Alfen « Terug naar discussie overzicht

Forum Alfen geopend

5.970 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 ... 295 296 297 298 299 » | Laatste
Nuchtere Kijk Op
0
Weer een bewijs (zie quote onder) dat de Overheid op het verkeerde paard inzet ;-) Waarom? 2030 Dan komt ook de H2o (Waterstof) veel meer voor dan de overheid nu denkt. Kortom weer een blunder.

"De Nederlandse overheid schat in dat in 2030 100% van de nieuw verkochte auto’s elektrisch zal zijn."

Arjen Automotive
0
Hoezo een blunder?
H2O zal het nooit worden, dat is water! Jij gaat rijk worden als je hierop kunt rijden!
H2 komt er ook zeker voor een deel, dat is waterstof.
Echter elk voertuig die hier op gaat rijden rijdt 100÷ elektrisch. Eerst even verdiepen in de techniek voordat er opmerkingen gemaakt worden. In 2030 zou dus goed het merendeel elektrisch kunnen rijden.
Noyby
1
quote:

Nuchtere Kijk Op schreef op 5 februari 2021 16:28:

Weer een bewijs (zie quote onder) dat de Overheid op het verkeerde paard inzet ;-) Waarom? 2030 Dan komt ook de H2o (Waterstof) veel meer voor dan de overheid nu denkt. Kortom weer een blunder.

"De Nederlandse overheid schat in dat in 2030 100% van de nieuw verkochte auto’s elektrisch zal zijn."

Die waterstof auto gaat er nooit komen. Waterstof is vele malen inefficiënter dan een batterij. En de waterstof die we wel gaan opwekken gaan we hard nodig hebben in de industrie en voor de lange termijn opslag van energie. Niet voor de vervanging van batterij auto's.
Nuchtere Kijk Op
0
quote:

Arjen Automotive schreef op 5 februari 2021 20:44:

Hoezo een blunder?
H2O zal het nooit worden, dat is water! Jij gaat rijk worden als je hierop kunt rijden!
H2 komt er ook zeker voor een deel, dat is waterstof.
Echter elk voertuig die hier op gaat rijden rijdt 100÷ elektrisch. Eerst even verdiepen in de techniek voordat er opmerkingen gemaakt worden. In 2030 zou dus goed het merendeel elektrisch kunnen rijden.
Jaja je snapt wat ik bedoel naar ik hoop. Door het gebruik van waterstofgas, hoeft je niet te wachten terwijl de auto aan het opladen is - het volstaat om gewoon vol te tanken. Waterstof wordt momenteel voorgesteld als brandstof van de toekomst daar het overvloedig aanwezig en makkelijk te produceren is. Ik heb me meer dan verdiept in waterstof btw.

Ik vrees dat ze bedoelen stekker auto's in dat artikel. Prettig sneeuwweekend ;-)
[verwijderd]
1
quote:

Nuchtere Kijk Op schreef op 5 februari 2021 16:28:

Weer een bewijs (zie quote onder) dat de Overheid op het verkeerde paard inzet ;-) Waarom? 2030 Dan komt ook de H2o (Waterstof) veel meer voor dan de overheid nu denkt. Kortom weer een blunder.

"De Nederlandse overheid schat in dat in 2030 100% van de nieuw verkochte auto’s elektrisch zal zijn."

Jij zegt dat dat overvloedig voorkomt, dat klopt niet... Het elemenlt H komt idd vaak voor, maar H2 ( waterstof of ook wel knalgas genoemd) ontstaat door een chemisch proces... En voor dat proces is ook een katalysator nodig.
Ik geloof niet dat we voldoende waterstof gaan kunnen produceren voor particulier transport, geloof daar eerder in toepassingen. Als je ziet dat alles in functie van elektrische wagens wordt voorbereid en dat mensen ook voor elektrische wagens kiezen nu, dan lijkt het mij toch duidelijk welke richting het uit gaat.
De technologie op vlak van batterijen ontwikkelt echt wel spectaculair. Zelf rijd ik met een Nissan Leaf, zalig om mee te rijden, alleen is het wel rekenen qua km als je ver moet. Kan er nu gemiddeld 220 km mee rijden. Echter als ik zie dat nie nieuwe Leaf al weer een batterij heeft, die 50% meer capaciteit heeft dan die die ikzelf heb, dan besef je hoe hard het gaat. Binnenkort is rijbereik geen issue meer en zullen er veel de overstap maken.
Heb zelf aandelen in powercell, die zijn hier in Europa wel de maatstaf zijn qua waterstof. Dus heb ook geen voordeel op het hier zo te benoemen, in tegendeel.
Waterstof zal ook wel zijn rol spelen in de transitie naar schone energie, maar niet in deze sector denk ik.
Arjen Automotive
0
De batterij is met 400plus km voor de personenwagens meer dan voldoende en wordt alleen maar beter. Met waterstof wordt het voertuig weer complexer (lees duurder)
Bedrijfswagen zie ik wel gaan rijden met een waterstof "aggregaat".
On topic: 20÷ bij Alfen gaat overlaadpalen. De rest gaat over andere componenten in de energietransitie. Welke stap er ook gemaakt zal worden, Alfen heeft er producten voor.

Huppelkatje
0
Elektriciteitsnet Limburg en Brabant nu écht bijna vol: Enexis start congestieonderzoek voor 13 stations
Enexis meldt dat voor 13 hoogspanningsstations in de provincie Noord-Brabant en Limburg alle transportcapaciteit vergeven is. De netbeheerder is voor deze gebieden gestart met een congestieonderzoek.

Enexis luidde vorig jaar zomer al de noodklok. De netbeheerder meldde destijds dat bij 21 hoogspanningsstations in de 2 zuidelijke provincies nog maar beperkt capaciteit beschikbaar was. Afgelopen december en januari bereikten diverse stations al hun maximale capaciteit en startte de netbeheerder met meerdere congestieonderzoeken. Daar komen nu 13 nieuwe onderzoeken bij.

Geel, oranje en rood
De netbeheerders hanteren diverse kleuren om de beschikbare netcapaciteit voor klanten met een grootverbruikersaansluiting (red. consumenten hebben een kleinverbruikersaansluiting) weer te geven. Als er nog beperkte transportcapaciteit op het stroomnet beschikbaar is verandert de kleur van de betreffende regio naar geel.

Wanneer de capaciteit (bijna) geheel vergeven is, melden de netbeheerders dit bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM). De gebieden op de schaarstekaart kleuren dan oranje en er wordt een onderzoek gestart naar de mogelijkheden van congestiemanagement.

Als congestiemanagement geen oplossing biedt, wat in het geval van Enexis tot op heden bij ieder congestieonderzoek het geval is gebleken, kleurt een gebied uiteindelijk rood.

891 megawatt tekort
Voor de hoogspanningsstations in onderstaande tabel heeft Enexis de kleur van geel in oranje veranderd en is een congestieonderzoek van start gegaan. Voor alle locaties geldt dat een uitbreiding van het hoogspanningsnet de structurele oplossing is en dit ook door Enexis in samenwerking met TenneT onderzocht wordt.

In totaal komt Enexis op basis van de aanvragen 891 megawatt aan transportvermogen tekort. In Limburg gaat het om een tekort van 61 procent, oftewel 305 megawatt. In Brabant is het tekort nog groter, te weten 111 procent oftewel 586 megawatt.
InvestoPedia
0
Alfen gaat uitblinken a.s. 17 februari. Ook leuk als ze naar de midkap index verhuizen in maart. Weet iemand wanneer die vergadering plaats vindt waarin de nieuwkomers en afvallers van de midkap aangewezen worden?
Ik heb een tijdje geleden een plukje gekocht (dus ja beetje in mijn eigen straatje praten) en zie steeds meer potentie ontstaan. Zeker als je kijkt naar het nieuwe beleid om steeds meer met groene stroom te gaan bewerkstelligen. Alfen levert op een heel diverse oplossingen voor laden en opslaan van energie.
Tonydwi
0
Alfen maakt plaats voor fastned . Mijn koopadvies koersdoel €3200 in 2065 zet Fastned zijn eerste landpaal met zonnepanelen op de maan.Koers nu €81 van Fastned.
Pino46
0
Had ik maar nooit de afwaardering van Crum gelezen had ik nu 60 ruggen winst gehad, m.a.w. je kan er geen kloten op aan

Moi
Thorsel
0
Fastned is echt hard gegaan afgelopen tijd, net als Alfen het afgelopen jaar. Is het niet gek dat Alfen achterblijft? Of zullen de cijfers op de 17e dit inhalen?
Huppelkatje
0
Qua koers is Fastned Alfen voorbij. Dit heeft niets meer met beleggen te maken, ook niet met toekomstvisie. Ik ben bang dat dit een drama wordt voor deze speculanten.
InvestoPedia
0
Ik zie hier vergelijkingen met Fastned voorbij komen. Dit vind ik vreemd want ja ze zitten met een aardige overlap in dezelfde markt, maar wie naar de balans en groei van beide kijkt ziet duidelijk verschillen. Ben bang dat Fastned een klapper wordt in de negatieve zin..
voda
0
Aanboren nieuwe markten stuwt omzet Coolblue naar 2 miljard

Gepubliceerd op 10 februari 2021 08:01 | Views: 156

ROTTERDAM (ANP) - Webwinkel Coolblue heeft vorig jaar voor circa 2 miljard euro aan spullen en diensten verkocht. Daarmee is de jaaromzet met meer dan een derde opgelopen. Coolblue profiteerde niet alleen van de toegenomen populariteit van onlineshoppen als gevolg van de coronapandemie, ook boorde de Rotterdamse onderneming diverse nieuwe markten aan.

Zo kunnen mensen inmiddels ook terecht bij Coolblue voor de verkoop en installatie van laadpalen.
En voor zakelijke klanten introduceerde de retailer Thuiswerkwinkels. Dat is een dienst die een heel assortiment aan kantoorattributen biedt, waarmee werkgevers voor hun personeel thuiswerkplekken kunnen inrichten. In België en Nederland is dat al voor dan 48.000 medewerkers gedaan.

Dit alles leverde Coolblue ook meer winst op. Het bedrijfsresultaat steeg tot 114 miljoen euro, goed voor een toename van 66 miljoen euro ten opzichte van een jaar eerder. Hoeveel Coolblue hiervan netto overhield, kan het bedrijf evenwel nog niet aangeven.

Kleiner dan rivaal

Coolblue blijft volgens de cijfers overigens beduidend kleiner dan rivaal bol.com, wiens omzet in 2019 al op zo'n 2,8 miljard euro uitkwam. Maar het ontbreekt bij topman Pieter Zwart van Coolblue niet aan nieuwe uitbreidingsplannen. Hij wil in 2021 weer nieuwe winkels openen en doorbouwen als het gaat om de verkoop van laadpalen en zonnepanelen. Coolblue heeft nu nog vijftien fysieke winkels in Nederland en België.

Onlangs kondigde Zwart al aan dat zijn bedrijf naast elektronica en witgoed voortaan ook stroom en gas levert. Coolblue heeft hiervoor energieleverancier ServiceHouse overgenomen. Afgelopen jaar heeft de onderneming tevens de eigen infrastructuur flink uitgebreid. Zo opende de retailer winkels in Leiden, Hasselt en Brussel. Ook werd de eigen bezorgservice CoolblueFietst in meer steden actief. Daarnaast zette Coolblue de stap naar Duitsland en kwamen er meer dan 1500 medewerkers bij.

============================================================================

Laadpalen van Alfen dus:

laadpalen.coolblue.nl/aanvraag/

laadpalen.coolblue.nl/?cmt=c_a,cid_11565140348,aid_109970372862,tid_kwd-309853927104,gn_g,d_c&gclid=Cj0KCQiAgomBBhDXARIsAFNyUqPyjpXQCPT2iGzUsi-3tY_QmNLhk_u3JoY-ws52AHAenArcOpU1Af4aAthGEALw_wcB
5.970 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 ... 295 296 297 298 299 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:37
Koers 35,330
Verschil -0,270 (-0,76%)
Hoog 36,000
Laag 35,250
Volume 169.590
Volume gemiddeld 274.531
Volume gisteren 209.714

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront