Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2022

1.700 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 81 82 83 84 85 » | Laatste
Jejo 40
0
6 april:

111 e-buses launched in Amsterdam – Schiphol: 85 percent of the concession is now zero emission

The 111 electric buses launched yesterday bring to 206 the number of electric buses in operation around Schiphol airport, Amsterdam. The debut in operation was celebrated yesterday by the transport authority Vervoerregio Amsterdam and the operator Transdev Nederland – Connexxion. They’ll be operating in the Amstelland-Meerlanden concession. 85% of the concession bus fleet is now zero emissions.

www.sustainable-bus.com/news/electric...
Jejo 40
0
Ebusco and VDL e-buses in Amsterdam – Schiphol

The order was signed in late 2019 and provided for 156 Ebusco electric buses. 45 of them were headed to Haarlem-IJmond concession, with 111 bound to the nearby of Schiphol. They join the VDL e-buses already delivered in 2018.

In 2015, the leaders of the PTAs in the Netherlands came to an agreement. From 2025 on, newly bought buses for public transport can only be emission free. In 2030 the entire fleet (around 5,000 buses) has to be clean on the exhaust pipe. 1,000 e-buses were in operation in the country in late 2020.

“In the Amsterdam Transport Region we are on course to achieve the ambition of having public transport run entirely on zero emissions in 2025,” said Gerard Slegers, vice-chairman of the board of the Amsterdam Transport Region.
Jejo 40
0
Met de ingebruikname van 106 nieuwe elektrische bussen door Connexxion is het wagenpark in concessiegebied Amstelland-Meerlanden vrijwel uitstootvrij. In totaal rijden er nu 206 elektrische bussen in dit gebied ten zuiden van Amsterdam.

De nieuwe bussen zijn afkomstig van busbouwer Ebusco.
De e-bussen die al eerder in dienstregeling waren opgenomen zijn geleverd door VDL. Dit jaar worden er ook nog vijftien dubbeldekkerbussen omgebouwd om te kunnen rijden op biodiesel.

Inspiratie
Alle bussen werden aangeschaft met behulp van de bussenlening van Vervoerregio Amsterdam. Voor laadinfrastructuur is er een beroep gedaan op een Europese subsidie (CEFT). Bestuurder Gerard Slegers van de Vervoerregio Amsterdam noemt het belangrijk dat de aandacht voor het klimaat niet ondergesneeuwd raakt door de coronacrisis. “Wij blijven vasthouden aan onze ambitie om in 2025 volledig uitstootvrij openbaar vervoer in het gebied van de Vervoerregio te hebben. En dat gaan we halen. Wat nu in Amstelland-Meerlanden staat en rijdt geldt als inspiratie voor het kan en moet.”

Met de komst van de elektrische bussen bespaart Connexxion volgens Erik van Essen, directeur Connexxion Amstelland-Meerlanden, jaarlijks bijna zeven miljoen liter diesel.

Het concessiegebied omvat de gemeenten Aalsmeer, Amstelveen, Ouder-Amstel (met uitzondering van Duivendrecht), Uithoorn en Haarlemmermeer.

www.ovpro.nl/bus/2022/04/07/ov-conces...
Jejo 40
0
Zet ‘m op Ebusco!

TMB launches tender for Barcelona’s largest order of electric buses

In line with Barcelona’s goal of decarbonisation and sustainable mobility development, TMB will have up to 200 battery-powered electric and hydrogen fuel cell buses in its fleet by the end of 2023.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) has announced that it has opened the tender process to acquire up to 83 battery-powered electric buses, which, in 2023, will replace diesel-powered vehicles that have reached the end of their lifespan.

President of TMB, Laia Bonet, said: “This is the largest purchase of electric vehicles for public transport in the Barcelona area and an important step in the adoption of green energy for mobility.”

The tender, recently opened in agreement with the Autoritat del Transport Metropolità (ATM), is for 100 per cent electric and zero-emission vehicles for a total of 65 units, with the possibility of increasing this to 83 depending on the funding and grants available. The tender is divided into three lots: two of the lots are standard size cars (12m) with night load per pantograph, of which 45 units will be contracted, which can be expanded to 63. The third lot consists of 20 articulated units (18m in length) for overnight pantograph charging or other technologies.

The tender specifications outline that the vehicles will have to be delivered in different shipments between April and September 2023. The basic budget of the tender amounts to €58.3 million.

Currently, the TMB fleet includes 30 fully electric buses, all articulated and fast loading by pantograph, which serve the H16 line, and has been fully electric since Summer 2021.

Next steps for the transport operator will be the electrification of two more high-demand lines, H12 and V15, for which TMB has contracted the supply of 29 more 100 per cent electric articulated buses and the necessary cargo infrastructure.

Furthermore, 49 standard size, night charging electric cars are also being manufactured to convert zero-demand lines into zero-emission without having to install on-street charging infrastructure. The eight hydrogen battery vehicles that are in the process of being delivered to TMB are also electrically powered.

With the units covered by this tender arriving in 2023, electrification of multiple lines will continue without the need to install on-street chargers, but at depots, where buses will fill their batteries to offer next-day service. By the end of 2023, TMB will have up to 200 electrically powered buses, with the addition of various technologies – including fast- and slow-charging batteries and hydrogen cells.

“With the commitment to the electrification of bus lines, we will make it possible to reduce CO2 emissions by 17,000 tonnes, which we have set for 2025, and we are in line with the goals of decarbonisation and sustainable development,” said President Bonet.

Electrification is at the heart of TMB’s plan for the environmental renewal and upgrade of urban buses in Barcelona and the metropolitan area, and is one of the main aims of its Strategic Plan 2025.

www.intelligenttransport.com/transpor...
Paul gilbert
0
vobo
0
quote:

Paul gilbert schreef op 9 april 2022 13:19:

ben benieuwd naar de cijfers..lees regelmatig dat het tegen valt..12 April toch??
Zover ik bij Ebusco site kan zien, maar hier op iex wordt niets over vermeld.
voda
0
IPO koers was 23 euro (23 okt. 2021). De cijfers morgen moeten wel goed zijn voor een herstel...
Bijlage:
Triple A
0
quote:

Paul gilbert schreef op 9 april 2022 13:19:

ben benieuwd naar de cijfers..lees regelmatig dat het tegen valt..12 April toch??
Dat het tegen zal gaan vallen ten opzichte van 2020 is bekend. Want dat stond gewoon in de IPO prospectus. Dus Ebusco heeft daar zelf al voor gewaarschuwd.

These factors helped the Company achieve revenue for the year ended 31 December 2020 of €100.0 million, EBITDA of €27.1 million and an EBITDA margin of 27%.

However, from March 2020, global economic conditions became unfavourable due to the Covid-19 crisis, which resulted in limited demand for public transport and less income generated by Public Transport Authorities (PTAs) and Public Transport Operators (PTOs). In turn, this led to fewer orders and requests for tenders, bids or quotations for new buses by PTAs and PTOs in 2020 and in the first half year of 2021, as reflected by the decline in the Company’s revenue in the six months ended 30 June 2021 to €5.2 million from €16.2 million for the six months ended 30 June 2020.

The Company’s revenue recognition for 2021 is expected to be further impacted by supply chain disruptions, which could impact the Company’s ability to produce and ship its zero emission buses during the remainder of 2021 and could also carry into 2022. Consequently, the Company expects its revenue for the year 2021 to be approximately one-fifth to one-quarter of its revenue in the year 2020.


Dus in 2020 was de omzet € 100 miljoen en Ebusco heeft al gewaarschuwd dat in 2021 de omzet terug zou vallen naar € 20 tot € 25 miljoen. Beleggers zijn echter vreemde wezens die niet altijd even goed lezen. Dus je hebt altijd kans dat de markt alsnog heel verbaasd gaat doen.

-
Bert12345
0
quote:

Triple A schreef op 11 april 2022 15:48:

[...]

Dat het tegen zal gaan vallen ten opzichte van 2020 is bekend. Want dat stond gewoon in de IPO prospectus. Dus Ebusco heeft daar zelf al voor gewaarschuwd.

These factors helped the Company achieve revenue for the year ended 31 December 2020 of €100.0 million, EBITDA of €27.1 million and an EBITDA margin of 27%.

However, from March 2020, global economic conditions became unfavourable due to the Covid-19 crisis, which resulted in limited demand for public transport and less income generated by Public Transport Authorities (PTAs) and Public Transport Operators (PTOs). In turn, this led to fewer orders and requests for tenders, bids or quotations for new buses by PTAs and PTOs in 2020 and in the first half year of 2021, as reflected by the decline in the Company’s revenue in the six months ended 30 June 2021 to €5.2 million from €16.2 million for the six months ended 30 June 2020.

The Company’s revenue recognition for 2021 is expected to be further impacted by supply chain disruptions, which could impact the Company’s ability to produce and ship its zero emission buses during the remainder of 2021 and could also carry into 2022. Consequently, the Company expects its revenue for the year 2021 to be approximately one-fifth to one-quarter of its revenue in the year 2020.


Dus in 2020 was de omzet € 100 miljoen en Ebusco heeft al gewaarschuwd dat in 2021 de omzet terug zou vallen naar € 20 tot € 25 miljoen. Beleggers zijn echter vreemde wezens die niet altijd even goed lezen. Dus je hebt altijd kans dat de markt alsnog heel verbaasd gaat doen.

-
Luiheid wordt bestraft.
Drs P.
0
quote:

Triple A schreef op 11 april 2022 15:48:

[...]

Dat het tegen zal gaan vallen ten opzichte van 2020 is bekend. Want dat stond gewoon in de IPO prospectus. Dus Ebusco heeft daar zelf al voor gewaarschuwd.

These factors helped the Company achieve revenue for the year ended 31 December 2020 of €100.0 million, EBITDA of €27.1 million and an EBITDA margin of 27%.

However, from March 2020, global economic conditions became unfavourable due to the Covid-19 crisis, which resulted in limited demand for public transport and less income generated by Public Transport Authorities (PTAs) and Public Transport Operators (PTOs). In turn, this led to fewer orders and requests for tenders, bids or quotations for new buses by PTAs and PTOs in 2020 and in the first half year of 2021, as reflected by the decline in the Company’s revenue in the six months ended 30 June 2021 to €5.2 million from €16.2 million for the six months ended 30 June 2020.

The Company’s revenue recognition for 2021 is expected to be further impacted by supply chain disruptions, which could impact the Company’s ability to produce and ship its zero emission buses during the remainder of 2021 and could also carry into 2022. Consequently, the Company expects its revenue for the year 2021 to be approximately one-fifth to one-quarter of its revenue in the year 2020.


Dus in 2020 was de omzet € 100 miljoen en Ebusco heeft al gewaarschuwd dat in 2021 de omzet terug zou vallen naar € 20 tot € 25 miljoen. Beleggers zijn echter vreemde wezens die niet altijd even goed lezen. Dus je hebt altijd kans dat de markt alsnog heel verbaasd gaat doen.

-
als de outlook maar goed is, wat ik zeker verwacht met een goed gevuld orderboek
Waardezoeker 1<>3 jaar
1
Klopt helemaal Drs P.
Tegelijk is er veel gebeurd afgelopen jaar. Er zijn veel orders gemeld voor de 3.0 bus, de composieten opvolger van de 2.2 bus met veel distinctieve voordelen tov de concurrent. De fabriek in Deurne om die 3.0 te assembleren is volledig in productie, netjes betaald uit ondermeer de emissie. De orders werden tot voor kort 1 voor 1 gemeld op de website, daar zijn ze mee gestopt …ik denk mede in relatie tot de aankomende update van morgen.

Ik verwacht een bevestiging van een slecht (voorspeld) 2021, maar eveneens een aanzienlijk rooskleuriger Q1 update met een aanzienlijk gevuld orderboek.

Met een snel “elektrificerende” wereld heeft dit bedrijf een mooie toekomst!
Vol vertrouwen dus.
Triple A
1
quote:

Drs P. schreef op 11 april 2022 20:17:

[...]
als de outlook maar goed is, wat ik zeker verwacht met een goed gevuld orderboek
Dat is ook de reden waarom ik toch aandelen Ebusco heb.

Slechte cijfers over 2021, maar hopelijk een heel sterk orderboek.

-
K. Wiebes
0
Wat mij betreft - ik zit er daarom niet in - zullen ze zich in de markt moeten vechten met
minimale marges en zullen ze continu hun kleine winsten moeten investeren in R&D om
de concurrentie met veel kapitaalkrachtigere opponenten aan te kunnen gaan.

Het beste wat de aandeelhouders kan gebeuren is een overname dóór zo'n kapitaal-
krachtige opponent.

Dus mooi gevuld orderboek of niet: het gaat om de winstmarge.
Jejo 40
0
Vinden de elektrische bussen van Marc Coucke een nieuwe beursversnelling?

Het eerste jaarrapport van het Nederlandse Ebusco als beursgenoteerd bedrijf (zie post 09.51 uur), dat is het onderwerp van onze rubriek Voorkennis. Ondanks een zoemende start noteert de producent van elektrische bussen, waarvan Marc Coucke een hoeksteeninvesteerder is, 14 procent onder de intekenprijs. Brengt het eerste officiële jaarrapport van de Nederlanders dinsdagochtend verlichting?

www.tijd.be/markten-live/live-blog/wa...
voda
0
Enorme omzetkrimp voor Ebusco
Orderboek wijst op scherp herstel in 2022.

(ABM FN-Dow Jones) Ebusco heeft in 2021 de omzet hard zien dalen, maar rekent voor dit jaar op een scherp herstel. Dit maakte de fabrikant van elektrische bussen uit Deurne dinsdag voorbeurs bekend.

De resultaten werden volgens Ebusco negatief beïnvloed door de coronacrisis, waardoor er in 2020 en de eerste helft van 2021 minder aanbestedingen waren, en verstoringen in de aanvoerketen die tot gevolg hadden dat afleveringen werden vertraagd van 2021 naar 2022.

Daarnaast was de orderinstroom sterk met eind 2021 een recordorderboek van 325 bussen, waarvan 240 vaste leveringen zijn. Dit zal in 2022 volgens Ebusco resulteren in een "scherpe omzetstijging".

Het orderboek is dit jaar inmiddels gestegen naar 1.274 bussen, onder meer dankzij een overeenkomst met Deutsche Bahn. In de eerste maanden haalde Ebusco in totaal orders voor 951 bussen binnen. "En de aanbestedingsactiviteiten blijven sterk", voegde het bedrijf toe.

Ebusco herhaalde dinsdag ook de doelstellingen voor de middellange termijn, zoals afgegeven bij de IPO.

Resultaten

De omzet daalde van 100 miljoen naar 24,3 miljoen euro, in lijn met de verwachtingen van Ebusco zelf.

De onderliggende EBITA schoot van een winst van 27,1 miljoen naar een verlies van 20,5 miljoen euro. Ebusco schreef dit toe aan het opvoeren van de productie.

Onder de streep restte een verlies van 26,8 miljoen euro. In 2020 boekte Ebusco nog een winst van 31,2 miljoen euro. CEO Peter Bijvelds wees naast de kosten voor de uitbreiding van de productie ook op de extra kosten die werden gemaakt voor transport en wisselkoerseffecten die een negatieve impact hadden op de resultaatvorming.

Ebusco heeft nog circa 208 miljoen euro in kas om de toekomstplannen vorm te geven.

Op 25 mei vindt de jaarvergadering van Ebusco plaats.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
Jejo 40
0
Date posted 12 April 2022 Category Press release Deutsche Bahn awardsEbusco major framework agreement for electric buses
Significantly strengthening its foothold in Germany
Ebuscoannounces that itwas awardedforframework agreement with Deutsche Bahn. Under thisframework agreement, Ebuscowill be theprimary supplier to Deutsche Bahn for zero-emission buses for the period 2023-2024 plus the option to extendto 2025 and 2026.This framework agreement is a key step in strengthening Ebusco's presence in the strategically important German market.

Deutsche Bahn is Germany's largest Public Transport Operator. The framework agreement relates to the delivery of battery electric Ebusco buses, over the period 2023-2024, with the option to extend the contract by one year twice.The buseswill be put into service byDeutsche Bahn atmultiple public transport authorities across Germany.As part of this agreement, Ebusco has agreed a call-off contract for approximately 260 Ebusco buses, which will materialize if and whenDeutsche Bahn obtains the related concessionsin the period 2023-2026.The maximum order volume under the framework agreement amounts up to 800 buses (variety of bus configurations) over the total contract period.

www.marketscreener.com/amp/quote/stoc...
HenkdeV
1
Nu maar hopen dat beleggers/aandeelhouders naar de toekomst kijken.
En de jaarcijfers gauw vergeten.

08 feb ING
kopen
36,75
08 feb Jefferies
kopen
32,00
02 dec Barclays
kopen
40,00

Zien of hier nog iets aan gaat veranderen.
Charlemagne
2
Dit was allemaal voorzien, de echte elektrische wereld gaat niet over het jaar 2021 maar 2022-2100....... en dat ziet er goed uit......orderboek van 325 naar 1274 en wat er nog komen gaat...... een wereld te winnen....
1.700 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 81 82 83 84 85 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 2,552
Verschil -0,086 (-3,26%)
Hoog 2,660
Laag 2,552
Volume 158.955
Volume gemiddeld 332.424
Volume gisteren 59.377

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront