte fitnessdivisie daalde in het afgelopen halfjaar verder door gewijzigde distributiestructuren en lagere verkopen. De brutomarge bij alle productgroepen was goed.