Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

bezinteergebelegt
1
quote:

Long_term_investor schreef op 25 mei 2022 13:27:

Stijgende lijn?
Omlaag is inmiddels wel een stijgende lijn
N audio
1
quote:

Investor Alexie schreef op 25 mei 2022 10:48:

Shorters verlaten steeds meer de tent : shortsell.nl/short/JustEatTakeaway
Afgelopen maand is de hoeveelheid short gestegen van ongeveer 4.6 naar ongeveer 14.5%
Dat er de laatste dagen een tiende of zo minder short gaat, is een druppel op een gloeiende plaat.
Beware..,
Guus Gorilla
0
quote:

valeo 325 schreef op 25 mei 2022 09:46:

Moet zeggen dat ik altijd optimistisch ben
Maar kan nu toch echt niet meer zeggen het komt goed
Ooit 1 keer in mijn leven meer als 50k in de min gestaan met een aandeel
Kwam uiteindelijk naar 4.5 jaar weer goed
Nu weer en als ik nu weer 4.5 jaar moet wachten ben ik 59
En wilden toch echt op mijn 58 ophouden met werken
Ben dan wel loonslaaf maar ben gezegend met mijn vrouw die 4x zoveel verdient als ik ( ook als loonslaaf )
Wat zijn nu opties.? Nu je verlies nemen of niets doen. Of heb je andere ideeen?
groene appel
3
op 24.95 sta ik Quitte

het schiet niet op, ik ga de porto voor 70% verkopen en ergens anders insteken want dit schiet niet op, het is continu 1 vooruit en 2 terug, dus klaar mee...
Happy
1
quote:

Guus Gorilla schreef op 25 mei 2022 13:35:

[...]

Wat zijn nu opties.? Nu je verlies nemen of niets doen. Of heb je andere ideeen?
Je kan de rit naar 10 - 12 uitzitten en dan hopen op positief nieuws. Staat het zo weer op 20 of hoger. Het is gokken met kans op alles kwijt of een leuke rit omhoog.
A_E_Niks
0
Ik vertrouw (hoop) toch op een herstel rally (de komende weken) van 5 tot 8 euro per aandeel.....maar misschien eerst nog even de
low testen van 16.472.
Happy
2
quote:

A_E_Niks schreef op 25 mei 2022 13:40:

Ik vertrouw (hoop) toch op een herstel rally (de komende weken) van 5 tot 8 euro per aandeel.....maar misschien eerst nog even de
low testen van 16.472.
Zou graag meegaan in je redenering maar waarom zou het stijgen? Werkelijk alles zit momenteel tegen. De media is er nu ook in negatieve zin op gesprongen. Het gemorrel van de restaurants lees je steeds vaker. Geen positieve peptalk van Jitse en een beurs die langzaam afglijdt.
GakGak
1
quote:

A_E_Niks schreef op 25 mei 2022 13:40:

Ik vertrouw (hoop) toch op een herstel rally (de komende weken) van 5 tot 8 euro per aandeel.....maar misschien eerst nog even de
low testen van 16.472.
herstelrally van 5 naar 8 euro, dat is niet Niks.
GakGak
0
quote:

valeo 325 schreef op 25 mei 2022 09:46:

Moet zeggen dat ik altijd optimistisch ben
Maar kan nu toch echt niet meer zeggen het komt goed
Ooit 1 keer in mijn leven meer als 50k in de min gestaan met een aandeel
Kwam uiteindelijk naar 4.5 jaar weer goed
Nu weer en als ik nu weer 4.5 jaar moet wachten ben ik 59
En wilden toch echt op mijn 58 ophouden met werken
Ben dan wel loonslaaf maar ben gezegend met mijn vrouw die 4x zoveel verdient als ik ( ook als loonslaaf )
valeo, je bent dus eigenlijk gewoon een slavenhouder.
Guus Gorilla
1
quote:

Happy schreef op 25 mei 2022 13:48:

[...]

Zou graag meegaan in je redenering maar waarom zou het stijgen? Werkelijk alles zit momenteel tegen. De media is er nu ook in negatieve zin op gesprongen. Het gemorrel van de restaurants lees je steeds vaker. Geen positieve peptalk van Jitse en een beurs die langzaam afglijdt.
Daar ligt nu juist de kans naar mijn idee. De volledige gifbeker is over JET heengekeept incl het zeer nagatieve algemene sentiment.
Daarenboven in sept 2016 betaalde men graag 24 euro. Toen was het nog niets. Nu is het een wereldspeler. Ik houd de moed erin.
Jimnotaris
2
quote:

JohnWick schreef op 25 mei 2022 12:41:

[...]

Just eat zet ook restaurants erop die helemaal niet aangesloten zijn en waar de eigenaar niks vanaf weet. Daarna krijg je het met moeite van de site af. Maffia praktijken!
John door te veel in je eigen films te geloven sla je te veel door.
Hercule Poirot
0
quote:

Guus Gorilla schreef op 25 mei 2022 13:53:

[...]

Daar ligt nu juist de kans naar mijn idee. De volledige gifbeker is over JET heengekeept incl het zeer nagatieve algemene sentiment.
Daarenboven in sept 2016 betaalde men graag 24 euro. Toen was het nog niets. Nu is het een wereldspeler. Ik houd de moed erin.
Hier ga ik in mee. Enorm uitgebreid sindsdien, diverse overnames en waarschijnlijk gaan de kleinere spelers in de markt het hoofd niet of nauwelijks boven water houden. De huidige waardering is zo laag dat vrijwel alle overnames voor 0 gewaardeerd worden. Tijd zal het leren, maar voor nu houd ik mijn positie.
JohnWick
0
quote:

Jimnotaris schreef op 25 mei 2022 13:53:

[...]

John door te veel in je eigen films te geloven sla je te veel door.
Het zijn inderdaad belachelijke films, maar doordat jij teveel in JET bent gaan geloven ben je waarschijnlijk ook te ver doorgeslagen.
JohnWick
0
quote:

Guus Gorilla schreef op 25 mei 2022 13:53:

[...]

Daar ligt nu juist de kans naar mijn idee. De volledige gifbeker is over JET heengekeept incl het zeer nagatieve algemene sentiment.
Daarenboven in sept 2016 betaalde men graag 24 euro. Toen was het nog niets. Nu is het een wereldspeler. Ik houd de moed erin.
U denk dat jet nu even veel waard is dan in 2016? Mag toch hopen dat je het verschil tussen de koers en mcap weet.
IPP
7
Diezelfde IEX analist gaf precies een jaar geleden een buy advies richting 90,- euro toen JET op 75 euro stond (mei 2021). Het is opnieuw duidelijk geworden dat vrijwel alle analisten altijd "achter de muziek aanlopen". Uiteindelijk beslis je als belegger zelf wat je doet en die verantwoordelijkheid ligt bij jezelf. Ik heb 28.000 aandelen JET gekocht rond 50,- euro. Ben naar de jaarvergadering geweest, was onder de indruk van de gedegen analyse en opmerkingen van Alex Captain van Cat Rock en schrok van de houding en defensieve reactie van Jitse Groen. Toch heb ik een week later mijn positie verdubbeld door nog eens 28.000 aandelen te kopen rond 19 euro. Ik kijk alsvolgt naar de businesscase:
- maaltijdbezorging is een markt die blijft en waarschijnlijk blijft groeien.
- het is kapitaal intensief om een positie op te bouwen in maaltijdbezorging en JET is in haar Europese kernmarkten nauwelijks meer in te halen. Zeker in een situatie waarin kapitaal duurder wordt door hogere rentes.
- JET is relatief recessie ongevoelig. Ordertickets zijn bescheiden, JET is de prijs toegankelijke "snackbar" in maaltijdbezorging.
- JET heeft weinig tot geen last van oplopende inflatie, Rusland en lockdowns in China.
- Jitse Groen heeft strategische fouten gemaakt door Grubhub te kopen en het moment te missen dat het IFood aandeel verkocht kon worden tegen fair value om vervolgens eigen aandelen in te kopen.
- Inmiddels is het hele segment gedaald, maar heeft JET nog wel een aantal belangrijke triggers om extra waarde te realiseren, waaronder een strategische herorientatie op Europa, de verkoop van Grubhub/IFood, het inkopen van aandelen en het uitkeren van een superdividend.
- Door de aanwezigheid van kritische aandeelhouders (waaronder Cat Rock) zal Jitse Groen beperkte tijd krijgen om zijn strategische fouten te herstellen en het onbenutte potentieel van JET in de prijs van het aandeel te laten terugkeren. Mocht hij daarin niet slagen en de koers te laag blijven staan, dan zal JET verkocht worden (geheel of in delen). Ervan uitgaande dat peak inflatie dichtbij is en de 10 jaars rente in de US is uitgeraasd, wordt kapitaal straks weer toegankelijker en zal de M&A actie weer toenemen.

Koersdoelen hebben in deze markt even geen zin. Iedereen heeft zijn eigen pijngrens, maar als je geduld hebt met JET dan zou je weleens een mooi rendement kunnen maken vanaf de huidige koersen
Mokthalan
2
Laat je niet gek maken door al die doemscenario trollen en shorters. Als het 17 staat roepen ze 10, als het 10 staat roepen ze 5, ik zag het zelfde passeren bij BAM op 1 euro en Shell op 10 euro. Het komt ooit wel weer goed, maar het gaat een lange lijdensweg worden met veel teleurstellingen.

JET is en blijft een lastig te waarderen bedrijf, de groeiscenario's zijn eraf, dus we zijn zoekende naar de juiste waardering. Er wordt inmiddels louter misinformatie verspreid en slechte grappen gemaakt. Er is geen enkele positief gestemde meer op dit forum, dat zegt mij dat wij dicht bij de bodem zijn. Echter, als de Nasdaq verder gaat vallen, dan vallen wij zeker nog een stuk mee. Als je daadwerkelijk in JET gelooft, gewoon niet naar de koers omkijken. Feitelijk heeft JET nog, met de huidige Cash burn rate, tot eind 2023 de mogelijkheid om het tij te doen keren. Ze kunnen Ifood of Grub verkopen voor cash, het lijkt mij onverstandig om daar aandelen van in te kopen, maar eerder de schulden mee af te lossen en je groeiscenario weer aan te wakkeren.

Ik vind het bericht van de consumentenbond juist positief, ik lees alleen maar slechte berichten hier. Het hele idee is dat je de markt veroverd, zodat je vervolgens de prijzen omhoog kan gooien. Laat ze dat nu net gedaan hebben, dus ze zijn bezig met winstgevendheid van de organisatie, zonder de klant al te veel te misleiden.

Kortom, laat je niet gek maken, als je het geld kan missen en je staat al in het rood, je stip op de horizon is hetzelfde, het gaat enkel wat langer duren. Heb je het geld nodig, tja, dan zul je zelf de afweging moeten maken, stap ik eruit of niet.
objectief
0
quote:

IPP schreef op 25 mei 2022 14:06:

Koersdoelen hebben in deze markt even geen zin. Iedereen heeft zijn eigen pijngrens, maar als je geduld hebt met JET dan zou je weleens een mooi rendement kunnen maken vanaf de huidige koersen
Ik ben het volledig oneens met je tekst. Het getuigt van elk gebrek aan inleving/kennis van wat analisten doen.
Ook een belachelijke visie over koersdoelen. Hoe kun je zoiets verzinnen!!
[verwijderd]
1
quote:

IPP schreef op 25 mei 2022 14:06:

.... Inmiddels is het hele segment gedaald, maar heeft JET nog wel een aantal belangrijke triggers om extra waarde te realiseren, waaronder een strategische herorientatie op Europa, de verkoop van Grubhub/IFood, het inkopen van aandelen en het uitkeren van een superdividend.....
En dat is nou precies wat hij niet gaat doen.

Ik zag dat je speciaal een account hebt aangemaakt om deze info te delen met al die gemankeerde personen op dit forum. Dat gaat best ver. Zeker gezien de enorme positie die je in JET hebt. Bijzonder.
JohnWick
0
quote:

IPP schreef op 25 mei 2022 14:06:

Diezelfde IEX analist gaf precies een jaar geleden een buy advies richting 90,- euro toen JET op 75 euro stond (mei 2021). Het is opnieuw duidelijk geworden dat vrijwel alle analisten altijd "achter de muziek aanlopen". Uiteindelijk beslis je als belegger zelf wat je doet en die verantwoordelijkheid ligt bij jezelf. Ik heb 28.000 aandelen JET gekocht rond 50,- euro. Ben naar de jaarvergadering geweest, was onder de indruk van de gedegen analyse en opmerkingen van Alex Captain van Cat Rock en schrok van de houding en defensieve reactie van Jitse Groen. Toch heb ik een week later mijn positie verdubbeld door nog eens 28.000 aandelen te kopen rond 19 euro. Ik kijk alsvolgt naar de businesscase:
- maaltijdbezorging is een markt die blijft en waarschijnlijk blijft groeien.
- het is kapitaal intensief om een positie op te bouwen in maaltijdbezorging en JET is in haar Europese kernmarkten nauwelijks meer in te halen. Zeker in een situatie waarin kapitaal duurder wordt door hogere rentes.
- JET is relatief recessie ongevoelig. Ordertickets zijn bescheiden, JET is de prijs toegankelijke "snackbar" in maaltijdbezorging.
- JET heeft weinig tot geen last van oplopende inflatie, Rusland en lockdowns in China.
- Jitse Groen heeft strategische fouten gemaakt door Grubhub te kopen en het moment te missen dat het IFood aandeel verkocht kon worden tegen fair value om vervolgens eigen aandelen in te kopen.
- Inmiddels is het hele segment gedaald, maar heeft JET nog wel een aantal belangrijke triggers om extra waarde te realiseren, waaronder een strategische herorientatie op Europa, de verkoop van Grubhub/IFood, het inkopen van aandelen en het uitkeren van een superdividend.
- Door de aanwezigheid van kritische aandeelhouders (waaronder Cat Rock) zal Jitse Groen beperkte tijd krijgen om zijn strategische fouten te herstellen en het onbenutte potentieel van JET in de prijs van het aandeel te laten terugkeren. Mocht hij daarin niet slagen en de koers te laag blijven staan, dan zal JET verkocht worden (geheel of in delen). Ervan uitgaande dat peak inflatie dichtbij is en de 10 jaars rente in de US is uitgeraasd, wordt kapitaal straks weer toegankelijker en zal de M&A actie weer toenemen.

Koersdoelen hebben in deze markt even geen zin. Iedereen heeft zijn eigen pijngrens, maar als je geduld hebt met JET dan zou je weleens een mooi rendement kunnen maken vanaf de huidige koersen
Is 2 miljoen euro veel of weinig geld voor u?
En heeft u zich ingedekt tegen deze toch wel voorspelbare daling?
Eagle1959
2
[quote alias=Mokthalan id=14217287 date=202205251410]
Laat je niet gek maken door al die doemscenario trollen en shorters. Als het 17 staat roepen ze 10, als het 10 staat roepen ze 5, ik zag het zelfde passeren bij BAM op 1 euro en Shell op 10 euro. Het komt ooit wel weer goed, maar het gaat een lange lijdensweg worden met veel teleurstellingen.

Goed verwoord. Analisten deinen met het sentiment mee en dat is op zich wel te begrijpen, maar het heeft dan geen voorspellende waarde. Men loopt achter het sentiment aan. IEX heeft dat een aantal keren niet gedaan bij JET en UBER en ziedaar de voorspellingen die soms kant noch wal raken. M.b.t. JET denk ik ook dat we over een jaar of 3 zouden willen dat we op deze koersniveaus zouden zijn ingestapt. De andere kant is, en daar zinspelen o.a. de shorters op, dat er geen verdienmodel komt en op termijn de liquiditeit opdroogt. Ik verwacht dat er wel degelijk een verdienmodel is en de wereld deze diensten wil. Het sentiment bepaalt en die lijkt me de komende maanden goed te zijn in tegenstelling tot de afgelopen maanden cq weken of dagen. Doordash en Uber gisteren ook 8 - 10% naar beneden, waar houdt het op. Ik wacht rustig af.., met voldoende geschreven calls erbij om het eventuele leed enigszins te verzachten.
73.764 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1510 1511 1512 1513 1514 1515 1516 1517 1518 1519 1520 ... 3685 3686 3687 3688 3689 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 14,100
Verschil +0,130 (+0,93%)
Hoog 14,455
Laag 13,890
Volume 1.477.065
Volume gemiddeld 2.398.085
Volume gisteren 2.106.904

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront