Plug Power « Terug naar discussie overzicht

Plug Power 2023

16 Posts
Kaviaar
0
ROCHESTER, New York—Ongeveer 160 kilometer van Niagara Falls, waar het ontwerp van de waterkrachtcentrale van Nikola Tesla — een mijlpaal op het gebied van hernieuwbare energie — voor het eerst werd geïmplementeerd (lang geleden in 1895), bouwt een leverancier van waterstofenergieoplossingen genaamd Plug Power een van deze eeuw's meest ambitieuze energieprojecten: een groene waterstofsnelweg.

Groene waterstof wordt gemaakt met alleen hernieuwbare energie zoals wind, zon en waterkracht om de elektrolyzers aan te drijven die water scheiden in waterstof en zuurstof met behulp van anoden en kathoden. De in Albany gevestigde Plug maakt die, samen met de brandstofcellen die waterstofbrandstof en lucht omzetten in elektriciteit. Momenteel wordt de meeste waterstof gemaakt met behulp van aardgas - via reformatie met stoommethode - om de elektrolyzers aan te drijven, maar Plug hoopt dat de groene variant zal aanslaan naarmate landen en bedrijven koolstofneutraliteit proberen te bereiken.

"Waterstof is echt het Zwitserse zakmes van deze overgang naar hernieuwbare energie", legt Andy Marsh, President en CEO van Plug, uit.

Plug Externe generatorPlug Power gebruikt waterkracht uit Niagara Falls om zijn elektrolyzers van stroom te voorzien, die vloeibare waterstof uit water genereren. Deze groene waterstof kan ter plaatse worden gebruikt of worden getransporteerd voor gebruik in stationaire en mobiliteitstoepassingen.

Waterstof is toevallig ook het meest voorkomende element in het universum, dus er is genoeg om rond te gaan.

"Met groene waterstof wordt geen CO2-uitstoot geproduceerd", zei Mike Roeth, de uitvoerend directeur van de North American Council for Freight Efficiency (NACFE). "Het is in wezen de gouden standaard van waterstof in de schone energiesector."

NACFE en vele anderen in de transportsector, die verantwoordelijk is voor 70% van de uitstoot van broeikasgassen, zijn optimistisch over de voordelen van groene waterstof.

Waterstofbrandstof in het algemeen wordt gezien als een aantrekkelijk alternatief voor diesel voor bedrijfsvoertuigen en energieopwekking. Het heeft drie keer de energiedichtheid van dieselbrandstof (120 megajoule/kg vs. 45,45 MJ/kg).

"Omdat wagenparken moeten overstappen op schonere alternatieven, dient waterstof als een uitstekende, emissievrije 'één-op-één'-vervanging voor diesel", aldus Katrina M. Fritz, uitvoerend directeur van de California Hydrogen Business Council. “Brandstofcel-elektrische voertuigen (FCEV's) die worden aangedreven door waterstof hebben een groot bereik, beperkt onderhoud en een korte tanktijd. Dit maakt FCEV's ideaal voor gebruikscycli van commerciële vrachtwagenparken."

Hyvia H2FcevPlug en Renault gingen een joint venture aan genaamd Hyvia om de H2-TECH waterstofaangedreven bestelwagen te maken. De H2 kan een laadvermogen van maximaal 1 ton vervoeren en bijna 400 kilometer per tank afleggen.

Voordelen van brandstofceltrucks
In het over-the-road-segment wordt verwacht dat FCEV's ook een actieradius hebben die meer vergelijkbaar is met die van dieseltrucks, terwijl batterij-elektrische vrachtwagens minder dan 500 kilometer rijden. De Tesla Semi bereikte onlangs 500 mijl op één lading, maar hoeveel van zijn 81.000 pond. GVWR was batterij en hoeveel vracht was onduidelijk.

Een FCEV die groene waterstof gebruikt, heeft ook duurzaamheidsvoordelen ten opzichte van batterij-elektrische voertuigen die hun elektriciteit halen uit energiecentrales op fossiele brandstoffen. Voorlopig duurt een elektrische vrachtwagen in ieder geval 30 minuten met een DC-snellader, een methode die volgens vroege tests de algehele batterijcapaciteit in de loop van de tijd vermindert, terwijl vloeibare waterstof ongeveer hetzelfde tarief pompt als diesel, of minder dan 15 minuten.

Marsh zei dat een klasse 8-vrachtwagen 1 MW aan vermogen nodig heeft, en om meer bereik te krijgen, moeten ze meer batterijen toevoegen. Deze zijn erg zwaar en zouden de hoeveelheid vracht die de vrachtwagen kan vervoeren beperken, merkte hij op. Vanwege deze voordelen voor de werking en duurzaamheid van een vloot, voorziet Plug dat commerciële FCEV's een aanzienlijk deel van de weg innemen.

"Sommige van onze grotere klanten in de logistiek vertellen me dat ze denken dat minimaal 30% van de last mile uiteindelijk uit brandstofcellen zal bestaan, en maximaal 70%," zei Marsh, daarbij verwijzend naar de projecties van een Europese klant. “Veel heeft te maken met hoe je dat bedrijfsmiddel op de weg houdt. Je kunt het snel vullen, twee keer zo lang draaien en eindigen met minder middelen.”

De huidige uitdaging is dat de productiekosten van de brandstofbron te hoog zijn geweest om deze kosteneffectief te maken. Met name in het vrachtvervoer moet groene waterstof dichter bij de prijspariteit komen met diesel voor een significante acceptatie.

Hier komt Plug om de hoek kijken. Het bedrijf wil niet alleen een hernieuwbare brandstofbron creëren, maar ook een betaalbare. Het bedrijf heeft meer dan 50.000 e-mobiliteitseenheden in het veld, vrijwel allemaal brandstofcelvorkheftrucks, en dat volume en schaal hebben Plug op fabrieksniveau geprofiteerd.

"Elke keer dat we het aantal eenheden in het veld verdubbelden, daalden onze kosten met ongeveer 25%", aldus Marsh.
Dit komt de klanten van zowel de waterstofbrandstof als de brandstofcellen ten goede. Die klanten zijn er nu nog maar weinig, maar binnenkort zullen ze dat zijn als de emissievoorschriften toenemen. Verschillende vrachtwagen- en aandrijflijnfabrikanten hebben een brandstofcel op waterstof
Kaviaar
0
Verschillende vrachtwagen- en aandrijflijnfabrikanten hebben waterstofaangedreven elektrische voertuigen met brandstofcellen in de maak, van Cummins tot Paccar. Daimler Truck AG en Volvo Group AB bundelen middelen via een joint venture genaamd cellcentric om efficiënte brandstofcellen te ontwikkelen, terwijl beursgenoteerde startups zoals Nikola Corp. , leiderschapswisselingen.

Nikola Two FCEV Sleeper De Nikola Two Sleeper brandstofcel-elektrische auto (FCEV) zal naar verwachting 1500 kilometer afleggen tussen tankbeurten met waterstof en zou eind 2024 beschikbaar kunnen zijn. De compactere Nikola Tre FCEV, al verkrijgbaar als elektrische vrachtwagen, is gepland voor productie in 2023.

Afgezien van een elektrische bestelwagen met brandstofcellen, de HyVia H2-TECH, ontwikkeld via een joint venture met Renault in Europa, heeft Plug geen onmiddellijke plannen om bedrijfsvoertuigen te produceren. Het bedrijf heeft echter al ongeveer negen jaar succes met de verkoop van brandstofcelvorkheftrucks. In plaats daarvan richt het in 1997 opgerichte bedrijf zich op groene waterstofproductieoplossingen en brandstofcellen.

“We verkopen graag brandstof aan iedereen. We werken graag met iedereen samen met hun brandstofcellen, we verkopen graag elektrolyzers aan iedereen als ze hun eigen brandstof willen maken, 'zei Marsh. "We zijn wapenhandelaren - we verkopen graag alles."

En Plug heeft een lange voorsprong bij het bouwen van de infrastructuur en het service- en distributienetwerk dat nodig is om deze hernieuwbare energiebron tegen het einde van het decennium gemakkelijker beschikbaar te maken. Zoals eerder vermeld, begint het allemaal in Upstate New York.

Plugs plan
In oktober nodigde Plug partners, klanten, analisten en geselecteerde media (waaronder Fleet Maintenance) uit voor zijn jaarlijkse symposium, dat werd gehouden in het Plug Power Innovation Center, een 15.000 vierkante meter groot. gigafactory gelegen in West Henrietta, een rustige buitenwijk van Rochester. Plug haalt zijn elektriciteit uit goedkope waterkracht van het Niagara Power Project om ter plaatse waterstof te maken en de faciliteit van stroom te voorzien.

De gigafactory, gebouwd in 2021, produceert de membraanelektrode-assemblages, de belangrijkste componenten in de elektrolyzers en brandstofcellen van het bedrijf, tegen een bedrag van 2 miljoen per jaar. Deze dunne metalen stukjes, zo groot als kentekenplaten, worden als stapels papier op elkaar gestapeld en maken de moleculaire manipulatie van waterstof en zuurstof mogelijk. Voor electrolyzers kanaliseren deze het chemische proces van het splitsen van watermoleculen in waterstofbrandstof en zuurstof; voor brandstofcellen zetten ze waterstof om in elektriciteit. Plug heeft ook 31 andere faciliteiten die worden gebruikt om waterstof te verwerken, andere onderdelen en systemen te maken, en voor distributie en service.

ME As PlugPlug is in staat om 2 miljoen membraanelektrode-assemblages per jaar te maken. Deze platen worden op elkaar gestapeld om electrolyzers en brandstofcellen te laten werken.

Electrolyzer Assembly Plug Medewerkers van de gigafabriek van Plug Power in Rochester en omgeving assembleren een electrolyzer, de belangrijkste machine die water omzet in waterstof en zuurstof.

Het innovatiecentrum demonstreert de verschillende technologieën, waaronder de elektrolyzer-schoorstenen, pompstations en bulkbrandstoftransporteurs die de vloeibare waterstof vervoeren, die een ijzige temperatuur van -452 graden F bereikt. productieproces via rondleidingen.

De volgende dag overspoelden Marsh en andere Plug-managers investeerders, analisten en huidige en potentiële partners met een daverende cascade van casestudy's, overeenkomsten, getuigenissen en projecties tot het einde van het decennium om te laten zien hoe het bedrijf de lengte van het decennium zal uitbreiden.

In 2025 wil Plug 500 ton vloeibare groene waterstof per dag produceren en in 2028 het dubbele. Dit jaar is de capaciteit van Plug 9,1 ton per dag. Klanten zijn onder meer Amazon, Home Depot, Microsoft, General Motors, Stellantis en Walmart. Plug verwacht tegen 2030 $ 20 miljard per jaar te genereren. Als dit wordt bereikt, zou dit een stijging van 1.400% zijn ten opzichte van de geschatte omzet in 2023 ($ 1,4 miljard) en een stijging van 400% ten opzichte van 2026 ($ 5 miljard).

Plug had de productieramingen voor 2022 niet gehaald, maar een ding dat het bedrijf en de snelgroeiende waterstofsector in het algemeen zal helpen, is de Inflation Reduction Act (IRA) die dit jaar is aangenomen.

"De grootste winnaar op de energiemarkt voor de IRA was waterstof", zei Marsh.

De IRA staat specifiek een belastingvermindering van $ 7.500 toe voor lichte bedrijfsvoertuigen (14.000 lb. GVWR) en $ 40.000 voor middelzware en zware voertuigen (> 14.000 lb. GVWR). Naast deze prikkels omvat de IRA specifieke belastingverminderingen voor schone waterstofproductie en kunnen gebruikers andere belastingverminderingen stapelen die verband houden met waterstofopslag.
Kaviaar
0
De IRA laat de markt beslissen en dicteren hoe de waterstofeconomie zal groeien", concludeert Marsh

De Infrastructure Investment and Jobs Act omvat ook $ 1 miljard voor een Clean Hydrogen Electrolysis Program dat de kosten van groene waterstof verlaagt en het Hydrogen Shot-programma van het Department of Energy werkt eraan om de kosten van groene waterstof in tien jaar tijd te verlagen van $ 5/kg naar $ 1/kg.

Plug is onlangs ook een strategische samenwerking aangegaan met Nikola om 75 Nikola Tre FVEC's te kopen om hun tankwagens voor vloeibare waterstof te vervoeren. Nikola beweert dat de Tre FCEV een actieradius van 500 mijl heeft en dat de eerste eenheden in 2023 in de vloot van Plug zullen komen.

Plug zal op zijn beurt Nikola voorzien van een vloeibaarmakingssysteem in Buckeye, Arizona om 30 ton waterstof per dag te produceren, samen met een overeenkomst om de vrachtwagenfabrikant 100-125 ton per dag te leveren. Nikola is van plan om het voertuig, de brandstof en de service in één vergoeding te bundelen, en heeft zijn eigen energiebedrijf. Ook zij zijn opgejaagd door de kostenvoordelen die de IRA biedt.

"De wet zal Nikola naar verwachting aanzienlijke voordelen opleveren door middel van productie- en investeringsbelastingkredieten, directe loonbepalingen en andere prikkels die naar verwachting de kosten van waterstof, distributie-infrastructuur en vrachtwagens voor Nikola en onze klanten zullen verlagen", aldus Michael Lohscheller, president van Nikola. gezegd.

Plug's wagenparkklanten
Marsh noemt Walmart de motiverende factor voor Plug om al zijn oplossingen te ontwikkelen.

"Walmart was degene die [ons] vertelde om meer verticaal geïntegreerd te worden om aan hun behoeften te voldoen", herinnert Marsh zich. Om op een haalbare manier Plug als hun waterstofleverancier te kiezen, wilde de grootwinkelbedrijf de waterstofbrandstof, tankstations en aftermarket-service, vervolgde Marsh.

Amazon tekende ook een deal met Plug voor 30 ton groene waterstof per dag, ofwel 11.000 ton per jaar.

Hij zei ook dat Plug oplaadstations voor elektrische voertuigen ontwikkelt die worden aangedreven door brandstofcellen.

Dit is genoeg brandstof om jaarlijks 30.000 vorkheftrucks of 800 zware vrachtwagens van stroom te voorzien.

"We hebben al meer dan 70 fulfilmentcentra die zijn uitgerust met systemen voor opslag en afgifte van waterstof, waardoor we groene waterstof kunnen gaan gebruiken om fossiele brandstoffen te vervangen", deelde Dean Flourten, VP Global Engineering bij Amazon, via een vooraf opgenomen bericht. "En tegen 2025 zijn we van plan om 20.000 brandstofcelvorkheftrucks toe te voegen in 100 fulfilmentcentra."

Tegen het einde van het decennium, als de productie van Plug groeit en theoretisch in prijs daalt, zou een groot deel van Amazons vloot kunnen vertrouwen op brandstofcellen.

"We onderzoeken en testen het gebruik van andere waterstoftoepassingen, zoals vrachtwagens en bestelwagens op waterstof in onze middle mile- en last mile-vloot", zei Flourten, eraan toevoegend dat "vrachtvervoer een moeilijk onderdeel is van de logistieke sector. ontkolen.”

Een andere Plug-klant, FreezPak Logistics, een koelketenbedrijf uit New Jersey, heeft lang niet de schaal van Amazon, maar heeft dezelfde einddoelen.

"We hebben besloten dat waterstofbrandstofcellen onze bedrijven gaan veranderen", zegt David Saoud, co-CEO van FreezPak, die samen met zijn broer op het symposium sprak.

Het bedrijf is sinds 2014 klant van Plug, nadat het een brandstofcelvorkheftruck had gezien op een boerenmarkt in New York.

"Mijn broer en ik keken elkaar aan alsof we dit ding morgen nodig hebben", zei Saoud nadrukkelijk. Ze hebben er nu 100.

Hij crediteert de verhuizing omdat het FreezPak een duidelijk concurrentievoordeel heeft opgeleverd, aangezien snelheid van vitaal belang is bij transport in de koelketen.

"We hebben een productiviteitsstijging van 100% behaald", zei Saoud. "En het is echt verbazingwekkend om te zien hoe een vorkheftruck in 90 seconden wordt opgeladen, in tegenstelling tot het opladen van een loodzuuraccu, die daar 10 uur over doet."

Bovendien, aangezien elektrische vorkheftrucks het einde van de lading zouden bereiken, zouden ze dalen van 7 mph naar 4 mph, terwijl de brandstofcelvorkheftrucks consistenter zijn.

Volgens Saoud heeft FreezPak de elektriciteitskosten met bijna een derde verlaagd na de overstap op waterstof. De verandering opende ook 5.000 tot 10.000 vierkante voet. meer magazijnruimte per faciliteit voor producten die voorheen werd gebruikt om extra batterijen op te slaan.

"Ons onroerend goed kost ongeveer drie keer zoveel als een droog magazijn, dus elke centimeter van dat magazijn is erg duur", voegde Saoud eraan toe.

FreezPak heeft momenteel waterstofinfrastructuur bij drie faciliteiten, en er komen er nog acht bij, na een nieuwe overeenkomst met Plug. Er zijn vier faciliteiten in aanbouw, met mogelijk nog 15 extra tegen 2030. FreezPak zal ook nog eens 400 brandstofcelvorkheftrucks kopen.

Nu wacht Saoud op de dag waarop de 50 vrachtwagens van het wagenpark kunnen overschakelen op waterstof, wat hun investering aanzienlijk zou verhogen, aangezien de waterstofinfrastructuur al aanwezig zal zijn bij de faciliteiten.

"Diesel is erg duur en het onderhoud van die [FCEV's zal] afnemen", zei hij.

"We kunnen die tractoren gebruiken om de havens te onderhouden", voegde Saoud eraan toe. "Dat is enorm voor belastingverminderingen, omdat ik weet dat de havens schone energie willen, zoals in Californië."

www.fleetowner.com/emissions-efficien...
T Relax
0
Interessant artikel over Plug, heb het aandeel recent opgepakt onder de $13,-
Daar moet toch nog veel potentieel inzitten voor de komende jaren.
StartendeBelegger
1
Wildboy11
0
Plug Power het aandeel zonder enige toekomst, binnenkort in deze bioscoop de schulden gaan tientallen keren harder dan de ontwikkeling, ongelooflijk dat dergelijke aandelen een beursnotering krijgen om de èèn naar de andere lening te kunnen sluiten.
StartendeBelegger
0
quote:

Wildboy11 schreef op 6 januari 2023 11:50:

Plug Power het aandeel zonder enige toekomst, binnenkort in deze bioscoop de schulden gaan tientallen keren harder dan de ontwikkeling, ongelooflijk dat dergelijke aandelen een beursnotering krijgen om de èèn naar de andere lening te kunnen sluiten.
Hoezo denk je dat?
#longterm
3
quote:

Wildboy11 schreef op 6 januari 2023 11:50:

Plug Power het aandeel zonder enige toekomst, binnenkort in deze bioscoop de schulden gaan tientallen keren harder dan de ontwikkeling, ongelooflijk dat dergelijke aandelen een beursnotering krijgen om de èèn naar de andere lening te kunnen sluiten.
Ook jij hebt blijkbaar nog nooit naar de financial statements van plug gekeken....

Ze zijn amper met schuld gefinancierd, maar vooral met equity. Toen het aandeel heel hard omhoog ging hebben ze een zeer lucratieve emissie gedaan waardoor ze voorlopig geen extra schulden hoeven aan te gaan
Kaviaar
3
PLUG POWER LEVERT TWEE 30 TON PER DAG WATERSTOF-LIQUEFACTIESYSTEMEN AAN TC ENERGY

10 JANUARI 2023

LATHAM, N.Y., 10 januari 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Plug Power Inc. (NASDAQ: PLUG), een toonaangevende leverancier van kant-en-klare waterstofoplossingen voor de wereldwijde groene waterstofeconomie, heeft een order gekregen voor de levering van twee 30-tons - per dag (TPD) systemen voor het vloeibaar maken van waterstof (ook bekend als waterstofvloeistoffen) aan TC Energy Corporation (TSX, NYSE: TRP). Deze 30TPD-systemen voor het vloeibaar maken van waterstof maken gebruik van een waterstofkoelcyclus en brengen een van de meest energie-efficiënte ontwerpen tot nu toe op de markt.

Vloeibare waterstof heeft een hogere energiedichtheid dan gasvormige waterstof, waardoor het gemakkelijker te vervoeren en te gebruiken is in sectoren die moeilijk koolstofvrij te maken zijn. Door waterstof vloeibaar te maken met Plug's zeer efficiënte en betrouwbare vloeibaarmakingssystemen, zal TC Energy aanzienlijke kostenbesparingen, een bredere distributiedekking en algehele energie-efficiëntie realiseren met minimale hardware.

Door de overname van Joule Processing LLC in 2022 verwierf Plug kerncompetentie op het gebied van vloeibaarmakingssystemen die bekend staan om hun operationele efficiëntie, flexibiliteit en betrouwbaarheid. Het waterstofliquefactiesysteem van Plug heeft een van de meest energie-efficiënte ontwerpen op de markt en gebruikt waterstof als koelmiddel in de belangrijkste vloeibaarmakingscyclus. Dit leidt tot het meest efficiënte en kosteneffectieve product op de markt. Naast het op de markt brengen van dit systeem, gebruikt Plug de systemen ook in zijn landelijke netwerk van groene waterstofopwekkingsinstallaties, waaronder Texas, Californië en andere locaties.

"Als wereldleider in de productie van betrouwbare waterstofvloeistoffen, richt Plug zich op het optimaliseren van zowel kapitaal als operationele efficiëntie voor onze klanten in elke fase van de waterstofwaardeketen", aldus Andy Marsh, CEO van Plug. “Deze deal bevestigt onze investering in de vloeibaarmakingsmogelijkheden van Plug als onderdeel van onze visie om een end-to-end groene waterstofoplossing te bouwen. We delen de toewijding van TC Energy om duurzame en veilige energie te leveren, en samen kijken we ernaar uit om de groei van de waterstofmarkt te versnellen.”

"TC Energy bevordert decarbonisatie-oplossingen in heel Canada en de Verenigde Staten", zegt Corey Hessen, TC Energy, executive vice president en president, Power & Energy Solutions. "Het veiligstellen van apparatuur en systemen met een lange levensduur geeft ons een voorsprong terwijl we verhuizen naar de afronding van locaties voor waterstofproductie en distributiehubs."

De twee waterstofvloeistoffen staan gepland voor levering in Q2-Q3 2024 en zullen TC Energy-faciliteiten in Noord-Amerika bedienen die nog niet operationeel zijn.

www.ir.plugpower.com/press-releases/n...
Kaviaar
1
quote:

Kaviaar schreef op 11 januari 2023 20:42:

Nog even goed door de weerstand $16 heen en dan door naar de volgende weerstand $17,89

nl.marketscreener.com/koers/aandeel/P...
Gesloten op $16,21
Als het inflatiecijfer morgen meevalt in de VS, dan gaan we verder omhoog.
Belegopjeboterham
0
Gaat weer de mooie kant op. Als het zo door gaat dan gaan we volgende week weer in de 20 eindigen.
Cyrus de Grote
0
Iemand hier nog de Annual Business Update gevolgd op 25 januari? Ik ben een zeer zeer uitgebreid volger van Plug Power; ik denk dat ik de laatste 2,5 jaar geen enkele analyst call heb gemist, en ik ben zeer enthousiast over Plug Power.

Ik vond de laatste Annual Business Update wederom erg sterk duidelijk maken hoeveel onbenutte potentie er nog in Plug Power zit, denk aan bv. Stationary business. Van de andere kant, vind ik het wel jammer dat het Plug Power management telkens te hoge verwachtingen af geeft. Dus ondanks dat ik hoge verwachtingen heb van Plug Power in de toekomst, denk ik ook dat de outlook die door het management geschetst wordt (bv. t.a.v. het online krijgen van nieuwe Hydrogen plants) te ambitieus is.

Tot slot, een kleinigheidje, maar ik heb niet gezien dat iemand dit heeft opgemerkt ergens: in die Annual Business Update werd dezelfde outlook gedeeld als tijdens het Plug Symposium van oktober 2022. Alleen; ik heb toch even de sheets naast elkaar gehouden, en het viel me op dat er één klein plus-tekentje is weggelaten. Bijgevoegd heb ik beide sheets boven elkaar gezet. Is Plug Power management nu al terug aan het krabbelen? Of is dit een opzet om eens te kunnen zeggen op lange termijn: we hebben de verwachtingen overtroffen?
Bijlage:
DeZwarteRidder
0
quote:

Cyrus de Grote schreef op 2 februari 2023 15:17:

Iemand hier nog de Annual Business Update gevolgd op 25 januari? Ik ben een zeer zeer uitgebreid volger van Plug Power; ik denk dat ik de laatste 2,5 jaar geen enkele analyst call heb gemist, en ik ben zeer enthousiast over Plug Power.

Ik vond de laatste Annual Business Update wederom erg sterk duidelijk maken hoeveel onbenutte potentie er nog in Plug Power zit, denk aan bv. Stationary business. Van de andere kant, vind ik het wel jammer dat het Plug Power management telkens te hoge verwachtingen af geeft. Dus ondanks dat ik hoge verwachtingen heb van Plug Power in de toekomst, denk ik ook dat de outlook die door het management geschetst wordt (bv. t.a.v. het online krijgen van nieuwe Hydrogen plants) te ambitieus is.

Tot slot, een kleinigheidje, maar ik heb niet gezien dat iemand dit heeft opgemerkt ergens: in die Annual Business Update werd dezelfde outlook gedeeld als tijdens het Plug Symposium van oktober 2022. Alleen; ik heb toch even de sheets naast elkaar gehouden, en het viel me op dat er één klein plus-tekentje is weggelaten. Bijgevoegd heb ik beide sheets boven elkaar gezet. Is Plug Power management nu al terug aan het krabbelen? Of is dit een opzet om eens te kunnen zeggen op lange termijn: we hebben de verwachtingen overtroffen?
Uit de goeie, ouwe tijd, toen alles nog rozengeur en maneschijn was.........
16 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 22:00
Koers 2,720
Verschil -0,010 (-0,37%)
Hoog 2,790
Laag 2,615
Volume 25.401.075
Volume gemiddeld 41.302.026
Volume gisteren 16.360.578

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront