TomTom « Terug naar discussie overzicht

Wist u dat.........................?

5.522 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 273 274 275 276 277 » | Laatste
de koe
0
tom tom word niet genoemd,maar hd trafic werkt toch met sim?

'Nieuwe simkaart voor meer apparaten'

Uitgegeven: 18 november 2010 16:25
Laatst gewijzigd: 18 november 2010 16:25

AMSTERDAM – De GSM Association (GSMA), een associatie waar veel mobiele providers en gerelateerde bedrijven deel van uitmaken, werkt aan een nieuw type simkaart.

© ANPDe nieuwe geïntegreerde simkaart moet op afstand geprogrammeerd kunnen worden, maar zal vooral verschillen van de huidige simkaart wat betreft compatibiliteit met apparaten als camera’s, mp3-spelers en e-readers.

De simkaart moet er voor gaan zorgen dat ook deze apparaten over internet gaan beschikken en moet uitwisseling tussen mobiele apparaten vergemakkelijken.

Ontwikkeling

“De traditionale simkaart is heel belangrijk geweest en heeft zich bewezen op het gebied van veiligheid en de overdracht van contacten”, aldus Rob Conway, CEO van de GSMA. “Nu de industrie zich ontwikkelt van het aansluiten van telefoons naar het aansluiten van veel meer apparaten, is het belangrijk dat de simkaart ook meer functionaliteiten krijgt.”

De geïntegreerde simkaart zal bovendien nieuwe mogelijkheden bieden zoals ‘remote computing’ door middel van Near Field Communication (NFC). Deze techniek zorgt ervoor dat apparaten op korte afstand draadloos met andere apparaten kunnen communiceren.

NFC

Zo kunnen gebruikers bijvoorbeeld elektronisch betalen door een apparaat voor een betaalsysteem te houden. NFC wordt gezien als een geavanceerde versie van RFID, doordat de technologie in staat is in twee richtingen te communiceren. Eerder bleek dat zowel Apple als Google bezig zijn met NFC.

de koe
4
hvasd2
0
quote:

de koe schreef op 13 december 2010 19:20:

Apple onthult top verkopende apps van dit jaar - TomTom app voor iPhone deed het super in 2010

www.siliconrepublic.com/new-media/ite...
Goed gevonden Abtje van mij. Gewoon super.
de koe
0
Zag net op de website van de ANBW dat ze ook zoiets als HD Traffic en IQ Routes willen gaan maken. Er is al een soort van beta versie van.

Op de screenshot zie je dat je aan de bovenkant zo'n slider kunt bewegen. Dan zie je op elk moment van de dag de voorspelde vertragingen. Ook zie je dat de dekking een stuk meer is dan alleen een deel van de snelwegen (zoals het bij ANWB altijd was geweest).

Weet iemand hier meer vanaf?

[verwijderd]
0
quote:

de koe schreef:

Zag net op de website van de ANBW dat ze ook zoiets als HD Traffic en IQ Routes willen gaan maken. Er is al een soort van beta versie van.

Op de screenshot zie je dat je aan de bovenkant zo'n slider kunt bewegen. Dan zie je op elk moment van de dag de voorspelde vertragingen. Ook zie je dat de dekking een stuk meer is dan alleen een deel van de snelwegen (zoals het bij ANWB altijd was geweest).

Weet iemand hier meer vanaf?

google maar eens inrix en anwb
triumph3
0
Als de anwb iets niet kan is het dat wel. heb in 2002 het navigatiesysteem van de anwb gekocht. Dat ging het helemaal maken en zou state of the art zijn. Iemand nog gehoord van de Enging?
[verwijderd]
0
quote:

triumph3 schreef op 21 december 2010 06:28:

Als de anwb iets niet kan is het dat wel. heb in 2002 het navigatiesysteem van de anwb gekocht. Dat ging het helemaal maken en zou state of the art zijn. Iemand nog gehoord van de Enging?
TomTom kan eerder auto's met pech helpen dan dat de ANWB navigatiesoftware kan maken.
Mvr gr, Daf66
JvH
0
quote:

diederique schreef:

23.12.2010 12:49

Exane BNP senkt Ziel für TomTom auf 5,30 Euro - 'Underperform'

www.finanznachrichten.de/nachrichten-...
Valt de daling van vandaag nog mee dan.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Trouwens, volgens mij is er een link tussen Sailtron BV (nu Garmin Nederland )en BNP Paribas. Is wel verdacht in relatie tot dit advies.
sappas
0
quote:

Dirk1947 schreef:

Trouwens, volgens mij is er een link tussen Sailtron BV (nu Garmin Nederland )en BNP Paribas. Is wel verdacht in relatie tot dit advies.
Wat is het advies van BNP Paribas inzake Garmin?

Groetjes,

Sappas
de koe
2
interview bron telegraaf

TOPMAN GODDIJN WIL GROTERE PORTIE AZIË
door THEO BESTEMAN
AMSTERDAM – TomTom breidt komend jaar fors uit, van zo’n 3500 naar 4000 werknemers. Het voert de ontwikkeling van navigatiediensten voor automobilisten en overheid op. In groeiregio’s schroeft het zijn marktaandeel op. „We moeten onze leidende positie snel uitbouwen”, zegt topman Harold Goddijn in een interview. Hij kijkt vooral naar Azië. „Nederland moet accepteren dat het economisch zwaartepunt daar komt te liggen. Strategisch zijn wij er niet op voorbereid.”

,,Nog maar 600”, grapt Goddijn. Met vulpen beschrijft hij de stapel kerstkaarten in zijn glazen Amsterdamse kantoor. „Deze ruimte”, blikt hij rond op de werkvloer, „wordt echt te klein.”

TomTom expandeert en verwacht veel van economieën in Oost-Europa en nog meer van India, China en Brazilië.

,,In India komen er zo’n 150 man bij om onze positie te versterken.” De navigatiebouwer kan in die markt zijn bedrijfsmodel voor Europa en de VS goeddeels overzetten, met zijn kaarten voor losse navigatiekastjes, mobieltjes, en ingebouwd in auto’s. In China, zegt grootaandeelhouder Goddijn, is de bescherming van zijn software echter ’moeilijk’. „Maar we moéten in China zitten”, zegt hij gedreven. „Het land heeft de grootste autogroei, zo’n 25% van alle auto’s is minder dan één jaar oud. In Europa is dat 8%.”

TomTom nut zijn immense routesoftware uit. Het heeft jarenlang rijgedrag van automobilisten digitaal opgeslagen. Vooral in de zakelijke automarkt, dienstverlening en met verkoop van licenties van zijn software, zegt TomTom daardoor stevig te kunnen groeien. Zijn bedrijf oriënteert zich op betaaldiensten, bijvoorbeeld om direct vanuit de auto parkeerruimte te reserveren.

TomTom ’experimenteert’ met betaalde, aanvullende internetverwijzingen naar bedrijven, zoals nu al met hotels direct op de autonavigatie. Dat mag niet doorschieten, zegt hij. „Mailen terwijl je rijdt, past niet. En we gaan automobilisten ook niet via McDonald’s naar kantoor leiden.”

Na jaren van kritiek over het gebrek aan resultaat, zien zakenbanken weer kansen. UBS verwacht tot 25% stijging van het aandeel. Ook ING en Barclays zetten TomTom veel hoger, vanwege de potentie van nieuwe inbouwcontracten met autobedrijven. Waar het aandeel nu rond € 7,70 cirkelt, noemden zij afgelopen dagen € 9,25 tot € 10 haalbaar. TomTom is overnamekandidaat, concluderen analisten van Theodoor Gilissen, die het aandeel op € 10 zetten.

Ondanks de groei hekelt de markt de aankoop met forse leningen van digitale kaartenmaker Tele Atlas. Veel analisten zien verkoop naderen, maar Goddijn negeert dat geluid. ,,Tele Atlas is de kérn van ons bezit. Rond die kaart hebben we onze producten georganiseerd met verkeersinformatie. Tele Atlas past ook in onze strategie om minder afhankelijk te worden van pnd’s (routekastjes, red.) en uit te breiden naar de auto-industrie.”

Flitsers

TomTom verwacht daarom komende tijd meer afspraken met autoproducenten te maken, zoals die met Mazda en Renault, om navigatie al in de fabriek in te bouwen. Inmiddels loopt 40% van alle Renaults met dashboardroutewijzer van de band. Gemiddeld is dat 18% van alle auto’s. „Daar zit dus groei”, zegt Goddijn.

Hij mikt ook op meer omzet door internet, auto en telefoon verder op elkaar af te stemmen. „Dan kun je producten en diensten gaan uitwisselen.” Nieuwe inkomsten ziet Goddijn in verkoop van diensten, vooral aan de overheid. Over een aantal jaren kunnen verkeersborden langs de weg grotendeels verdwijnen, filosofeert hij. Als alle auto’s verbonden worden met gps, zijn actuele tips van Rijkswaterstaat over de lokale snelheid, regenbuien en wegwerk of flitsers op hun dashboard de volgende stap.

„Waarschuwingen op borden boven de weg en actueel adviessnelheid kun je direct in je auto laten binnenkomen. Andersom zien wij zo waar files ontstaan. Dat is bruikbare informatie voor overheden. Ik vind het geen overdreven gedachte om elke auto in Nederland met navigatie uit te gaan rusten – heus niet alleen met TomToms.”

Rijkswaterstaat en TNO kijken mee. Goddijn: „Denk aan wat je bespaart: minder files, afname van CO2-uitstoot, je rijdt veiliger. Nederland kan hierin voortrekker zijn.”

de koe
0
--------------------------------------------------------------------------------


Wisselende taxaties voor TomTom
Vrijdag 24 december 2010

De afgelopen week hebben analisten wisselende taxaties afgegeven voor TomTom. Waar de analisten van Exane BNP Paribas namelijk besloten om hun koersdoel te verlagen, werd door ING het koersdoel juist verhoogd. Gemiddeld zijn analisten echter van mening dat de koers van het aandeel voldoende is opgelopen en zien daardoor weinig opwaarts potentieel voor de komende periode.

Door onze redactie
Lagere verwachtingen
De analisten van Exane BNP Paribas hebben op 23 december hun koersdoel voor TomTom verlaagd naar 5,30 euro en hanteren daarbij een underperform-advies. Het nieuw koersdoel wordt daarnaast gecombineerd met aanzienlijk lagere verwachtingen voor de winst per aandeel voor de korte termijn. Volgens de analisten loopt de Amerikaanse markt voor navigatieapparaten sterker terug dan verwacht. Daarnaast hebben de analisten de hoge marketingkosten van TomTom onderschat waardoor zij minder opwaarts potentieel zien.

Betere outlook
Bij ING hebben ze het koersdoel voor TomTom juist recent nog verhoogd van 7,50 euro naar 9,25 euro, naar aanleiding van de betere outlook voor de middellange termijn. Dit is onder meer een gevolg van nieuwe inbouwcontracten met autofabrikanten, zo stelt analist Marc Zwartsenburg. Hij wijst daarbij ook op de positievere outlook die TomTom zelf voor deze periode heeft afgegeven.

Consensus
Voor het aandeel staan 11 koop-, 7 houd- en 3 verkoopadviezen uit, waardoor de consensus licht positief is. Wordt er gekeken naar recent afgegeven taxaties kan de conclusie worden getrokken dat er sprake is van een licht positief sentiment. De consensus is deze maand verbeterd door de adviesverhoging van UBS op 10 december. De analisten verhoogden hun advies van neutral naar buy omdat zij verwachten dat de PND-activiteiten wel eens veerkrachtiger zouden kunnen zijn dan waar de markt rekening mee houdt. De analisten rekenen daarnaast op een verbetering van de winstgevendheid door nieuw aangeboorde omzetstromen met een hoge marge. Het koersdoel is door de analisten verhoogd met 3 euro naar 9,50 euro.

Gemiddeld hanteren analisten een koersdoel van 7,76 euro, waarmee zij een rendement verwachten van bijna 4% Gemiddeld vinden analisten dus dat de koers nog wel enig opwaarts potentieel herbergt. Dit is voor een groot deel gerelateerd aan de forse koersstijging die de koers over de afgelopen periode heeft doorgemaakt. Vanaf begin oktober, toen de koers nog rond de 4,50 euro stond, is deze in rap tempo opgelopen tot het huidige niveau van circa 7,50 euro. Hiermee heeft het aandeel over het afgelopen kwartaal een winststijging gerealiseerd van maar liefst 67%.

Mede daarom zijn de analisten van Exane BNP Paribas zou pessimistisch gestemd over de koersontwikkeling voor de komende periode. Zij gaan met hun koersdoel van 5,30 euro namelijk uit van een neerwaarts risico 29%. Aan de andere kant verwachten de analisten van ING met hun verhoogde koersdoel van 9,25 euro dat de koers kan stijgen met bijna 24% en gaan de analisten van UBS zelfs uit van een stijging van ongeveer 27%. Toch hanteren de meeste analisten een koersdoel dat in de buurt ligt van de huidige koers en vinden het aandeel daarom eerlijk gewaardeerd, wat aangeeft dat het opwaarts potentieel enigszins beperkt is.
[verwijderd]
0
mooi volkje! 3e x dit stuk in iets andere woorden op 3 verschillende data(steeds na stijging). zwakke redenen worden aangegeven vind ik persoonlijk
5.522 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 273 274 275 276 277 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront