Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

Denker&Doener
0
"By 2020, it is predicted the number of citizens will creep close to 214 million. The population will continue to grow more and more slowly, until around 2050" JET heeft 33% van IFOOD. IFOOD heeft meer dan 80% van de marktaandeel in Brazilië.
www.worldometers.info/world-populatio...
Hendrik Roo
0
quote:

Just chill schreef op 15 augustus 2022 17:06:

[...]

Ik denk dat jij de echte waarde van JET niet ziet. De markt heeft altijd gelijk en op dit moment gaat prosus echt niet meer die 2.3 miljard betalen. Ifood heeft vrijwel de gehele markt in Brazilië en ze verdienen nog geen euro. De koers van JET is niet gemanipuleerd door shorters, shorters hebben oog voor ondernemingen die 1. Slecht geleid worden of 2) ondernemingen die weinig kans hebben op echte positieve kasstromen. Het slechte sentiment 'm.b.t. JET heeft alles te maken met het feit dat JET zich niet heeft kunnen bewijzen om winst te maken en het management beloftes niet na kan komen. We hebben immers allemaal Jitse gehoord bij Harry. Hij zit er niet in om winst te maken, maar om zijn 50 euro veilig te stellen. Als JET zich niet heel gauw bewijst dat het winst kan maken dan is de huidige beurskoers ook veel te hoog. Marketcap is bijna gelijk aan BESI. Kijk maar even na hoeveel winst je daarvoor moet maken!
Welke platforms in deze nieuwe markt hebben zich al wel bewezen ?
Bromsnor
4
quote:

Senior 1936 schreef op 15 augustus 2022 18:49:

Technische analyse aandeel Just Eat Takeaway.com (TKWY)
Het aandeel Just Eat Takeaway.com lijkt bezig te zijn aan een langdurig bodemproces. In de afgelopen weken is het proces van dalende toppen en bodems afgebroken. Recentelijk zagen we een stevig herstel tot iets boven de € 20 per aandeel. Het patroon van hogere toppen geeft aan dat de koopbereidheid toeneemt.
De koers is nu weer wat teruggezakt, maar er ligt een duidelijke steun rond € 16,15. Vanaf hier wist de koers al twee keer op te veren, wat een hogere bodem op de grafiek heeft achtergelaten. Zolang dit steunniveau intact blijft oogt een verder herstel kansrijk. Er ligt in eerste instantie ruimte tot aan pakweg € 22,32 waar de koers in juni een aantal toppen vormde. Als de koers hierboven breekt lijkt een herstel richting de weerstand op € 27 mogelijk.
Beleggers moeten wel alert blijven en zich ervan bewust zijn dat de lange termijn trend dalende is. Het dalende 200-daags gemiddelde (rode lijn) bevestigt de negatieve tendens op lange termijn. Een eventuele doorbraak onder de steun op €16,15 kan ervoor zorgen dat de koers weer richting de lows van €13 zakt.
Edward Loef
Onzinnig deze analyses. Alles staat of valt met ontwikkelingen op de markt. Nieuws van Grubhub, Ifood of ander Breaking. Daar kan geen trendanalyse tegen op.
Er is helemaal geen weerstand van € 27,-. Dat wordt bedacht door één of andere trendwatcher die met een potlood lijntjes loopt te trekken.
Ik hecht er 0,0 waarde aan.
Just chill
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 15 augustus 2022 19:19:

[...]

Welke platforms in deze nieuwe markt hebben zich al wel bewezen ?
Geen enkele en daarom is de markt ook zo meedogenloos voor JET en de peers
Hendrik Roo
0
quote:

Just chill schreef op 15 augustus 2022 19:26:

[...]

Geen enkele en daarom is de markt ook zo meedogenloos voor JET en de peers
En voor JET relatief veel meedogenlozer.
Tobacco Man
2
quote:

Hendrik Roo schreef op 15 augustus 2022 19:19:

[...]

Welke platforms in deze nieuwe markt hebben zich al wel bewezen ?
Dat is het mooie inderdaad. Ik zat eind vorig jaar met verbijstering naar de koers van DASH te kijken. ik kon bij mijn brokers niet short gaan op DD, dus ben toen maar voor JET gegaan. Ze maken allemaal geen winst, hebben een markt gecreëerd door te bezorgen tegen te lage bezorgkosten en nu is het uitvogelen hoe je het winstgevend kan maken. Lijkt wel de omgekeerde wereld. En ja ik snap dat ze het proberen te compenseren met het platform, maar zelfs in landen waar een monopoliepositie is lukt het deze bedrijven niet om echt winstgevend te zijn. Het zal mij wel aan toekomstvisie ontbreken, maar het lijkt een hoog gehalte te hebben van luchtfietserij.
Just chill
3
quote:

Hendrik Roo schreef op 15 augustus 2022 19:28:

[...]

En voor JET relatief veel meedogenlozer.
En dat heeft dan weer te maken met het zwakke management! Een boekhouder als CFO en een CEO die alleen denkt aan uitbreiden ten koste van alles! Getuige de veelste hoge prijs voor GRUB!

Om maar te zwijgen van het forecasting en comunicatie vermogen.
Just chill
0
quote:

Tobacco Man schreef op 15 augustus 2022 19:33:

[...]

Dat is het mooie inderdaad. Ik zat eind vorig jaar met verbijstering naar de koers van DASH te kijken. ik kon bij mijn brokers niet short gaan op DD, dus ben toen maar voor JET gegaan. Ze maken allemaal geen winst, hebben een markt gecreëerd door te bezorgen tegen te lage bezorgkosten en nu is het uitvogelen hoe je het winstgevend kan maken. Lijkt wel de omgekeerde wereld. En ja ik snap dat ze het proberen te compenseren met het platform, maar zelfs in landen waar een monopoliepositie is lukt het deze bedrijven niet om echt winstgevend te zijn. Het zal mij wel aan toekomstvisie ontbreken, maar het lijkt een hoog gehalte te hebben van luchtfietserij.
Je ziet het goed, zelfs met monopolie positie is het lastig om euro's te verdienen.
KCNIB
1
quote:

Just chill schreef op 15 augustus 2022 19:39:

[...]

Je ziet het goed, zelfs met monopolie positie is het lastig om euro's te verdienen.
Probleem is dat kapitaal vast zit overal en daarom moet men vertrekken uit verliesgevende landen en landen buiten EU.
Just chill
0
quote:

KCNIB schreef op 15 augustus 2022 19:47:

[...]

Probleem is dat kapitaal vast zit overal en daarom moet men vertrekken uit verliesgevende landen en landen buiten EU.
Snap ik niet, kan je dit toelichten?
Iksnaperniksvan
0
quote:

Just chill schreef op 15 augustus 2022 19:39:

[...]

Je ziet het goed, zelfs met monopolie positie is het lastig om euro's te verdienen.


Jullie moeten nog is even de cijfers van Q2 bekijken
Er wordt wel winst gedraaid waar JET de grootste is
En dat wordt alleen maar meer zodra de concurrenten weg gaan want ze moeten allemaal winstgevend worden dus kunnen ze niet blijven investeren in de landen waar ze nummer 3 zijn.

Daarom moet Grubhub ook verkocht worden of ze moeten door die amazon deal naar plek 2 of 1 kunnen komen dan wordt het een ander verhaal.

JET zit inderdaad in een lastige positie en is een hoog risico aandeel.
Recessien en het aandeel krijgt de hardste klappen.
Het kan 2 kanten heel hard opgaan en daarom heb ik hem in mijn portfolio het is een gok en ik denk persoonlijk voor iedereen hier.
Goudvis
4
quote:

Pedro Ines Kuilen (5200+) schreef op 15 augustus 2022 08:39:

Volgens Euronext is de theoretische openingsprijs €17,5!!

Ps ik ben nu in silicon Valley
Hey PIK,

jij zit toch overal waar het gebeurd he , zit zelf net in silicon Elly.
Ben je nog uitgenodigd voor de Bilderbergconferentie of sla
je een jaartje over?

Goed slapen he, morgen gezond weer op.
Bijlage:
Just chill
2
quote:

Iksnaperniksvan schreef op 15 augustus 2022 19:54:

[...]


Jullie moeten nog is even de cijfers van Q2 bekijken
Er wordt wel winst gedraaid waar JET de grootste is
En dat wordt alleen maar meer zodra de concurrenten weg gaan want ze moeten allemaal winstgevend worden dus kunnen ze niet blijven investeren in de landen waar ze nummer 3 zijn.

Daarom moet Grubhub ook verkocht worden of ze moeten door die amazon deal naar plek 2 of 1 kunnen komen dan wordt het een ander verhaal.

JET zit inderdaad in een lastige positie en is een hoog risico aandeel.
Recessien en het aandeel krijgt de hardste klappen.
Het kan 2 kanten heel hard opgaan en daarom heb ik hem in mijn portfolio het is een gok en ik denk persoonlijk voor iedereen hier.
Ik denk dat jij de Q2 cijfers moet gaan bestuderen, want winst is niet hetzelfde als adjusted EBITDA. En als er al sprake zou zijn van echte winst dan is het zo marginaal weinig dat ze zelfs wanneer er in 3 van de 4 gebieden winst wordt gemaakt, dit nog leidt tot een hoge verlies. Half miljard cashburn in eerste halfjaar is echt niet vanwege de hoge investeringen.

Ik ben zelf long in het aandeel, maar dat betekend niet dat we niet kritisch moeten zijn. Het is inderdaad een gok voor de meesten hier.

Laten we vooral niet in die fairytale verhalen van PIK geloven, want bij hem is niks onderbouwd en vaak gaat het over vandaag nummer 1 in het groen of DD krijgt klappen of ROO ligt niet lekker.
Denker&Doener
1
JET heeft de laatste twee jaar veel eenmalige kosten gehad. Deze kosten gaan ze veel minder maken daardoor gaan ze meer winst maken. Denk ik!
KCNIB
1
quote:

Just chill schreef op 15 augustus 2022 19:49:

[...]

Snap ik niet, kan je dit toelichten?
JET is actief in 24 landen en zou er verstandig aan doen om bijvoorbeeld menulog of skip te verkopen en opbrengst te gebruiken voor aflossen van schulden of investeringen in Italie of Spanje. Eind volgend jaar is het geld op en als er geen onderdelen zijn verkocht komt Jitse bij mij het geld ophalen.
Just chill
0
quote:

Denker&Doener schreef op 15 augustus 2022 20:03:

JET heeft de laatste twee jaar veel eenmalige kosten gehad. Deze kosten gaan ze veel minder maken daardoor gaan ze meer winst maken. Denk ik!
En die eenmalige kosten die vissen ze er o.a. uit bij de berekening van de adjusted EBITDA en zelfs dan lukt het niet om op groepsniveau een positieve adjusted EBITDA te genereren.

Vraag voor wie hem kan beantwoorden: hoeveel winst wordt er gemaakt in Nl DE en die afgezet tegen de GTV in die landen.
Tobacco Man
0
quote:

Just chill schreef op 15 augustus 2022 20:01:

[...]

Ik denk dat jij de Q2 cijfers moet gaan bestuderen, want winst is niet hetzelfde als adjusted EBITDA. En als er al sprake zou zijn van echte winst dan is het zo marginaal weinig dat ze zelfs wanneer er in 3 van de 4 gebieden winst wordt gemaakt, dit nog leidt tot een hoge verlies. Half miljard cashburn in eerste halfjaar is echt niet vanwege de hoge investeringen.

Ik ben zelf long in het aandeel, maar dat betekend niet dat we niet kritisch moeten zijn. Het is inderdaad een gok voor de meesten hier.

Laten we vooral niet in die fairytale verhalen van PIK geloven, want bij hem is niks onderbouwd en vaak gaat het over vandaag nummer 1 in het groen of DD krijgt klappen of ROO ligt niet lekker.
Mee eens. Ze hebben het telkens over noord Europa highly profitable, maar gebruiken alleen de vage term adjusted ebitda en daarbij was het ook nog eens gedaald tov vorig jaar.
Rustig
0
Uiteindelijk blijft het aandeel JET een redelijk drama op lange termijn. Het is leuk om er mee te handelen in grote getallen. Maar het blijft een neergaande lijn…
vlug
0
quote:

Rustig schreef op 15 augustus 2022 20:21:

Uiteindelijk blijft het aandeel JET een redelijk drama op lange termijn. Het is leuk om er mee te handelen in grote getallen. Maar het blijft een neergaande lijn…
Sterke onderbouwing.
73.764 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2380 2381 2382 2383 2384 2385 2386 2387 2388 2389 2390 ... 3685 3686 3687 3688 3689 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 12:17
Koers 13,895
Verschil -0,185 (-1,31%)
Hoog 13,995
Laag 13,600
Volume 439.072
Volume gemiddeld 2.417.205
Volume gisteren 3.436.901

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront