Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2022

1.700 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 81 82 83 84 85 » | Laatste
winstrader
1
quote:

anders schreef op 16 augustus 2022 09:45:

Komt door koersdoel verlaging.
ja dat is duidelijk maar je kunt 2 dingen doen: daar je oren naar laten hangen of goedkoop inslaan. Ik kies (uiteraard) voor het laatste!
G20 Xdrive
1
Bedrijf draait geweldig met vol orderboek. Zakt 15% na 7x betere cijfers dan voorheen !!
Heb rond de €20 bijgekocht met dank aan Jefferies die een spelletje spelen om zelf goedkoop in te slaan.
Rond deze lage koers is Ebusco zelfs een interessante overname kandidaat, elke bussen bouwer wil zo'n knap bedrijf wel inlijven !!
winstrader
1
quote:

G30Xdrive schreef op 16 augustus 2022 10:08:

Bedrijf draait geweldig met vol orderboek. Zakt 15% na 7x betere cijfers dan voorheen !!
Heb rond de €20 bijgekocht met dank aan Jefferies die een spelletje spelen om zelf goedkoop in te slaan.
Rond deze lage koers is Ebusco zelfs een interessante overname kandidaat, elke bussen bouwer wil zo'n knap bedrijf wel inlijven !!
eens. zeer lage waardering nu op basis van een verwachte winst van ruim 1,5 in 2023. We hebben het over een groeibedrijf.
Dus niet zenuwachtig worden! Ik koop lekker bij !
objectief
1
Ga dit aandeel zeker niet kopen, omzetgroei moet tot een hogere winst leiden en niet ten koste van de marges gaan. (tenzij het heel kortstondig is)
beterwisdanonwis
0
Het aandeel staat gewoon laag gewaardeerd. Ik ben met een pluk ingestapt op 20,18 vandaag, kan er geen buil aan vallen.
winstrader
0
quote:

beterwisdanonwis schreef op 16 augustus 2022 10:58:

Het aandeel staat gewoon laag gewaardeerd. Ik ben met een pluk ingestapt op 20,18 vandaag, kan er geen buil aan vallen.
nee, ik ben ook aan het bijgelopen om GAK te verlagen want velen laten zich meesleuren door zo'n advies verlaging van een partijtje als Jefferies :-)

Ik houd vast aan analyse IEX die in 2023 al een wpa van 1,56 voorspellen en dan is 20 euro wel een koopje voor zo'n groeifonds.
JH1988
0
Al dagen nul herstel.. we traden beetje onderaan een kanaal die we laatste maanden vaker hebben gezien… rond de 20, hopelijk weer naar de 24 later deze maand
beterwisdanonwis
0
quote:

beterwisdanonwis schreef op 16 augustus 2022 10:58:

Het aandeel staat gewoon laag gewaardeerd. Ik ben met een pluk ingestapt op 20,18 vandaag, kan er geen buil aan vallen.
en nog een beetje op 20,06
Insider
0
De koers kan zomaar doorzakken naar 16 euro en schiet bij nieuws over een grote order weer omhoog.
Alleen een gek die het weet en die weet waarschijnlijk ook meer over de toekomstige samenwerking met partij X.
Vloek
0
quote:

maarten030 schreef op 15 augustus 2022 14:18:

[...]

Ik heb 2% van porto paar weken geleden eraan gewijd met 21.50 aankoop. Ga er verder niks meer mee doen. 0 of oneindig. Leuk om zo 5 bedrijfjes te hebben!
Ik ben toch wel benieuwd over welke andere 4 bedrijfjes je het hebt?
maarten030
2
quote:

Vloek schreef op 16 augustus 2022 11:46:

[...]

Ik ben toch wel benieuwd over welke andere 4 bedrijfjes je het hebt?
Dit is de enige van rond de 2%. Maar wil 5 bedrijfjes hebben met een groot potentieel. Onderstaand mijn posities momenteel:

Tesla Inc 11.57%
Amazon.com, Inc. 11.16%
ASML Holding NV 10.91%
BE Semiconductor Industries NV 10.07%
Shopify Inc 9.94%
Booking Holdings Inc 9.30%
Alphabet Inc Class A 9.14%
Salesforce Inc 8.70%
Topicus.com Inc 7.40%
Airbnb Inc 5.50%
Warner Bros Discovery Inc 3.68%
Ebusco Holding NV 1.91%
Cash $$$ 0.73%

Komt ongeveer 1.5% cash bij volgende week en zit voor een 2% positie te kijken naar Matterport.
winstrader
0

Waar had die Martin CRUM ook al weer over gisteren? 'duidelijk herstel ebusco zal flink aan momentum winnen'

Dag later: 6 procent minus bijna

Nee, de echte Buffets zitten niet bij de IEX. Dat is wel pijnlijk duidelijk afgelopen jaar
winstrader
0
quote:

Insider schreef op 16 augustus 2022 11:44:

De koers kan zomaar doorzakken naar 16 euro en schiet bij nieuws over een grote order weer omhoog.
Alleen een gek die het weet en die weet waarschijnlijk ook meer over de toekomstige samenwerking met partij X.
lijkt me totaal onlogisch met een verwachte WPA van ruim 1,5 in 2023 die IEX aangeeft.

Terug naar range 22-24 lijkt meer voor de hand liggend
MOEdig Voorwaarts
0
quote:

stocktrader schreef op 16 augustus 2022 12:13:

[...]

lijkt me totaal onlogisch met een verwachte WPA van ruim 1,5 in 2023 die IEX aangeeft.

Terug naar range 22-24 lijkt meer voor de hand liggend
Nogmaals, ik zou me niet teveel vasthouden aan die natte-vinger-taxatie van Martin Crum. Uit de halfjaarcijfers bleek (voor mij) dat die enorme marges uit de prospectus (zeker voorlopig) niet haalbaar zijn. Het zal ook om die reden zijn dat Jefferies het koersdoel verlaagde, met als motivatie o.a.:

"Kersten merkte echter ook op dat een sterke groei van de omzet momenteel hand in hand gaat met oplopende verliezen, vanwege onder meer oplopende kosten en valutaire tegenwind.

Dit is aanleiding voor een neerwaartse bijstelling van de winst per aandeel verwachting, met 78 procent en aflopend tot 12 procent, voor de periode 2023 tot en met 2026."


Dus tenzij Jefferies eerst een wpa van €7 voor 2023 in zijn spreadsheet had staan, is hun taxatie voor 2023 een heel stuk lager dan die van "manusje van alles" Martin Crum. Absoluut niet disrespectvol bedoeld overigens (zijn analyse behoren vaak tot de betere van IEX), maar wie lijkt je geloofwaardiger: een sectorspecialist (?) van Jefferies of iemand die een breed pallet van fondsen een beetje in de gaten houdt (van een obscure luierproducent (enorme misser overigens) tot een "state-of-the-art" betaalbedrijf)?

Zelf zou ik marginale winstgevendheid al heel wat vinden, voor een opstartend bedrijf dat de meeste van zijn bussen nog gewoon in China laat maken en zelf geconfronteerd wordt met allerlei volatiele omstandigheden. Of ze het echt weten uit te breiden tot een dominante wereldspeler met een blijvend concurrentievoordeel moet ik nog zien.

Een waardering ergens tussen "leuke hobbyclub die nooit sterk winstgevend zal worden" en "een dominante wereldspeler met giga-marges" lijkt me dus gepast. Na alle missers in H1 zou ik dichter tegen optie 1 aanhangen en kennelijk ziet "de markt" dat ook zo...
winstrader
0
quote:

MOEdig Voorwaarts schreef op 16 augustus 2022 12:58:

[...]

Nogmaals, ik zou me niet teveel vasthouden aan die natte-vinger-taxatie van Martin Crum. Uit de halfjaarcijfers bleek (voor mij) dat die enorme marges uit de prospectus (zeker voorlopig) niet haalbaar zijn. Het zal ook om die reden zijn dat Jefferies het koersdoel verlaagde, met als motivatie o.a.:

"Kersten merkte echter ook op dat een sterke groei van de omzet momenteel hand in hand gaat met oplopende verliezen, vanwege onder meer oplopende kosten en valutaire tegenwind.

Dit is aanleiding voor een neerwaartse bijstelling van de winst per aandeel verwachting, met 78 procent en aflopend tot 12 procent, voor de periode 2023 tot en met 2026."


Dus tenzij Jefferies eerst een wpa van €7 voor 2023 in zijn spreadsheet had staan, is hun taxatie voor 2023 een heel stuk lager dan die van "manusje van alles" Martin Crum. Absoluut niet disrespectvol bedoeld overigens (zijn analyse behoren vaak tot de betere van IEX), maar wie lijkt je geloofwaardiger: een sectorspecialist (?) van Jefferies of iemand die een breed pallet van fondsen een beetje in de gaten houdt (van een obscure luierproducent (enorme misser overigens) tot een "state-of-the-art" betaalbedrijf)?

Zelf zou ik marginale winstgevendheid al heel wat vinden, voor een opstartend bedrijf dat de meeste van zijn bussen nog gewoon in China laat maken en zelf geconfronteerd wordt met allerlei volatiele omstandigheden. Of ze het echt weten uit te breiden tot een dominante wereldspeler met een blijvend concurrentievoordeel moet ik nog zien.

Een waardering ergens tussen "leuke hobbyclub die nooit sterk winstgevend zal worden" en "een dominante wereldspeler met giga-marges" lijkt me dus gepast. Na alle missers in H1 zou ik dichter tegen optie 1 aanhangen en kennelijk ziet "de markt" dat ook zo...
Crum meldde dat 'navraag bij Bijvelds leert dat uiteindelijk de meeste opties alsnog wel leiden tot definitieve orders en dat is met het oog op onze taxaties (IEX) voor FY23 nodig ook. Martin meldde gisteren: Wij rekenen op ruim 1100 verkochte elektrische bussen komend jaar, tegen nog 285 voor dit jaar.'

IEX gaat dus uit voor 1100 verkochte bussen in 2023. Jeffries echter maar van 750.
Vandaar ook de waarderingsverschillen

Ik vind Crum overigens niet beter dan de rest. Vind ze allemaal niet best maar Niels Koerts op afstand de slechtste
Dividend Collector
2
quote:

stocktrader schreef op 16 augustus 2022 12:10:

Waar had die Martin CRUM ook al weer over gisteren? 'duidelijk herstel ebusco zal flink aan momentum winnen'

Dag later: 6 procent minus bijna

Nee, de echte Buffets zitten niet bij de IEX. Dat is wel pijnlijk duidelijk afgelopen jaar
De adviezen zijn niet bedoeld voor de dagwinst van 'stocktraders' maar voor beleggers met een horizon van minimaal 12 maanden maar bij voorkeur enkele jaren. Men wil dit maar niet begrijpen. Buffett, die jij aanhaalt, is ook geen daghandelaar.
winstrader
1
quote:

Dividend Collector schreef op 16 augustus 2022 13:28:

[...]

De adviezen zijn niet bedoeld voor de dagwinst van 'stocktraders' maar voor beleggers met een horizon van minimaal 12 maanden maar bij voorkeur enkele jaren. Men wil dit maar niet begrijpen. Buffett, die jij aanhaalt, is ook geen daghandelaar.
Ik begrijp het helaas maar al te goed want ik volg de strong buy adviezen van Iex al heel lang. Van For Farmers, Ontex, B&S, AMG, Aperam, CM.com. Heijmans, TKH. Ebusco, Mithra etc etc.
Het is ronduit beroerd!

Bart Meerdink
2
Ik heb, in navolging van het Addvalue fund op deze dip wat Ebusco gekocht.

Met name het lagere gewicht van het nieuwe model levert tal van belangrijke voordelen op. Daar valt haast niet tegenop te concurreren. Denk bv ook aan het onderhoud van wegen, overal waar bussen rijden zie je hoezeer de weg eronder lijdt, en de nog zwaardere elektrische bussen geven natuurlijk nog meer belasting. Maar dat model 3.0 is nauwelijks zwaarder dan een conventionele bus volgens mij.

Dus als Ebusco het opschalen van de productie zonder problemen doorkomt en de bussen zelf goed bevallen dan zie ik kansen op een aanzienlijk marktaandeel.

Bij de spanningen met China is productie in Europa (voor de nieuwe versie) ook nog eens een voordeel. Ik ben voorzichtig optimistisch nu.
objectief
0
quote:

stocktrader schreef op 16 augustus 2022 13:33:

[...]

Ik begrijp het helaas maar al te goed want ik volg de strong buy adviezen van Iex al heel lang. Van For Farmers, Ontex, AMG, Aperam, CM.com. Heijmans, TKH etc etc. Maar het is niet best (understatement)

Toch niet, al mag je natuurlijk anders denken, de AEX staat inmiddels ook niet meer op 830.
Als je belegt moet je zulke dingen wel zien, anders is uitbesteden een alternatief.
1.700 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 81 82 83 84 85 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 2,552
Verschil -0,086 (-3,26%)
Hoog 2,660
Laag 2,552
Volume 158.955
Volume gemiddeld 332.424
Volume gisteren 59.377

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront