AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
RJ 80
2
quote:

Mika schreef op 26 januari 2023 08:45:

[...]
Ik denk dat je de spijker op zijn kop staat.
Iets ontwikkelen is iets heel anders dan marketen. En technische mensen zijn daar vaak minder goed in. Andere tak van sport. Maar wel mooi wat ze op de markt hebben weten te zetten ook al lijkt het nu niet winstgevend.
Heeft an sich niet zozeer ermee te maken dat die mensen daar minder goed in zijn, slim genoeg zijn ze echt wel. Maar het is wel naïef om te denken dat het maar even lukt om op schaal auto's te gaan maken, winstgevend. Ik bedoel, de contracten met leveranciers die zegge een Tesla of Volkswagen kan uitonderhandelen zijn wel even van een andere strekking dan de schaal waar Lightyear mee werkt voorlopig. Tesla is ook heeeel lang verlieslatend geweest. De automotive is een heel moeilijke sector om toe te treden, en de marges zijn er killing. Ook al gaat het nu om disruptie etc. Een Volkswagen kan veel leveranciers voor hun 'oude' fossiele ook aanwenden voor de EV sector. En als er nieuwe dingen zijn, dan hebben ze er de mensen en het netwerk voor om dat voor de meer specifieke EV gerelateerde zaken ook in te zetten.

Eigenlijk is het product van de onderzoekers niet zozeer die auto, maar de technologie waarmee ze dat geflikt hebben. Dat is echt wel heel mooi en heel knap. Iets met octrooien en patenten denk ik dan...
[verwijderd]
0
quote:

RJ 80 schreef op 26 januari 2023 13:07:

[...]

Heeft an sich niet zozeer ermee te maken dat die mensen daar minder goed in zijn, slim genoeg zijn ze echt wel. Maar het is wel naïef om te denken dat het maar even lukt om op schaal auto's te gaan maken, winstgevend. Ik bedoel, de contracten met leveranciers die zegge een Tesla of Volkswagen kan uitonderhandelen zijn wel even van een andere strekking dan de schaal waar Lightyear mee werkt voorlopig. Tesla is ook heeeel lang verlieslatend geweest. De automotive is een heel moeilijke sector om toe te treden, en de marges zijn er killing. Ook al gaat het nu om disruptie etc. Een Volkswagen kan veel leveranciers voor hun 'oude' fossiele ook aanwenden voor de EV sector. En als er nieuwe dingen zijn, dan hebben ze er de mensen en het netwerk voor om dat voor de meer specifieke EV gerelateerde zaken ook in te zetten.

Eigenlijk is het product van de onderzoekers niet zozeer die auto, maar de technologie waarmee ze dat geflikt hebben. Dat is echt wel heel mooi en heel knap. Iets met octrooien en patenten denk ik dan...
Ik denk dat we er hetzelfde over denken.
Aandachtige lezer
2
Het beste is om op de hele lange termijn, minimaal enkele jaren, te koersen. Alle andere bewegingen kun je het beste negeren, tenzij je (ook) een trader bent.
Just lucky
2
Alle lithiumhydroxide producenten zetten de stijgende trend vandaag voort met mooie plussen.
Lepre Chaun
0
quote:

Just lucky schreef op 26 januari 2023 17:37:

Alle lithiumhydroxide producenten zetten de stijgende trend vandaag voort met mooie plussen.
Lithium Miner Albemarle Wowed Wall Street.

www.barrons.com/articles/alb-stock-pr...
Just lucky
2
quote:

Lepre Chaun schreef op 26 januari 2023 19:53:

[...]

Lithium Miner Albemarle Wowed Wall Street.

www.barrons.com/articles/alb-stock-pr...
Albemarle ytd +30%
am1993
2
Volgens TA moet AMG wél een definitieve uitbraak door de 35,20-35.30 realiseren om door te kunnen stoten naar de 38. De koers staat wél te drukken tegen dit niveau (al 9 keer inmiddels), maar mogelijk probeert de shortende partij(en) dit te voorkomen.
Bij doorbraak krijgen we mogelijk een shortsqueeze. Niet spectaculair, maar dat zal de koers wél steunen.
We gaan morgen eens kijken wat er gebeurt.
Just lucky
0
quote:

am1993 id=14622850 datevan alle lithium=202301262320 schreef:

Volgens TA moet AMG wél een definitieve uitbraak door de 35,20-35.30 realiseren om door te kunnen stoten naar de 38. De koers staat wél te drukken tegen dit niveau (al 9 keer inmiddels), maar mogelijk probeert de shortende partij(en) dit te voorkomen.
Bij doorbraak krijgen we mogelijk een shortsqueeze. Niet spectaculair, maar dat zal de koers wél steunen.
We gaan morgen eens kijken wat er gebeurt.
Ik denk er anders over na 1 mnd stijging van beurzen en lithiumproducenten volgt binnenkort een correctie, dan wordt AMG in elkaar getrapt richting de 30, hopelijk houdt de 30 het dan.
Er is meer dan de Beurs
0
quote:

Just lucky schreef op 27 januari 2023 08:23:

[...]Ik denk er anders over na 1 mnd stijging van beurzen en lithiumproducenten volgt binnenkort een correctie, dan wordt AMG in elkaar getrapt richting de 30, hopelijk houdt de 30 het dan.
Dan zou ik maar snel uitstappen.
de kleine belegger
2
quote:

Just lucky schreef op 27 januari 2023 08:23:

[...]Ik denk er anders over na 1 mnd stijging van beurzen en lithiumproducenten volgt binnenkort een correctie, dan wordt AMG in elkaar getrapt richting de 30, hopelijk houdt de 30 het dan.
Daar ik AMG hoog in het vaandel heb en er al vele jaren in zit ben ik hier mee eens.
Van een koers van 7,00 naar 50,00 meegemaakt dom van me om niet iets meer te verkopen.
De omzet is laag waardoor ze hem als ze willen met wat slecht nieuws in de wereld de koers in elkaar drukken.
Een koers van 30 kan er dan zomaar in zitten maar als belegger weet ik dat dit bedrijf zomaar omhoog kan knallen het is een top bedrijf.
Een koers van 50 zit er op termijn ook weer in.
Daarom koop laag in en verkoop bij hoog.

vr.gr. de kleine belegger
Kruimeldief
0
quote:

Just lucky schreef op 27 januari 2023 08:23:

[...]Ik denk er anders over na 1 mnd stijging van beurzen en lithiumproducenten volgt binnenkort een correctie, dan wordt AMG in elkaar getrapt richting de 30, hopelijk houdt de 30 het dan.
Ik zou het aan de ene kant waardeloos vinden als we nog voor de cijfers weer in elkaar worden getrapt, al kan dat makkelijk met de lagere omzetten de laatste tijd. Aan de andere kant biedt dat weer mooie instapmomenten. Moeten we dan ter bescherming nu nog voor de cijfers put-opties kopen? Ik - en velen met mij hier - zitten toch echt te wachten op de (eindelijk) èchte grote uitbraak naar boven.
Heb weinig goede ervaringen met puts en dergelijke. Zat deze week ook mis met turbo’s Shell.
Just lucky
1
Het boekje van AMG is complete bagger, geen hond die dit aandeel koopt. Terwijl alles door het dak gaat: beurs omhoog, cyclische fondsen omhoog, metaalfondsen omhoog, lithiumproducenten omhoog, zelfs die failliete tent Air-France KLM gaat door het dak de laatste maand.
geldmaker
2
Ja Just Lucky je slaat de spijker op zijn kop. Maar kopers zijn bang omdat we continu als aandeel gemanipuleerd worden. Alleen diegene die kennis van het het aandeel hebben blijven zitten alhoewel er bijna niemand iets terugleest over de onderliggende kansen van noem maar lithium bijvoorbeeld. Het blijft een haat liefde verhouding met AMG en dan krijg je dit soort gekke koersverloop zoals vandaag.. 1 PR man is toch niet zoveel gevraagd voor deze compagnie....
rene66
1
Hier nog even een grafiek. Het aandeel zit nog steeds in dezelfde bandbreedte sinds november. De Macd doet eigenlijk ook niks.Die hangt ook gewoon een beetje op hetzelfde niveau, net zoals de RSI. Zoals @am1993 terecht aangaf moet er een uitbraak komen boven de 35,5 (50 MVA oranje lijn). Dan ook het liefst een dag of twee, want dan is de kans groter dan het doorzet (tenminste volgens TA)
Bijlage:
Tordan
0
quote:

Kruimeldief schreef op 27 januari 2023 10:23:

[...]
Ik zou het aan de ene kant waardeloos vinden als we nog voor de cijfers weer in elkaar worden getrapt, al kan dat makkelijk met de lagere omzetten de laatste tijd. Aan de andere kant biedt dat weer mooie instapmomenten. Moeten we dan ter bescherming nu nog voor de cijfers put-opties kopen? Ik - en velen met mij hier - zitten toch echt te wachten op de (eindelijk) èchte grote uitbraak naar boven.
Heb weinig goede ervaringen met puts en dergelijke. Zat deze week ook mis met turbo’s Shell.
Lithiumprijs daalt nu al een paar dagen niet meer en lijken te stabiliseren op een redelijk niveau. Ik zie geen enkele reden om putopties te kopen. Cijfers zouden gewoon prima moeten zijn.Outlook is nog effe afwachten, maar zou ook geen negatieve verrassingen moeten hebben.
rene66
1
quote:

de kleine belegger schreef op 27 januari 2023 09:05:

[...]

Daar ik AMG hoog in het vaandel heb en er al vele jaren in zit ben ik hier mee eens.
Ik zit ook al heel wat jaren in AMG en heb ook de top mee gemaakt en helaas toen niet verkocht. Het blijft een mooi bedrijf met een geweldige toekomst. Zoals ik jaren geleden ook tot verveling toe aangaf zou AMG van de Amsterdamse beurs weg moeten. Op de één of andere manier wil AMG dat niet en daar komt ook nog bij dat het gewoon een kleine speler is en blijft qua marktkapitaal. Heinz blijft doorgaan tot zijn dood en dat is ook zijn goed recht. Ik hoop echter toch dat op een bepaald moment er een partij gaat aanbellen met een mooi bod. Volgens mij is dat de enigste manier wil de waarde van de delen eruit komen.

Zelf ben ik wel vorig jaar ook deels in Albemarle gestapt en dat doet het gelukkig een stuk beter. Zo een bedrijf zou ook een bod kunnen doen op AMG en dan opsplitsen. Een overname zal wel bij wensdenken blijven denk ik zomaar.
Just lucky
0
quote:

Tordan schreef op 27 januari 2023 11:37:

[...]

Lithiumprijs daalt nu al een paar dagen niet meer en lijken te stabiliseren op een redelijk niveau. Ik zie geen enkele reden om putopties te kopen. Cijfers zouden gewoon prima moeten zijn.Outlook is nog effe afwachten, maar zou ook geen negatieve verrassingen moeten hebben.
Nogal logisch, alles ligt stil in China ivm feestweek, ook de prijzen.
am1993
1
quote:

rene66 schreef op 27 januari 2023 11:36:

Hier nog even een grafiek. Het aandeel zit nog steeds in dezelfde bandbreedte sinds november. De Macd doet eigenlijk ook niks.Die hangt ook gewoon een beetje op hetzelfde niveau, net zoals de RSI. Zoals @am1993 terecht aangaf moet er een uitbraak komen boven de 35,5 (50 MVA oranje lijn). Dan ook het liefst een dag of twee, want dan is de kans groter dan het doorzet (tenminste volgens TA)
Rene66. Bedankt. AB. Ik vind dit een leuke statistiek. Kijk dagelijks de statistieken op Investing.com, ADN Beursanalyse en Nico Bakker. Die laten allemaal net even wat andere horizontale lijntjes en interpretatie van het dan geldende koersniveau zien. Al die info bij elkaar geeft dan m.i. een duidelijk(er) beeld waar we staan en in wat voor trend/momentum we zitten.
Op uw statistiek is de stijging van de MACD goed te zien, terwijl je ook goed kan zien dat de RSI wat vlak verloopt. Met de andere indicatoren erbij in aanmerking genomen zie ik langzaam maar zeker een plus (dus koersstijging) ontstaan voor AMG. Als je ook ziet welke stijging de indicatoren nog kunnen meemaken, vind ik dat ook bemoedigend voor het koersverloop. Kan even duren, maar m.i. niet lang meer.

Degene die niets hebben met TA (geen probleem trouwens) adviseer ik toch even om naar de statistiek van Rene66 te kijken.
Kijk eens naar de situatie van de afgelopen paar weken en vergelijk die eens met de beelden die je ziet rond oktober 2022 (links onderaan). Die twee patronen zijn nagenoeg gelijk. En kijk wat er gebeurde toen de koers door de lijn rond de 25.50 brak.

Geen garantie dat dat ook inderdaad gebeurt, maar de situatie is herkenbaar en duidt op hogere koersen.
Mocht het tegengestelde het geval zijn, dan weet je dat je supersnel weg moet wezen.
Maar vooralsnog staan het sein m.i. op (licht) groen.
am1993
0
Ik durf het hier bijna niet te zeggen, maar aansluitend om mijn eerdere post: de stijging die na doorbraak van de lijn rond de 26 plaatsvond liep in 15 beursdagen (dus 3 weken) op van circa 26 naar 38. Krijgen we nu iets soortgelijks te zien, dan staan we over 3 weken op circa 47!!
Dromen zijn bedrog, maar ik vond hem wel leuk om te melden:).
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 23,220
Verschil +0,180 (+0,78%)
Hoog 23,580
Laag 22,940
Volume 108.936
Volume gemiddeld 239.844
Volume gisteren 200.737

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront