AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - 2022: dit jaar moet het gebeuren!

9.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 ... 472 473 474 475 476 » | Laatste
Lepre Chaun
0
The ducks are lining up for energy storage, according to Benchmark Minerals Intelligence Boss Simon Moores.

Everything is pushing in the direction of energy storage.

With lithium ion battery industry growing at ~40% this year, that growth is eqiv of entire industry in 2019

And we haven’t even seen residential storage take off yet

stockhead.com.au/resources/eye-on-lit...
Hans_U
2
quote:

Hopper58 schreef op 29 juli 2022 17:41:

Ik ga me verder trouwens niets meer aantrekken van die analisten. AMG wordt iets groots. Gewoon vasthouden voor de LT.
is ook mijn idee. Weet je nog dat niet zo lang geleden Shell te koop was voor minder dan een tientje?

Zo zal (ok, kàn) het over een paar jaar ook gaan: meewarig terugkijken op 2022, toen AMG voor iets meer dan twee tientjes te koop was.

Ik wacht het af. Zit vòl. Kon het weer niet laten en vorige week m'n AMG bezit met 10% uitgebreid. Eindelijk weer eens aankopen die m'n GAK (iets) naar beneden brachten. Ook wel eens leuk ;-)

geduld, wijsheid, succes, groeten, Hans.
[verwijderd]
3
Ik zit er, zoals zo vaak geschreven, ook in voor de (zeer) lange termijn en ga ook never verkopen onder de € 75,00. Ik was al bang dat de shorters vandaag weer de koers zouden drukken en dan komen er ook nog eens volstrekt idiote analyses voorbij. Voor de zeer lange termijn op zich natuurlijk onbelangrijk, maar ik vond het toch wel plezierig dat de koers iets hoger sloot. Als het weer naar de lage € 26,00 zou zakken ruiken de kl..tzakken weer hun kansen om de koers weer naar de € 20,00 te brengen.

Ik denk wel dat Heinz de koers goed in de gaten zal houden en dat als hij merkt dat de kl..tzakken (shorters en onwetende analisten) de koers maar negatief blijven manipuleren, hij een goede overnameprijs zal proberen te bewerkstelligen.

Fugroflop/Floppert wens ik een fijn weekend. Hij zal het zwaar hebben, nu de koers nadien weer 1%, 2%, 3% steeg. Maar ik verwacht niet dat hij dit bericht nog leest, want hij is al naar Aperam.
am1993
2
quote:

Lepre Chaun schreef op 29 juli 2022 18:58:

The ducks are lining up for energy storage, according to Benchmark Minerals Intelligence Boss Simon Moores.

Everything is pushing in the direction of energy storage.

With lithium ion battery industry growing at ~40% this year, that growth is eqiv of entire industry in 2019

And we haven’t even seen residential storage take off yet

stockhead.com.au/resources/eye-on-lit...
Die laatste zin is eigenlijk het belangrijkste uit het hele energietransitieverhaal. Energietransitie voor particulieren heeft pas zin, als je het thuis kan opslaan en hergebruiken. Goedkoper kan je de energie namelijk niet maken. Pas dan zal "de rest" volgen, omdat dat dan economisch aantrekkelijk wordt. Iedereen een dure elektrische auto (die pas na 150K kilometers energieneutraal is!!) door de strot duwen gaat niet lukken. Bovendien kan het elektriciteitsnet de enorme opwekking en distributie door bijvoorbeeld zonnepanelen niet verwerken, met stroomuitval tot gevolg de komende jaren. Geef iedereen de mogelijkheid om (door massaproductie) goedkope batterijen aan te schaffen voor energieopslag en de de energietransitie zal vanzelf plaatsvinden. De mogelijkheden om zelf stroom op te wekken zijn namelijk legio, maar hebben nu geen enkele zin. Bijvoorbeeld: Je gaat je hometrainer nu toch ook niet aansluiten op het elektranet? Of dat windmolentje in je tuin? Maar straks wel op je eigen batterijen
am1993
0
quote:

Hans_U schreef op 29 juli 2022 19:08:

[...]
is ook mijn idee. Weet je nog dat niet zo lang geleden Shell te koop was voor minder dan een tientje?

Zo zal (ok, kàn) het over een paar jaar ook gaan: meewarig terugkijken op 2022, toen AMG voor iets meer dan twee tientjes te koop was.

Ik wacht het af. Zit vòl. Kon het weer niet laten en vorige week m'n AMG bezit met 10% uitgebreid. Eindelijk weer eens aankopen die m'n GAK (iets) naar beneden brachten. Ook wel eens leuk ;-)

geduld, wijsheid, succes, groeten, Hans.
Hier idem. :) Prettig weekend.
Halte
7
Vandaag een interview in de NRC met de oud grondstofhandel journalist van de Financial Times, Hendry Sanderson , n.a.v. het door hem geschreven boek “Volt Rush” dat deze week verscheen:
Na brons, ijzer, steenkool en olie komen we nu in het tijdperk van het lithium. Quote “ De toekomst is lithium”
www.nrc.nl/nieuws/2022/07/29/na-brons...
NewKidInTown
0
quote:

am1993 schreef op 29 juli 2022 22:56:

[...]
Hier idem. :) Prettig weekend.
Idem, sinds 22-07 rond 24,40 voor het eerst ingestapt, in calls. Tkon slechter.
DeZwarteRidder
0
quote:

am1993 schreef op 29 juli 2022 22:55:

[...]
Die laatste zin is eigenlijk het belangrijkste uit het hele energietransitieverhaal. Energietransitie voor particulieren heeft pas zin, als je het thuis kan opslaan en hergebruiken. Goedkoper kan je de energie namelijk niet maken. Pas dan zal "de rest" volgen, omdat dat dan economisch aantrekkelijk wordt. Iedereen een dure elektrische auto (die pas na 150K kilometers energieneutraal is!!) door de strot duwen gaat niet lukken. Bovendien kan het elektriciteitsnet de enorme opwekking en distributie door bijvoorbeeld zonnepanelen niet verwerken, met stroomuitval tot gevolg de komende jaren. Geef iedereen de mogelijkheid om (door massaproductie) goedkope batterijen aan te schaffen voor energieopslag en de de energietransitie zal vanzelf plaatsvinden. De mogelijkheden om zelf stroom op te wekken zijn namelijk legio, maar hebben nu geen enkele zin. Bijvoorbeeld: Je gaat je hometrainer nu toch ook niet aansluiten op het elektranet? Of dat windmolentje in je tuin? Maar straks wel op je eigen batterijen
Lithiumbatterijen voor thuisgebruik zijn veel te duur en brandgevaarlijk, er moet dus iets anders worden uitgevonden.
Bert12345
1
quote:

am1993 schreef op 29 juli 2022 22:55:

[...]
Die laatste zin is eigenlijk het belangrijkste uit het hele energietransitieverhaal. Energietransitie voor particulieren heeft pas zin, als je het thuis kan opslaan en hergebruiken. Goedkoper kan je de energie namelijk niet maken. Pas dan zal "de rest" volgen, omdat dat dan economisch aantrekkelijk wordt. Iedereen een dure elektrische auto (die pas na 150K kilometers energieneutraal is!!) door de strot duwen gaat niet lukken. Bovendien kan het elektriciteitsnet de enorme opwekking en distributie door bijvoorbeeld zonnepanelen niet verwerken, met stroomuitval tot gevolg de komende jaren. Geef iedereen de mogelijkheid om (door massaproductie) goedkope batterijen aan te schaffen voor energieopslag en de de energietransitie zal vanzelf plaatsvinden. De mogelijkheden om zelf stroom op te wekken zijn namelijk legio, maar hebben nu geen enkele zin. Bijvoorbeeld: Je gaat je hometrainer nu toch ook niet aansluiten op het elektranet? Of dat windmolentje in je tuin? Maar straks wel op je eigen batterijen
Klopt. Je kan bijvoorbeeld je elektrische auto als batterij gebruiken als die V2L systeem heeft. De Ioniq 5 heeft die bijvoorbeeld.
Lepre Chaun
6
Na brons, ijzer, steenkool en olie komen we nu in het tijdperk van het lithium

Grondstoffen zijn niet sexy. Ten onrechte, vindt Henry Sanderson. „De toekomst is lithium.”

www.nrc.nl/nieuws/2022/07/29/na-brons...
Kruimeldief
2
quote:

Halte schreef op 30 juli 2022 07:03:

Vandaag een interview in de NRC met de oud grondstofhandel journalist van de Financial Times, Hendry Sanderson , n.a.v. het door hem geschreven boek “Volt Rush” dat deze week verscheen:
Na brons, ijzer, steenkool en olie komen we nu in het tijdperk van het lithium. Quote “ De toekomst is lithium”
www.nrc.nl/nieuws/2022/07/29/na-brons...
Ab-tje Halte. Dank. Gisteren weinig tijd voor de krant gehad.
Beter verhaal van iemand met ervaring, deze Hendry Sanderson, dan menig analist.
Maandag nog maar wat bijkopen ex-dividend.
DeZwarteRidder
0
quote:

Bert12345 schreef op 30 juli 2022 09:54:

[...]Klopt. Je kan bijvoorbeeld je elektrische auto als batterij gebruiken als die V2L systeem heeft. De Ioniq 5 heeft die bijvoorbeeld.
Ja, dat is heel handig: 's nachts je autoaccu leegmaken, zodat je de volgende dag je auto weer op moet laden.........
Gaasp
0
In Duitsland is het heel gewoon om een thuisbatterij te hebben.
Ze hebben daar namelijk geen salderingsregeling waardoor je bij mooi weer niks voor je terug geleverde elektriciteit krijgt.

Kan hier ook.
Dus; sneller afschaffen die salderingsregeling. Is goed voor de batterij-business en het stroomnet raakt minder snel overbelast.
am1993
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 30 juli 2022 17:16:

[...]

Ja, dat is heel handig: 's nachts je autoaccu leegmaken, zodat je de volgende dag je auto weer op moet laden.........
Als de zon schijnt is dat een goed optie. Met zonnepanelen op het dak van je auto kan je dan nog weg ook:).
KWW1
3
quote:

DeZwarteRidder schreef op 30 juli 2022 17:16:

[...]

Ja, dat is heel handig: 's nachts je autoaccu leegmaken, zodat je de volgende dag je auto weer op moet laden.........
Ik zou me maar gaan verdiepen in V2G.
Dan kraam je niet meer zo’n onzin uit.
DeZwarteRidder
0
quote:

Gaasp schreef op 30 juli 2022 17:30:

In Duitsland is het heel gewoon om een thuisbatterij te hebben.
Ze hebben daar namelijk geen salderingsregeling waardoor je bij mooi weer niks voor je terug geleverde elektriciteit krijgt.

Kan hier ook.
Dus; sneller afschaffen die salderingsregeling. Is goed voor de batterij-business en het stroomnet raakt minder snel overbelast.
Op dit moment betaal je voor de Tesla Powerwall 2 7.500 euro, exclusief btw. Daarnaast heb je ondersteunende hardware nodig om de thuisbatterij te laten werken. Reken op ongeveer 740 euro. In totaal mag je dus rekenen op een prijskaartje van 8.440 euro voor de Tesla Powerwall 2, plaatsing niet inbegrepen.
VLiTaNbase
2
Over enkele jaren, met de vaste stof (thuis) batterijen, en met subsidies wordt het naar verwachting beter.
DNFTT
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 31 juli 2022 09:46:

[...]

Op dit moment betaal je voor de Tesla Powerwall 2 7.500 euro, exclusief btw. Daarnaast heb je ondersteunende hardware nodig om de thuisbatterij te laten werken. Reken op ongeveer 740 euro. In totaal mag je dus rekenen op een prijskaartje van 8.440 euro voor de Tesla Powerwall 2, plaatsing niet inbegrepen.
De alternatieven zijn eindeloos en beginnen vanaf <€1000. De nieuwe generatie PV omvormers is geschikt voor een rechtstreekse koppeling van een batterij, dus geen ingewikkelde en of kostbare materie. Onze salderingsregeling is in zekere zin een ramp voor het net.
Lepre Chaun
1
01-08-2022 interim-dividend 2022 € 0,30 betaalbaar 10-08-2022

Update 28-07-2022: AMG verhoogt het interim-dividend van 0,10 naar 0,30 euro per aandeel. Het bedrijf zag in het tweede kwartaal de resultaten fors aantrekken en verhoogde opnieuw de outlook. In plaats van een EBITDA van 260 tot 290 miljoen dollar, rekent AMG nu op 280 tot 300 miljoen dollar in 2022.

Ex-dividenddatum: 01 augustus

Betaalbaarstelling: 10 augustus
A Mao
3
quote:

VLiTaNbase schreef op 31 juli 2022 09:53:

Over enkele jaren, met de vaste stof (thuis) batterijen, en met subsidies wordt het naar verwachting beter.
Het onbegrijpelijk dat dit niet actief word gestimuleerd / gesubsidieerd in Nederland.
Het zou agenda punt 1 2 en 3 moeten wezen
9.510 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 ... 472 473 474 475 476 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 23,780
Verschil -0,720 (-2,94%)
Hoog 24,160
Laag 23,540
Volume 191.650
Volume gemiddeld 245.761
Volume gisteren 211.210

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront