Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
D'ieteren
2
31/03/2021
Euronav boekt sterke resultaten

(ABM FN) Euronav heeft in 2020 naar eigen zeggen de beste financiële resultaten ooit geboekt. Dit bleek woensdagochtend uit de cijfers van de Antwerpse scheepvaartgroep.

”2020 zal de geschiedenis ingaan als één van de meest tumultueuze jaren voor de tankermarkt. De positionering van Euronav zorgde ervoor dat de aandeelhouders konden genieten van recordprestaties op het vlak van vrachttarieven over de eerste helft van 2020”, aldus CEO Hugo De Stoop in een toelichting.

De tweede helft van 2020 werd negatief beïnvloed door de tankers die terugkeerden van hun opslagactiviteit, wat de aanbodzijde deed toenemen, terwijl de vraag naar transport vrij vlak was.

Het aantal schepen dat als drijvende opslag werd gebruikt, was aan het einde van 2020 al teruggekeerd naar een normaal niveau.

Euronav zal over 2020 een bedrag van 1,40 dollar per aandeel als dividend uitkeren, benadrukte de topman verder.

“De gevolgen van COVID-19 blijven van invloed op de bedrijfsactiviteiten en in het bijzonder op de vraag naar ruwe olie”, waarschuwde De Stoop.

Cijfers

De omzet bedroeg in 2020 1,2 miljard dollar, tegenover 932 miljoen dollar een jaar eerder.

Het resultaat steeg van 112 miljoen naar 473 miljoen dollar.

De EBITDA kwam uit op 864 miljoen dollar uit. Een jaar eerder was dit 540 miljoen. De proportionele EBITDA steeg van 565 miljoen naar 899 miljoen dollar.

Door: ABM Financial News.

boothram
0
die fso's zijn dus al gecotracteerd tot hun 35ste...
Ik denk dat je het schip zelf moet zien, de coatings die het schip sneller moeten maken, ik vraag me af of die al dan niet de levensduur bevorderen...
Frontline schrijft af over 40 jaar denk ik (uit de waarden in hun jaarverslag).
ik denk dat 17,5 jaar wat vroeg is, en ingegeven door de co2 problematiek. Maar helaas, die schepen van 20 jaar gaan nog van de hand boven scrapprijzen....
Ik denk dat veel afhangt van de manier waarop het schip gebruikt wordt...ik denk dat de 2,5 jaarlijkse controle ook wel een rol zal spelen...Nu is de levensduur vooral beperkt door de co2 en fuel problematiek, ze kosten teveel maar elke revisie die ze passeren kan een hoog rendement opleveren op het resterende kapitaal, weliswaar met een kostenplaatje...
Het is een feit dat beurgenoteerde ondernemingen streven naar een jiongere vloot..
ik dacht dat het in de eerste plaats voor fuel, bemanning en verzekeringen belangrijk was...
Hopen maar dat die scraps er nu aan het komen zijn, maar de raffinaderijen betalen liever voor een nieuw schip...Elk nieuw schip verlaagt de vrachtprijs in de toekomst...
het potentieel van euronav blijft groot, maar winst maken boekhoudkundig ligt moeilijk, cash genereren dat wel... en dan zal het wel eens bingo worden

jowi
0
[verwijderd]
0
Kan iemand mij dit eens uitleggen ?

Verschil tussen de tussentijdse en finale resultaten

Het finale resultaat van 473.238.000 miljoen USD zoals vandaag gerapporteerd is 467.000 miljoen USD hoger dan gerapporteerd in de tussentijdse resultaten op 30 januari (472.771.000 miljoen USD). Dit verschil wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door de uiteindelijke positieve afwikkeling van de TI Pool resultaten.

473.238.000 miljoen USD = 473.238.000.000.000 usd = 473.238 miljard usd ????

472.771.000 miljoen USD = 472.771.000.000.000 usd = 472.771 miljard usd ????

[verwijderd]
0
220.024.713 aandelen 31/12/2020

Of
467.000 miljoen USD = 467.000.000.000 usd / 220.024.713 aand.

= 2.122,49 USD/aandeel !!!!

Ik denk dat we nog een flinke coupon gaan krijgen, niet ?
:)
belegger1981
0
Wat is de trigger die de koers wat opwaarts gaat brengen?
Ze krijgen overal koopadviezen,had toch een betere opening verwacht van de koers vandaag.
[verwijderd]
0
Coupon nummer Dividend jaar Dividend per aandeel Ex-dividend datum Betaal datum Belangrijke mededeling
24 Q4 2020 $0,03 24 februari 2021 5 maart 2021
Ja

23 Q3 2020 $0,09 19 november 2020 30 november 2020
22 Q2 2020 $0,47 18 augustus 2020 28 augustus 2020
Ja

21 Q1 2020 $0,81 15 juni 2020 26 juni 2020
Thole
0
quote:

Pommeke schreef op 31 maart 2021 10:03:

220.024.713 aandelen 31/12/2020

Of
467.000 miljoen USD = 467.000.000.000 usd / 220.024.713 aand.

= 2.122,49 USD/aandeel !!!!

Ik denk dat we nog een flinke coupon gaan krijgen, niet ?
:)

Je hebt een paar nulletjes te veel getypt denk ik. Delen door een factor duizend = 2,12249 USD/aandeel.
Thole
0
quote:

Pommeke schreef op 31 maart 2021 09:51:

Kan iemand mij dit eens uitleggen ?

Verschil tussen de tussentijdse en finale resultaten

Het finale resultaat van 473.238.000 miljoen USD zoals vandaag gerapporteerd is 467.000 miljoen USD hoger dan gerapporteerd in de tussentijdse resultaten op 30 januari (472.771.000 miljoen USD). Dit verschil wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door de uiteindelijke positieve afwikkeling van de TI Pool resultaten.

473.238.000 miljoen USD = 473.238.000.000.000 usd = 473.238 miljard usd ????

472.771.000 miljoen USD = 472.771.000.000.000 usd = 472.771 miljard usd ????

Zie het rapport van Euronav:

Difference between the preliminary results and final results
The final result of USD 473,238,000 reported today is USD 467,000 higher than the
preliminary results reported on 30 January of USD 472,771,000. This difference is related
to the final positive settlement of the TI Pool.
Becb
0
"Euronav zal over 2020 een bedrag van 1,40 dollar per aandeel als dividend uitkeren, benadrukte de topman verder."

???

Hij bedoelde: "Euronav HEEFT over 2020 een bedrag van ... uitgekeerd". 0.81+0.47+0.09+0.03 = 1.40 dollar, indeed.

Het is precies alsof we nog iets kunnen verwachten. Nee toch? of is dat boekhoudkundige blabla omdat ze dat nog in de boeken moeten schrijven?

Becb
0
[verwijderd]
0
quote:

Thole schreef op 31 maart 2021 10:49:

[...]

Zie het rapport van Euronav:

Difference between the preliminary results and final results
The final result of USD 473,238,000 reported today is USD 467,000 higher than the
preliminary results reported on 30 January of USD 472,771,000. This difference is related
to the final positive settlement of the TI Pool.
of vertaald vanuit de Engelse PB-tekst :

Verschil tussen de voorlopige resultaten en de uiteindelijke resultaten
Het eindresultaat van $ 473.238.000 dat vandaag wordt gerapporteerd, is $ 467.000 hoger dan de
voorlopige resultaten gerapporteerd op 30 januari van 472.771.000 dollar. Dit verschil is gerelateerd
tot de definitieve positieve afwikkeling van de TI-pool.

In Nederlandse tekst : wat dus fout is :

Verschil tussen de tussentijdse en finale resultaten

Het finale resultaat van 473.238.000 miljoen USD zoals vandaag gerapporteerd is 467.000 miljoen USD hoger dan gerapporteerd in de tussentijdse resultaten op 30 januari (472.771.000 miljoen USD). Dit verschil wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door de uiteindelijke positieve afwikkeling van de TI Pool resultaten.

Ja, dank U, gezien de Engelse versie leidend is, hebben we pech.
:)

[verwijderd]
0
quote:

Thole schreef op 31 maart 2021 10:47:

[...]

Je hebt een paar nulletjes te veel getypt denk ik. Delen door een factor duizend = 2,12249 USD/aandeel.
Neen, door een miljoen, 0,0212249 USD/aandeel voor dit jaar, vanuit de TI-Pool.
?
[verwijderd]
0
quote:

Becb schreef op 31 maart 2021 11:37:

"Euronav zal over 2020 een bedrag van 1,40 dollar per aandeel als dividend uitkeren, benadrukte de topman verder."

???

Hij bedoelde: "Euronav HEEFT over 2020 een bedrag van ... uitgekeerd". 0.81+0.47+0.09+0.03 = 1.40 dollar, indeed.

Het is precies alsof we nog iets kunnen verwachten. Nee toch? of is dat boekhoudkundige blabla omdat ze dat nog in de boeken moeten schrijven?


Kranten Bla Bla, het is reeds uitgekeerd.
volgende coupon is Q1/2021.
0,3 usd of meer ???
[verwijderd]
0
't is koers !
die schepen die vorige week stil lagen voor Suez, trachten schijnbaar hun slots nog te halen
:)
't zal moeilijk zijn maar ze doen hun best
12 a 16 knopen
:)
[verwijderd]
0
International Seaways (NYSE:INSW) and Diamond S Shipping (NYSE:DSSI) to merge in a stock-for-stock transaction deal.

Eerste van een consolidatieslag in tankerland?
krach03
0
quote:

lute11 schreef op 31 maart 2021 14:09:

International Seaways (NYSE:INSW) and Diamond S Shipping (NYSE:DSSI) to merge in a stock-for-stock transaction deal.

Eerste van een consolidatieslag in tankerland?
Ik vond gisteren al zo opmerkelijk dat DSSI zonder aanwijsbare reden in de laatste twee uren handel steeg van 9,10$ naar 9,60$.

Er waren er weeral die meer wisten dan de gewone mens :(

Bovendien had ik altijd gedacht dat het Euronav zou zijn die INSW zou overpakken. Gemiste kans !! ??
sappas
0
Het volgende bericht kreeg ik om 15:54 van het Team BeursPro.
Beste Belegger.

De AEX staat op record niveau en kan verder omhoog en dat is positief voor onze posities.

Euronav kwam met haar cijfers en heeft in 2020 ruim 473 miljoen dollar winst gemaakt, meer dan vier keer zoveel als in 2019.

Toch wil het aandeel niet echt omhoog en is een achterblijver.

Het fonds staat op 7,75 euro.
Euronav is een internationale scheepvaartgroep, die transport- en andere diensten verzorgt voor de olie-industrie.

Ons koersdoel is 10,50 euro en ons advies is nu: Kopen het aandeel Euronav.

Groetjes,

Sappas
sappas
0
(ABM FN) Euronav heeft in 2020 naar eigen zeggen de beste financiële resultaten ooit geboekt. Dit bleek woensdagochtend uit de cijfers van de Antwerpse scheepvaartgroep.

”2020 zal de geschiedenis ingaan als één van de meest tumultueuze jaren voor de tankermarkt. De positionering van Euronav zorgde ervoor dat de aandeelhouders konden genieten van recordprestaties op het vlak van vrachttarieven over de eerste helft van 2020”, aldus CEO Hugo De Stoop in een toelichting.

De tweede helft van 2020 werd negatief beïnvloed door de tankers die terugkeerden van hun opslagactiviteit, wat de aanbodzijde deed toenemen, terwijl de vraag naar transport vrij vlak was.

Het aantal schepen dat als drijvende opslag werd gebruikt, was aan het einde van 2020 al teruggekeerd naar een normaal niveau.

Euronav zal over 2020 een bedrag van 1,40 dollar per aandeel als dividend uitkeren, benadrukte de topman verder.

“De gevolgen van COVID-19 blijven van invloed op de bedrijfsactiviteiten en in het bijzonder op de vraag naar ruwe olie”, waarschuwde De Stoop.

Cijfers

De omzet bedroeg in 2020 1,2 miljard dollar, tegenover 932 miljoen dollar een jaar eerder.

Het resultaat steeg van 112 miljoen naar 473 miljoen dollar.

De EBITDA kwam uit op 864 miljoen dollar uit. Een jaar eerder was dit 540 miljoen. De proportionele EBITDA steeg van 565 miljoen naar 899 miljoen dollar.

ABMFN
ABM Financial News; info@abmfn.nl; Redactie: +31(0)20 26 28 999.

Groetjes,

Sappas
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 15,360
Verschil +0,060 (+0,39%)
Hoog 15,450
Laag 15,300
Volume 25.364
Volume gemiddeld 226.295
Volume gisteren 24.422

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront