Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2022

1.700 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... 81 82 83 84 85 » | Laatste
rene66
1
quote:

StoplossBurner schreef op 29 september 2022 13:24:

[...]

De klant is niet de consument he, maar de overheid die juist bij een recessie extra uitgaven zal doen, en als ze dat niet doen dan zal er sowieso vervangingsvraag zijn waarbij men vanwege regelgeving wel elektrisch moet kopen. De vraag is er wel, alleen kan Ebusco dus ook het beloofde aanbod met de juiste kwaliteit leveren in grotere series op relatief korte termijn? Dat is al een half jaar lang mijn grootste 'zorg' voor dit bedrijf. Positief is, is dat de grondstofprijsstijgingen tot een halt zijn gekomen en ook toelevering verbeterd.

Oh ja, zit er klein long in; wel vertrouwen in aantal orders vanwege het ontwerp van de bus, maar niet zo in de productie (bij nieuwe bedrijven duurt dit altijd te lang voor ze op stoom komen), maar dat wordt pas over maand of 6 duidelijk naar buiten toe lijkt mij.
De klant is inderdaad niet de consument, dus de opdrachten zullen wel binnenkomen. Ben het 100% eens met je vraagtekens. Mijn ervaring op dit moment met het verkrijgen van onderdelen dat is het gewoon elke maand duurder wordt en bepaalde onderdelen gewoon niet leverbaar zijn. Als je al dingen kan krijgen dan is de levertijd drie tot vijf maanden later (dan heb ik het over elektronica en mechanische onderdelen).

1 bus bouwen is heel moeilijk, 10 bussen wordt makkelijker maar als je er honderd of honderden moet maken dan is het plots inderdaad veel moeilijker. Ebusco zal niet de eerste partij die kapot groeit als ze de boel niet goed onder controle hebben. Hou de koers in de gaten en over een maand of drie stap ik beperkt in, zoals ik al aangaf.
StoplossBurner
2
quote:

rene66 schreef op 29 september 2022 16:02:

[...]De klant is inderdaad niet de consument, dus de opdrachten zullen wel binnenkomen. Ben het 100% eens met je vraagtekens. Mijn ervaring op dit moment met het verkrijgen van onderdelen dat is het gewoon elke maand duurder wordt en bepaalde onderdelen gewoon niet leverbaar zijn. Als je al dingen kan krijgen dan is de levertijd drie tot vijf maanden later (dan heb ik het over elektronica en mechanische onderdelen).

1 bus bouwen is heel moeilijk, 10 bussen wordt makkelijker maar als je er honderd of honderden moet maken dan is het plots inderdaad veel moeilijker. Ebusco zal niet de eerste partij die kapot groeit als ze de boel niet goed onder controle hebben. Hou de koers in de gaten en over een maand of drie stap ik beperkt in, zoals ik al aangaf.
1 tot 10 bussen bouwen is juist relatief eenvoudig; dat zijn gewoon een prototypes waar het hele team alle liefde en aandacht aangeeft. Alleen gaan opschalen naar een bedrijf dat meer productie kan draaien op een fatsoenlijk tempo en met kwaliteit is ontzettend moeilijk, voorbeelden te over. Ik heb het dan dus over de 3.0. Die 2.2 zullen ze wel blijven (laten) bouwen in China, maar dat is niet iets waar dit bedrijf lang op kan blijven teren gezien de concurrentie.
Neunelf4S
0
Uiterwaard gaat de koers verder dalen. Maar: het gaat om een better world. Dat mag geld kosten!
Tordan
0
quote:

Drs P. schreef op 29 september 2022 18:37:

de voorspelde 15E komt sneller dan gedacht..
Ach, ze staan op mijn lijstje en heb zelfs een 1e kleine order op 14 gezet. Ik verwacht nog wel wat ellende uit het oosten. Poetin gaat steeds verder en waar stopt het??
voda
1
Ebusco betreedt Australische markt
Met lancering van Ebusco 2.2.

(ABM FN-Dow Jones) Ebusco heeft de stap naar de Australische markt gezet. Dit maakte de Deurnse bussenbouwer vrijdagochtend bekend.

Met de introductie van de Ebusco 2.2, neemt het bedrijf naar eigen zeggen de eerste stap in het betreden van de Australische markt.

"We hebben inmiddels meer dan 400 bussen wereldwijd rijden, die gezamenlijk een afstand van meer dan 60 miljoen kilometer hebben afgelegd", aldus CEO Peter Bijvelds.

Met de lancering in Australia moest de bus worden uitgerust met het stuur aan de rechterkant in plaats van aan de linkerkant.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
amice
0
[quote alias=rene66 id=14435193 date=202209291602]
[...]De klant is inderdaad niet de consument, dus de opdrachten zullen wel binnenkomen. Ben het 100% eens met je vraagtekens. Mijn ervaring op dit moment met het verkrijgen van onderdelen dat is het gewoon elke maand duurder wordt en bepaalde onderdelen gewoon niet leverbaar zijn. Als je al dingen kan krijgen dan is de levertijd drie tot vijf maanden later (dan heb ik het over elektronica en mechanische onderdelen).

1 bus bouwen is heel moeilijk, 10 bussen wordt makkelijker maar als je er honderd of honderden moet maken dan is het plots inderdaad veel moeilijker. Ebusco zal niet de eerste partij die kapot groeit als ze de boel niet goed onder controle hebben. Hou de koers in de gaten en over een maand of drie stap ik beperkt in, zoals ik al aangaf.
[/quote
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb maanden geleden al aangegeven dat het bedrijf moeite zal hebben met het sterk vergroten van de omzet
qua organisatie en fabricage. Het opstarten van (nieuwe ) productielijnen brengt vaak extra aanloop kosten met zich mee.
@monkeytail
1
Alle westerse overheden willen overstappen op schone energiebronnen, en dat is gewoon een enorme ontwikkeling of revolutie, zo je wilt. Er rijden nog overal Dieseltjes rond en die gaan rap naar de sloop of naar Afrika enz. Voorlopig zit Ebusco goed en dwars door de mega-inflatie halen ze de ene na de andere opdracht binnen. Ze zijn nog altijd klein maar een van de weinige, zeer concurrerende leveranciers. Financiering komt goed. Dit is een aandeel om vast te houden.
voda
0
Ebusco verkoopt eerste energie-opslagsysteem
Levering in 2023 aan Emmett Green.

(ABM FN-Dow Jones) Ebusco heeft zijn eerste energieopslagsysteem verkocht aan Emmett Green en zal deze in de eerste helft van 2023 leveren.

Emmett Green levert e-boilers, waterstof, particuliere stroomnetwerken en energieopslag in het kader van de opdracht om de CO2-uitstoot te verminderen.

CEO Peter Bijvelds sprak in een toelichting van een belangrijke mijlpaal, nadat Ebusco lange tijd focuste op het opladen van voertuigen. Energie-opslagsystemen, die lijken op een kleine container, zullen worden gebruikt om het stroomnet evenwichtiger te maken.

Hoeveel er met de opdracht is gemoeid, meldde Ebusco niet.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
peebee
0
wat zal zo een energieopslagsysteem de klant kosten?
en iemand een winstmarge?
(met bron graag )
voda
0
quote:

peebee schreef op 3 oktober 2022 09:22:

wat zal zo een energieopslagsysteem de klant kosten?
en iemand een winstmarge?
(met bron graag )
Op de site is dat niet terug te vinden. Je zal contact met ze moeten opnemen.

www.ebusco.com/nl/ebusco-tekent-eerst...
'belegger''
0
quote:

peebee schreef op 3 oktober 2022 09:22:

wat zal zo een energieopslagsysteem de klant kosten?
en iemand een winstmarge?
(met bron graag )
Ter indicatie twee voorbeelden, inclusief verzending vanuit China rekenen zij respectievelijk $387k en $775k:

energetechsolar.com/1mwh-energy-stora...
www.electriccarpartscompany.com/100-5...

Het zal ook afhangen van de specificaties en de kwaliteit van de gebruikte techniek die Ebusco levert.
winstrader
0

Wanneer laat onze "visionair"Martin Crum weer van zich horen met zijn geweldige koopadviezen?

Flagrante missers. Keer op keer.

Of het nu Ebusco, TKK of andere aandelen betreft. Zeer pijnlijk om die onthutsende blunders steeds te aanschouwen. Niels Koerts overigens een zelfde verhaal.
Fender bass
2
Ik vind je alias 'stocktrader' niet zo passend.
Misschien is 'analistenvolger' passender.
De mening van een analist is toch maar één van de factoren waarop je zelf een beslissing maakt?
Daarbij is dit een aandeel voor de lange termijn en niet om je dagelijks aan te frustreren.
Als je er in gelooft, koop bij op de daling. Als je er niet in gelooft, zie je vergissing in en handel er naar.
Kaviaar
2
Waarom staat dit aandeel zo absurd laag, terwijl de orders juist blijven binnenstromen?
Er zit enorme potentie in dit bedrijf gezien de energietransitie.
“Het tesla” onder de bussen.
florida7
2
Het is wel opvallend dat het op een positieve dag toch daalt. Maar bedrijf is goed bezig en vroeg of laat komt het in de koersontwikkeling wel tot uiting.
Warren B...
2
quote:

Kaviaar schreef op 4 oktober 2022 10:52:

Waarom staat dit aandeel zo absurd laag, terwijl de orders juist blijven binnenstromen?
Er zit enorme potentie in dit bedrijf gezien de energietransitie.
“Het tesla” onder de bussen.
Dus gewoon bijkopen. Mooie kans
1.700 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... 81 82 83 84 85 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 2,638
Verschil -0,016 (-0,60%)
Hoog 2,680
Laag 2,624
Volume 59.377
Volume gemiddeld 335.294
Volume gisteren 97.562

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront