Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2022

1.580 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... 75 76 77 78 79 » | Laatste
Tycoon
0
quote:

geld verdubbelaar schreef op 27 mei 2022 15:40:

Deze tent is failliet
Dan zien we de 1.17€/nieuw aandeel als de call optie en passen we Damodoran's "Distressed firms valuation" toe. Afhankelijk van hoeveel zo'n vliegtuig opbrengt kunnen we nog winst maken.

pages.stern.nyu.edu/~adamodar/pdfiles...
Tycoon
0
quote:

Donald Gekko schreef op 27 mei 2022 14:47:

[...]

lijkt me allemaal gemakkelijk om achteraf te beweren nu de resultaten voor fagron onbetwistbaar zijn toch voor degenen die destijds wel ingetekend hebben, maar ik kan u verzekeren dat de sfeer rond dat bedrijf mogelijks nog erger was... dan voor aifrance hier, vooral het leedvermaak rond coucke was triestig... enfin wie winst maakt heeft altijd gelijk wie verlies altijd ongelijk... afwachten dus maar zoals ik hierboven al opmerkte, een topbedrijf zal geen 9 percent participeren net voor een beurskapitalisatie als ze er zelf niet in gelooft, ook de geruchten rond ITA doen me niet denken aan een failliet...

Correctie CMA CGM koopt hun 9% in DEZE kapitaalverhoging aan 1.7172€/aandeel!
"The transaction will enable CMA CGM to become a new reference shareholder and an exclusive strategic partner for the cargo business, as announced on May 18th. CMA CGM has committed to subscribe to the transaction for a maximum amount of €400 million (including the acquisition of Rights) and in such a way that its total shareholding does not exceed 9% of the Company’s resulting share capital.

China Eastern Airlines and Delta Air Lines have committed to participate in the Rights Issue on a cash neutral basis by subscribing to new shares through the sale of part of their Rights, using the net proceeds from selling Rights to CMA CGM.

CMA CGM has entered on 22 May 2022 into a rights sale and purchase agreement with Delta Air Lines, China Eastern Airlines and the FCPEs respectively, so as to acquire a total of 70,996,722 Rights, and has committed toward Air France-KLM to (i) exercise these rights and subscribe to the Rights Issue on a irreducible basis for an amount of €249,198,494.22 and to (ii) place a subscription order on a reducible basis for an additional number of up to 18,358,086 New Shares (or by exercising rights acquired in the market or off the market), the total corresponding to a maximum of 9% of the share capital after the Rights Issue. This subscription commitment is subject to the condition that the total sum of the subscription price of the aforementioned New Shares increased by the total price of the Rights acquired by CMA CGM does not exceed 400 million euros and with no prejudice of the reduction rate which will be applied to the reducible orders."

ml-eu.globenewswire.com/Resource/Down...
Donald Gekko
2
quote:

Tycoon schreef op 27 mei 2022 16:32:

[...]

Correctie CMA CGM koopt hun 9% in DEZE kapitaalverhoging aan 1.7172€/aandeel!
"The transaction will enable CMA CGM to become a new reference shareholder and an exclusive strategic partner for the cargo business, as announced on May 18th. CMA CGM has committed to subscribe to the transaction for a maximum amount of €400 million (including the acquisition of Rights) and in such a way that its total shareholding does not exceed 9% of the Company’s resulting share capital.

China Eastern Airlines and Delta Air Lines have committed to participate in the Rights Issue on a cash neutral basis by subscribing to new shares through the sale of part of their Rights, using the net proceeds from selling Rights to CMA CGM.

CMA CGM has entered on 22 May 2022 into a rights sale and purchase agreement with Delta Air Lines, China Eastern Airlines and the FCPEs respectively, so as to acquire a total of 70,996,722 Rights, and has committed toward Air France-KLM to (i) exercise these rights and subscribe to the Rights Issue on a irreducible basis for an amount of €249,198,494.22 and to (ii) place a subscription order on a reducible basis for an additional number of up to 18,358,086 New Shares (or by exercising rights acquired in the market or off the market), the total corresponding to a maximum of 9% of the share capital after the Rights Issue. This subscription commitment is subject to the condition that the total sum of the subscription price of the aforementioned New Shares increased by the total price of the Rights acquired by CMA CGM does not exceed 400 million euros and with no prejudice of the reduction rate which will be applied to the reducible orders."

Dat ze ingestapt zijn in een gunstige constructie twifel ik niet aan, feit blijft dat ze wel ingestapt zijn en dit in het kader van een langdurig parterschap, is ook een teken dat de sector van het vrachtvervoer, de nummer drie van de wereld, blijft geloven in de luchtvaart en airfrance in het bijzonder niettegenstaand de moeilijke context. gooe enough for me.
Tycoon
0
Voor mij ook en is de reden waarom ik mijn rechten uitoefen. Ik zie AF/KLM meer inzetten op vrachtvervoer dan passagiersvervoer. Het partnerschap helpt ook om de laadruimte snel vol te boeken i.p.v. met lege ruimte rond te vliegen. CMA CGM zal wel een kleine korting op de haulage fee hebben bedongen maar meer volume helpt AF/KLM's omzet. Zeker nu de EU de korte afstandsvluchten wil beperken en op die afstanden meer air-trucks (vrachtwagen die een vliegtuig vervangt met een vluchtnummer, rijdt op biodiesel of H2) gaan rondrijden.
Jelle-43
0
quote:

Niro91 schreef op 27 mei 2022 12:23:

[...]

Ik zou er niet aan beginnen. Na deze emissie hebben ze nog 5 miljard euro schuld. Het is niet uit te sluiten dat er een nieuwe emissie van 10 miljard aandelen tegen een koers van € 0,50 komt om de rest van de schulden af te lossen.
Dan ga ik ze kopen. Gelijk voor 2 ton
De Zwarte kat
0
Ik ben toch wel benieuwd naar kopers achter het aandeel wat is de reden heb je iets met het bedrijf of wat zijn je verwachtingen
GakGak
1
[quote alias=Tycoon id=14221150 date=202205271731]
Voor mij ook en is de reden waarom ik mijn rechten uitoefen. Ik zie AF/KLM meer inzetten op vrachtvervoer dan passagiersvervoer. Het partnerschap helpt ook om de laadruimte snel vol te boeken i.p.v. met lege ruimte rond te vliegen. CMA CGM zal wel een kleine korting op de haulage fee hebben bedongen maar meer volume helpt AF/KLM's omzet. Zeker nu de EU de korte afstandsvluchten wil beperken en op die afstanden meer air-trucks (vrachtwagen die een vliegtuig vervangt met een vluchtnummer, rijdt op biodiesel of H2) gaan rondrijden.

/quote

Meer inzetten op vrachtvervoer ?
Is het daar niet een beetje te laat voor nu alle 747-combi´s verkocht zijn en er alleen wat resteert aan containervervoer
nadat alle bagage geladen is?
Zelfs de KLM specialiteit van paardenvervoer hebben ze ingeleverd aan andere vrachtvervoerders al resteren er nog wel
een paar full-freighters maar lang niet voldoende om de hele markt te bedienen en tegen de veel goedkoper opererende
concurrentie op te boxen en dat is eigenlijk het complete probleem voor KLM en zeker voor AF, ze zijn te duur op alle vlakken.

corona=pech en Poetin=pech en schiphol=Benschop en dat is meer dan alleen pech en ook nog langdurig te
dure brandstof en het plaatje is dramatisch.
Donald Gekko
0
quote:

De Zwarte kat schreef op 27 mei 2022 18:58:

Ik ben toch wel benieuwd naar kopers achter het aandeel wat is de reden heb je iets met het bedrijf of wat zijn je verwachtingen
lees de posts beter, begrijpend lezen, 9 percent participatie nummer 3 van de wereld vrachtvervoer, 40 percent korting als preferentieel koper, paar maanden geleden wilde air france nog ita kopen, staatgaranties, zomer kondigt explosie postcovid reizen,.... etcetera
[verwijderd]
0
quote:

Donald Gekko schreef op 27 mei 2022 21:16:

[...]

lees de posts beter, begrijpend lezen, 9 percent participatie nummer 3 van de wereld vrachtvervoer, 40 percent korting als preferentieel koper, paar maanden geleden wilde air france nog ita kopen, staatgaranties, zomer kondigt explosie postcovid reizen,.... etcetera
Nieuwe inzichten; fijn om te lezen.

Inderdaad fikse korting op de max 9% aandelen en wie weet wat ze verder nog van de Franse staat cadeau hebben gekregen met een evt afspraak om wb aansturing en stemrecht samen op te trekken.
Met deze partner kan de beladingsgraad m.n. bij AF omhoog en dat is een belangrijke voorwaarde om in de zwarte cijfers te geraken.

Wat hebben we als straks de rook is opgetrokken: een sterke schuldverlaging per aandeel, blijft iets van 2 Euro schuld per aandeel over als ik het goed heb. Dat lijkt heel aantrekkelijk en overkomelijk.
Wat belangrijk is, dat zijn de vooruitzichten:
- Schiphol: naadje
- korte vluchten: verdere afname
- lange vluchten: businessclass blijft waarschijnlijk grotendeels weg
- beladingsgraad sterk met goede verwachtingen
- winstpotentieel: beter dan afgelopen jaren. Winst behoord tot de mogelijkheden
- tien goede jaren en een groot deel van de schulden is afgelost
- dus eerste dividend mogelijk rond 2032, 0.10 Euro of zo

Wat is zo'n investering waard, uitgaande van 10 goede jaren. Moeten we niet nog eens tegen een Poetin of een of andere pandemie aanlopen. Antwoord: ik denk wel 2 euro in 2028, als het goed gaat dus.
Ik wens uiteraard zittende aandeelhouders en instappers meer toe,
fijn weekend!
Fred 62
0
quote:

Tycoon schreef op 27 mei 2022 15:55:

[...]

Dan zien we de 1.17€/nieuw aandeel als de call optie en passen we Damodoran's "Distressed firms valuation" toe. Afhankelijk van hoeveel zo'n vliegtuig opbrengt kunnen we nog winst maken.

pages.stern.nyu.edu/~adamodar/pdfiles...
meeste is lease.
Fred 62
1
quote:

Knife Catcher schreef op 27 mei 2022 21:33:

[...]

Wat hebben we als straks de rook is opgetrokken: een sterke schuldverlaging per aandeel, blijft iets van 2 Euro schuld per aandeel over als ik het goed heb.

Dus je koopt voor € 1,17 € 2,00 aan schuld?
[verwijderd]
0
quote:

Fred 60 schreef op 27 mei 2022 21:38:

[...]

Dus je koopt voor € 1,17 € 2,00 aan schuld?
degene die koopt wel ja
schuld is nu ongeveer 7.5 miljard
na emissie en aflossing nog 5.5 miljard
2.5 miljard aandelen na emissie

getallen kunnen vast nauwkeuriger, maar met 2 Euro schuld zit ik niet te ver mis denk ik.

let wel: een deel van de leningen van Franse en Nederlandse overheden worden niet geteld als schuld, maar als Eigen Vermogen, truukje uit de oude doos om het beeld te verbeteren.
GakGak
0
quote:

Donald Gekko schreef op 27 mei 2022 21:16:

[...]

lees de posts beter, begrijpend lezen, 9 percent participatie nummer 3 van de wereld vrachtvervoer, 40 percent korting als preferentieel koper, paar maanden geleden wilde air france nog ita kopen, staatgaranties, zomer kondigt explosie postcovid reizen,.... etcetera
Begrijpend lezen zie ik hierboven, nou daar gaan we:

Al meer dan 20jaar zijn de grootste miskleunen in de Europese luchtvaart deelnames in Alitalia (aan de lopende band).
Lufthansa heeft daar nog geen ervaring mee en wil eventueel 20% deelname overwegen (geruchten) en dan heb je nul
inspraak (minder dan KLM bij AF/KLM) en het betreft ITA, gewoon een doorstartkloon van Alitalia.

Air France (KLM heeft niets te vertellen hierin) stuurt strategische berichten de wereld in dat ze geinteresseerd zijn
(zou ik ook doen al is het maar om Lufthansa wat dwars te zitten) maar heeft niet de mogelijkheden door die enorme
schuldpositie die Lufthansa nu eenmaal niet meer heeft.

Maar zolang er Donald Gekkies zijn die dat allemaal zo positief waarderen en ophemelen denk ik ga vooral je gang
en laat niemand je weerhouden (iemand moet het doen).

succes ermee.
Donald Gekko
1
quote:

GakGak schreef op 27 mei 2022 22:19:

[...]

Begrijpend lezen zie ik hierboven, nou daar gaan we:

Al meer dan 20jaar zijn de grootste miskleunen in de Europese luchtvaart deelnames in Alitalia (aan de lopende band).
Lufthansa heeft daar nog geen ervaring mee en wil eventueel 20% deelname overwegen (geruchten) en dan heb je nul
inspraak (minder dan KLM bij AF/KLM) en het betreft ITA, gewoon een doorstartkloon van Alitalia.

Air France (KLM heeft niets te vertellen hierin) stuurt strategische berichten de wereld in dat ze geinteresseerd zijn
(zou ik ook doen al is het maar om Lufthansa wat dwars te zitten) maar heeft niet de mogelijkheden door die enorme
schuldpositie die Lufthansa nu eenmaal niet meer heeft.

Maar zolang er Donald Gekkies zijn die dat allemaal zo positief waarderen en ophemelen denk ik ga vooral je gang
en laat niemand je weerhouden (iemand moet het doen).

succes ermee.
ik zit helemaal niets op te hemelen ,de interesse voor ita was maar een klein deel van mijn argumentarium wilde gewoon duidelijk maken dat een bedrijf aan de afgrond geen zulke interesses vertonen. dat is punt 1 punt 2 niemand ontkent dat er geen problemen zijn met airfrance anders was het geen koopje maar de hysterische claims over centjes aandeel en failliet zijn gewoon absurd, volgens mij is het een gokje waard en ik heb daar duidelijke argument voor gegeven hierboven in andere posts, ja de omstandigheden zijn niet ideaal maar daarom is de prijs aantrekkelijk en zoals je zelf in je post aanduide met het lufthansa voorbeeld, schuldenbergen zijn niet eeuwig en airfrance heeft blijkbaar een plan, ook de olie prijs is niet voor eeeuwig zelfs al is de invloed relatief met hedging die de luchtvaart toepast. de luchtvaart is een cyclische sector met hoogtes en laagtes en met deze korting lijkt mij het ideaal moment om op die trein te stappen voor een ritje, we zien waar het gaat. alleen mensen die nooit durven hebben altijd gelijk
Fred 62
1
quote:

Donald Gekko schreef op 28 mei 2022 00:09:

[...]

ik zit helemaal niets op te hemelen ,de interesse voor ita was maar een klein deel van mijn argumentarium wilde gewoon duidelijk maken dat een bedrijf aan de afgrond geen zulke interesses vertonen. dat is punt 1 punt 2 niemand ontkent dat er geen problemen zijn met airfrance anders was het geen koopje maar de hysterische claims over centjes aandeel en failliet zijn gewoon absurd, volgens mij is het een gokje waard en ik heb daar duidelijke argument voor gegeven hierboven in andere posts, ja de omstandigheden zijn niet ideaal maar daarom is de prijs aantrekkelijk en zoals je zelf in je post aanduide met het lufthansa voorbeeld, schuldenbergen zijn niet eeuwig en airfrance heeft blijkbaar een plan, ook de olie prijs is niet voor eeeuwig zelfs al is de invloed relatief met hedging die de luchtvaart toepast. de luchtvaart is een cyclische sector met hoogtes en laagtes en met deze korting lijkt mij het ideaal moment om op die trein te stappen voor een ritje, we zien waar het gaat. alleen mensen die nooit durven hebben altijd gelijk
KLM is in 100 jaar al 10 keer failliet gegaan , zonder staatsteun was
dit bedrijf er al lang niet meer geweest en was er een hoop belasting
centjes bespaard gebleven.
Dus om de beargumentatie nu hysterisch te noemen is niet terecht
gezien het verleden.

Ik zie KLM niet als een normaal bedrijf met een normaal
verdienmodel.
Het verdienmodel van de KLM is bedelen bij overheden.
En aangezien ze dat al 100 jaar doen verdienen zij het
het predicaat Koninklijke.

Toch succes met uw belegging gewenst.

Mvg
Jason Voorhees
0
Ze zeggen wel eens aan de rand van het ravijn bloeien de mooiste bloempjes, nou dat gaat hier dan in ieder geval niet op.
Donald Gekko
1
quote:

Fred 60 schreef op 28 mei 2022 09:04:

[...]

KLM is in 100 jaar al 10 keer failliet gegaan , zonder staatsteun was
dit bedrijf er al lang niet meer geweest en was er een hoop belasting
centjes bespaard gebleven.
Dus om de beargumentatie nu hysterisch te noemen is niet terecht
gezien het verleden.

Ik zie KLM niet als een normaal bedrijf met een normaal
verdienmodel.
Het verdienmodel van de KLM is bedelen bij overheden.
En aangezien ze dat al 100 jaar doen verdienen zij het
het predicaat Koninklijke.

Toch succes met uw belegging gewenst.

Mvg
zonder overheidsgeld of punctuele interventie van de overheid was de halve wereld al failliet geweest, overheidsinterventie is sinds 2008 een steriel argument voor mij...
GakGak
0
begrijpend lezen over overheidsgeld:

(betreft redden of sluiten van vliegveld Maastricht)

´Het vliegveld zou in de omgeving vastgoed moeten ontwikkelen om met de opbrengst daarvan de rode cijfers af te dekken. Dan kunnen de luchthavengelden laag blijven, en kan Maastricht Aachen Airport blijven concurreren met Luik.

Intussen heeft ook Schiphol zich in het debat gemengd, zo bevestigen enkele Statenleden. De nationale luchthaven zou zowel een partnerschap als een deelname in het aandelenkapitaal van Maastricht Aachen Airport hebben voorgesteld, met als belangrijke voorwaarde dat de provincie eerst de noodzakelijke investeringen bekostigt.´

Altijd hetzelfde liedje, eerst moet overheid of provincie of gemeenten fors investeren en dan wil een megalomane Benschop
wel wat Schiphol kapitaal (dat hij niet heeft) stoppen in een partnerschap (zeker omdat de reputatie van Schiphol zo ongekend is)
alsof hij niet zelf al zijn handen vol heeft aan zijn eigen toko, maar dat besef moet nog indalen.
Donald Gekko
1
quote:

GakGak schreef op 28 mei 2022 12:14:

begrijpend lezen over overheidsgeld:

(betreft redden of sluiten van vliegveld Maastricht)

´Het vliegveld zou in de omgeving vastgoed moeten ontwikkelen om met de opbrengst daarvan de rode cijfers af te dekken. Dan kunnen de luchthavengelden laag blijven, en kan Maastricht Aachen Airport blijven concurreren met Luik.

Intussen heeft ook Schiphol zich in het debat gemengd, zo bevestigen enkele Statenleden. De nationale luchthaven zou zowel een partnerschap als een deelname in het aandelenkapitaal van Maastricht Aachen Airport hebben voorgesteld, met als belangrijke voorwaarde dat de provincie eerst de noodzakelijke investeringen bekostigt.´

Altijd hetzelfde liedje, eerst moet overheid of provincie of gemeenten fors investeren en dan wil een megalomane Benschop
wel wat Schiphol kapitaal (dat hij niet heeft) stoppen in een partnerschap (zeker omdat de reputatie van Schiphol zo ongekend is)
alsof hij niet zelf al zijn handen vol heeft aan zijn eigen toko, maar dat besef moet nog indalen.
Dit is allemaal interessant maar in the great scheme of things vrees ik dat dit van minimaal belang is voor een speler als aifrance, ik begrijp ook de spraakverwarring nu, jullie hebben het constant over klm en schiphol en ik over airfrance. Beste nederlandse vrienden ik ben bang dat klm al lang niet meer relevant is en nog minder schiphol, in die zin snap ik jullie frustraties wel, liever failliet dan hoor ik jullie denken, de waarheid is dat klm op termijn gedoemd is om leeggezogen te worden door airfrance, als neutrale belegger is dit voor mij geen punt en als de nederlandse politiek wenst toch te storten dan horen we dat graag, ik ben alleen geinteresseerd in rendement hoe we er geraken en wie daarvoor gerold wordt (de nederlandse belastingbetaler) is voor mij van ondergeschikt belang. Nederland dacht lang dat ze beter kon en was dan Belgie en wel haar kroonjuwelen kon behouden in tegenstelling tot ons met sabena en dexia waar jullie ons rolden, time for realitycheck
1.580 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... 75 76 77 78 79 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 9,956
Verschil +0,076 (+0,77%)
Hoog 10,045
Laag 9,540
Volume 1.672.155
Volume gemiddeld 1.801.173
Volume gisteren 2.158.542

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront