Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Rebound Shell

1.483 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... 71 72 73 74 75 » | Laatste
DPL64
0
quote:

Up&Down schreef op 8 december 2021 08:55:

Zie onderstaande artikel in het vet. Integrated Gas heeft dus problemen in Trinidad, niet vanwege technische issues maar omdat ze niet meer genoeg gas hebben. Dit gaat wel langer duren dan Q1 2022.

DPL64
3
Ik had hierboven een lang stuk tekst ingevoerd in reactie naar Up&Down vwb IG leveringsproblemen Trinidad maar er is blijkbaar wat misgegaan.

Essentie van mijn reactie: er vinden laatste weken elke 2-3 dagen shiments van LNG uit Point Fortin plaats. Sinds medio dit jaar is er ook nieuwe feedstock naar Atlantic LNG door BP (Matapal) en Shell (Barracuda).

In Trinidad speelt ook dat BP en Shell de structuur van Atlantic LNG willen veranderen, vooral van Train 1. Hierover liepen/lopen onderhandelingen met Gov. T&T en Atlantic LNG. Door (tijdelijke) verlaging levering door BP en Shell moet Train 1 stilgelegd worden. Mogelijk wilden BP en Shell hun onderhandelingspositie versterken.

Shell IG trading heeft alleen SPA's voor T2/3/4, niet voor T1. Dat T1 dus not stil ligt zou geen LNG leveringsproblemen voor IG trading moeten veroorzaken.

Ik maak me meer zorgen over stilleggen Prelude. Hoe lang gaat dit duren..... Groot risico dat er langdurig onderzoek van Australian regulator is voordat productie weer opgestart kan worden. Ik heb nog niks gelezen over opnieuw opstarten Prelude.

Mooi dat er hier een serieuze discussie over Shell is.
cash is king
0
@DPL, die Prelude baart ons allen op dit draadje de nodige zorgen. Ik mag alleen hopen en ga daar min of meer vanuit, dat LNG-leveringen vanuit de Prelude bestemd zijn voor de spotmarkt (Z-O-Azië) en niet worden ingezet om contractuele leveringen elders na te komen. Daarvoor is die Prelude gewoon te 'gammel'.
Take a sisi
0
Maria mijn gevoel rondom dat ijzeren eiland zegt mij hetzelfde , hopelijk hebben we ongelijk .
cash is king
0
Een volume van 'lik me vestje' op een dag, waarop 99% van de aandeelhouders een voorstel van de board van Shell steunt. Ik dacht nog, dat dat soort percentages alleen bij verkiezingen in dictatoriaal geregeerde landen voorkwamen, maar blijkbaar ook gewoon in Ahoy.
Dat baart me op zich geen zorgen, dat volume wel, algehele apathie? In de overige fondsen was ook weinig handel vandaag.
Up&Down
0
Lage volume snap ik wel. De mensen die in Shell geloven hebben al lang de nodige aandelen aangeschaft.
Andere geïnteresseerden willen waarschijnlijk eerst de onzekerheid omtrent omikron uit de wereld hebben. Op basis van alles wat je leest lijkt het erop dat deze variant echt minder schadelijk is. Zodra dit officieel wordt lijkt een dag zoals verleden jaar toen de effectiviteit van de vaccins werd gecommuniceerd mij niet onmogelijk.
cash is king
0
Zit wat in, sterker nog, daar kun je best wel eens gelijk in hebben en wat belangrijker is, ook krijgen.
FORT1944
0
quote:

Up&Down schreef op 10 december 2021 21:38:

Lage volume snap ik wel. De mensen die in Shell geloven hebben al lang de nodige aandelen aangeschaft.
Andere geïnteresseerden willen waarschijnlijk eerst de onzekerheid omtrent omikron uit de wereld hebben. Op basis van alles wat je leest lijkt het erop dat deze variant echt minder schadelijk is. Zodra dit officieel wordt lijkt een dag zoals verleden jaar toen de effectiviteit van de vaccins werd gecommuniceerd mij niet onmogelijk.
volgende week dividend , verkopen heeft weinig zin . Er is ook veel beloofd aan de aandeel houders !
Baksteen
0
quote:

FORT1944 schreef op 11 december 2021 04:22:

[...] volgende week dividend , verkopen heeft weinig zin . Er is ook veel beloofd aan de aandeel houders !
Alleen betaling van dividend
Up&Down
0
quote:

Take a sisi schreef op 10 december 2021 20:41:

Maria mijn gevoel rondom dat ijzeren eiland zegt mij hetzelfde , hopelijk hebben we ongelijk .
Ik vrees dat we er rekening mee moeten houden dat deze drijvende fabriek inderdaad gewoon gemiddeld 3 maanden per jaar offline is. Met de huidige spotprijzen nog steeds winstgevend waarschijnlijk maar het is een dun draadje waar we op lopen.
De vaste kosten zijn al wel afgeschreven maar de variabele lopen gewoon door.

Overigens zijn er nu wel drie sleepboten weer onderweg naar de prelude. Hopelijk zit er voortgang in het proces.
Take a sisi
0
Foreign ministers of the G7 group of rich democracies have warned Russia of “massive consequences” if it invades Ukraine and urged it to de-escalate its military buildup on its border.

Kremlin would ‘face massive consequences’ in event of invasion, says UK foreign secretary at Liverpool talks
DPL64
0
Kan geen nieuw vinden over opstarten Prelude. Er zijn verder ook geen LNG carriers in de buurt. LNG carrier die in buurt was van Prelude toen brand uitbrak ligt momenteel voor anker bij Darwin.

LNG shipments vanuit Peru en Trinidad lijken wel weer op schema te liggen.
cash is king
0
@DPL64, redden ze het daarmee? Voldoen aan hun contractuele verplichtingen, of wordt het toch weer bijkopen op de spotmarkt?

Vandaag bericht over de overdracht (tegen betaling uiteraard) van een stukje upstream olie aan Qatar. Gaat om Egypte (Rode Zee), geen speerpunt. En de acquisitie van een bedrijf, dat de positie van Shell in het wegvervoer (Europa) versterkt. Ergo, upstream eruit en B2C erbij. Mooi in lijn lijkt mij.
Take a sisi
0
Ik heb het idee dat die prelude niet echt veel toe voegt , ze hebben er voor een elektrische storing ook al ongeveer een jaar uitgelegen , ik las hierover het volgende

Zo was er in juni 2019 de eerste lading LNG echter in feb 2020 lag alles weer stil ten gevolgen van een elektrische storing .

" To remind, the FLNG unit was offline from February 2020 to January 2021 due to an electrical trip "

Dec 2021 en de zaak ligt al weer stil , het zou zo maar kunnen zijn dat dat ijzeren eiland zo slecht presteert dat ze het rendement door zogenaamde onverziene storingen willen camoufleren .

Die Prulude is voor mij altijd een groot vraagteken geweest , vallen straks de cijfers van Integrated Gas tegen dan hebben we wellicht hier het panklare excuus .

Laten we hopen dat ik ongelijk heb maar ik persoonlijk acht het niet uitgesloten .

DPL64
0
Op basis van frequentie LNG shipment lijken Trinidad T2/3/4 en Peru op volle capaciteit te draaien.

cash is king
0
Dat is mooi en tegelijkertijd geruststellend.

De institutionele beleggers (althans sommige blijkbaar) moeten voor de jaarwisseling nog van hun aandelen af. Met een opgepoetst blazoen het nieuwe jaar in. Mijn put-opties voor dec. '22 staan plotsklaps weer in the money. Laat maar komen; we zien het vrijdag.
Opentop
0
Het juiste argument weet je pas achteraf, maar ik heb toch sterk de indruk dat de situatie met het omicron virus
nu reden is voor mensen om hun stukken shell te verkopen.
Dat wordt waarschijnlijk extra versterkt doordat shell een engels bedrijf is.
De grootste publiciteit over dat virus komt uit engeland.
Het is ook niet een prettig gezicht die lange rijen mensen wachtend op een verlossende booster prik.
Simpele redenering wellicht maar daarom niet geheel fout. Soms zijn de zaken simpel.

Een vraag die mij bezighoudt is wat moet Shell met tolwegen ? Zouden ze straks alleen mensen met shell benzine toelaten ?
DPL64
0
quote:

Opentop schreef op 14 december 2021 11:37:

Het juiste argument weet je pas achteraf, maar ik heb toch sterk de indruk dat de situatie met het omicron virus
nu reden is voor mensen om hun stukken shell te verkopen.
Dat wordt waarschijnlijk extra versterkt doordat shell een engels bedrijf is.
De grootste publiciteit over dat virus komt uit engeland.
Het is ook niet een prettig gezicht die lange rijen mensen wachtend op een verlossende booster prik.
Simpele redenering wellicht maar daarom niet geheel fout. Soms zijn de zaken simpel.

Een vraag die mij bezighoudt is wat moet Shell met tolwegen ? Zouden ze straks alleen mensen met shell benzine toelaten ?

Sentiment, optimisme en pessimisme wisselen elkaar af, ook gevoed door (financiële) media die belang hebben bij aandacht/views en hun adverteerders die belang hebben bij transacties en volatiliteit.

Koersen schieten door omhoogkijken overwegend optimisme en omlaag bij overwegend pessimisme.

Woot wat betreft recente overname. Shell gaat meer richting op van energy / mobility / solutions supplier. Totaalpakket van het afhandelen van alle kosten voor mobility (inclusief brandstof en kosten tolwegen) past daar goed in. Shell krijgt hiermee toegang tot veel mobiliteits data.
Daan 008
0
quote:

Opentop schreef op 14 december 2021 11:37:

Het juiste argument weet je pas achteraf, maar ik heb toch sterk de indruk dat de situatie met het omicron virus
nu reden is voor mensen om hun stukken shell te verkopen.
Dat wordt waarschijnlijk extra versterkt doordat shell een engels bedrijf is.
De grootste publiciteit over dat virus komt uit engeland.
Het is ook niet een prettig gezicht die lange rijen mensen wachtend op een verlossende booster prik.
Simpele redenering wellicht maar daarom niet geheel fout. Soms zijn de zaken simpel.

Een vraag die mij bezighoudt is wat moet Shell met tolwegen ? Zouden ze straks alleen mensen met shell benzine toelaten ?

Steeds jongere mensen worden besmet dus de vaccinatiegroep moet groter worden.
Waar gisteren 82% van de 18+ jarigen nog gevaccineerd was is nu ongeveer 25% van de totale nieuwe groep (6+ jarigen) mensen nog niet gevaccineerd.

Persoonlijk ben ik nog aan het herstellen van de Delta besmetting. Was ik niet ingeënt, dan denk ik, dat ik zeker een vogel voor het ziekenhuis was geweest. Na 10 dagen nog geen geur noch smaak en nog zeer moe/uitgeput.

Heb ik angst voor de Omicron variant, ja, ongeacht dat deze minder ziekmakend blijkt te zijn. Ik ben zeker voorzichtiger geworden en bijgevolg beperkter in mijn verplaatsingen.

Heb ik mijn aandelen Shell verkocht, neen beslist niet. Shell gaat mijn inziens zeer bewust door en zal straks zijn uitgegroeid tot een giga energie bedrijf.

Binnen de transport sector heeft Shell reeds tankkaarten voor transportfirma's, volgens mij wordt de tol-kaart gewoon een verlengde van de tankkaart.
Ook Total heeft in het verleden zijn tankkaart reeds gekoppeld aan bepaalde zaken zoals als betaalmiddel voor toegang voor bepaalde musea, voor tolwegen in Frankrijk enz...
Opentop
0
Dank voor je reactie Daan en beterschap gewenst.
Over Shell, ik ben ook op zoek naar de reden. Kijk een paar bladzijden terug. Op DPL en MG na is er geen poster met een verklaring.
Ik neig naar MG's mening. Er zijn gewoon andere leuke aandelen te koop, het geld wordt maar 1x belegd.
Omdat het niet zo goed staat in porto is er wellicht een extra aanbod. (prestatie tov WTI , tov AEX tov Equinor ) al die vergelijkingen vallen negatief uit voor Shell.
Een beleggerspro zal op 31-12 geen Shell willen hebben.
1.483 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... 71 72 73 74 75 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 15 apr 2024 17:36
Koers 34,060
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 34,300
Laag 33,925
Volume 7.870.903
Volume gemiddeld 7.443.880
Volume gisteren 7.870.903

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront