Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Proef met fabriek voor groene waterstof op Maasvlakte

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. ramp 2017 8 februari 2021 14:58
    Wat vergeten wordt is de enorme hoeveelheid stroom die nodig is en het hele proces kost verschrikkelijk veel energie en is niet erg energiecefficent , maar ja er worden straks miljarden mee verdient en dat is enige dat nog geld , dat we het milieu ermee belasten door de in efficiëntie, moeten we op de koop toenemen , en de opwarming gaat steeds sneller , energie loopt van altijd net als water van hoog naar laag en warmte is laagste energie toestand dus daar gaat alles uit eindelijk heen ..
  2. piraat 8 februari 2021 15:22
    Allemaal leuk en aardig, maar die waterstoffabrieken slurpen groene stroom, waarvan het grootste deel verloren gaat in het elektrolyse proces, want inefficient.

    Komt bij, er verandert niets aan de hoeveelheid beschikbare groene stroom door waterstoffabrieken te bouwen. Die wordt namelijk bepaald door overheidssubsidies en tenders voor groene stroom. Die waterstoffabriek slurpt dus gewoon de groene stroom op die anders was gebruikt voor uw ijskast of Tesla. Omdat u toch echt de ijskast aan wil hebben, en ook kilometers wil maken in uw Tesla, moet er dus een kolen- of gascentrale harder draaien.

    Belabberd beleid als de overheid hier miljarden tegenaan gaat gooien.
  3. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 8 februari 2021 16:39
    quote:

    piraat schreef op 8 februari 2021 15:22:

    Allemaal leuk en aardig, maar die waterstoffabrieken slurpen groene stroom, waarvan het grootste deel verloren gaat in het elektrolyse proces, want inefficient.

    Komt bij, er verandert niets aan de hoeveelheid beschikbare groene stroom door waterstoffabrieken te bouwen. Die wordt namelijk bepaald door overheidssubsidies en tenders voor groene stroom. Die waterstoffabriek slurpt dus gewoon de groene stroom op die anders was gebruikt voor uw ijskast of Tesla. Omdat u toch echt de ijskast aan wil hebben, en ook kilometers wil maken in uw Tesla, moet er dus een kolen- of gascentrale harder draaien.

    Belabberd beleid als de overheid hier miljarden tegenaan gaat gooien.
    Onzin, overheidssteun? Windparken op zee gaan ZONDER overheidssubsidie. Daarom belachelijk dat overheden en semioverheden nog steeds subsidie geven aan lokale projecten (zelfs) in natuurgebieden waar bv. wel vogels vliegen enz.

    Komt bij, dat er een hele industrie afkomt op die subsidie gelden. Zelfs verkeerde/verdraaide wetenschappelijke rapporten worden opgemaakt, waar ambtenaren weer instinken. Zie wat er met Minister Wiebes gebeurde die subsidie gelden gaf aan (bv. Vattenfall) voor het opstoken van de OER bossen uit eerst Polen, Oekraïne, Estland en daarna kwamen er zelfs schepen vol houtpellets uit Amerika bij. Jaja zogenaamd snoeiafval pfff. De pellets komen met scheep en vrachtladingen vol (extra diesel stook) naar NL en is zogenaamd schoner dan Gas? Wie vertrouwd de overheid nu nog? Zelfs in mijn achtertuin (natuur gebied) willen ze veel windmolens van 250 meter neerzetten (met subsidie en jaja volgens die rapporten GOED voor de natuur pffffffff) Maffia is het en daarom er is genoeg wind op zee, en schijnt zelfs in die windparken goed te zijn voor vis aangroei tussen de monopiles. Waterstof is DE brandstof voor de toekomst. Gewoon tanken, niet opslaan in accu's met vervuilende metalen, meer bereik en minder wachttijden enz. En wind en zon is nog steeds gratis, die metalen voor accu's en ook dus gas of wat ook, die grondstoffen raken op.
  4. [verwijderd] 8 februari 2021 17:25
    quote:

    ramp 2017 schreef op 8 februari 2021 14:58:

    Wat vergeten wordt is de enorme hoeveelheid stroom die nodig is en het hele proces kost verschrikkelijk veel energie en is niet erg energiecefficent , maar ja er worden straks miljarden mee verdient en dat is enige dat nog geld , dat we het milieu ermee belasten door de in efficiëntie, moeten we op de koop toenemen , en de opwarming gaat steeds sneller , energie loopt van altijd net als water van hoog naar laag en warmte is laagste energie toestand dus daar gaat alles uit eindelijk heen ..
    zo geobsedeerd door geld dat het werkwoord gelden zonder t wordt geschreven en verdiend met een t maar moet met een d. Taalmaffia? I love them net als mijn Nederlandse taal. Fijne avond
  5. chogogo 8 februari 2021 17:50
    quote:

    Dongen schreef op 8 februari 2021 17:25:

    [...]
    zo geobsedeerd door geld dat het werkwoord gelden zonder t wordt geschreven en verdiend met een t maar moet met een d. Taalmaffia? I love them net als mijn Nederlandse taal. Fijne avond
    Inderdaad geobsedeerd door geld, zelfs een woord als efficiënt wordt verbasterd door geld: energiecefficent
  6. nvt 8 februari 2021 18:41
    quote:

    ramp 2017 schreef op 8 februari 2021 14:58:

    Wat vergeten wordt is de enorme hoeveelheid stroom die nodig is en het hele proces kost verschrikkelijk veel energie en is niet erg energiecefficent , maar ja er worden straks miljarden mee verdient en dat is enige dat nog geld , dat we het milieu ermee belasten door de in efficiëntie, moeten we op de koop toenemen , en de opwarming gaat steeds sneller , energie loopt van altijd net als water van hoog naar laag en warmte is laagste energie toestand dus daar gaat alles uit eindelijk heen ..
    Afgezien van de spelfouten is het een grammaticale puinhoop.Het is onleesbaar.Tuurlijk ben ik een taalpurist.
    Pink.
  7. Henk30 8 februari 2021 23:55
    UIt de reakties blijkt dat niet begrepen wordt dat het hier om de -vervanging !- van uit aardgas geproduceerde waterstof door groene waterstof voor de procesindustrie gaat. Het heeft dus niks te maken met waterstof voor brandstofcellen autos en vrachtautos als alternatief voor batterij autos.
    Dat is een heel ander verhaal.

    Bij de huidige produktie kosten voor die 'aardgas' waterstof voor de procesindustrie, en huidige gas en stroomprijzen, is het met de oude stroom naar waterstof omzetting technieken via stroom nog ongeveer 2 keer zo duur, maar met de goedkopere zeeparkstroom en nieuwere waterstof uit stroom opwekkingstechnieken technieken (weg van de dure elektrolyse) gaat het break even binnenkort echt in zicht komen.

    En er wordt dus de complete C02 emissie van het huidige gas gebruik voor de H2 produktie bespaard.
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links