AMG « Terug naar discussie overzicht

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

2.642 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 ... 129 130 131 132 133 » | Laatste
ff_relativeren
0
quote:

drooglegging1920 schreef op 26 februari 2021 20:45:

Als Boeing een scheet laat hoef je het niet gelijk te posten hoor. Onderzoeken, rapporten met financiële cijfers kan uiteraard maar geen Telegraaf of nu.nl artikelen
Wat een zwaktebod @ drooglegging1920. Niets uit de Telegraaf en niets uit Nu.nl.
De gebruikte bronvermeldingen op een rijtje :

- www.tagesschau.de/wirtschaft/unterneh... ;
- nos.nl/artikel/2369598-luchtvaartpoli... ;
- www.cnbc.com/2021/02/20/united-boeing... ;
- edition.cnn.com/2021/02/21/europe/car... ;
- www.flightglobal.com/air-transport/fa... ;
- www.cnbc.com/2021/02/22/united-engine... ;
- edition.cnn.com/2021/02/22/business/b... ;
- www.tagesschau.de/ausland/boing-muss-... .
drooglegging1920
0
Bij wijze van spreke zei ik dat, niet letterlijk bedoeld. Niet alles van Boeing heeft gepost te worden dat was de strekking

Ik was trouwens best accuraat gezien je lijstje hoor ;-)
ff_relativeren
0
Niet met je eens @ drooglegging1920. Als Boeing, zoals nu, tegelijkertijd problemen heeft met 3 verschillende typen vliegtuig, dan is er een issue voor alle toeleveranciers van Boeing. Namelijk order-vertragingen.

De relevantie zal je niet ontgaan zijn. AMG heeft een business unit die afhankelijk is van orders bij Boeing.
drooglegging1920
0
Kom op weet je met hoeveel bedrijven AMG zaken doet? Ik lees wel maandelijks dingen over toeleveranciers en wat er mogelijk mis kan gaan of mis is. Dat wordt een fulltime job om te blijven posten man.
ff_relativeren
0
quote:

drooglegging1920 schreef op 26 februari 2021 21:33:

Kom op weet je met hoeveel bedrijven AMG zaken doet? Ik lees wel maandelijks dingen over toeleveranciers en wat er mogelijk mis kan gaan of mis is. Dat wordt een fulltime job om te blijven posten man.
Dat is duidelijk niet jouw zorg. Jij plaatst die relevante berichten niet. Je verzwijgt ze en probeert berichten van anderen te bagatelliseren. Mislukt. En de aandacht ergens anders naar toe praten lukt je ook niet @ drooglegging1920.

Ik zal je wat vertellen : Iedere keer dat je het zelfs maar probeert, zal ik de relevante feiten, met bronvermelding, blijven herhalen. En dat wil je absoluut niet. Dus laat het met rust @ drooglegging. Haal je trukendoos maar ergens anders te voorschijn.

Wat wil @ drooglegging maskeren met al deze zijstappen ? De problemen met 3 verschillende typen Boeing. De 747 (motorproblemen). De 777 (motorproblemen). De 787 Dreamliner (decompressiepanelen die de vrachtruimte af moeten schermen van de passagiersruimte).

Honderden vliegtuigen worden aan de grond gehouden voor onderzoek. Japan heeft al een vliegverbod ingesteld. Boeing heeft een nieuw acuut probleem na de lange 737 Max problemen. En Advanced Metallurgical Group (AMG) heeft een business unit die afhankelijk is van Boeing-orders.

Het afgelopen jaar 2020 heeft al laten zien dat AMG een terugloop van orders zag tijdens de 737 MAX problemen. En daarmee is het relevant om nieuwe problemen bij Boeing hier te melden.
drooglegging1920
1
Het is geen trukendoos en geen persoonlijke aanval ofzo.. Gewoon niet ieder Boeing artikel hoeft gepost te worden want daar ga je alleen maar mee speculeren. Je punt is gemaakt nu hou het vanaf nu gewoon bij onderzoeken en rapporten. Wil je toch Boeing artikelen blijven posten ga je gang, je hebt die vrijheid. Vooral volharden want jij wil deze zogenaamde polemiek winnen...

Ik ben by the way blij met je posts de laatste jaren! Hopelijk gaat AMG komende maanden fors omhoog... Fijn weekend
moneypocket
0
quote:

ff_relativeren schreef op 26 februari 2021 21:54:

[...]
Dat is duidelijk niet jouw zorg. Jij plaatst die relevante berichten niet. Je verzwijgt ze en probeert berichten van anderen te bagatelliseren. Mislukt. En de aandacht ergens anders naar toe praten lukt je ook niet @ drooglegging1920.

Ik zal je wat vertellen : Iedere keer dat je het zelfs maar probeert, zal ik de relevante feiten, met bronvermelding, blijven herhalen. En dat wil je absoluut niet. Dus laat het met rust @ drooglegging. Haal je trukendoos maar ergens anders te voorschijn.

Wat wil @ drooglegging maskeren met al deze zijstappen ? De problemen met 3 verschillende typen Boeing. De 747 (motorproblemen). De 777 (motorproblemen). De 787 Dreamliner (decompressiepanelen die de vrachtruimte af moeten schermen van de passagiersruimte).

Honderden vliegtuigen worden aan de grond gehouden voor onderzoek. Japan heeft al een vliegverbod ingesteld. Boeing heeft een nieuw acuut probleem na de lange 737 Max problemen. En Advanced Metallurgical Group (AMG) heeft een business unit die afhankelijk is van Boeing-orders.

Het afgelopen jaar 2020 heeft al laten zien dat AMG een terugloop van orders zag tijdens de 737 MAX problemen. En daarmee is het relevant om nieuwe problemen bij Boeing hier te melden.
Dat is je goed recht ff relativeren, maar welke impact heeft het precies op de omzet? Ik had mij voorgenomen om dit weekend deze impact te onderzoeken, maar een welverdiende vakantie gaat even voor. Kan het ook zijn dat er juist extra omzet wordt gerealiseerd om deze gebreken te verhelpen?
ff_relativeren
0
quote:

moneypocket schreef op 26 februari 2021 22:07:

[...]

Dat is je goed recht ff relativeren, maar welke impact heeft het precies op de omzet? Ik had mij voorgenomen om dit weekend deze impact te onderzoeken, maar een welverdiende vakantie gaat even voor. Kan het ook zijn dat er juist extra omzet wordt gerealiseerd om deze gebreken te verhelpen?
Hoi @ moneypocket,

de achteruitgang van werk en omzet in de AMG business unit blijkt uit de halfjaar- en jaarcijfers over 2020. De nieuwe Boeing-problemen leggen de vloot en de bouw van vliegtuigen opnieuw op 1 oor. Je vraag of AMG hieraan kan verdienen is een goede vraag. Ik vermoed van niet , omdat Boeing de 747 en de 777 met dat type motor gaat uitfaseren. En de 787 Dreamliner decompressie-panelen zijn geen AMG business.

Het is meer een geval van gevolgschade :

De vertraging die Boeing nu oploopt door de onderzoeken van de luchtvaart-autoriteit is ellendig voor Boeing en voor al haar toeleveranciers (en alle overige stakeholders). Maar helaas wel noodzakelijk voor de veiligheid in het luchtvervoer. De eerste onderzoeks-resultaten wijzen voor de motoren op metaalmoeheid. En bij de decompressie-panelen een constructieprobleem.

Net zoals bij het Boeing 737 MAX verhaal, zal AMG ,en zullen alle toeleveranciers, de rit moeten uitzitten tot Boeing haar vliegtuigbouw en -verkoop van de 747, en de 777, en de 787 , weer in gang kan zetten.
moneypocket
1
quote:

ff_relativeren schreef op 26 februari 2021 22:28:

[...]
Hoi @ moneypocket,

de achteruitgang van werk en omzet in de AMG business unit blijkt uit de halfjaar- en jaarcijfers over 2020. De nieuwe Boeing-problemen leggen de vloot en de bouw van vliegtuigen opnieuw op 1 oor. Je vraag of AMG hieraan kan verdienen is een goede vraag. Ik vermoed van niet , omdat Boeing de 747 en de 777 met dat type motor gaat uitfaseren. En de 787 Dreamliner decompressie-panelen zijn geen AMG business.

Het is meer een geval van gevolgschade :

De vertraging die Boeing nu oploopt door de onderzoeken van de luchtvaart-autoriteit is ellendig voor Boeing en voor al haar toeleveranciers (en alle overige stakeholders). Maar helaas wel noodzakelijk voor de veiligheid in het luchtvervoer. De eerste onderzoeks-resultaten wijzen voor de motoren op metaalmoeheid. En bij de decompressie-panelen een constructieprobleem.

Net zoals bij het Boeing 737 MAX verhaal, zal AMG ,en zullen alle toeleveranciers, de rit moeten uitzitten tot Boeing haar vliegtuigbouw en -verkoop van de 747, en de 777, en de 787 , weer in gang kan zetten.
Duidelijk, ff relativeren; desondanks vond ik het wel een eye opener dat AMG andere werkzaamheden kon laten plaatsvinden in plaats van Aerospace, dat bijdroeg aan de omzet. Wat mij verder opvalt tijdens de diverse beluisterde podcasts is dat de analisten weinig tot niets weten over AMG. Men heeft het alleen over lithium en verder niets nada en dat het zeer speculatief zou zijn en Max. 10% portefeuille. Er wordt niet gepraat over de opgaande cyclus. Je merkt gewoon dat de analisten de inhoud vermijden. Triest, maar ja..het onderwijs dendert niet voor niets elk jaar naar beneden. Grondstoffen staan aan de basis van inflatieverhoging en de mogelijke renteverhogingen in de VS zien we terug in de snelle stijging van de spotprijzen.
[verwijderd]
0
quote:

Willempie schreef op 25 februari 2021 18:19:

Voorlopig is het lang geleden dat AMG de dag na de cijfers niet in de min geëindigd is.
Ben zo stom geweest om mijn aandelen AMG enige tijd geleden in te ruilen voor Alfen. Dom dom dom.
Maar het is jullie gegund.
Zie deze reactie nu pas, man, man, man, nu is het een dag erna, en hoe! -6%, Succes verder.
lanciared
0
quote:

moneypocket schreef op 27 februari 2021 08:56:

[...]

Duidelijk, ff relativeren; desondanks vond ik het wel een eye opener dat AMG andere werkzaamheden kon laten plaatsvinden in plaats van Aerospace, dat bijdroeg aan de omzet. Wat mij verder opvalt tijdens de diverse beluisterde podcasts is dat de analisten weinig tot niets weten over AMG. Men heeft het alleen over lithium en verder niets nada en dat het zeer speculatief zou zijn en Max. 10% portefeuille. Er wordt niet gepraat over de opgaande cyclus. Je merkt gewoon dat de analisten de inhoud vermijden. Triest, maar ja..het onderwijs dendert niet voor niets elk jaar naar beneden. Grondstoffen staan aan de basis van inflatieverhoging en de mogelijke renteverhogingen in de VS zien we terug in de snelle stijging van de spotprijzen.
Ook juist gezien moneypocket, analisten kennen AMG hoegenaamd niet, en weten er weinig tot niets van.
Bij ons in Vlaanderen ( en vermoed in Wallonië ) is het nog veel erger.
Bij ons zijn er eigenlijk onnoemelijk veel verschillende beleggingsboekjes ( al reeds een hele tijd, aandelenbeleggen is erg populair, geliefd, reden ook omdat zo vaak gewezen wordt dat beleggen op de beurs de enige mogelijkheid nog is, om rendement te halen, omdat de spaarrekening bij ons ook slechts 0, 11 % opbrengt )
Zo vaak wordt gevraagt naar achterblijvers ( daar wil iedereen toch graag zijn geld in beleggen )
Buiten De Belegger ( beleggingsblad van de Fin. ec. Tijd ) is AMG nog ongekend.
Nergens wordt het vernoemd / over geschreven, laat staan dat het gekend is, in de tal van andere blaadjes.
( stijging van grondstof prijzen zien zij toch ook ? / Nieuwe superchclus in aantocht ? / voorkeur voor sectoren, in het middelpunt van momenteel de 2 meest actuele thema's : Klimaat en grondstoffen / Energie transitie ( het zijn er 3 )

-- xxxx - Maar wat niet is kan nog komen.
AMG noteert op de Beurs van Amsterdam, Vroeg of laat krijgt ook deze sector en dit aandeel meer aandacht van journalisten / analisten ( banken van bij ons : want ook bij onze banken : zelfde verhaal : Idem)
Ik vermoed dat tegen de tijd dat de LiOH fabriek , in de buurt van Berlijn gaat klaar zal zijn ( einde volgend jaar ? ) , en AMG dan opereert als enige Europese fabrikant en leverancier van Lithium , bedrijf meer aandacht heeft. ( van oorsprong een Oostenrijks bedrijf, en naar de Beurs in Duitsland gekomen, begin jaren ' 90 , onder de naam van " Deutsche Metalgesellshaft " )

Met de nieuwe projecten, uitbreidingen, en .....meer aankomende interesse ziet de toekomst er goed uit. Binnen de 12 tot 18 maanden komt het wel meer onder de aandacht. En zal er meer interesse in zijn.
LR
lanciared
1
quote:

moneypocket schreef op 27 februari 2021 08:56:

[...]

Duidelijk, ff relativeren; desondanks vond ik het wel een eye opener dat AMG andere werkzaamheden kon laten plaatsvinden in plaats van Aerospace, dat bijdroeg aan de omzet. Wat mij verder opvalt tijdens de diverse beluisterde podcasts is dat de analisten weinig tot niets weten over AMG. Men heeft het alleen over lithium en verder niets nada en dat het zeer speculatief zou zijn en Max. 10% portefeuille. Er wordt niet gepraat over de opgaande cyclus. Je merkt gewoon dat de analisten de inhoud vermijden. Triest, maar ja..het onderwijs dendert niet voor niets elk jaar naar beneden. Grondstoffen staan aan de basis van inflatieverhoging en de mogelijke renteverhogingen in de VS zien we terug in de snelle stijging van de spotprijzen.
- xxxxxxxxxxx : Uitgebreidere post, voornamelijk voor de tal van nieuwe bezoekers hier, nieuwe beleggers die komen kijken, nieuwe podcast luisteraars :

Toch nog even terugkomen, op de post van moneymocket, na het luisteren van de diverse podcastes, en webseminar, van afgelopen woensdag
Idem, allen zelfde verhaal.
Arend Jan noemde AMG in hun podcast van vrijdag AMG als zééééér speculatief. Hij vermeldde erbij dat hij niet kon stoppen, met het plaatsen van éééé- tjee erbij.

Kijk, niet te begrijpen.
( en dit o.a. ook, doordat Umicore , enkele jaren terug, bij ons toen de koers de helft was dan de huidige bij ons door elkeen een heel grote Screaming Buy vernoemd werd ( bedrijf in de juiste sector)
Dit aandeel was een : No brainer. Instappen, hier mocht je flink wat geld inzetten.

AMG : Huidige marktkapitalisatie ( met 27,5 miljoen aandelen) : 800 miljoen euro !
- ( 2016 ), Toen ik hier bij het geplaatste nieuws indertijd op IEX las, van AMG dat ze op een berg van 11,2 miljoen ton Spudumeen zaten, met een gehalte van 6,5 % Lithium erin ; en dat dit voor hun het gevolg was als afvalproduct van hun Tantaan winning, in hun Mibra mijn in Brazilie - toen wist ik al dat dit belangrijk was.

Dit bericht kwam op de site hier, de dag nadat Tesla bekend maakte bij opening inschrijving van hun model 3 - dat ze op 1 dag 350. 000 inschrijvingen, met aanbetaling binnen gekregen hadden. ( dit was 2016, dacht ik )
Een jaartje later, is nog wel ergens te vinden, kwam AMG met het persbericht dat de voorraad " Lithium " in de ondergrond van hun mijn daar, naar boven toe herzien werd van min. 40 jaren, naar 48 jaren winning minimum.

Toen wist ik al dat alleen al deze witte hoop Spudumeen, tesamen met wat er nog in de grond zit , alleen al maar min. 800 miljoen euro waard is. ( of kom, maak er maar 1 miljard van)
Als Tesla model 3 een succes ging worden, en dat deed het, moesten alle autofabrikanten mee volgen, en mee op de kar van EV mobiliteit springen.
Electrisch rijden was sexy gemaakt / geworden.
En ik wist dat AMG, o.a. als leverancier van een stukje van de batterij, met hun hoop Spudumeen
alleen al 800 miljoen waard was.

( Een half jaar later op het autosalon van Brussel, op de persdag, vertelde een verantwoordelijke van VW me dat ze 9 miljard euro gingen investeren in Electrische wagens.
Precies zelfde bedrag en verhaal te horen bij BMW.
Een jaar later op het zelfde autosalon, vertelde een verantwoordelijke van VW me dat het bedrag naar boven gebracht werd tot 40 miljard.
En de saga van het ontstaan van de ontwikkeling en succes van de Electrische auto was voor mij een feit. Voor mij was duidelijk dat er geen weg terug meer was. )

Dan heb je bij AMG, naast het Lithium verhaal, nog al de rest erbij, Vandium, en daarnaast : - en dit is wel verteld geworden door o.a. ook Nico Inberg : leverancier van vele kritische, speciale metalen, waar in de hele wereld, in allerlei toepassingen veel vraag voor is.
( kijk even bij : www.amg-nv.com ) / naast Lithium nog wel heel wat. ( Technologies ? Ja, ook erbij)

- Hoezo zéééééééér speculatief ?
Het bedrijf is overduidelijk min. 800 miljoen euro waard ; met deze marktkapitalisatie - niet zo speculatief, wat je nu voor het bedrijf betaalt voor 1 aandeel is het overduidelijk minimaal waard
( maar beslist wel wat meer waard )

-----------------------

Umicore, bedrijf in de juiste sector, beslist waar, bij ons zag iedereen ( analisten / journalisten / beleggingsboekjes allerhande ) dit veel beter in.

Wat is dat toch met die analisten bij Jullie, die alleen al maar aan het gedacht van een bedrijf in deze sector ( groen / clean / energie / klimaat / grondstoffen / batterij opslag / EV mobiliteit ) de ontlasting in hun broek druipt / en het angstzweet bij hun uitbreekt ?
Er niet kunnen van schrijven ? Klamme handjes ?

Umi1, kennen jullie hem nog ? Ging destijds heel fors in Umicore.
O.a. bij hem , geen klamme handjes, geen angstzweet.

Lezen Jullie ook nog even, onder het AMG forum, ook nog even dat andere draadje :
- Energietransitie en AMG : Blik op 2030, geschreven door Gerard M.

LR

moneypocket
1
LR; zeer duidelijke uiteenzetting! Ik kan mij niet voorstellen dat AMG na deze week niet wordt opgepakt. De behoudendheid van Heinz moet haar vruchten afwerpen indien de spotprijzen verder gaan stijgen. Daarnaast gaat men voorsorteren voor de tijd na de Corona, waarbij er ook weer meer gevlogen zal worden en nieuwe vliegtuigonderdelen zullen moeten worden gemaakt. In combinatie met de energietransitie waarbij meer E auto’s zullen worden verkocht en meer thuisbatterijen worden geïnstalleerd de behoefte aan lithium en Vanadium doen toenemen. Nu de inflatie al stijgt op toekomstige behoeften after Corona zullen de grondstoffenprijzen doen stijgen. Daar kan flitshandel geen grip op krijgen! Daarom verwacht ik een verder stijgende koers AMG.

Dat de niet technisch onderlegde analisten weinig inzicht hebben in AMG is een gemiste kans lijkt me.
Zelf ben ik technisch ingenieur en zie de markt verder aantrekken in off gridsystemen en aanverwante technologie, waarbij lithium en Vanadium nodig zijn.
rene66
2
Zoals altijd komt AMG ook aan de orde in het artikel

Vanadium Miners News For The Month Of February 2021
Feb. 27, 2021 2:49 PM
Summary

Europe vanadium pentoxide spot prices were higher last month. Upward price momentum builds in the vanadium market.

Vanadium market news - Revisiting vanadium flow batteries for ship propulsion. Biden signs executive order to review critical supply chains.

Vanadium company news - Bushveld Vanadium - 2020 Group production of 3,631 mtV was 24 per cent higher than 2019.

Ferro Alloy Resources says: "We expect global vanadium consumption to outstrip production by more than 5,000 MTV in 2021."

seekingalpha.com/article/4409905-vana...
rene66
1
Earnings call AMG, meteen even een pdf ervan gemaakt.

AMG Metallurgical Group NV (AMVMF) CEO Heinz Schimmelbusch on Q4 2020 Results - Earnings Call Transcript
Feb. 27, 2021 9:03 PM ETAMG Advanced Metallurgical Group N.V. (AMVMF)

seekingalpha.com/article/4409980-amg-...
Bijlage:
moneypocket
0
quote:

ff_relativeren schreef op 1 maart 2021 19:08:

Insider Trading bij AMG : W.G. van Hassel koopt 3.000 aandelen op de beurs tegen € 31,02.
Bron : www.afm.nl/nl-nl/professionals/regist... .
Goede zet van deze meneer van Hassel! Dit is een goed teken voor het vertrouwen in dit fonds lijkt mij. Laten we hopen dat er meer zullen volgen.

ff_relativeren: goed gevonden
moneypocket
0
United orders another 25 Boeing 737 MAX jets to prepare for recovery

www.reuters.com/article/us-united-arl...

Positief nieuws voor Boeing en indirect ook voor AMG!

United Airlines Holdings Inc heeft 25 nieuwe Boeing 737 MAX-vliegtuigen besteld om in 2023 te ontvangen en heeft de levering van andere vliegtuigen versneld terwijl het zich voorbereidt om verouderende jets te vervangen en te voldoen aan de groei van de post-pandemische vraag, zei het bedrijf maandag.
2.642 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 ... 129 130 131 132 133 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:35
Koers 24,160
Verschil +0,020 (+0,08%)
Hoog 24,600
Laag 23,800
Volume 140.716
Volume gemiddeld 244.611
Volume gisteren 271.509

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront