Vopak « Terug naar discussie overzicht

Vopak 2022

4.926 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 ... 243 244 245 246 247 » | Laatste
Hans2021
1
quote:

FPAK schreef op 16 juni 2022 17:10:

Zal ik de bodembel maar inluiden als niemand anders het durft?
Ik had die bel al gehoord ;-)
[verwijderd]
0
Heb gekocht vandaag, want het is de laagste koers sinds 13 jaar.
Maar 14 jaar geleden was de koers (€11,20), dus de helft van vandaag.
Ik ben dus totaal niet zeker of vandaag de bodem was. De lijn is strak omlaag sinds 1 jaar. Waarom zou dat nu ineens over zijn?
[verwijderd]
1
quote:

Bowski schreef op 16 juni 2022 17:40:

Heb gekocht vandaag, want het is de laagste koers sinds 13 jaar.
Maar 14 jaar geleden was de koers (€11,20), dus de helft van vandaag.
Ik ben dus totaal niet zeker of vandaag de bodem was. De lijn is strak omlaag sinds 1 jaar. Waarom zou dat nu ineens over zijn?
Daling is 2 jaar.
€URO-Trader
0
Ik vermoed dat de daling wellicht te maken heeft met oninbare rekeningen van Russen. Zag de minister van Financiën dwze week mbt haar wekelijkse praatje op tv, en zij gaf aan dat er 4 miljard tbv duurzame investeringen is binnen gehaald. Wellicht gunstig voor Vopak.
N audio
0
quote:

Bowski schreef op 16 juni 2022 17:40:

Heb gekocht vandaag, want het is de laagste koers sinds 13 jaar.
Maar 14 jaar geleden was de koers (€11,20), dus de helft van vandaag.
Ik ben dus totaal niet zeker of vandaag de bodem was. De lijn is strak omlaag sinds 1 jaar. Waarom zou dat nu ineens over zijn?
Totale waarde van het bedrijf lag 13 jaar geleden heel veel lager dan nu, met dezelfde koers op de borden.
Ik denk dat je slim bent geweest door toe te slaan. Mijn gak ligt 3 Euro hoger, maar ik koop steevast ongeveer 10% te duur.
Alrob2
2
Zucht, beleggen is niet altijd leuk, maar ik beleg sinds 2003 en mijn grootste winst heb ik behaald met Shell, door in 2020 op de weg naar beneden, naar uiteindelijk de €10.00, steeds maar calls bij te kopen, resulterende eind oktober 2020 in een portefeuilleverlies van 75%, dat in een 2 maanden veranderde in 50% winst.
Ik klamp me maar daaraan vast en houdt die strategie in ere. Ik heb nu nog enkel aandelen Vopak, maar ga die bij verdere daling gefaseerd omzetten in calls juni 23, zodra die beschikbaar zijn.
Bij daling steeds meer risico nemen is een zeer riskante strategie, maar zonder risico geen winst, en anders pech gehad. Met tegenslag leer je wel leven in die bijna 20 jaar beleggen dat ik doe. Allemaal een kwestie van goed uitzoeken, geduld hebben en -het aller belangrijkste- geluk hebben. Beleggen is niets anders dan beredeneerd gokken, niet meer en niet minder. Ieder die dat zich niet realiseert, houdt zich zelf voor de gek.
Drs P.
1
quote:

Bowski schreef op 16 juni 2022 17:40:

Heb gekocht vandaag, want het is de laagste koers sinds 13 jaar.
Maar 14 jaar geleden was de koers (€11,20), dus de helft van vandaag.
Ik ben dus totaal niet zeker of vandaag de bodem was. De lijn is strak omlaag sinds 1 jaar. Waarom zou dat nu ineens over zijn?
dat was ten tijde van de grootste financiële crisis ooit, en het herstel kwam daarna ook razendsnel. Ervan uitgaande dat we met elkaar de lessen hebben geleerd van 2008/2009, dus geen herhaling en de waardecreatie/investeringen gedaan door Vopak de laatste jaren, lijkt mij dit geen optie. Ik blijf geloven dat Vopak sterk gaat profiteren van een economische slowdown, zoals bij de vorige keren. Plus de investeringen in renewables waar de verschillende overheden serieus geld voor vrijmaken + LNG/LPG strategische voorraden voor de ak winter, al met al blijf ik zeggen dat Vopak eind Q3 rond de 30 zal staan en ik zal niet verbaasd zijn met 35E+ eind Q4.
Drs P.
0
Een bevestiging dat Vopak op de goede weg is:

hcss.nl/wp-content/uploads/2022/04/Eu...

Executive summary in het nederlands:
De Europese tankopslagsector zal tot 2030 worden beïnvloed door het terugdringen van het gebruik van fossiele brandstoffen, een belangrijke mijlpaal in de transitie naar CO2-neutraliteit in 2050. De middellange termijn zal worden gekenmerkt door de gelijktijdige afname van de vraag naar fossiele brandstoffen en toenemend gebruik van CO2-neutrale energiebronnen. Het doorvoeren van deze transitie vereist een evenwichtsoefening tussen het nieuwe en het oude systeem. Spelers in de toelever- ingsketens van olie en gas bevinden zich in een spagaat; zij staan voor de uitdaging enerzijds te blijven voldoen aan de langzaam afnemende vraag, en anderzijds CO2-reductie mogelijk te maken met nieuwe energieproducten.
Ruwe olie, geraffineerde producten en aardgas zullen op middellange termijn belangrijker worden in regio’s buiten Europa. Nieuwe handelsknooppunten kunnen buiten Europa ontstaan, wat kansen zal bieden voor vraag en aanbod op klei- nere geografische afstanden. De druk om CO2-neutraliteit te bereiken, waaraan Europese bedrijven worden blootgesteld, zal leiden tot afnemende investeringen aan hun kant in vergeli- jking met het hun tegenhangers in het Midden-Oosten. Het verminderen van de Europese afhankelijkheid van Rusland als belangrijkste gas- en olieleverancier, en tegelijkertijd zorgen voor voldoende en betaalbare voorraden op de middellange termijn, is zowel een technische als geopolitieke uitdaging. Het vervangen van 155 miljard kubieke meter (bcm) aardgas of 40% van het Europese verbruik is veeleisend voor de wereldwijde gasprijzen, afhankelijkheid van de spotmarkt en afnemende langetermijncontracten, en bovendien vanwege een gebrek aan Europese LNG-infrastructuur en interconnecties. Maar het is mogelijk om de afhankelijkheid aanzienlijk te verminderen. In de tussentijd is tankopslag cruciaal om aan de binnenlandse vraag te kunnen voldoen en om strategische reserves van olie en gas te kunnen waarborgen. Gecoördineerde levering van strate- gisch opgeslagen voorraden kan ook bijdragen aan de inter- nationale energiemarkt, doordat de tekorten kunnen worden aangevuld en prijzen worden gedrukt.
Tankopslagbedrijven dragen bij aan Europese veerkracht en energievoorzieningszekerheid. Europa’s vergrote afhanke- lijkheid van gas geleverd via pijpleidingen, en de invoer van vloeibaar aardgas (LNG), zal landen kwetsbaar maken voor verstoringen van de bevoorrading, prijsschommelingen en algemene marktvolatiliteit. Tegelijkertijd verliezen de Europese raffinage- en chemische sectoren concurrentiemarges in
vergelijking met goedkope producenten zoals China en landen in het Midden-Oosten. Zo zal een belangrijk deel van de Europese binnenlandse vraag naar olie en chemische producten worden vervuld door import, waardoor tankopslag steeds belangrijker wordt om de toeleveringszekerheid van energiebronnen voor binnenlands gebruik veilig te stellen.
De opslagsector is ook bezig met het bijdragen aan decarbon- isering - een Europese prioriteit voor de komende decennia. Het CO2-neutraal maken van het wegvervoer op middellange termijn is met name afhankelijk van het mengen van conven- tionele brandstoffen als benzine en diesel met hernieuwbare bronnen als synthetische- en biobrandstoffen. De maritieme- en luchtvaartsector zijn eveneens afhankelijk van het bijmengen van brandstoffen om de uitstoot te verminderen, aangezien CO2-neutrale technologieën in deze sectoren nog in de kinder- schoenen staan. De groeiende afhankelijkheid van Europese huishoudens en industrieën van nieuwe energieproducten zal waarschijnlijk leiden tot een verschuiving in de verplichtingen voor strategische en militaire voorraden. Nieuwe producten kunnen op termijn de wereldwijde handel in grondstoffen gaan domineren. Er is onzekerheid over de mogelijke invoering in Europa van nieuwe energiedragers als waterstof, maar het is duidelijk dat waterstof in zijn verschillende verschijningsvormen, naast Carbon Capture Utilization en Storage (CCUS) en elek- triciteitsopslag, onontbeerlijk zijn om de CO2-uitstoot versneld terug te dringen.
Het gebrek aan regulering met betrekking tot deze technolo- gieën veroorzaakt grote onzekerheid, maar wachten is geen optie. Opslagbedrijven moeten een strategie ontwikkelen, waarin zij expertise en kennis uitbreiden, samenwerken met beleidsmakers en belanghebbenden, de activiteiten van de sector transparanter maken en hun rol in de huidige economie laten zien. Dit alles zal ervoor zorgen dat de sector een aanjager van verandering wordt en bijdraagt aan het vormgeven van het energielandschap van de komende decennia.
Branco P
0
quote:

Alrob2 schreef op 16 juni 2022 20:42:

Zucht, beleggen is niet altijd leuk, maar ik beleg sinds 2003 en mijn grootste winst heb ik behaald met Shell, door in 2020 op de weg naar beneden, naar uiteindelijk de €10.00, steeds maar calls bij te kopen, resulterende eind oktober 2020 in een portefeuilleverlies van 75%, dat in een 2 maanden veranderde in 50% winst.
Ik klamp me maar daaraan vast en houdt die strategie in ere. Ik heb nu nog enkel aandelen Vopak, maar ga die bij verdere daling gefaseerd omzetten in calls juni 23, zodra die beschikbaar zijn.
Bij daling steeds meer risico nemen is een zeer riskante strategie, maar zonder risico geen winst, en anders pech gehad. Met tegenslag leer je wel leven in die bijna 20 jaar beleggen dat ik doe. Allemaal een kwestie van goed uitzoeken, geduld hebben en -het aller belangrijkste- geluk hebben. Beleggen is niets anders dan beredeneerd gokken, niet meer en niet minder. Ieder die dat zich niet realiseert, houdt zich zelf voor de gek.
Bij die strategie zou je medio volgend jaar je hele resterende inleg kwijt kunnen zijn terwijl je in geval van behoud van je aandelen ook gewoon weer in de plus kunt komen als de koers herstelt. Maar als ik het goed begrijp ben je in de neergaande markt steeds aan het verkopen geweest, op zich niet verkeerd. Waarom dan niet wachten tot de markt draait en langzaam weer beginnen met kopen? Bang voor een overnamebod in de tussentijd?
Alrob2
0
quote:

Branco P schreef op 17 juni 2022 10:12:

[...]

Bij die strategie zou je medio volgend jaar je hele resterende inleg kwijt kunnen zijn terwijl je in geval van behoud van je aandelen ook gewoon weer in de plus kunt komen als de koers herstelt. Maar als ik het goed begrijp ben je in de neergaande markt steeds aan het verkopen geweest, op zich niet verkeerd. Waarom dan niet wachten tot de markt draait en langzaam weer beginnen met kopen? Bang voor een overnamebod in de tussentijd?
Idd te riskante strategie als je al je aandelen omzet in calls en die dan niet tijdig doorrolt als de koers blijft dalen; doe ik dus niet zo extreem.
Vanmorgen wat turbo's long met stop in de 18 euro gekocht, en nu wacht ik maar eerst af, wat de koers de komende weken gaat doen.
Succes!
Bert12345
0
quote:

Alrob2 schreef op 16 juni 2022 20:42:

Zucht, beleggen is niet altijd leuk, maar ik beleg sinds 2003 en mijn grootste winst heb ik behaald met Shell, door in 2020 op de weg naar beneden, naar uiteindelijk de €10.00, steeds maar calls bij te kopen, resulterende eind oktober 2020 in een portefeuilleverlies van 75%, dat in een 2 maanden veranderde in 50% winst.
Ik klamp me maar daaraan vast en houdt die strategie in ere. Ik heb nu nog enkel aandelen Vopak, maar ga die bij verdere daling gefaseerd omzetten in calls juni 23, zodra die beschikbaar zijn.
Bij daling steeds meer risico nemen is een zeer riskante strategie, maar zonder risico geen winst, en anders pech gehad. Met tegenslag leer je wel leven in die bijna 20 jaar beleggen dat ik doe. Allemaal een kwestie van goed uitzoeken, geduld hebben en -het aller belangrijkste- geluk hebben. Beleggen is niets anders dan beredeneerd gokken, niet meer en niet minder. Ieder die dat zich niet realiseert, houdt zich zelf voor de gek.
Een betere strategie dan Staatsloten kopen, maar je koopt nog steeds loten, zij het met meer win kans.

Goed: ik denk dat ik verstandig handel, bewaak margin en zelfs als de beurs nu halveert, heb ik geen probleem.

Maar stel VPK komt op de 20; dan moet ik mij ook niet bedwingen een soort dood of de gladiolen actie te doen. I.i.g. veel succes toegewenst.
Bert12345
3
Het artikel dat drs P post is tot stand gekomen met medewerking van VPK. Ze gaan met vertrouwen de toekomst tegemoet.

For this series of papers, interviews were conducted with representatives from tank storage
companies (amongst others with VOPAK, Koole, Oiltanking, ETT, LBC, Scandinavian Tank
Storage), from the Port of Amsterdam and Port of Rotterdam, Shell, COVA, DPO, MVO.
Drs P.
0
quote:

N audio schreef op 17 juni 2022 10:29:

Dank Drs P voor het plaatsen.
graag gedaan :)
Bert12345
0
DeGiro sluit al mijn juni opties tegen 0 euro (5 series lopen; ).

11:06 K 5 VPK P26.00 17JUN22€ 0,00
11:06 K 12 RCU P15.00 17JUN22€ 0,00
11:06 K 10 GLS P40.00 17JUN22€ 0,00
11:06 K 2 PRX C60.00 17JUN22€0,00

Ja, meneer, dat zijn American style opties en die kunnen tussentijds uitgeoefend worden. Het is jullie feestje en als je denkt dat het zo hoort, vind ik het ook goed.

Dat geeft geen vertrouwen hoe zij die automatisering nu geregeld hebben ;-(
Bert12345
1
quote:

hvanv schreef op 17 juni 2022 11:19:

degiro expireert maar vast.
Gaan de fout weer herstellen
Ja, had een medewerker aan de telefoon met veel zelfvertrouwen, maar weinig kennis van zaken.

Dat leren ze tegenwoordig op school: jouw mening doet er toe!
[verwijderd]
0
quote:

Bert12345 schreef op 17 juni 2022 11:24:

DeGiro sluit al mijn juni opties tegen 0 euro (5 series lopen; ).

11:06 K 5 VPK P26.00 17JUN22€ 0,00
11:06 K 12 RCU P15.00 17JUN22€ 0,00
11:06 K 10 GLS P40.00 17JUN22€ 0,00
11:06 K 2 PRX C60.00 17JUN22€0,00

Ja, meneer, dat zijn American style opties en die kunnen tussentijds uitgeoefend worden. Het is jullie feestje en als je denkt dat het zo hoort, vind ik het ook goed.

Dat geeft geen vertrouwen hoe zij die automatisering nu geregeld hebben ;-(
Begrijp er niks van, maar het zal wel héél dom zijn :)
hvanv
0
[quote alias=Bert12345 id=14254042 date=202206171125]
[...]

Ja, had een medewerker aan de telefoon met veel zelfvertrouwen, maar weinig kennis van zaken.

Dat leren ze tegenwoordig op school: jouw mening doet er toe!
[/quote

Staat nu weer allemaal goed. Zal wel een verkeerd tijdstip in de programmeerregel hebben gestaan.
4.926 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 ... 243 244 245 246 247 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 37,720
Verschil +0,960 (+2,61%)
Hoog 37,720
Laag 36,600
Volume 272.474
Volume gemiddeld 184.809
Volume gisteren 121.954

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront