Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

NIO INC

1.736 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... 83 84 85 86 87 » | Laatste
StartendeBelegger
0
quote:

Starter2020 schreef op 30 april 2021 08:23:

Helaas niet terug te zien in de prijs.
Voor en nabeurs zegt nooit zoveel, vandaag weer het bewijs.
TC66
0
Lekker aan het stijgen nu. Op lange termijn zie ik hier heel wat mogelijkheden.
Denk ook dat Nio het uitgangbordje wordt van Chinese technologie.
Hoe hoog ze ooit gaan moeilijk te voorspellen. 100-150 moet mogelijk zijn in jaar of 2
DeZwarteRidder
0
Het verlies van NIO op jaarbasis is dus ca 3 MILJARD USD..........!!!!

Bij een huidige beurswaarde van ca 60 MILJARD is de koers is dus minstens 10x te hoog.

Dit wordt geen happy end...............
MisterBlues
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 30 april 2021 16:44:

Het verlies van NIO op jaarbasis is dus ca 3 MILJARD USD..........!!!!

Bij een huidige beurswaarde van ca 60 MILJARD is de koers is dus minstens 10x te hoog.

Dit wordt geen happy end...............
Haha, geen Chinese massagetafel eerder de pijnbank!?
Le19w2
0
BEIJING, May 6 (Reuters) - Chinese electric vehicle maker Nio Inc NIO.N said on Thursday that it had launched its first overseas store in Norway and plans to start selling cars in the country as it pushes to expand globally.

Nio, which makes electric sport-utility vehicles in China's eastern city of Hefei, is employing more than 9,000 staff globally, said Chief Executive William Li.

The company, backed by Chinese tech giant Tencent 0700.HK, has delivered over 100,000 cars since it was set up in 2014, almost all of them in China.

The automaker's chief in Norway, Marius Hayler, said at an online event that Nio was building its first showroom outside China in Norway's capital city Oslo.

It aims to open the first showroom in September. Nio will open stores in four other Norway cities in 2022, Hayler said.

Norway is boosting sales of electric vehicles, which represent over half of the country's all new cars sales.

China's EV makers have been looking to push up exports in line with Beijing's ambition to build a world-class auto industry and to compete with traditional auto firms.

Nio's rivals Xpeng Inc XPEV.N and BYD 1211.HK already sell electric cars in Europe.

Nio's co-founder and president, Qin Lihong, told Reuters at the Shanghai Auto Show that Nio would build a user community in foreign markets as it does in China when it sells cars globally.

The company will adjust to local environments by hiring local staff and learn local culture, Qin had said.nL8N2M71P4

Nio is valued at $61.8 billion based on its New York stock listing, just below Germany's BMW BMWG.DE.

Last year, Nio's CEO William Li said the firm aimed to enter more markets from 2022. The company is also researching entering the United States, the world's No.2 auto market after China, Nio executives have said. nL4N2FM252

(Reporting by Yilei Sun and Tony Munroe; Editing by Himani Sarkar and David Goodman)

((Y.Sun@thomsonreuters.com; +86 10 66271262; Reuters Messaging: y.sun.thomsonreuters.com@reuters.net))
DeZwarteRidder
1
Horror voor beleggers: Chinees gegoochel met spookcijfers
Marcel Pheijffer 17:40

Hoogleraar accountancy Marcel Pheijffer zet vraagtekens bij de controle op Chinese ondernemingen, en vraagt zich af of SPAC's voor deze bedrijven niet te aantrekkelijk zijn.

Illustratie: Max Kisman voor Het Financieele Dagblad

Buiten China krijgen we slecht grip op de cijfers van Chinese beursfondsen. Een extra probleem vormt de regulering in China en een onvoorspelbare, weinig transparante Chinese overheid. Regulering die bijvoorbeeld verhindert dat Chinese ondernemingen informatie bij buitenlandse toezichthouders aanleveren, omdat er volgens China sprake zou zijn van staatsgeheimen.

Een voorbeeld van onvoorspelbaarheid en gebrekkig transparantie is de Alibaba-kwestie: topman Jack Ma verdween na een kritische speech een tijdlang van de radar en Alibaba kreeg een miljardenboete. Naar verluidt wacht het beursfonds Meituan na publicatie van een kritisch gedicht door een topfunctionaris hetzelfde lot.

Een belangrijke vraag is of Westerse overheden en toezichthouders voldoende alert zijn (geweest) op boekhoudkundige malversaties van Chinese beursfondsen. In dat verband is de financiële documentaire The Chinese Hustle (2017) intrigerend én angstaanjagend. De documentaire onthult systematische effectenfraude door zo’n 400 Chinese bedrijven die in de Verenigde Staten beursgenoteerd zijn (geweest). Een fenomeen dat rond 2008 is ontstaan na de financiële crisis, na het barsten van de derivatenbubbel en de dreigende ineenstorting van het financieel systeem.

Groeiverhaal
Beleggingsinstellingen gingen noodgedwongen op zoek naar nieuwe kansen op winst en hoog rendement. Zij zagen in China een perspectiefrijk groeiverhaal. Chinese ondernemingen werden overgehaald om omgekeerde fusies te doen met Amerikaanse beursgenoteerde ondernemingen en verkregen zo op relatief eenvoudige wijze een beursnotering aan de New York Stock Exchange. De aandelen werden aangeprezen op conferenties waar iconen als Bill Clinton en Henry Kissinger optraden. Aandeelhouders trapten erin, de koersen stegen.

Maar niet tot in het oneindige. De documentaire toont een patroon van gefingeerde cijfers en misleiding. De werkelijke inkomsten van de betrokken Chinese ondernemingen – blijkens deponeringen bij Chinese overheidsinstanties – bedroegen soms slechts 10% van hetgeen bij de Amerikaanse instanties werd ingediend. Na het uitkomen van de fraude zakten de beurskoersen in, werden de betrokken ondernemingen van de beurs geschrapt en leden beleggers miljardenverliezen.

Toezichtstekort
De documentaire toont een toezichtstekort, zowel in China als in de VS. Niet alleen aan de zijde van de overheid, maar ook aan de kant van de grote accountantskantoren. De wereldwijde netwerken van de ‘big four’ zijn ook in China actief, maar kunnen dat alleen doordat zij daar verbonden zijn met een lokale accountantsorganisatie, een zogenoemde affiliate.

Het is begrijpelijk dat deze netwerken in China hun diensten willen verlenen. Fraude of niet, er is ontegenzeggelijk sprake van een groeimarkt. En dus venten de grote vier daar hun netwerken uit, harken zij cliënten binnen, maar ook omzet en winst. Zo ziet hun wereld eruit in goede tijden.

Maar in slechte tijden, bijvoorbeeld wanneer fraude bij cliënten aan het licht komt, geven zij niet thuis. Dan is er opeens niet langer sprake van een wereldwijd netwerk. Dan doemen plots de structuren van memberfirma’s op, die juridisch zodanig zijn opgetuigd dat onderlinge aansprakelijkheid wordt afgeweerd, hetgeen ringfencing wordt genoemd. Dan worden de schotten opgetrokken, informatie afgeschermd en wordt, in het geval van China, al snel gewezen naar de affiliates.

‘Als fraude aan het licht komt wordt informatie afgeschermd en wordt al snel naar de ‘affiliates’ gewezen.’
Door deze handelwijze wordt het werk van bijvoorbeeld de Amerikaanse toezichthouders en verhaal halen door benadeelden bemoeilijkt. Het lukt de VS nog steeds niet goed om in China een voet tussen de deur te krijgen. Zelfs niet bij in de VS genoteerde Chinese ondernemingen en hun accountants. Het is een punt dat op de achtergrond meespeelt in de Amerikaans-Chinese handelsoorlog.

Waar het in The Chinese Hustle veelal om relatief kleine ondernemingen gaat, zijn er na het uitkomen van deze documentaire enkele grote fraudekwesties naar buiten gekomen. Bijvoorbeeld bij de Chinese equivalent van Starbucks: Luckin Coffee. Een fraude die niet werd ontdekt door EY, de accountant van deze onderneming, maar door shortseller Carson Block. Luckin Coffee erkende een fraude van $310 mln.

Shortsellers
Van veel grotere omvang is de fraude die bij GSX Techedu wordt vermoed. In de zomer van 2019 debuteerde deze onderneming op de Amerikaanse beurs met een beurswaarde van $3 mrd. In maart dit jaar bedroeg de beurswaarde het achtvoudige en beschuldigden shortsellers ook deze onderneming van fraude: 90% van de omzet zou zijn verzonnen. Accountant Deloitte ligt hierbij onder vuur, mede nadat een voormalig medewerker van het accountantskantoor een rapport naar buiten bracht waarin ‘ernstige problemen’ met controlekwaliteit naar buiten werden gebracht.

Op de beurzen, ook in eigen land, zien we ondertussen de opkomst van de SPAC: de Special Purpose Acquisition Company. Lege vennootschappen die aan de beurs worden genoteerd met als doel een bedrijf over te nemen, dat daarna beursgenoteerd raakt zonder het traditionele proces van een beursintroductie te doorlopen. Ik vraag mij af of SPAC’s niet te aantrekkelijk zijn voor Chinese ondernemingen. Wordt het hen niet te gemakkelijk gemaakt om een beursnotering te krijgen?

Ik ben bang van wel. Zeker na het zien van The Chinese Hustle. Immers, volgens de documentairemakers komt het gevaar uit het Oosten.

Marcel Pheijffer is hoogleraar accountancy aan de Universiteit Leiden en Nyenrode Business Universiteit. Reageer via opinie@fd.nl

Lees het volledige artikel:
fd.nl/opinie/1384198/horror-voor-bele...
MisterBlues
0
NIO delivered 6,711 vehicles in May 2021, representing a solid 95.3% year-over-year growth. The deliveries consisted of 1,412 ES8s, the Company’s six-seater and seven-seater flagship premium smart electric SUV, 3,017 ES6s, the Company’s five-seater high-performance premium smart electric SUV, and 2,282 EC6s, the Company’s five-seater premium smart electric coupe SUV. As of May 31, 2021, cumulative deliveries of the ES8, ES6 and EC6 reached 109,514 vehicles.

In May, the Company's vehicle delivery was adversely impacted for several days due to the volatility of semiconductor supply and certain logistical adjustments. Based on the current production and delivery plan, the Company will be able to accelerate the delivery in June to make up for the delays from May. The company maintains and reiterates the delivery guidance of 21,000 to 22,000 vehicles in the second quarter of 2021.
MisterBlues
0
quote:

MisterBlues schreef op 1 juni 2021 17:26:

NIO delivered 6,711 vehicles in May 2021, representing a solid 95.3% year-over-year growth. The deliveries consisted of 1,412 ES8s, the Company’s six-seater and seven-seater flagship premium smart electric SUV, 3,017 ES6s, the Company’s five-seater high-performance premium smart electric SUV, and 2,282 EC6s, the Company’s five-seater premium smart electric coupe SUV. As of May 31, 2021, cumulative deliveries of the ES8, ES6 and EC6 reached 109,514 vehicles.

In May, the Company's vehicle delivery was adversely impacted for several days due to the volatility of semiconductor supply and certain logistical adjustments. Based on the current production and delivery plan, the Company will be able to accelerate the delivery in June to make up for the delays from May. The company maintains and reiterates the delivery guidance of 21,000 to 22,000 vehicles in the second quarter of 2021.
Blijkbaar heeft NIO zijn sexy eigenschappen verloren...:-) ?

Iemand een mening over NIO?
77Roel
0
Ik blijf er lekker inzitten, gemiddelde op 42 dollar dus vanaf hier ga ik in het groen.
Liep even wat lucht uit de groene bubbel maar je ziet nu overal herstel. Op de lange termijn is dit denk ik een goed aandeel, zeker gezien de uitbreiding naar Europa.
hirshi
0
De stand YTD

Tesla minus 15%
NIO minus 15%

en dan:

Ford - plus 81%
General Motors - plus 51%

MisterBlues
0
Als je naar de jaarontwikkeling kijkt dan begrijp je dat de EV-aandelen wel een keer terugval moesten krijgen...

De gekte kan weer in positieve zin terugkeren:

finance.yahoo.com/news/why-ev-stocks-...
RW1963
0
StartendeBelegger
1
quote:

RW1963 schreef op 22 juni 2021 16:43:

Het is rustig hier. Zijn er nog NIO-beleggers en hoe zien jullie de toekomst?
Vrij weinig nieuws rondom Nio, maar de koers gaat rustig vooruit, dus ik heb niks te klagen.
MisterBlues
0
quote:

StartendeBelegger schreef op 22 juni 2021 16:52:

[...]

Vrij weinig nieuws rondom Nio, maar de koers gaat rustig vooruit, dus ik heb niks te klagen.
Ja en hoe. Het geloof lijkt terug.
StartendeBelegger
1
quote:

MisterBlues schreef op 28 juni 2021 17:46:

[...]

Ja en hoe. Het geloof lijkt terug.
Stiekem al 60% vanaf het dieptepunt in 3 maanden. Toch vrij netjes, wel waakzaam blijven allemaal...
BeerBen
0
Gisteren alles verkocht, was een leuke rit. Ik blijf het volgen en bij een goede dip stap ik weer in. Het is echt een heerlijk jojo-aandeel en leuk om ritjes mee te maken. Voor de langere termijn zit hier ook zeker potentie in, dus in mijn opinie redelijk safe om af en toe te handelen...
Whoopie
1
De ES8 heeft intussen een Europese goedkeuring gekregen.
Vandaar de +9% gisteren.

Hopelijk volgen de andere modellen ook snel.
Showroom in Noorwegen gaat binnenkort open.
Raaverok
0
Ook een kleine positie in NIO geopend.
Zat zelf ook al in Xpeng, echter kan het denk ik geen kwaad om zowel Xpeng als NIO in de portefeuille te hebben.
MisterBlues
0
NIO - Catalysts
July 1st – June production #s = 7200-7600 EST
July 9th – NIO Power Day
August 2nd – July production #s = 8000 EST
August 13th – 2nd quarter Earnings Report
September 1st – August production #s = 8250 EST
Please add to the list of upcoming NIO events
MisterBlues
0
Heeft iemand een mening over NIO's plan accu's inwisselbaar te maken binnen een netwerk van wisselstations?

Why It's Important: Nio Power is a mobile, internet-based power solution with extensive networks for battery charging and swap facilities. Through Power Cloud, the unit offers a power service system with chargeable, swappable and upgradable batteries to users.

For at-home charging, Nio offers options the 7-kilowatt Power Home 2.0 and the 29-kW Power Home Plus. On the road, Nio provides fully automatic battery swap, which takes 3 minutes. The Nio Power Charger is a DC charger, capable of charging up to 180 kW and 250A. It takes about an hour to charge from 20% to 80%.

Nio also offers an option called Power Mobile, which is available to a Nio user via the Nio App. Charging can be done on the spot using a Power Mobile.

Nio began offering its Nio Power Swap 2.0 in April. To expand its network of battery swap stations, Nio has a tie-up with Chinese oil giant Sinopec Shanghai Petrochemical Company Limited
SHI 0.32%
. Nio and Sinopec struck a deal to house the former's swap stations in the latter's nationwide network of gasoline stations.

As of June 28, the company has over 267 power swap stations and over 186 power charger stations. In late March, the company announced it has completed its 2 millionth Nio Power Swap.
1.736 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... 83 84 85 86 87 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
866,44  +1,09  +0,13%  11:17
 Germany40^ 17.780,90 +0,06%
 BEL 20 3.811,61 +0,45%
 Europe50^ 4.934,40 +0,41%
 US30^ 37.805,58 +0,21%
 Nasd100^ 17.557,79 +0,30%
 US500^ 5.031,01 +0,23%
 Japan225^ 38.086,71 +0,91%
 Gold spot 2.378,21 +0,73%
 EUR/USD 1,0678 +0,07%
 WTI 81,54 -0,81%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +10,56%
Air France-KLM +3,23%
AZERION +1,93%
B&S Group SA +1,65%
ArcelorMittal +1,23%

Dalers

Pharming -8,02%
PostNL -5,46%
ASMI -2,34%
Accsys -1,79%
Avantium -1,74%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront