Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

Jimnotaris
2
quote:

vlug schreef op 30 juli 2022 14:29:

[...]Vrije tijd is een schaars goed. Online neemt een enorme vlucht. Ben van mening dat je ook goed moet kijken welke besparingen er door ontstaan en hoekje de kostprijs berekend. Zal veel gerobotiseerd worden zoals Bol.com doet.
Je kunt besparen wat je wilt, maar op het uurloon van 1 bezorger kun je niet besparen. Je kunt het minimumloon ook niet groter inkopen of korting bedingen op de werkgeverslasten (belastingen). Er zit een limiet op wat 1 bezorger kan doen per uur en dat gaat niet veel hoger worden (ervaring gevens van 10 duizenden bezorgingen). De huidige bedragen die in rekening worden gebracht zijn onvoldoende om de( loon) kosten van de bezorger goed te maken. JET is begonnen met bezorgers te leveren onder druk van Uber/deliveroo. JET wil geen marktaandeel verliezen en is met tegenzin gaan bezorgen. Zolang bezorgen door JET in bijvoorbeeld in Nederland/Duitsland rond de 10% blijft, blijft de schade beperkt. In andere landen (Engeland bijvoorbeeld van 10 naar 40%) wordt verlies geleden waar het marktplaatsmodel eerst voor een winstgevede markt zorgde. Er spelen uiteraard nog meer zaken mee zoals de vele kortingakties van de concurrenten die met geld smijten om marktaandeel te veroveren.
0
quote:

Jimnotaris schreef op 30 juli 2022 15:01:

[...]

Je kunt besparen wat je wilt, maar op het uurloon van 1 bezorger kun je niet besparen. Je kunt het minimumloon ook niet groter inkopen of korting bedingen op de werkgeverslasten (belastingen). Er zit een limiet op wat 1 bezorger kan doen per uur en dat gaat niet veel hoger worden (ervaring gevens van 10 duizenden bezorgingen). De huidige bedragen die in rekening worden gebracht zijn onvoldoende om de( loon) kosten van de bezorger goed te maken. JET is begonnen met bezorgers te leveren onder druk van Uber/deliveroo. JET wil geen marktaandeel verliezen en is met tegenzin gaan bezorgen. Zolang bezorgen door JET in bijvoorbeeld in Nederland/Duitsland rond de 10% blijft, blijft de schade beperkt. In andere landen (Engeland bijvoorbeeld van 10 naar 40%) wordt verlies geleden waar het marktplaatsmodel eerst voor een winstgevede markt zorgde. Er spelen uiteraard nog meer zaken mee zoals de vele kortingakties van de concurrenten die met geld smijten om marktaandeel te veroveren.
Als jet in de app nog wat advertenties plaatst en food bezorging in combinatie met groceries doet dan is het heel winstgevend!!
SEVA_
0
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 30 juli 2022 14:42:

[...]

Even terug naar JET! Heeft iemand de call beluisterd van concurrentie DHER???
Nee, kun je hem hier samenvatten? Dank.
Jimnotaris
2
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 30 juli 2022 15:08:

[...]

Als jet in de app nog wat advertenties plaatst en food bezorging in combinatie met groceries doet dan is het heel winstgevend!!
Nee
vlug
1
quote:

Jimnotaris schreef op 30 juli 2022 15:01:

[...]

Je kunt besparen wat je wilt, maar op het uurloon van 1 bezorger kun je niet besparen. Je kunt het minimumloon ook niet groter inkopen of korting bedingen op de werkgeverslasten (belastingen). Er zit een limiet op wat 1 bezorger kan doen per uur en dat gaat niet veel hoger worden (ervaring gevens van 10 duizenden bezorgingen). De huidige bedragen die in rekening worden gebracht zijn onvoldoende om de( loon) kosten van de bezorger goed te maken. JET is begonnen met bezorgers te leveren onder druk van Uber/deliveroo. JET wil geen marktaandeel verliezen en is met tegenzin gaan bezorgen. Zolang bezorgen door JET in bijvoorbeeld in Nederland/Duitsland rond de 10% blijft, blijft de schade beperkt. In andere landen (Engeland bijvoorbeeld van 10 naar 40%) wordt verlies geleden waar het marktplaatsmodel eerst voor een winstgevede markt zorgde. Er spelen uiteraard nog meer zaken mee zoals de vele kortingakties van de concurrenten die met geld smijten om marktaandeel te veroveren.
Mijns inzien is het niet per definitie verliesgevend. Het gaat ook om efficiency en schaalgrootte. En je vergeet een zeer belangrijke factor. Door te gaan bezorgen worden de constante kosten ook voor een deel door de fee van het bezorgen gedekt en niet alleen door de bestelfee. De constante kosten worden beter gedekt hetgeen tot een voordeel leidt. Dus voor het bedrijf in zijn geheel voordeliger.
Jimnotaris
3
quote:

vlug schreef op 30 juli 2022 15:38:

[...]Mijns inzien is het niet per definitie verliesgevend. Het gaat ook om efficiency en schaalgrootte. En je vergeet een zeer belangrijke factor. Door te gaan bezorgen worden de constante kosten ook voor een deel door de fee van het bezorgen gedekt en niet alleen door de bestelfee. De constante kosten worden beter gedekt hetgeen tot een voordeel leidt. Dus voor het bedrijf in zijn geheel voordeliger.
Op 1 of andere manier wil je het niet begrijpen. Efficiency en schaalgrooote werken voor de overige factoren, maar niet voor de loonkosten voor de bezorger, want die gaat/kan niet meer bezorgen voor hetzelfde loon (en dat loon staat vast).

Meer vragen (aan de kant) voor de bezorging is de enige oplossing, maar dat ligt moeilijk.
vlug
1
quote:

Jimnotaris schreef op 30 juli 2022 15:56:

[...]

Op 1 of andere manier wil je het niet begrijpen. Efficiency en schaalgrooote werken voor de overige factoren, maar niet voor de loonkosten voor de bezorger, want die gaat/kan niet meer bezorgen voor hetzelfde loon (en dat loon staat vast).

Meer vragen (aan de kant) voor de bezorging is de enige oplossing, maar dat ligt moeilijk.
Jimme lees gewoon goed wat ik schrijf. Ik weet prima waar ik het over heb. Je slaat de plank volledig mis. Begrijpelijke fout die meer mensen maken. Er is onderscheid tussen variabele kosten en constante kosten. De constante kosten worden beter gedekt door ook te bezorgen. Daar zit een voordeel. De variabele kosten kunnen verliesgevend zijn maar dat hoeft niet. Dat heeft wel degelijk ook met schaalgrootte en efficiency te maken. Prima als je er anders over denkt. Het is alleen een misvatting.
Jimnotaris
1
quote:

vlug schreef op 30 juli 2022 16:02:

[...]Jimme lees gewoon goed wat ik schrijf. Ik weet prima waar ik het over heb. Je slaat de plank volledig mis. Begrijpelijke fout die meer mensen maken. Er is onderscheid tussen variabele kosten en constante kosten. De constante kosten worden beter gedekt door ook te bezorgen. Daar zit een voordeel. De variabele kosten kunnen verliesgevend zijn maar dat hoeft niet. Dat heeft wel degelijk ook met schaalgrootte en efficiency te maken. Prima als je er anders over denkt. Het is alleen een misvatting.
Als je voor elke rit met de auto van Groningen naar Maastricht 25 euro krijgt en zegt dat je daarvoor niet kan tanken, dan heb je er niets aan dat goedkopere banden of een goedkopere verzekering krijgt aabgeboden.
Shadow
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 30 juli 2022 13:35:

Het grote probleem van dit draadje is dat bijna iedereen met grote verliezen zit en zwaar verliefd is op JET.

Hierdoor ontstaan vreemde fantasieën en kronkelgedachten.

Objectiviteit vind je alleen bij niet-aandeelhouders.
U noemt zichzelf als niet-aandeelhouder " objectief".
Zou het woord qua betekenis toch nog even controleren.
vlug
1
quote:

Jimnotaris schreef op 30 juli 2022 16:07:

[...]

Als je voor elke rit met de auto van Groningen naar Maastricht 25 euro krijgt en zegt dat je daarvoor niet kan tanken, dan heb je er niets aan dat goedkopere banden of een goedkopere verzekering krijgt aabgeboden.
Je maakt echt een denkfout die veel wordt gemaakt. Het is voor JET beter om ook te bezorgen doordat er een betere dekking van de constante kosten is. Daarnaast kunnen best de variabele kosten worden gedekt maar is dat nog niet het geval dan is er toch een voordeel. Betere dekking variabele kosten maar ook constante kosten komt ook door efficiency en schaalgrootte. Laat het nu verder rusten.
DeZwarteRidder
2
Waarom gaan winkelbedrijven zoals AH en Jumbo in zee met fietsbezorgers, terwijl ze ook zelf kunnen bezorgen.....???

Het antwoord is duidelijk: ze maken veel verlies op dit soort kleine orders en willen er vanaf.
KCNIB
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 30 juli 2022 16:40:

Waarom gaan winkelbedrijven zoals AH en Jumbo in zee met fietsbezorgers, terwijl ze ook zelf kunnen bezorgen.....???

Het antwoord is duidelijk: ze maken veel verlies op dit soort kleine orders en willen er vanaf.
Is niet hun kernactiviteit en daarom maken ze verlies.
DeZwarteRidder
0
quote:

KCNIB schreef op 30 juli 2022 17:05:

[...]Is niet hun kernactiviteit en daarom maken ze verlies.
Dus boodschappen verkopen is niet de kernactiviteit voor AH en Jumbo.....????

Is het dan misschien de 'kernactiviteit' van JET......???
KCNIB
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 30 juli 2022 17:10:

[...]

Dus boodschappen verkopen is niet de kernactiviteit voor AH en Jumbo.....????

Is het dan misschien de 'kernactiviteit' van JET......???
Het gaat om bezorgen, dat is niet hub kernactiviteit. Ze maken al jaren verlies op bezorgen.
Piet PP
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 30 juli 2022 17:10:

[...]

Dus boodschappen verkopen is niet de kernactiviteit voor AH en Jumbo.....????

Is het dan misschien de 'kernactiviteit' van JET......???
Zijn redelijk wat partijen, die hebben geïnvesteerd in Gorilla’s ed. Begreep ik niet.

Mbt de kosten en bezorging richt JET zich voornamelijk op dicht bevolkte grotere steden. Dan is het aantal bestelling per uur hoger. Bij de overige steden faciliteren zij alleen de order en krijgen hier de fee voor. Gelet op de naamsbekendheid en de keuze die het platform zijn ondernemers bijna genoodzaakt om met JET ed samen te werken. Als zie je nu ondernemers ook uitstappen, de vraag is voor hoe lang!
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 30 juli 2022 17:10:

[...]

Dus boodschappen verkopen is niet de kernactiviteit voor AH en Jumbo.....????

Is het dan misschien de 'kernactiviteit' van JET......???
Het antwoord op je vraag is:

Neen!!!
Shadow
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 30 juli 2022 17:10:

[...]

Dus boodschappen verkopen is niet de kernactiviteit voor AH en Jumbo.....????

Is het dan misschien de 'kernactiviteit' van JET......???
Volgens mij is boodschappen verkopen wel degelijk een kernactiviteit voor AH en Jumbo, dat ziet U echt heel scherp.

..... " kernactiviteit" van JET...... zou het antwoord ook niet direct weten.
Iets met bezorgen? Hoe ziet U dat?
DeZwarteRidder
2
quote:

KCNIB schreef op 30 juli 2022 17:30:

[...]Het gaat om bezorgen, dat is niet hub kernactiviteit. Ze maken al jaren verlies op bezorgen.
Als JET boodschappen gaat bezorgen wordt er afgerekend met JET, dus JET wordt handelaar in kruidenierswaren.

De gorilla's en de Finken doen dat trouwens ook en die hebben zelfs eigen magazijnen.

Vroeg of laat wordt JET dan gedwongen om ook met eigen magazijnen te beginnen.

En zo raak je dus van de regen in de drup.
Piet PP
7
quote:

DeZwarteRidder schreef op 30 juli 2022 18:23:

[...]

Als JET boodschappen gaat bezorgen wordt er afgerekend met JET, dus JET wordt handelaar in kruidenierswaren.

De gorilla's en de Finken doen dat trouwens ook en die hebben zelfs eigen magazijnen.

Vroeg of laat wordt JET dan gedwongen om ook met eigen magazijnen te beginnen.

En zo raak je dus van de regen in de drup.
Goh weinig visie! Eerder al aangegeven dat de overhead van deze partijen te hoog is, mede door de magazijnen. Doordat jET nu een pilot draait met AH, en als dit slaagt, hebben ze een prima distributie netwerk en dekking, wat Finnen en Gorrilas nooit kunnen krijgen en het kost €0

Beetje door de mand gevallen, kerel!
73.764 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2121 2122 2123 2124 2125 2126 2127 2128 2129 2130 2131 ... 3685 3686 3687 3688 3689 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 14,080
Verschil +0,760 (+5,71%)
Hoog 14,120
Laag 13,295
Volume 3.436.901
Volume gemiddeld 2.409.952
Volume gisteren 6.390.192

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront