Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2022

1.580 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 75 76 77 78 79 » | Laatste
Horizongloort
1
Nog steeds niks geleerd, te ziek voor woorden...Hoe kun je het graaicultuur in stand houden.
Cacla
3
Nu maar hopen dat Nederland niet meedoet aan de aanstaande claimemissie. Indirect wordt daar dus de bonus van betaald...
Hernia
0
quote:

Cacla schreef op 5 april 2022 15:29:

Nu maar hopen dat Nederland niet meedoet aan de aanstaande claimemissie. Indirect wordt daar dus de bonus van betaald...
De belastingbetaler zal wel weer de pineut worden. Las onlangs dat de CEO nog wel een bonus had gekregen, terwijl ze nog om staatssteun hebben gevraagd. Werkelijk ongekend. In de Telegraaf staat vandaag dat de accountant twijfelt over het voortbestaan. Wie gaat er dan nog meedoen met een emissie?

bron:
www.telegraaf.nl/financieel/142559911...
Porscheknakker
1
quote:

Horizongloort schreef op 5 april 2022 13:43:

Nog steeds niks geleerd, te ziek voor woorden...Hoe kun je het graaicultuur in stand houden.
Daar zorgen de Nederlanders zelf voor door steeds weer op dezelfde partijen te stemmen. Dus zelf schuld en niet daarna gaan klagen als het liegen en graaien weer hervat wordt. Wat zal de huidige jongere het moeilijk gaan krijgen.
voda
1
’KLM verplicht vaccinatie voor nieuw personeel’
Door YTEKE DE JONG

1 uur geleden
in FINANCIEEL

Air France-KLM
4.025 1.51%

AMSTERDAM - Luchtvaartmaatschappij KLM neemt alleen nog gevaccineerd vliegpersoneel aan. Dat meldt de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers in een brief naar leden. De pilotenvakbond spreekt van een ’eenzijdige’ stap van de directie om een vaccinatieplicht te hanteren. Solliciterende piloten en stewardessen wordt naar hun vaccinatiestatus gevraagd, zo melden de VNV en Vereniging Nederlands Cabinepersoneel.

Nieuw vliegend personeel moet in de praktijk gevaccineerd zijn, aldus de vakbonden. FOTO KLM

„Je wordt aangenomen bij KLM als je het gehele netwerk kan vliegen. Dat geldt alleen voor nieuw personeel”, zo zegt voorzitter Chris van Elswijk van de VNC. KLM heeft in landen nog te maken met tal van reisrestricties. Een deel van het vliegend personeel is niet gevaccineerd. Tot nu toe werd geschat dat de vaccinatiegraad onder piloten op zo’n 90% lag en bij het cabinepersoneel tussen de 60% en 70%.

Spanning
Niet-gevaccineerde KLM-werknemers moeten in een systeem vastleggen op welke bestemmingen ze niet inzetbaar zijn, zonder opgaaf van reden. De persoon in kwestie wordt dan niet ingeroosterd op de desbetreffende bestemming. Voor KLM betekent dit een grote logistieke uitdaging, plus de spanning op de werkvloer. Gevaccineerde collega’s moeten inspringen voor ongevaccineerden, wat druk geeft op de roosters, zo bleek in de afgelopen tijd.

KLM reageerde maandag niet op een verzoek om commentaar. Volgens de VNC wordt niet vastgelegd of een medewerker gevaccineerd is.

Vrijwillige keus
Van Elswijk wijst erop dat een sollicitant niet hoeft te antwoorden op de vaccinatievraag, maar volgens de VNV komt het er in de praktijk op neer dat de persoon in kwestie niet aangenomen wordt als deze niet alles kan vliegen. Deze vakbond neemt de kwestie hoog op, zo blijkt in de brief. De aspirant-piloten moeten ook aangeven dat men in toekomst ook zal voldoen aan inreisverplichtingen. Volgens de VNV stopt het aannametraject onmiddellijk als de sollicitant hier negatief op antwoordt. Volgens de VNV worden er afspraken ’omzeild’. De VNV is voor vaccineren, maar houdt de lijn aan dat dit een vrijwillige keus is. De vakbond beraadt zich op volgende stappen en wijst er ook op dat coronarestricties juist overal verdwijnen.

Topman Pieter Elbers (l) in mei 2020 met een crew. FOTO KLM/ NATASCHA LIBBERT

Een aantal Nederlandse werkgevers heeft vaccinatie vorig jaar verplicht gesteld voor hun medewerkers, wat omstreden is. In de Grondwet staat dat een burger zelf het recht heeft om te bepalen wat er met zijn of haar lichaam gebeurt. Het toenmalige kabinet wilde eind vorig jaar ook vaccinatieplicht voor de werkvloer invoeren, maar dat ging niet door. Het voorstel leek politiek onhaalbaar en in de praktijk niet werkbaar en kostenverhogend voor werkgevers.

www.telegraaf.nl/financieel/623743132...
Cacla
0
GakGak
0
geen potentieel voor schiphol

niet voor dit forum

en al helemaal niet voor de koers van AF/KLM

veelzeggende stilte dus.
voda
0
KLM boekt opnieuw positief resultaat
Belooft te focussen op werkdruk na stakingen.

(ABM FN-Dow Jones) KLM heeft voor het derde kwartaal op rij een positief operationeel resultaat geboekt en belooft maatregelen om de werkdruk door personeelskrapte op de luchhaven Schiphol te verbeteren. Dat maakte de Nederlandse luchtvaartmaatschappij, onderdeel van Air France-KLM, donderdag bekend.

"Deze cijfers over het eerste kwartaal geven duidelijk reden tot optimisme", meent topman Pieter Elbers.

De omzet steeg in het eerste kwartaal van 2022 van 930 miljoen euro naar 1,9 miljard euro. Het operationele resultaat verbeterde met 340 miljoen euro naar een winst van 3 miljoen euro.

Omdat meer landen de inreisregels hebben versoepeld zijn de boekingen verder aangetrokken, aldus de maatschappij.

Door de oorlog in Oekraïne moeten vluchten naar Zuid-Korea, China en Japan omvliegen. Belangrijke markten in Azië blijven gesloten voor internationale reizigers.

De negatieve impact van de fors hogere olieprijzen werd beperkt door hedging.

De luchtvaartmaatschappij is begonnen met het aflossen van het leningenpakket van de Nederlandse overheid in verband met de coronacrisis. Van het pakket van 3,4 miljard euro uit 2020 heeft KLM alleen in het eerste jaar 942 miljoen euro daadwerkelijk gebruikt. Daarvan wordt in het tweede kwartaal 311 miljoen euro afgelost, zodat nog 631 miljoen euro resteert. Mogelijk zal KLM later dit jaar meer aflossen.

Personeelskrapte

KLM heeft last van krapte op arbeidsmarkt en de afgelopen weken zijn "heel moeilijk geweest" voor de operatie, stelde topman Elbers, die excuses maakte aan de klanten die hier last van hadden. Passagiers op Schiphol kampten de afgelopen weken met lange wachttijden na stakingen van het grondpersoneel op de luchthaven.

"De focus zal de komende periode liggen op enerzijds het aflossen van de leningen en anderzijds de operatie en werkdruk. Daar worden tal van maatregelen op genomen zodat de zomer beter zal verlopen dan de situatie in de afgelopen weken", zei Elbers.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
GakGak
0
heel zwak verhaal al met al.

niets over meer dan 100 miljoen staatssteun 1e kwartaal wat nu afloopt.

niets over de wilde staking van KLM-bagage gooiers maar wel de tekorten bij het schipholpersoneel benadrukken.

´operationele winst´ bij alleen het KLM-deel en dan de oplopende rente van de enorme schuldenberg.

met alleen de vermeende positieve punten benoemen ben je niet uit de problemen.
@iPlof
0
quote:

GakGak schreef op 5 mei 2022 10:46:

heel zwak verhaal al met al.

niets over meer dan 100 miljoen staatssteun 1e kwartaal wat nu afloopt.

niets over de wilde staking van KLM-bagage gooiers maar wel de tekorten bij het schipholpersoneel benadrukken.

´operationele winst´ bij alleen het KLM-deel en dan de oplopende rente van de enorme schuldenberg.

met alleen de vermeende positieve punten benoemen ben je niet uit de problemen.
3 miljoen 'operationele winst' bij 140 miljoen staatssteun..

En en de media politiek maar krakelen dat dit al zou stoppen najaar 2021..

En hoe gaat men om met de record kerosine prijzen..?
GakGak
0
www.zakenreisnieuws.nl/nieuws/categor...

enorme heisa om niks en vooral commentaar met hoog onbenul gehalte.

komend weekend einde meivakantie en hoezo uitgaande drukte rond check-in en security en bagage afgifte?
alleen extra drukte aan binnenkomende vakantiegangers die dan (nog) wat langer op de koffers moeten wachten.

dus alleen maar paniekzaaien om dan later te kunnen zeggen dat het onverwacht soepel verlopen is ?

denkt er nog wel eens iemand zelf na?
GakGak
0
´Ook personeelsleden van de luchthaven die de reizigers de weg wijzen en beveiligingsmedewerkers bevestigen het beeld dat de verwachte chaos in de vertrekhallen zaterdagochtend meevalt.
De luchthaven maakte eerder al bekend extra kantoorpersoneel in te zetten vanwege de drukte. Dat was vorig weekend ook al zo. "We doen ons best de wachttijd zo beperkt mogelijk te houden", zegt de woordvoerster.
Zondag problemen verwacht´

gewoon nog even de waarschuwingen volhouden dan valt het achteraf zeker mee.
Cacla
0
AFKLM gaat snel even wat aflossen om maar vooral de indruk te wekken dat het weer prima gaat. En als de markt daar dan van overtuigd is komt de emissie eraan....
Cacla
2
Zoals ik het lees:

Het negatieve eigen vermogen was €3,824miljard en is nu nog slechter €4,224miljard

Ofwel per aandeel ging het van €5,95 naar 6,57
Cacla
0
... maar oh wacht! Er is ook nog die eeuwigdurende lening van ruim €3miljard die als eigen vermogen wordt meegerekent. Die is overigens ook nog wat hoger geworden. Creatief boekhouden!

€11,56 negatief per aandeel dus
FairValue
0
Delta Airlines aardig afgestraft in de VS. Deze zal wel volgen maar wordt tijd dat we toch echt eens pennystock status gaan voor dit aandeel.
Cacla
1
quote:

FairValue schreef op 9 mei 2022 22:18:

Delta Airlines aardig afgestraft in de VS. Deze zal wel volgen maar wordt tijd dat we toch echt eens pennystock status gaan voor dit aandeel.
Ik wacht er al 1,5 jaar op maar er zijn teveel mensen die nog kansen zien...
1.580 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 75 76 77 78 79 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 11:29
Koers 9,840
Verschil +0,356 (+3,75%)
Hoog 9,892
Laag 9,662
Volume 689.711
Volume gemiddeld 1.783.194
Volume gisteren 1.948.038

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront