Fugro « Terug naar discussie overzicht

Fugro - 2021 jaardraadje (voor iedereen)

17.762 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 ... 885 886 887 888 889 » | Laatste
Bergonzi_deleted
0
Goedemorgen, ook zonder de yanks wordt de koers strak rond de 7 geregisseerd ..
dan nog maar wat koffie
Greyhounds
0
quote:

Bertje Belegger schreef op 25 november 2021 11:45:

[...]

Er hangt iets in de lucht dat voel je aan alles!
Ik voel het ook aan mijn water Bertje! Gaat spannend worden deze weken! Lol
Henkie 1960
0
Ik ben vaak te positief, maar het onderstaande vertelt ons dat we nog even geduld moeten hebben totdat alles in orde is. Dat de USV (Orca) in de haven van Rotterdam en op de Noordzee mag varen is bijzonder,want dat is in strijd met de regelgeving.Hiervoor hebben wij samen met het ministerie en de Kustwacht een uitzondering gemaakt,verklaart de Rotterdamse havenmeester vlak voor het vertrek van het schip.Belangrijk is dat de veiligheid werd gegarandeerd en dat is het geval.Die veiligheidsgarantie komt van een guard vessel dat wel bemand is en de Orca begeleid..Mocht er iets misgaan dan kan de de Orca vanaf het begeleidend schip worden bestuurd.Fugro gaat ervan uit dat het bemande begeleidingsschip op den duur overbodig wordt.
Henkie 1960
0
Dat er nu een extra schip nodig is, doet afbreuk aan de bewering van Fugro dat er 95% minder CO2 uitstoot is dan bij de conventionele schepen in de Fugro vloot. In het kader van duurzaamheid was het idee ook om het schip een elektrische aandrijving te geven.Maar er is te weinig ruimte,zodat er werd gekozen voor een hybride oplossing.In de toekomst zou het schip op methanol moeten kunnen varen.Fugro is nu bezig met de bouw van meerdere geavanceerder type onbemande schepen,De Fugro Blue Eclipse-klasse.
ff_relativeren
0
quote:

Henkie 1960 schreef op 25 november 2021 11:56:

Ik ben vaak te positief, maar het onderstaande vertelt ons dat we nog even geduld moeten hebben totdat alles in orde is. Dat de USV (Orca) in de haven van Rotterdam en op de Noordzee mag varen is bijzonder,want dat is in strijd met de regelgeving.Hiervoor hebben wij samen met het ministerie en de Kustwacht een uitzondering gemaakt,verklaart de Rotterdamse havenmeester vlak voor het vertrek van het schip.Belangrijk is dat de veiligheid werd gegarandeerd en dat is het geval.Die veiligheidsgarantie komt van een guard vessel dat wel bemand is en de Orca begeleid..Mocht er iets misgaan dan kan de de Orca vanaf het begeleidend schip worden bestuurd.Fugro gaat ervan uit dat het bemande begeleidingsschip op den duur overbodig wordt.
Dus nu kost het meer brandstof in plaats van minder. Een bemand schip moet mee met het onbemande schip. En over die veiligheid buitengaats ... dat is dus toch een issue.
Bertje Belegger
0
quote:

ff_relativeren schreef op 25 november 2021 12:17:

[...]
Dus nu kost het meer brandstof in plaats van minder. Een bemand schip moet mee met het onbemande schip. En over die veiligheid buitengaats ... dat is dus toch een issue.
Hahaha grapjas! Die is veel te makkelijk. Dit zijn zgn ontwikkelingskosten, daar ontkom je niet aan.
Greyhounds
0
quote:

ff_relativeren schreef op 25 november 2021 12:17:

[...]
Dus nu kost het meer brandstof in plaats van minder. Een bemand schip moet mee met het onbemande schip. En over die veiligheid buitengaats ... dat is dus toch een issue.
Applaus FF jij hebt je zin en weer over tot de orde van de dag!

De koers reageert ook meteen rood!!
Theo32
0
Hey, allemaal waar over die USV. Maar *dit* is nou innovatie. Dit is de tussenfase tussen traditioneel en 'nieuw'.
Het zou geen innovatie zijn, als anderen het allang deden met een dikke vloot van vergelijkbare onbemande schepen.

Innovatie koop je niet in een zak van 1000 kg... Innovatie moet je ontdekken en waarderen!
Henkie 1960
1
Fugro wordt ook even genoemd:Zoek:Inmarsat equipes Sea-Kit USV with connectivity solution
Henkie 1960
0
Bergonzi_deleted
0
quote:

Bertje Belegger schreef op 25 november 2021 12:29:

[...]

Hahaha grapjas! Die is veel te makkelijk. Dit zijn zgn ontwikkelingskosten, daar ontkom je niet aan.

ik zag er juist een voordeel in: als er iets defect raakt kunnen ze het meteen fixen, slim !! ;-)
maar dit zal een korte overgangsfase zijn waarin moet worden aangetoond dat die usv's veilig in gebruik zijn..
[verwijderd]
0
Vandaag geen beurs in Amerika (Thanksgiving). Ben benieuwd of dat nog van invloed zal zijn op de koers vanmiddag.
Op dit moment is de winst van gisteren helaas alweer weg.

Bertje Belegger
0
quote:

Bergonzi schreef op 25 november 2021 12:39:

[...]

ik zag er juist een voordeel in: als er iets defect raakt kunnen ze het meteen fixen, slim !! ;-)
maar dit zal een korte overgangsfase zijn waarin moet worden aangetoond dat die usv's veilig in gebruik zijn..
Precies, zo pareer je een Bergonzi(n)! ;-)
Bergonzi_deleted
0
quote:

Bertje Belegger schreef op 25 november 2021 13:00:

[...]

Precies, zo pareer je een Bergonzi(n)! ;-)
ze zijn niet gek daar bij Fugro he ;-)

ik vermoed trouwens dat er voor zo'n innovatieve ontwikkeling de nodige miljoenen aan subsidies zijn losgepeuterd, gaan we dat ook in het jaarverslag lezen?
Greyhounds
1
quote:

Bergonzi schreef op 25 november 2021 13:25:

[...]

ze zijn niet gek daar bij Fugro he ;-)

ik vermoed trouwens dat er voor zo'n innovatieve ontwikkeling de nodige miljoenen aan subsidies zijn losgepeuterd, gaan we dat ook in het jaarverslag lezen?
Als dat zo is dan moet dat er zeker in staan denk ik!
Nou ga maar wat anders doen, want vandaag gaat het hem weer niet worden! Fijne dag nog en tot morgen maar weer! ;-)
Bertje Belegger
0
Wat een koers weer....

Wat een beetje extra dieselverbruik al niet teweeg kan brengen.

Wittman doe jij nog eens een poging....
Bertje Belegger
0
quote:

Bertje Belegger schreef op 25 november 2021 15:32:

Wat een koers weer....

Wittman doe jij nog eens een poging....
Ik begrijp het al.....zwijgen is goud vandaag! :)
Wittman
0
quote:

Bertje Belegger schreef op 25 november 2021 16:23:

[...]

Ik begrijp het al.....zwijgen is goud vandaag! :)
Ik was niet meer naar de koers aan het kijken deze namiddag. Terug een bijzonder koersverloop vandaag; de hele dag in het rood dobberen & op het einde van de dag een spurt naar boven (wie weet eindigen we nog in het groen). Het is bijna alsof men beleggers de hele dag 'lastig' wil maken, om uiteindelijk toch traag maar gestaag (dag per dag) te stijgen. Het zijn sloebers, die grote partijen. Zelfs op Thanksgiving.
Henkie 1960
0
Een eerdere vraag kreeg ik geen antwoord op,zelfs ff-relativeren weet het niet,of dat als Shell richting groen gaat reageert de Fugro koers vaak.Worden er dan Fugro aandelen gekocht?(Of algoritmes )dan waarom?Shell weer naar rood,Fugro rent erachter aan.Worden er dan weer Fugro aandelen verkocht?
Bertje Belegger
1
quote:

Henkie 1960 schreef op 25 november 2021 16:34:

Een eerdere vraag kreeg ik geen antwoord op,zelfs ff-relativeren weet het niet,of dat als Shell richting groen gaat reageert de Fugro koers vaak.Worden er dan Fugro aandelen gekocht?(Of algoritmes )dan waarom?Shell weer naar rood,Fugro rent erachter aan.Worden er dan weer Fugro aandelen verkocht?
Inderdaad algoritmen.
Die van Shell en Fugro staan dan op een paar dezelfde indicatoren afgesteld.

Misschien is Shell zelfs een indicator voor Fugro. Andersom denk ik niet ;-)
17.762 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 ... 885 886 887 888 889 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 22,920
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 23,160
Laag 22,800
Volume 328.118
Volume gemiddeld 372.109
Volume gisteren 328.118

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront