Volkswagen « Terug naar discussie overzicht

Volkswagen

3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 » | Laatste
voda
0
Leveringen Volkswagen onder druk

In januari bijna 12 procent minder.

(ABM FN-Dow Jones) Volkswagen Group heeft in januari 2023 ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder 11,9 procent minder wagens afgeleverd. Dit bleek vrijdag uit cijfers van de Duitse autoproducent.

In totaal verkocht Volkswagen in de eerste maand van dit jaar 616.200 auto's, tegen 699.600 in januari 2022.

De daling is met name het resultaat van een afname van de verkoop in China. In China verkocht de Duitse autoproducent vorige maand 203.100 auto's, een daling van 40,7 procent in vergelijking met de 342.400 auto's die het in januari 2022 verkocht.

Ook in Centraal- en Oost Europa was sprake van druk. Daar verkocht Volkswagen 29.900 auto, een daling van 23,2 procent.

In de overige markten zaten de verkopen stevig in de lift. In West-Europa verkocht Volkswagen 20,2 procent meer auto's, ofwel 213.400 stuks.

In Noord- en Zuid-Amerika was sprake van een stijging van respectievelijk 15,5 en 30,4 procent. In het Midden-Oosten en Afrika steeg de verkoop met 26,9 procent.

Kijkend naar de merken van de Volkswagen Group viel op dat er vooral minder passagiersauto's van het merk Volkswagen werden verkocht. Hier werd een daling genoteerd van ruim 19 procent. Seat deed het juist goed met een plus van bijna 31 procent. Wel is het Volkswagen merk nog altijd goed voor het leeuwendeel van de verkopen van de groep. Zo verkocht de fabrikant 324.400 personenwagens van dit merk en ook nog eens ruim 29.000 bedrijfswagens.

Bij Audi daalde de verkoop van 135.400 naar 114.400 stuks.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
Ron Kerstens
1
Dit is niet het nieuws waar we op zaten te wachten. Maar ik neem aan dat de inzakkende Chinese verkopen alles met de lockdowns te maken hadden en dat dit gaat herstellen. Die dalende verkopen aan Oost en Centraal Europa zijn ook goed verklaarbaar maar maakt qua aantallen weinig uit. Goede nieuws zijn de fors aantrekkende verkopen in Europa, Noord en Zuid Amerika en Midden Oosten.
[verwijderd]
0
20 feb 2023 19:30

Volkswagen wordt geconfronteerd met mogelijke terugroepacties nadat milieu-ngo rechtszaak over emissiesoftware heeft gewonnen

Een Duitse rechtbank heeft maandag de rechtszaak van een milieu-ngo tegen de federale automobielautoriteit toegewezen, omdat die auto's heeft vrijgegeven met software voor uitlaatgasrecirculatie die volgens haar illegaal is.
De NGO, Deutsche Umwelthilfe, eist dat de Volkswagen Golf wordt teruggeroepen wegens softwaremanipulatie van het emissiemechanisme, en beweert dat de KBA-autoriteit nooit had mogen toestaan dat deze voertuigen op de markt werden gebracht.

"De zaak was effectief succesvol," zei een woordvoerder van de rechtbank, wat betekent dat het besluit van de autoriteit om de voertuigen vrij te geven, moet worden herroepen.

De DUH plant nog meer zaken tegen de KBA waarbij voertuigen van BMW, Volkswagen en Mercedes-Benz betrokken zijn. Als deze zaken succesvol zijn, zouden tot tien miljoen auto's waarvoor de KBA toestemming heeft gegeven, moeten worden teruggeroepen, aldus de NGO.

Volkswagen zei in een verklaring dat het zou wachten op de volledige motivering van het Hof om te beslissen over de volgende stappen.

Het Europees Hof van Justitie steunde afgelopen november de rechten van milieuverenigingen om dergelijke acties te ondernemen tegen EU-voertuiggoedkeuringen op basis van de rechtszaak van DUH, die aanvankelijk in 2017 door de administratieve rechtbank van Sleeswijk werd verworpen.

De uitspraak heeft betrekking op software die Volkswagen heeft geïnstalleerd om de hercirculatie van uitlaatgassen te controleren, wat volgens EU-rechtbanken onder bepaalde omstandigheden illegaal is, maar volgens Volkswagen in overeenstemming is met de wet.
Ron Kerstens
0
Ook Stellantis vanochtend uitstekende cijfers, recordwinst van 16,7mlrd. Marktkapitalisatie van 56mlrd dus een kw van ca 3,2.

Kortom, de autobouwers zijn bijzonder laag gewaardeerd, hopen maar dat het geen klassieke valuetrap is.
Vavli
0
voda
0
Volkswagen Develops Complete Drive System for Electric Cars

Strategic Research Institute
Published on :
27 Feb, 2023, 3:30 am

Volkswagen Group Technology has provided an outlook of upcoming electric car innovations in the areas of batteries, charging and electronic components. The focus was on the electric drive system of the future. For this purpose, Volkswagen is taking care of all the central components itself and, in addition to batteries and electric motors, is now developing pulse inverters and thermal management systems internally. The Volkswagen drive system coming from one source offers significant efficiency and cost advantages: Up to 20% more efficiency is possible through the optimal combination of individual components alone.

The pulse inverter is the brain of the electric drive train and is largely responsible for efficiency and performance. For the first pulse inverter to be “designed by Volkswagen”, the developers of these core components redesigned the hardware and software from the ground up. Thanks to the modular toolkit principle, this can be implemented in everything from entry-level engines to sports cars with an output of over 500 kW and more in future. The technology is currently being developed for series production maturity and can already be used with the next MEB generation.

When it comes to thermal management systems, Volkswagen is working on entirely new solutions. While today a large number of individual modules and long hose connections are used, in future these will be replaced with an extremely compact, integrated thermal module. This will control the entire air conditioning, including for the high-voltage battery, and thus will have a major impact on the vehicle’s range and fast-charging capability. The new all-in-one module is also significantly lighter, more robust and more efficient than current systems.

In addition to efficiency, the main focus of the development of all central electric drive components is scalability – because high economies of scale reduce costs.
voda
0
Klachten van klanten leiden tot vernieuwde Volkswagen ID.3

Volkswagen vernieuwt de ID3, het allereerste model van de compleet nieuwe generatie van elektrische auto's van dit merk. Ruim drie jaar na zijn debuut gunt VW hem een bescheiden facelift, een vernieuwd interieur en verbeteringen op het gebied van bedieningsgemak, software en rijhulpen. Met veel van die vernieuwingen geeft VW gehoor aan de klachten van klanten.

Niek Schenk 01-03-23, 09:45 Laatste update: 10:00

Bezitters van een ID.3 klaagden onder meer over het vele, goedkoop ogende plastic in het interieur. Dat interieur doet nu duurder aan, dankzij zachtere materialen in onder meer de deurpanelen en op het dashboard. Verder is het laatste stukje leer, rondom het stuurwiel, vervangen door diervriendelijk materiaal en is nu een iets groter deel van de auto te recyclen. Net als voorheen wordt de ID.3 volledig klimaatneutraal geproduceerd in Zwickau.

Lees ook
Test Volkswagen ID.3 Pure: geld besparen met deze elektrische instapper
Test VW ID.5: ruim, comfortabel en soms onhandig

Het nieuwe centrale beeldscherm voor het infotainment is 12 inch (30,5 centimeter) groot: oftewel twee inch meer dan het huidige scherm. Het systeem bevat nieuwe software en dat was wel nodig ook. Bezitters van een ID.3 kampten de afgelopen jaren regelmatig met storingen. Het infotainment zou nu logischer moeten werken en zou ook gemakkelijker te bedienen zijn met aanraaktoetsen op het stuur. Helaas is nog niets gedaan met een andere klacht van ID.3-rijders: de veegknoppen onder het centrale beeldscherm (‘sliders’) zijn nog altijd in het donker onverlicht. Standaard krijgt de ID.3 nu wel een draadloze telefoonlader.

Ook de spraakbesturing, die nogal eens voor verwarring zorgde, is aangepakt. Het werkt nu betrouwbaarder en sneller, belooft Volkswagen. Het head-up display met augmented reality kan nu ook specifieke navigatie-aanwijzingen projecteren. Verder kunnen kopers van een ID.3 na aanschaf (en uiteraard tegen betaling) accessoires toevoegen, zoals navigatie of klimaatregeling met twee zones.

www.ad.nl/auto/klachten-van-klanten-l...
ruud71
0
iemand een idee wat de reden van deze stijging is?
Mijn aandelen verkocht zojuist. Nu allen nog mijn geschreven puts.
ruud71
0
FRANKFURT, March 3 (Reuters) - Volkswagen , Europe's largest carmaker, expects revenues and vehicle deliveries to rise in 2023, it said on Friday, as chip shortages and supply chain issues should ease.

(Reporting by Christoph Steitz Editing by Miranda Murray)

((christoph.steitz@thomsonreuters.com; +49 30 220 133 647;))

Keywords: VOLKSWAGEN RESULTS/ (URGENT)
Bregt14
0
Positieve outlook Volkswagen

Delen met anderen
(ABM FN-Dow Jones) Volkswagen is positief over het lopende boekjaar en verhoogt het dividend na een positief 2022. Dit meldde de Duitse autofabrikant vrijdagmiddag.

Volkswagen rekent op een omzetgroei van 10 tot 15 procent in 2023 en verwacht zo'n 9,5 miljoen voertuigen af te leveren. Het bedrijf verwacht daarbij ook dat de problemen in de aanvoerketen in de loop van het jaar zullen afnemen.

Volkswagen stelt over 2022 een dividend voor van 8,70 euro per aandeel, wat een stijging van 1,20 euro betekent ten opzichte van een jaar eerder.

In 2022 behaalde Volkswagen een nettowinst van 15,84 miljard euro, van 15,43 miljard euro een jaar eerder.

De omzet steeg afgelopen jaar met 12 procent naar ruim 279 miljard euro.

Het aandeel noteert vrijdag na het verschijnen van de cijfers ruim 8 procent in de plus.

Door: ABM Financial News.info@abmfn.nlRedactie: +31(0)20 26 28 999
Ron Kerstens
1
Mooie cijfers zoals verwacht,prima dividendverhoging en ook nog een prima outlook. Ik houd de aandelen (pref shares en Porsche SE) goed vast, nu is het dividend van 20 euro ook eindelijk volledig ingelopen. Ben benieuwd naar de cijfers van Porsche SE (de holdingmaatschappij van Volkswagen en Porsche AG), de discount moet toch wel fors zijn.
Kattuk
0
Navond,

Mooie week! Just take mooi verkocht, Tupperware op 3,52 gekocht en nu Volkswagen mooie koers. Ik hou ze mooi vast. Mmmooi!
Kattuk
0
quote:

ruud71 schreef op 3 maart 2023 14:55:

iemand een idee wat de reden van deze stijging is?
Mijn aandelen verkocht zojuist. Nu allen nog mijn geschreven puts.
Oh jammer, makker.
Dividendverhoging en goede Outlook.
ruud71
1
quote:

Kattuk schreef op 3 maart 2023 18:19:

[...]
Oh jammer, makker.
Dividendverhoging en goede Outlook.
Stukje money management en ben tevreden.
Putschrijvert
0
Hé een forum! Zit al een tijdje in VW en was aangenaam verrast. Aankoopkoers iets onder 200 dus het mocht wel weer eens.
Vavli
0
Het is nog veel te vroeg om nu al te verkopen. Met 142 euro is het aandeel nog steeds zeer goedkoop. Ik verwacht dat het de volgende maanden zeker richting 200 gaat. De COVID pandemie is voorbij, de verkoop in China en elders zal aan een inhaalbeweging beginnen en de problemen met de toelevering geraken opgelost. Ik ga andere aandelen, ING, ABN verkopen om meer Volkswagen aan te schaffen,
Eerder deed ik dat al met ASLM, waarmee ik goed gokte want ASLM is intussen flink gedaald en daarmee eigenlijk ook weer heel koopwaardig maar gezien het hoge dividend bij Volkswagen, ga ik toch voor VW.
Bulletje Rozenwater
0
Zie steeds meer electrische VW's op de weg. Er zit nog genoeg in het vat.
Ik snap het negatieve sentiment over europese auto bouwers ook niet zo. Duurdere auto's hebben meer marge en auto's worden duurder. En dan moet ook nog iedereen electrisch binnenkort. Niet iedereen vindt een Tesla mooi of wil een Chinese EV, de markt is groot genoeg.
[verwijderd]
0
Volkswagen wil aandeel e-auto's sneller vergroten
05/03/2023

BERLIJN (dpa-AFX) - Volkswagen wil de verkoop van e-auto's in Europa sneller opvoeren dan eerder gepland. "In 2030 moet minstens 80 procent van alle in Europa geleverde voertuigen volledig elektrisch zijn", vertelde merkbestuurder Thomas Ulbrich aan "Automobilwoche". Twee jaar geleden had VW een doel van 70 procent gesteld.

Wereldwijd leverde het belangrijkste merk van de groep vorig jaar 330.000 volledig elektrische voertuigen, wat overeenkomt met ruim zeven procent van de totale verkoop. In Europa was dat iets meer dan tien procent, aldus "Automobilwoche".

Ulbrich noemde de nieuwe doelstelling "extreem ambitieus". In China en de VS blijft VW volgens de informatie streven naar een e-auto aandeel van 50 procent.
3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 20:18
Koers 121,950
Verschil +1,500 (+1,25%)
Hoog 122,800
Laag 120,850
Volume 1.040
Volume gemiddeld 3.378
Volume gisteren 1.029

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront