Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

NewKidInTown
2
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 30 juni 2022 16:50:

[...]Soms vraag ik mij af of de CEO van Doordash, de CEO van Prosus niet eens belt met de vraag : kunnen we met zijn tweeën JET van de beurs halen. Prosus neemt Ifood, Menulog en Spanje/Israël uit de boedel. Doordash een verder afgeslankt Grubhub, Skip the Dishes en JET midden Europa en JET GB+I wordt verkocht aan de hoogste bieder Deliveroo/Uber. Zelfs bij een bieding van € 50,- zou er voor alle partijen op strategisch vlak een goede deal te maken zijn. Marktposities die anders vele jaren van investeren /concurreren zouden vergen kunnen dan binnen 1 jaar gerealiseerd worden. Waarom ? Omdat het nu financieel uit kan. JET is financieel en organisatorisch dermate verzwakt dat deze kans eigenlijk te mooi is om te laten passeren. De combinatie Doordash/Prosus is in staat om de ca. € 9 miljard op te hoesten. Bij verkoop JET GB+I komt er nog een miljard retour (als het niet meer is). Het zou in ieder geval de nodige reuring geven als alleen het bod gelanceerd zou worden (nog los van of het slaagt gezien de posities van Cat Rock en "vrinden")
Waarom zouden aasgieren vijfTIG gaan betalen voor een aandeel dat op de vrije markt nog geen vijfTIEN doet ?
Geldput
1
quote:

Marktwaarde schreef op 30 juni 2022 14:16:

[...]

Mark?

Ben jij het?
Jij bent Mark toch?
Lapswans
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 30 juni 2022 16:50:

[...]Soms vraag ik mij af of de CEO van Doordash, de CEO van Prosus niet eens belt met de vraag : kunnen we met zijn tweeën JET van de beurs halen. Prosus neemt Ifood, Menulog en Spanje/Israël uit de boedel. Doordash een verder afgeslankt Grubhub, Skip the Dishes en JET midden Europa en JET GB+I wordt verkocht aan de hoogste bieder Deliveroo/Uber. Zelfs bij een bieding van € 50,- zou er voor alle partijen op strategisch vlak een goede deal te maken zijn. Marktposities die anders vele jaren van investeren /concurreren zouden vergen kunnen dan binnen 1 jaar gerealiseerd worden. Waarom ? Omdat het nu financieel uit kan. JET is financieel en organisatorisch dermate verzwakt dat deze kans eigenlijk te mooi is om te laten passeren. De combinatie Doordash/Prosus is in staat om de ca. € 9 miljard op te hoesten. Bij verkoop JET GB+I komt er nog een miljard retour (als het niet meer is). Het zou in ieder geval de nodige reuring geven als alleen het bod gelanceerd zou worden (nog los van of het slaagt gezien de posities van Cat Rock en "vrinden")
Het gekke is: ik heb de afgelopen anderhalf jaar (zo lang zit ik al in JET dus weten jullie ook meteen dat ik nog op een heel dik verlies sta) meermalen gedacht dat DIT echt het moment is voor een overname (op 40EUR , 30EUR, 20 EUR). Maar zelfs nu op 14 EUR zie ik weinig beweging. Als ik CEO van Prosus was en publiekelijk een veeg uit de pan heb gekregen van JG, dan zou ik nu lekker met een bak popcorn genieten hoe hij elke dag miljoenen verliest. Sterker, ik zou hem elke dag een bericht sturen hoe het gaat en hoeveel hij nu weer heeft verloren. Dat heeft onze JG namelijk voor elkaar gekregen. Prosus, Delivery Hero, Uber..... iedereen heeft kennis gemaakt met de idioot JG en zijn belabberde twittergedrag. Zelfs de 200 mln die hij nu nog over heeft (van wat ooit 1,6 miljard was) is in hun ogen nog teveel. Ze gunnen hem niks, en ik ook niet. Ons aandeelhouders daarentegen, gun ik heel veel rendement toe. Al is het alleen al voor het lange wachten.....
SEVA_
0
quote:

Lapswans schreef op 30 juni 2022 17:09:

[...]

Het gekke is: ik heb de afgelopen anderhalf jaar (zo lang zit ik al in JET dus weten jullie ook meteen dat ik nog op een heel dik verlies sta) meermalen gedacht dat DIT echt het moment is voor een overname (op 40EUR , 30EUR, 20 EUR). Maar zelfs nu op 14 EUR zie ik weinig beweging. Als ik CEO van Prosus was en publiekelijk een veeg uit de pan heb gekregen van JG, dan zou ik nu lekker met een bak popcorn genieten hoe hij elke dag miljoenen verliest. Sterker, ik zou hem elke dag een bericht sturen hoe het gaat en hoeveel hij nu weer heeft verloren. Dat heeft onze JG namelijk voor elkaar gekregen. Prosus, Delivery Hero, Uber..... iedereen heeft kennis gemaakt met de idioot JG en zijn belabberde twittergedrag. Zelfs de 200 mln die hij nu nog over heeft (van wat ooit 1,6 miljard was) is in hun ogen nog teveel. Ze gunnen hem niks, en ik ook niet. Ons aandeelhouders daarentegen, gun ik heel veel rendement toe. Al is het alleen al voor het lange wachten.....
Zelfde situatie, zelfde gedachten.
marktwaarde
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 30 juni 2022 16:50:

[...]Soms vraag ik mij af of de CEO van Doordash, de CEO van Prosus niet eens belt met de vraag : kunnen we met zijn tweeën JET van de beurs halen. Prosus neemt Ifood, Menulog en Spanje/Israël uit de boedel. Doordash een verder afgeslankt Grubhub, Skip the Dishes en JET midden Europa en JET GB+I wordt verkocht aan de hoogste bieder Deliveroo/Uber. Zelfs bij een bieding van € 50,- zou er voor alle partijen op strategisch vlak een goede deal te maken zijn. Marktposities die anders vele jaren van investeren /concurreren zouden vergen kunnen dan binnen 1 jaar gerealiseerd worden. Waarom ? Omdat het nu financieel uit kan. JET is financieel en organisatorisch dermate verzwakt dat deze kans eigenlijk te mooi is om te laten passeren. De combinatie Doordash/Prosus is in staat om de ca. € 9 miljard op te hoesten. Bij verkoop JET GB+I komt er nog een miljard retour (als het niet meer is). Het zou in ieder geval de nodige reuring geven als alleen het bod gelanceerd zou worden (nog los van of het slaagt gezien de posities van Cat Rock en "vrinden")
Wow 50, het is geen charity.
Ik denk wel dat ze contact hebben over de toestand van JET, maar mijn gevoel zegt dat ze Jitse graag in z'n eigen sok gaar zien koken.
Steeds verder marktaandeel afsnoepen van GRUB en wachten op die miljarden impairment met de 2022 jaarcijfers waarmee ook weer 15 tot 20% van de koers afklapt.
DeZwarteRidder
0
quote:

NewKidInTown schreef op 30 juni 2022 17:02:

[...]
Waarom zouden aasgieren vijfTIG gaan betalen voor een aandeel dat op de vrije markt nog geen vijfTIEN doet ?
Een overnamebod zal hoogstens ca 40% boven de laatste koers liggen.
marktwaarde
0
quote:

Lapswans schreef op 30 juni 2022 17:09:

[...]

Het gekke is: ik heb de afgelopen anderhalf jaar (zo lang zit ik al in JET dus weten jullie ook meteen dat ik nog op een heel dik verlies sta) meermalen gedacht dat DIT echt het moment is voor een overname (op 40EUR , 30EUR, 20 EUR). Maar zelfs nu op 14 EUR zie ik weinig beweging. Als ik CEO van Prosus was en publiekelijk een veeg uit de pan heb gekregen van JG, dan zou ik nu lekker met een bak popcorn genieten hoe hij elke dag miljoenen verliest. Sterker, ik zou hem elke dag een bericht sturen hoe het gaat en hoeveel hij nu weer heeft verloren. Dat heeft onze JG namelijk voor elkaar gekregen. Prosus, Delivery Hero, Uber..... iedereen heeft kennis gemaakt met de idioot JG en zijn belabberde twittergedrag. Zelfs de 200 mln die hij nu nog over heeft (van wat ooit 1,6 miljard was) is in hun ogen nog teveel. Ze gunnen hem niks, en ik ook niet. Ons aandeelhouders daarentegen, gun ik heel veel rendement toe. Al is het alleen al voor het lange wachten.....
Klopt. Het is zijn eigen karma door met iedereen ruzie te maken (vaniut een gevoel van ik ben de beste). Meneer kan niet samenwerken en deals sluiten. Behalve als Sinterklaas giga dure overnames doen want de aandeelhouder betaalt toch.

Maar eerlijk is eerlijk, wat dacht je dan een jaar geleden toen de totale market cap op +/- 20 miljard met nul,nul winst en tig andere bedrijven voor een fractie van die beurswaarde maar met wel goede winsten....... Die logica ontgaat mij wel een beetje. Net een crypto.
JdH9999
0
Die 1,6 miljard van Jitse was natuurlijk allemaal virtueel, maar wel vreemd dat hij toen niks verkocht heeft. Om Jitse hoef je geen zorgen te maken. Stel dat de hele toko uiteindelijk voor 1 miljard cash wordt verkocht loopt hij nog steeds weg met 70 miljoen. Zonder ooit 1 cent winst te maken, lekker man.
Yin Yang Trading
2
Wat is dit aandeel toch de hemel in geprezen laatste paar jaren door banken en alle "experts". Nu moeten experts maar effe zwijgen. Laat dit stuiterballetje nu maar effe rollen en geen adviezen meer s.v.p. Hopelijk bewijst dit bedrijf zich en is het over aantal jaren allemaal weer een stuk opgewekter hier op deze site. Kijk naar de afslachting andere beursfondsen. JET kan zich nog bewijzen. Hoop doet leven ja. Verkoopadviezen hadden de experts op 100 euro moeten geven en niet meer nu.....Hopelijk krijgen ze er bij JET ook weer zin in. Ze waren steengoed bezig..wake up JET
Stefinstocks
0
quote:

Yin Yang Trading schreef op 30 juni 2022 17:22:

Wat is dit aandeel toch de hemel in geprezen laatste paar jaren door banken en alle "experts". Nu moeten experts die effe zwijgen. Laat dit stuiterballetje nu maar effe rollen en geen adviezen meer s.v.p. Hopelijk bewijst dit bedrijf zich en is het over aantal jaren allemaal weer een stuk opgewekter hier op deze site. Kijk naar de afslachting andere beursfondsen. JET kan zich nog bewijzen. Hoop doet leven ja. Verkoopadviezen hadden de experts op 100 euro moeten geven en niet meer nu.....Hopelijk krijgen ze er bij JET ook weer zin in. Ze waren steengoed bezig..wake up JET
Jij heb helemaal gelijk!
Lapswans
7
Zojuist onderstaand bericht gestuurd naar CATROCK met CC naar Jitse Groen (jitse.groen@justeattakeaway.com)

Dear Alex,

It has been 6 months since the deadline passed. The deadline you gave Jitse by letter in October last year. In 6 months another 70% of shareholder value vanished. It is seriously unbelievable how JET is capable in doing that. Yes, the market dropped and yes, the food delivery business was hit. But last year JET performed worse than the competition and this year it is even worse. I really thought both of you would not let this happen. To be frankly honest I am very disappointed as I was under the impression that with Alex, we (shareholder majority) would have a great spokesperson capable of pushing JET in the right direction. Yesterdays message (-20% share price) marked Jitse’s real cards. It is obvious that Jitse is running his own show and tell us what we want to hear (we are exploring options to sell Grubhub or find a partner) but once we turn our backs, Jiste and the CEO of Grubhub will start running their own show which is make Grubhub profitable or find a partner but a sale is considered plan C.

JET spends so much money, it is simply ridiculous. Growth comes at any price which is not healthy and not sustainable. And what about communication? This couldn’t be worse (see example this week). I would recommend both of you to join our forum where shareholders get together. I can tell you in all honesty: everyone had enough of current management, the way it communicates and the slowness in taking necessary steps. And yet, now is the worst time ever to explore potential sale of product lines.

It is time for action. Wouldn’t it be time for new leadership?

Regards
[verwijderd]
1
Bekijk de schade die mevrouw Goddijn bij TomTom heeft aangericht en het valt bij JET nog wel mee. Aandeelhouderswaarde is een onbekend begrip bij deze vrouw die alles aan haar huwelijk heeft te danken.
SEVA_
0
quote:

Lapswans schreef op 30 juni 2022 17:34:

Zojuist onderstaand bericht gestuurd naar CATROCK met CC naar Jitse Groen (jitse.groen@justeattakeaway.com)

Dear Alex,

It has been 6 months since the deadline passed. The deadline you gave Jitse by letter in October last year. In 6 months another 70% of shareholder value vanished. It is seriously unbelievable how JET is capable in doing that. Yes, the market dropped and yes, the food delivery business was hit. But last year JET performed worse than the competition and this year it is even worse. I really thought both of you would not let this happen. To be frankly honest I am very disappointed as I was under the impression that with Alex, we (shareholder majority) would have a great spokesperson capable of pushing JET in the right direction. Yesterdays message (-20% share price) marked Jitse’s real cards. It is obvious that Jitse is running his own show and tell us what we want to hear (we are exploring options to sell Grubhub or find a partner) but once we turn our backs, Jiste and the CEO of Grubhub will start running their own show which is make Grubhub profitable or find a partner but a sale is considered plan C.

JET spends so much money, it is simply ridiculous. Growth comes at any price which is not healthy and not sustainable. And what about communication? This couldn’t be worse (see example this week). I would recommend both of you to join our forum where shareholders get together. I can tell you in all honesty: everyone had enough of current management, the way it communicates and the slowness in taking necessary steps. And yet, now is the worst time ever to explore potential sale of product lines.

It is time for action. Wouldn’t it be time for new leadership?

Regards

Top.
Lapswans
1
quote:

SEVA_ schreef op 30 juni 2022 17:37:

[...]

Top.
Ach, denk dat het direct in de recycle bin wordt gesleept, maar ik ben het wel kwijt :-)
Gaston Lagaffe
0
quote:

NewKidInTown schreef op 30 juni 2022 17:02:

[...]
Waarom zouden aasgieren vijfTIG gaan betalen voor een aandeel dat op de vrije markt nog geen vijfTIEN doet ?
Het antwoord is simpel : je zal TIG keer de huidige bodemprijs moeten betalen en de huidige aandeelhouders niet met een TIENtje winst moeten proberen af te schepen. Gaat anders niet lukken. Ik neem aan dat je dit wel begrijpt.
Hendrik Roo
0
quote:

Lapswans schreef op 30 juni 2022 17:34:

Zojuist onderstaand bericht gestuurd naar CATROCK met CC naar Jitse Groen (jitse.groen@justeattakeaway.com)

Dear Alex,

It has been 6 months since the deadline passed. The deadline you gave Jitse by letter in October last year. In 6 months another 70% of shareholder value vanished. It is seriously unbelievable how JET is capable in doing that. Yes, the market dropped and yes, the food delivery business was hit. But last year JET performed worse than the competition and this year it is even worse. I really thought both of you would not let this happen. To be frankly honest I am very disappointed as I was under the impression that with Alex, we (shareholder majority) would have a great spokesperson capable of pushing JET in the right direction. Yesterdays message (-20% share price) marked Jitse’s real cards. It is obvious that Jitse is running his own show and tell us what we want to hear (we are exploring options to sell Grubhub or find a partner) but once we turn our backs, Jiste and the CEO of Grubhub will start running their own show which is make Grubhub profitable or find a partner but a sale is considered plan C.

JET spends so much money, it is simply ridiculous. Growth comes at any price which is not healthy and not sustainable. And what about communication? This couldn’t be worse (see example this week). I would recommend both of you to join our forum where shareholders get together. I can tell you in all honesty: everyone had enough of current management, the way it communicates and the slowness in taking necessary steps. And yet, now is the worst time ever to explore potential sale of product lines.

It is time for action. Wouldn’t it be time for new leadership?

Regards

"But last year JET performed worse than the competition and this year it is even worse ?"
Klopt dat wel ?
Verder overigens een juiste weergave van feiten.
marktwaarde
1
quote:

Lapswans schreef op 30 juni 2022 17:34:

Zojuist onderstaand bericht gestuurd naar CATROCK met CC naar Jitse Groen (jitse.groen@justeattakeaway.com)

Dear Alex,

It has been 6 months since the deadline passed. The deadline you gave Jitse by letter in October last year. In 6 months another 70% of shareholder value vanished. It is seriously unbelievable how JET is capable in doing that. Yes, the market dropped and yes, the food delivery business was hit. But last year JET performed worse than the competition and this year it is even worse. I really thought both of you would not let this happen. To be frankly honest I am very disappointed as I was under the impression that with Alex, we (shareholder majority) would have a great spokesperson capable of pushing JET in the right direction. Yesterdays message (-20% share price) marked Jitse’s real cards. It is obvious that Jitse is running his own show and tell us what we want to hear (we are exploring options to sell Grubhub or find a partner) but once we turn our backs, Jiste and the CEO of Grubhub will start running their own show which is make Grubhub profitable or find a partner but a sale is considered plan C.

JET spends so much money, it is simply ridiculous. Growth comes at any price which is not healthy and not sustainable. And what about communication? This couldn’t be worse (see example this week). I would recommend both of you to join our forum where shareholders get together. I can tell you in all honesty: everyone had enough of current management, the way it communicates and the slowness in taking necessary steps. And yet, now is the worst time ever to explore potential sale of product lines.

It is time for action. Wouldn’t it be time for new leadership?

Regards

Goed bericht.
P.S. probeer hem ook via Linkedin te berichten. Ik denk dat je daar meer kans van slagen hebt op een reactie.
Gaston Lagaffe
0
quote:

Marktwaarde schreef op 30 juni 2022 17:16:

[...]
Wow 50, het is geen charity.
De exacte marktwaarde :) van JET valt voor mij natuurlijk ook niet te bepalen maar JET heeft wel degelijk marktposities waar andere partijen op zitten te wachten. Dus voor JET weinig waarde (denk aan JET Spanje), maar voor bv Delivery Hero veel waarde (samenvoeging met Glovo maakt onbetwiste marktleider Spanje). De huidige koers van € 15,- is laag (en kan altijd nog lager) maar marktpartijen weten dat het verkrijgen van 60% marktaandeel (of meer) soms extreem kostbaar en tijdrovend is. Wil je een vijandig bod lanceren dan dien je voldoende aandelen binnen te halen en met bv € 30,- ga je dat niet redden. Enige charity is dus benodigd om voldoende aandeelhouders over de streep te trekken (en als iemand € 45,- zegt is het ook goed)
73.764 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1764 1765 1766 1767 1768 1769 1770 1771 1772 1773 1774 ... 3685 3686 3687 3688 3689 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 14,080
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 14,120
Laag 13,295
Volume 3.436.901
Volume gemiddeld 2.417.205
Volume gisteren 3.436.901

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront