BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

Maart 2023

1.724 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 83 84 85 86 87 » | Laatste
HenkdeV
0
Nog maar een keer:

Kabinet stopt met aanleg wegen en spoor: stikstof zet streep door plannen
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE
17 mrt. 2023

DEN HAAG - Voorlopig worden vrijwel geen nieuwe wegen en spoorlijnen in Nederland aangelegd. Door de stikstofcrisis, een personeelstekort en stijgende prijzen ’kunnen we op korte termijn geen nieuwe plannen voor de aanleg van infrastructuur uitvoeren’. Die harde boodschap heeft minister Mark Harbers (Infrastructuur) na afloop van de ministerraad afgegeven.

Daarmee zet dit kabinet een streep door meerdere infrastructuurplannen. Miljarden euro’s die waren uitgetrokken voor de aanleg van wegen en spoor worden vanaf nu gespendeerd aan het onderhoud van bestaande infrastructuur, zo laat Harbers weten. Zo zullen de komende tijd veel bruggen, viaducten en sluizen – die op leeftijd zijn – worden vervangen of een grote onderhoudsbeurt krijgen.

’Bitter weinig’

De stikstofproblematiek gooit roet in het eten bij de aanleg van nieuwe projecten. „De realiteit is dat we bitter weinig nieuwe aanlegbesluiten hebben kunnen nemen, vanwege stikstof”, zegt Harbers.

Sinds de Raad van State afgelopen november een stikstofvrijstelling voor de bouw van tafel veegde, dreigen veel bouwprojecten spaak te lopen. Alleen al een tekort aan stikstofdeskundigen voor de berekeningen die nodig zijn om een project goedgekeurd te krijgen, kan voor enorme vertragingen zorgen.

’Keuzes nodig’

En dus worden er de komende tijd helemaal geen nieuwe wegen of spoorlijnen meer aangelegd. Projecten die noodzakelijk zijn voor de ontsluiting van nieuwe woonwijken gaan overigens wél door, net als de vervanging van onveilige verkeerspunten. Harbers verwacht desondanks dat wegenbouwers hun handen de komende jaren vol hebben aan onderhoud. Ook daarbij blijven volgens de minister ’keuzes nodig’. Zo zal onderhoud ’dat niet direct bijdraagt aan veiligheid en bereikbaarheid’ worden afgebouwd, aldus Harbers.

Dat betekent in de praktijk onder meer dat het aantal verkeersborden in Nederland omlaag gaat. Want die borden zijn niet allemaal meer nodig door de opkomst van navigatiesystemen in de auto, zegt de minister. Ook zullen stoplichten en borden boven de snelweg verdwijnen.
Zwijnash
0
quote:

HenkdeV schreef op 21 maart 2023 20:17:

Nog maar een keer:

Kabinet stopt met aanleg wegen en spoor: stikstof zet streep door plannen
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE
17 mrt. 2023

DEN HAAG - Voorlopig worden vrijwel geen nieuwe wegen en spoorlijnen in Nederland aangelegd. Door de stikstofcrisis, een personeelstekort en stijgende prijzen ’kunnen we op korte termijn geen nieuwe plannen voor de aanleg van infrastructuur uitvoeren’. Die harde boodschap heeft minister Mark Harbers (Infrastructuur) na afloop van de ministerraad afgegeven.

Daarmee zet dit kabinet een streep door meerdere infrastructuurplannen. Miljarden euro’s die waren uitgetrokken voor de aanleg van wegen en spoor worden vanaf nu gespendeerd aan het onderhoud van bestaande infrastructuur, zo laat Harbers weten. Zo zullen de komende tijd veel bruggen, viaducten en sluizen – die op leeftijd zijn – worden vervangen of een grote onderhoudsbeurt krijgen.

’Bitter weinig’

De stikstofproblematiek gooit roet in het eten bij de aanleg van nieuwe projecten. „De realiteit is dat we bitter weinig nieuwe aanlegbesluiten hebben kunnen nemen, vanwege stikstof”, zegt Harbers.

Sinds de Raad van State afgelopen november een stikstofvrijstelling voor de bouw van tafel veegde, dreigen veel bouwprojecten spaak te lopen. Alleen al een tekort aan stikstofdeskundigen voor de berekeningen die nodig zijn om een project goedgekeurd te krijgen, kan voor enorme vertragingen zorgen.

’Keuzes nodig’

En dus worden er de komende tijd helemaal geen nieuwe wegen of spoorlijnen meer aangelegd. Projecten die noodzakelijk zijn voor de ontsluiting van nieuwe woonwijken gaan overigens wél door, net als de vervanging van onveilige verkeerspunten. Harbers verwacht desondanks dat wegenbouwers hun handen de komende jaren vol hebben aan onderhoud. Ook daarbij blijven volgens de minister ’keuzes nodig’. Zo zal onderhoud ’dat niet direct bijdraagt aan veiligheid en bereikbaarheid’ worden afgebouwd, aldus Harbers.

Dat betekent in de praktijk onder meer dat het aantal verkeersborden in Nederland omlaag gaat. Want die borden zijn niet allemaal meer nodig door de opkomst van navigatiesystemen in de auto, zegt de minister. Ook zullen stoplichten en borden boven de snelweg verdwijnen.
Met de overwinning van bbb wordt dit aangepast- Rutter is master in onderhandeling, er wordt aanpassen gemaakt, er zal wat minder strak regels komen
IQ
0
quote:

Zwijnash schreef op 21 maart 2023 20:22:

[...]

Met de overwinning van bbb wordt dit aangepast- Rutter is mister in onderhandeling, er wordt aanpassen gemaakt, er zal wat minder strak regels komen
Zo is het, bouwen MOET.
Wildboy11
0
quote:

Zwijnash schreef op 21 maart 2023 20:22:

[...]

Met de overwinning van bbb wordt dit aangepast- Rutter is mister in onderhandeling, er wordt aanpassen gemaakt, er zal wat minder strak regels komen
Dus men gaat de miljarden aan onderhoud en bestaande infra besteden, kwestie van een bericht goed interpreteren.

Daarmee zet dit kabinet een streep door meerdere infrastructuurplannen. Miljarden euro’s die waren uitgetrokken voor de aanleg van wegen en spoor worden vanaf nu gespendeerd aan het onderhoud van bestaande infrastructuur, zo laat Harbers weten. Zo zullen de komende tijd veel bruggen, viaducten en sluizen – die op leeftijd zijn – worden vervangen of een grote onderhoudsbeurt krijgen.
Wildboy11
0
quote:

IQ schreef op 21 maart 2023 20:25:

[...]
Zo is het, bouwen MOET.
Juist, nieuwbouw of bestaande bouw het gaat om honderden miljarden per jaar waar Bam inmiddels nu weer veel sterker presteert met veel betere marges.
HenkdeV
0
quote:

Zwijnash schreef op 21 maart 2023 20:22:

[...]

Met de overwinning van bbb wordt dit aangepast- Rutter is master in onderhandeling, er wordt aanpassen gemaakt, er zal wat minder strak regels komen
Kan mij niet voorstellen dat D66 daar mee instemt. Zou deze partij ongeloofwaardig maken. Dus kabinet naar huis, nieuwe verkiezingen en daarna een eindeloze formatie. Zijn we meer dan een jaar verder, waarin er niets gebeurt.
Wildboy11
0
Ik verheug me op het dividend op 14 april en 4 mei gaan we goede cijfers met betere marges zien bij Bam, misschien ook nog een aangename verassing op 12 april bij de aandeelhoudersvergadering, want van de heel wat claims die Bam in Ierland heeft ingediend voor het meerwerk aan het kinderziekenhuis, verwacht ik ook op niet al te lange termijn goedkeuring van betalingen !!!
HenkdeV
0
quote:

Wildboy11 schreef op 21 maart 2023 20:30:

[...]

Dus men gaat de miljarden aan onderhoud en bestaande infra besteden, kwestie van een bericht goed interpreteren.

Daarmee zet dit kabinet een streep door meerdere infrastructuurplannen. Miljarden euro’s die waren uitgetrokken voor de aanleg van wegen en spoor worden vanaf nu gespendeerd aan het onderhoud van bestaande infrastructuur, zo laat Harbers weten. Zo zullen de komende tijd veel bruggen, viaducten en sluizen – die op leeftijd zijn – worden vervangen of een grote onderhoudsbeurt krijgen.
Laat in ieder geval zien dat stikstof etc. grote gevolgen heeft voor nieuwe zaken. En dat staat haaks op wat jij keer op keer beweert. En voor dat vervangende onderhoud zullen ook (weer) plannen moeten worden gemaakt. Gaat ook weer tijd kosten.
HenkdeV
0
quote:

Wildboy11 schreef op 21 maart 2023 20:39:

Ik verheug me op het dividend op 14 april en 4 mei gaan we goede cijfers met betere marges zien bij Bam, misschien ook nog een aangename verassing op 12 april bij de aandeelhoudersvergadering, want van de heel wat claims die Bam in Ierland heeft ingediend voor het meerwerk aan het kinderziekenhuis, verwacht ik ook op niet al te lange termijn goedkeuring van betalingen !!!
Puur wensdenken, waar geen enkel bewijs voor aan te dragen is. Net zoals voor dat bod:-).
Zwijnash
0
quote:

Wildboy11 schreef op 21 maart 2023 20:39:

Ik verheug me op het dividend op 14 april en 4 mei gaan we goede cijfers met betere marges zien bij Bam, misschien ook nog een aangename verassing op 12 april bij de aandeelhoudersvergadering, want van de heel wat claims die Bam in Ierland heeft ingediend voor het meerwerk aan het kinderziekenhuis, verwacht ik ook op niet al te lange termijn goedkeuring van betalingen !!!
Voor claims ga ik vanuit dat wat is wel al betaald - er moeten een wortel zijn voor Bam zo snel de bouw af te krijgen, Bam had ook gezegd als jullie zijn er niet blij mee kunnen wij ook stoppen met bouw en iemand anders kunt het overnemen.

Ik ga vanuit dat er een afspraak is dan gemaakt, de winst in VK/ Ireland is wat larger dan normal dus zo kunnen dat niet alles wordt betaald maar groter deel van.

Van wat ik weet allen €40 miljoen is bij high court
aandeeltje!
0
quote:

OnoMatopee schreef op 21 maart 2023 07:02:

[...]Heeft gij ooit een positieve posting gedaan over welk aandeel dan ook??
haha zeker hoor. Maar getroost ik heb verder gewoon een stapel Bam gekocht gister en vandaag. Maar over sommige fondsen ben ik structureel helemaal niet positief en daar zit ik bij Bam ookgewoon goed in. Want dat kun je terugzien in de koersontwikkeling al jaren geef ik aan wat ik ervan denk en vooralsnog gelijk. Dus long buy and hold daar heb ik het over is bij Bam gewoon waardeloos gebleken de laatste jaren, maar ik ben er vaak genoeg in en uit geweest en nee geen verliesgevende transakties.

Jomaarends
0
Nee henkie
Gewoon allen bbb stemmen grote meerderheid geen coalitie dan kunne ze gewoon regeren
Mvg
HenkdeV
0
quote:

PostNL schreef op 21 maart 2023 22:16:

Nee henkie
Gewoon allen bbb stemmen grote meerderheid geen coalitie dan kunne ze gewoon regeren
Mvg
Ik wens ze veel succes, maar wel zonder mijn stem.

Door ABM Financial News op woensdag 22 maart 2023

Prijzen Nederlandse koopwoningen lopen terug

(ABM FN-Dow Jones) Bestaande koopwoningen zijn in februari op jaar- en op maandbasis goedkoper geworden. Dit bleek woensdag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek en het Kadaster.

De prijzen in Nederland daalden in februari met 0,8 procent op jaarbasis, de eerste prijsdaling sinds april 2014, aldus het statistiekbureau. In januari van dit jaar stegen de prijzen met 1,1 procent op jaarbasis, in december met 2,7 procent en in februari 2022 met 20,2 procent.

Ten opzichte van januari daalden de prijzen met 1,5 procent.

De prijzen van bestaande koopwoningen bereikten in juni 2013 een dieptepunt. Vervolgens was er sprake van een stijgende trend, tot augustus 2022. Sindsdien is de prijsindex vijf maanden op rij gedaald.

De gemiddelde transactieprijs van een woning was in februari 410.189 euro.
Gadus morhua
2
quote:

PostNL schreef op 21 maart 2023 22:16:

Nee henkie
Gewoon allen bbb stemmen grote meerderheid geen coalitie dan kunne ze gewoon regeren
Mvg
Dat lijkt me geen verstandige keuze.
Grote problemen zullen dan niet snel opgelost worden, problemen die er al tientallen jaren liggen en steeds worden opgeschoven.
Affijn, laten we hier maar geen politiek discussie gaan vormen want daar is de draad te klein voor.
Dat het een ingewikkelde kwestie is lijkt me duidelijk.
innicksname
0
quote:

Zwijnash schreef op 21 maart 2023 20:22:

[...]

Met de overwinning van bbb wordt dit aangepast- Rutter is master in onderhandeling, er wordt aanpassen gemaakt, er zal wat minder strak regels komen
Zonder wetswijziging en hulp vanuit Brussel, kan de regering niet zomaar iets aanpassen. Doen ze dat wel, dan fluit de rechter ze terug. Dat niet wat ik per se wil, maar wel de werkelijkheid. Ben wel benieuwd welke geitenpaadjes er gevonden worden, want de zoektocht naar versoepeling zal er komen. Misschien een uitzondering voor de bouw? :-)
innicksname
0
quote:

Wildboy11 schreef op 21 maart 2023 20:33:

[...]

Juist, nieuwbouw of bestaande bouw het gaat om honderden miljarden per jaar waar Bam inmiddels nu weer veel sterker presteert met veel betere marges.
De praktijk zal haaks staan op waar behoefte aan is, aldus de Rabo: www.ad.nl/economie/economie-verrassen...
innicksname
0
quote:

Gadus morhua schreef op 22 maart 2023 07:58:

[...]

Dat lijkt me geen verstandige keuze.
Grote problemen zullen dan niet snel opgelost worden, problemen die er al tientallen jaren liggen en steeds worden opgeschoven.
Affijn, laten we hier maar geen politiek discussie gaan vormen want daar is de draad te klein voor.
Dat het een ingewikkelde kwestie is lijkt me duidelijk.
Duimpje.
HenkdeV
0
quote:

innicksname schreef op 22 maart 2023 08:31:

[...]
De praktijk zal haaks staan op waar behoefte aan is, aldus de Rabo: www.ad.nl/economie/economie-verrassen...
Klein stukje daaruit:

In vergelijking met andere Europese landen doet de Nederlandse economie het in elk geval uitzonderlijk goed. Landen als het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië en Duitsland zijn net als Nederland hard geraakt door de coronacrisis maar Nederland is het beste door die periode gekomen. We zijn veerkrachtig.”

Zo slecht is het nu ook allemaal weer niet:-).
HenkdeV
0
quote:

innicksname schreef op 22 maart 2023 08:30:

[...]
Zonder wetswijziging en hulp vanuit Brussel, kan de regering niet zomaar iets aanpassen. Doen ze dat wel, dan fluit de rechter ze terug. Dat niet wat ik per se wil, maar wel de werkelijkheid. Ben wel benieuwd welke geitenpaadjes er gevonden worden, want de zoektocht naar versoepeling zal er komen. Misschien een uitzondering voor de bouw? :-)
Dappere krijger Johan Vollenbroek staat vast al op scherp.
1.724 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 83 84 85 86 87 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 10:55
Koers 3,772
Verschil -0,058 (-1,51%)
Hoog 3,800
Laag 3,758
Volume 113.142
Volume gemiddeld 1.427.326
Volume gisteren 705.352

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront