TomTom « Terug naar discussie overzicht

Februari, de maand van de definitieve ommekeer en herstel.

1.672 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
Wereldbelegger
0
Dat lijkt me de meest plausibele verklaring waarom de hoop op forse koersstijging vanwege de herstart van de aandeleninkoop niet wordt ingelost.

Dus morgen, of vandaag al(!) wordt de heer Goddijn weer voor van alles uitgemaakt en complottheorietjes van stal gehaald.

quote:

tatje schreef op 15 februari 2021 10:11:

Je bent als Tom Tom van de pot gerukt, als je die aandelen van de aandelen inkoop, niet bij een "" relatie "" op de plank heb liggen.

Ik zeg inkoop gem a 7, verkoop gem a 8 aan Tommie.

rest van de post weggelaten


tatje
1
Taco had het over 70 tot 75 D en A. voor 2021

PPE al jaren 11,5
Lease zeg 12,5
Dan zul je other intangible assets een 50 aan A hebben.

Als je dan geen capex doet, kom je na dit jaar uit.

Balans PPE 11
Other intangible assets 66.

Lease zal blijven 31/12 2020 43.

PPE en Intangible assets kan gevoed worden door capex, maar capex was in 2020 6 voor PPE.

verwacht voor 2021 een capex van bijna 0.

PPE gaat naar 0
Intangible assets gaat ook naar 0

Mijn mening.

Meryntje Vooral dat officieel klasse gevonden :-)

Steef78,

Een overname kan en kan niet, met Microsoft zal ie nooit vijandig zijn.

De kansen voor TT zijn gigantisch.

Harold over de kansen naast navigatie
A whole other world.

I think on the Enterprise thing, things are a little bit more difficult to predict. But as I alluded also in my introductory remarks, we are building a much more powerful platform. And I think that's needed. If you look at our history, we are very much in navigation and that's great because it's the most difficult use case that there is. But there's a whole other world out there for the location services. And I think by 2023 -- 2022 our platform will be much more capable in dealing with those use cases as well.

Wereldbelegger
0
Onderstaand deel van het bericht zegt niets over de tijdsduur van het inkoopprogramma.
De "grote inkoper" heeft alle tijd en zal dientengevolge de koers niet laten pieken.

Maar dat is mijn mening.

Het programma ter waarde van 50 miljoen euro werd in 2020 gedeeltelijk uitgevoerd, maar opgeschort op 31 maart, als voorzorgsmaatregel nadat de coronaviruspandemie had toegeslagen.

Tot dat moment waren ruim 2,35 miljoen aandelen ingekocht voor 16,6 miljoen euro, zodat er nu nog 33,4 miljoen te besteden is.

De aandelen worden gebruikt om de verplichtingen voor de beloningen van medewerkers in aandelen af te dekken. Op basis van de huidige koers gaat het om ongeveer 3 procent van het uitstaande aandelenkapitaal van TomTom.
Erik9400
0
Vorige inkoopprogramma was gemiddelde prijs 7.06

Ondanks poging om koers te drukken met koersval bij cijfers moeten ze 1 euro meer betalen per aandeel... is risico dat dat ze gemiddelde prijs nog even willen drukken
boem!
0
De koers zal zich aanpassen aan de potentie die het andeel bezit om dividend te betalen.

Ik denk overigens dat de 5% dividendrendement waar @Wies over spreekt te ruim is.

Ik denk eerder aan 4% bij een houdbaar dividend.

Op basis van deze 4% zie je een door de markt aangegeven dividendpotentie terug van resp 32 cent, 65 cent en 95 cent voor Tom2, Shell en Ahold bij de huidige koersen.
DeZwarteRidder
1
quote:

boem! schreef op 15 februari 2021 11:58:

De koers zal zich aanpassen aan de potentie die het andeel bezit om dividend te betalen.

Ik denk overigens dat de 5% dividendrendement waar @Wies over spreekt te ruim is.

Ik denk eerder aan 4% bij een houdbaar dividend.

Op basis van deze 4% zie je een door de markt aangegeven dividendpotentie terug van resp 32 cent, 65 cent en 95 cent voor Tom2, Shell en Ahold bij de huidige koersen.
TomTom zal zeer waarschijnlijk nooit dividend gaan betalen.
Eva1960
1
Het risico van niet integer handelen door bestuurders is veel te hoog. Jullie gaan er m.i. ten onrechte van uit dat ze dit soort schimmige deals maken.

quote:

Wereldbelegger schreef op 15 februari 2021 11:32:

Dat lijkt me de meest plausibele verklaring waarom de hoop op forse koersstijging vanwege de herstart van de aandeleninkoop niet wordt ingelost.

Dus morgen, of vandaag al(!) wordt de heer Goddijn weer voor van alles uitgemaakt en complottheorietjes van stal gehaald.

[...]
vreemdvermogen
0
quote:

Erik9400 schreef op 15 februari 2021 11:52:

Vorige inkoopprogramma was gemiddelde prijs 7.06

Ondanks poging om koers te drukken met koersval bij cijfers moeten ze 1 euro meer betalen per aandeel... is risico dat dat ze gemiddelde prijs nog even willen drukken
Ik dacht dat de prijs van het vorige inkoopprogramma zo rond de €9,30 lag.
[verwijderd]
0
quote:

Eva1960 schreef op 15 februari 2021 12:02:

Het risico van niet integer handelen door bestuurders is veel te hoog. Jullie gaan er m.i. ten onrechte van uit dat ze dit soort schimmige deals maken.

[...]
Ik ga er vanuit dat ze de mogelijkheid hebben. Het zijn ook mensen, dus kunnen we niets uitsluiten.... en de schijn hebben ze wel tegen.

btw heb jij niet een schoenendoos met oesterbrieven aan HG op zolder staan of vergis ik me in de persoon?
boem!
0
Ik vind het vreemd , dat men de FF's enerzijds neerzet als geldwolven terwijl men anderzijds niet in wil zien dat zij daarvoor alle troeven al in handen hebben.

De makkelijkste, snelste en veiligste manier om flink te verdienen aan hun investering is nl het uitkeren van dividend.

Er staat hun niets in de weg om een houdbaar dividend van zeg 1 euro uit te betalen de komende jaren.

Dit zal onherroepelijk een uitwerking op de koers hebben tot minimaal 25 euro.

Daar hoeven zij geen pact voor te vormen, zij blijven alle 4 baas in eigen huis en kunnen zelf beschikken over wat zij aan willen met hun belang.

Indien je naar de aanwending kijkt van de FCF sinds 2017 zie je dat de FF's er geen voorstander van zijn om het geld nutteloos in TT te laten zitten.

Dat zij tot op heden de voorkeur hebben gegeven aan SBB boven dividend kan je ook opvatten als een groot vertrouwen in het toekomstig verdienpotentieel.

Zo zie ik ook de hervatting van het door Covid afgebroken SBB programma uit 2020.

Men offert de gehele FCF outlook over 2021 ad 33 mio op om het SBB programma van 2020 nu in 2021 af te ronden.

Daarvoor maken zij de weg vrij om daar vanaf 2022 als aandeelhouder van te kunnen profiteren.

De outlook voor de FCF in 2022 zal bepalend zijn voor het nivo van de dividendbetaling en daardoor
ook van de "opstartwinst" die de FCF in 2022 kunnen tegemoet zien.

Bij een FCF van 65 mio dan wel resp 130 mio kunnen de FF's ieder een bedrag van 7,5 mio a 15 mio tegemoet zien waarbij daarnaast een ongerealiseerde boekwinst wordt gemaakt.

Wereldbelegger
0
Wilt u aub mij niet scharen onder de complotdenkers of "Harold doet wat hij wil" denkers.

Ik reageerde slechts op de overpeinzing van tatje waarin hij aangeeft dat zeer wel mogelijk is dat er al een deel van de aandelen met bestemming: eigen inkoop aandelen al uit de freefloatmarkt zijn gehaald door een ingehuurde derde partij.
Dat lijkt me plausibel en ik denk dat het geen problemen oplevert m.b.t. integer handelen door bestuurders. Het is m.i. eerder goed koopmanschap.

quote:

Eva1960 schreef op 15 februari 2021 12:02:

Het risico van niet integer handelen door bestuurders is veel te hoog. Jullie gaan er m.i. ten onrechte van uit dat ze dit soort schimmige deals maken.

[...]
quote:

Wereldbelegger schreef op 15 februari 2021 11:32:

Dat lijkt me de meest plausibele verklaring waarom de hoop op forse koersstijging vanwege de herstart van de aandeleninkoop niet wordt ingelost.

Dus morgen, of vandaag al(!) wordt de heer Goddijn weer voor van alles uitgemaakt en complottheorietjes van stal gehaald.
H. Berkhof
1
quote:

vreemd vermogen schreef op 15 februari 2021 12:28:

Was al bekend van Petal? Huawei, maar Forbes heeft er toch wel een artikeltje over geschreven

www.forbes.com/sites/davidphelan/2021...
Vooral deze passage spreekt mij aan:

More recently, it has launched Petal Maps, a young but already really excellent alternative to Google Maps. Mapping apps are notoriously difficult to get right but Huawei wisely decided to choose a partner who knows a thing or two about the sector: TomTom.
steef78
0
quote:

Ikkenietweten schreef op 15 februari 2021 15:08:

[...]

Vooral deze passage spreekt mij aan:

More recently, it has launched Petal Maps, a young but already really excellent alternative to Google Maps. Mapping apps are notoriously difficult to get right but Huawei wisely decided to choose a partner who knows a thing or two about the sector: TomTom.
Dit lijkt mij behoorlijk "groot" en goed nieuws.
PGV
0
quote:

steef78 schreef op 15 februari 2021 15:29:

[...]

Dit lijkt mij behoorlijk "groot" en goed nieuws.
Nu de koers nog.
steef78
1
H. Berkhof
0
quote:

PGV schreef op 15 februari 2021 15:31:

[...]

Nu de koers nog.
Eerst nog even de buyback tegen voorgeprogrammeerde gemiddelde prijs van € 8,00 (gezien de bandbreedte vandaag).
Hoe sneller voltooid des te beter het vervolg zou ik willen zeggen omdat de rem er dan helemaal af kan als de cijfertjes beter zullen worden.
Energy
0
Vanwege de vertraging bij amerikaanse OEM valt de afgegeven outlook tegen.

In H2 loopt dit contract in de omzet. Dus gaandeweg het jaar gaan de cijfers verbeteren.

Beter te vroeg kopen dan te laat
1.672 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 7,275
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 7,275
Laag 7,075
Volume 227.592
Volume gemiddeld 272.576
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront