TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom November 2020

630 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 » | Laatste
Wereldbelegger
0
De Lijn zet project rond zelfrijdende shuttles in Antwerpen en Mechelen in de koelkast

Zelfrijdende shuttles van De Lijn in steden als Antwerpen en Mechelen zijn niet voor morgen. Volgens de openbare vervoermaatschappij is het nog niet haalbaar. De technologie staat nog niet op punt. Antwerpen en Mechelen laten hun plan om zelfrijdende shuttles in te zetten echter niet los.

In 2018 begon De Lijn samen met Brussels Airport Company met een zelfrijdende shuttle op de luchthaven in Brussel. Het is een proefproject waarbij werd gekeken of dit soort vervoer ook mogelijk zou zijn.

bron:
www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201118_955...
poolbeer
0
stukje uit interview de Tijd.be 15/10.

Goddijn wist meerdere overnamebiedingen op het hele bedrijf af te slaan. In 2018 verkocht hij Telematics voor 910 miljoen euro aan de Japanse bandenfabrikant Bridgestone.

In de tussentijd is de koers bijna gehalveerd en is TT nog aantrekkelijker geworden om met een KO bod overgenomen te worden.

win some...
1
quote:

boem! schreef op 19 november 2020 03:49:

Het wordt dunkt mij tijd om de realiteit weer eens onder de aandacht te brengen in relatie tot TT.

TT een start-up op het gebied van LB-technology die met een productieomzet van 445 mio in 2018 de ambitie heeft uitgesproken zelfstandig door te willen groeien naar een omzet van 1 miljard in 2025 vergezeld van een double digit FCF.
.
TT een start-up? Mag ik je eraan herinneren dat TT in 2008 LB-technology bedrijf Teleatlas heeft overgenomen voor 2,9 miljard euro? Dat kun je toch geen start-up meer noemen?

Verder had Teleatlas in 2007 een omzet van 308 mio en een winst van 24 mio. Vergelijk dat eens met de huidige cijfers. Dat is voor omzetgroei een CAGR van maar een paar procent, zeer teleurstellend voor een bedrijf in de technologiesector. En onderaan de streep is de winst verdwenen, wat betekent dat de kosten sneller zijn gestegen dan de omzet.
tatje
0
De koers is de koers.

Dit forum heeft misschien 1% van de aandelen.

We tellen dus eigenlijk niet mee.

Founders 46%
JdM tussen 5,1 en 10%
DNB tussen 5,1 en 10%
Morningstar 15% waarvan 7% in fondsen DNB
Fam Pont 4,99% verkocht of naar prive. kan 0% zijn, maar 4 pontjes prive kan ook tot 12% zijn.
Fam en vrienden 5%
Werknemers 10%

Totaal tussen de 86% en 100% :-)

Dus minimaal 86% is in vaste handen en misschien wel 99% ( 1% is van ons :-) )

Ik ga uit van 99% in vaste handen.

Wie neemt genoegen met een tientje, van die grote jongens :-)

Welke rol speelt DNB tussen 5 en 10% en 7% in de fondsen.

Is DNB hier de PE of bouwen ze op voor bv Microsoft.

Gaat Uber zijn zelfrijdende afdeling verkopen.

Dit zei Willem Strijbosch op de CMD.
Large opportunity, first in private vehicles, later in robotaxi

En dit zegt Harold een jaar geleden in het managementscope magazine.

managementscope.nl/magazine/artikel/1...

- trends zijn bekend, transitie snelheid niet.
- steeds meer allianties in de auto industrie
- locatie technologie voor oems ( automotive ) software ontwikkelaars en Apple Uber ( Enterprise )
- zelfrijdende auto level 5 zonder stuur en rem Harold : nog zeker 10 jaar.
- tesla tablet oplossing minimalistisch en lijkt op digitale leven.
- we lopen voorop met onze HD kaarten
- marktpotentieel vertalen naar cashflow en marktaandeel is nog moeilijk aldus Harold
- soms moet je partneren zoals met de cloud.
- een goede alliantie zal ook je schaalbaarheid vergroten.
- De auto-industrie moet met software omgaan zoals bijvoorbeeld gebeurt in de telecomindustrie. Als consument krijg je om de paar weken nieuwe beveiligingsupdates, updates van je applicaties, integratie van user feedback. Die software wordt steeds beter en volwassener. Dat is kortom een heel efficiënte manier om software te bouwen en te verbeteren.’
- auto industrie wil nog niet zo, maar ze MOETEN.
- Daarbinnen zien we wel een duidelijke verschuiving: de omzet in consumentenproducten – de bekende navigatiekastjes – neemt sterk af, terwijl de verkoop van onze producten op het gebied van locatietechnologie sterk toeneemt. Ja, dat kan lastig zijn voor de buitenwereld, maar onze balans is sterk en we kunnen tegen een stootje.

Ik kan de rol van DNB niet inschatten.

Gaan ze samen met de founders TT van de beurs halen
Bouwen ze een belang op voor Microsoft !

Tatje : de auto industrie gaat dadelijk helemaal online.
De auto-industrie moet met software omgaan zoals bijvoorbeeld gebeurt in de telecomindustrie. Als consument krijg je om de paar weken nieuwe beveiligingsupdates, updates van je applicaties, integratie van user feedback. Die software wordt steeds beter en volwassener. Dat is kortom een heel efficiënte manier om software te bouwen en te verbeteren.’

Dan zal SD toch ook online gaan en zal de FEE jaarlijks zijn ???

Dan zal deferred automotive eind sept 2020 307,5 gaan verminderen a la consumer.

SD ADAS HD gaat dan toch naar een jaarlijkse fee.

Op een gegeven moment zal SD embedded toch over gaan naar online.

Geen SD embedded meer en dan zal deferred automotive toch niet meer groeien, maar dalen !!
JP Samosa
0
quote:

poolbeer schreef op 19 november 2020 10:52:

stukje uit interview de Tijd.be 15/10.

Goddijn wist meerdere overnamebiedingen op het hele bedrijf af te slaan. In 2018 verkocht hij Telematics voor 910 miljoen euro aan de Japanse bandenfabrikant Bridgestone.

In de tussentijd is de koers bijna gehalveerd en is TT nog aantrekkelijker geworden om met een KO bod overgenomen te worden.

“ nobody loves you, when you’re down and out” (Eric clapton)
Wereldbelegger
0
Wijze woorden:
We tellen dus eigenlijk niet mee.
Nog wijzer:
We tellen dus eigenlijk niet mee.

quote:

tatje schreef op 19 november 2020 11:33:

De koers is de koers.

Dit forum heeft misschien 1% van de aandelen.

We tellen dus eigenlijk niet mee.

Founders 46%
JdM tussen 5,1 en 10%
DNB tussen 5,1 en 10%
Morningstar 15% waarvan 7% in fondsen DNB
Fam Pont 4,99% verkocht of naar prive. kan 0% zijn, maar 4 pontjes prive kan ook tot 12% zijn.
Fam en vrienden 5%
Werknemers 10%

Totaal tussen de 86% en 100% :-)

Dus minimaal 86% is in vaste handen en misschien wel 99% ( 1% is van ons :-) )

Ik ga uit van 99% in vaste handen.

Wie neemt genoegen met een tientje, van die grote jongens :-)

Welke rol speelt DNB tussen 5 en 10% en 7% in de fondsen.

Is DNB hier de PE of bouwen ze op voor bv Microsoft.

Gaat Uber zijn zelfrijdende afdeling verkopen.

Dit zei Willem Strijbosch op de CMD.
Large opportunity, first in private vehicles, later in robotaxi

En dit zegt Harold een jaar geleden in het managementscope magazine.

managementscope.nl/magazine/artikel/1...

- trends zijn bekend, transitie snelheid niet.
- steeds meer allianties in de auto industrie
- locatie technologie voor oems ( automotive ) software ontwikkelaars en Apple Uber ( Enterprise )
- zelfrijdende auto level 5 zonder stuur en rem Harold : nog zeker 10 jaar.
- tesla tablet oplossing minimalistisch en lijkt op digitale leven.
- we lopen voorop met onze HD kaarten
- marktpotentieel vertalen naar cashflow en marktaandeel is nog moeilijk aldus Harold
- soms moet je partneren zoals met de cloud.
- een goede alliantie zal ook je schaalbaarheid vergroten.
- De auto-industrie moet met software omgaan zoals bijvoorbeeld gebeurt in de telecomindustrie. Als consument krijg je om de paar weken nieuwe beveiligingsupdates, updates van je applicaties, integratie van user feedback. Die software wordt steeds beter en volwassener. Dat is kortom een heel efficiënte manier om software te bouwen en te verbeteren.’
- auto industrie wil nog niet zo, maar ze MOETEN.
- Daarbinnen zien we wel een duidelijke verschuiving: de omzet in consumentenproducten – de bekende navigatiekastjes – neemt sterk af, terwijl de verkoop van onze producten op het gebied van locatietechnologie sterk toeneemt. Ja, dat kan lastig zijn voor de buitenwereld, maar onze balans is sterk en we kunnen tegen een stootje.

Ik kan de rol van DNB niet inschatten.

Gaan ze samen met de founders TT van de beurs halen
Bouwen ze een belang op voor Microsoft !

Tatje : de auto industrie gaat dadelijk helemaal online.
De auto-industrie moet met software omgaan zoals bijvoorbeeld gebeurt in de telecomindustrie. Als consument krijg je om de paar weken nieuwe beveiligingsupdates, updates van je applicaties, integratie van user feedback. Die software wordt steeds beter en volwassener. Dat is kortom een heel efficiënte manier om software te bouwen en te verbeteren.’

Dan zal SD toch ook online gaan en zal de FEE jaarlijks zijn ???

Dan zal deferred automotive eind sept 2020 307,5 gaan verminderen a la consumer.

SD ADAS HD gaat dan toch naar een jaarlijkse fee.

Op een gegeven moment zal SD embedded toch over gaan naar online.

Geen SD embedded meer en dan zal deferred automotive toch niet meer groeien, maar dalen !!

Wereldbelegger
0
TT houdt van de zes in de koers
en zoekt deze weer op
6,36 vandaag of lager? Het zit erin.
PGV
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 19 november 2020 15:07:

TT houdt van de zes in de koers
en zoekt deze weer op
6,36 vandaag of lager? Het zit erin.

Mag nog wel wat zakken, dan kan ik er weer in stappen voor een leuk ritje. Wel lage omzet.
H. Berkhof
0
Opmerkelijk!

Het lijkt erop dat de rol (tijdelijk of voorgoed) van de LP is uitgespeeld.
Voorheen was het zo dat bij een daling van het sentiment TomTom twee keer zo hard ging. Nu is dat anders.
Ook het ontbreken van grote shortposities stemt mij tevreden.
Vol vertrouwen kijk ik derhalve naar de toekomst.

Voor wat het waard is.
H. Berkhof
0
quote:

ketchup schreef op 19 november 2020 10:28:

[...]

blijf het herhalen , geen enkele CEO had er nog gezeten bij zulk een wanprestatie , zonder de weging van de grootaandeelhouders en een paar intimi, had men HG allang aan de kant geschoven

@ketchup

Zou u mij kunnen uitleggen waarom de grootaandeelhouders en intimi dan blijven zitten en geen weerwoord hebben? Is hen iets in het vooruitzicht gesteld?
ketchup
0
de FFF vormen een blok , zij zijn bepalend voor de politiek binnen het bedrijf, het is als het ware een privaat gerund bedrijf met een beursnotering
Kepler schrijft zelfs in haar rapporten dat dit een minwaarde geeft voor de company, daar het een beperking is voor een externe partij bij een mogelijke interesse
Niemand kan iets ondernemen of forceren tegen de grootaandeelhouders , zij zijn bepalend, zolang ze een front vormen , one for all _ all for one, HG en zijn 3 musketiers ( plus een paar intimi )

tatje
0
Het waren de 4 musketiers.

Aramis, Athos en Porthos. Hoewel ze bekendstaan als de drie musketiers spelen hun avonturen zich af met vier personen. De vierde musketier is waarschijnlijk zelfs de bekendste: D'Artagnan.

D, Artagnan staat in een achteraf parkje.

Standbeeld zou ik op de markt zetten.

Binnen enkele maanden weet heel Nederland de binding D artagnan en Maastricht.

www.ppsimons.nl/stamboom/maastricht/s...

Heb hem vaker de hand gegeven :-)
H. Berkhof
0
quote:

ketchup schreef op 19 november 2020 20:40:

Ik bedoelde niet de 3 (of 4) Founding Fathers.
Ik bedoelde de overige grootaandeelhouders. Waarmee worden die zoet gehouden?

Waarom hoor je nooit een tegengeluid van deze grote partijen.
Blijkbaar zijn zij het helemaal eens met het gevoerde beleid door HG c.s.
[verwijderd]
0
buy Tom Tom it will rise 100% from this price 6.4 euros soon , ABN AMRO bank has given 10 euros buying advice

koop Tom Tom het zal binnenkort 100% stijgen van deze prijs 6,4 euro, ABN AMRO bank heeft 10 euro koopadvies gegeven

www.guruwatch.nl/advies/135235/TomTom...
Moneyball
0
quote:

ketchup schreef op 18 november 2020 11:02:

Tatje, simpel - omdat de assets van TT ook vandaag de dag nog veel meer waard zijn dan de schamele 875 miljoen waar het voor aan de beurs staat, cash alleen is al goed voor 375 mio, dus al die miljarden die TT als investering heeft gedaan aan acquisitie destijds voor TeleAtlas en aan R&D voor haar divisie A&E is absoluut meer waard dan die lullige 500 mio waar het voor aan de beurs staat en dat bewijs is er ook als je ziet wat investeerders bereid zijn voor een aandeel in HERE te betalen en ik de hoop heb dat iemand dat ook een keer eruit gaat halen bij TomTom, maar HG gaat dat niet lukken, zoveel is nu wel duidelijk, dus of onder een ander dak of een andere CEO.
Als die assets zoveel waard zijn waarom wil niemand ze dan kopen?
tatje
0
Minister.

Waarom meer asfalt.
Zat al meer dan 10 jaar in de planning.

Waarom, meer mensen werken thuis.

ja maar, bevolking groeit en ook fietsen ten koste van het openbaar vervoer.

En natuurlijk groeit het aantal autos ten koste van het openbaar vervoer.

Level 4 is, er is een stuur, maar soms hoef je zelf niet te sturen en op te letten.

Maar als roadcheck zegt handen aan het stuur, moet je het doen.

Ik verwacht in of buiten de auto ook wel een Zwarte Doos en de drivedatarecorder !
ketchup
1
quote:

Moneyball schreef op 20 november 2020 08:16:

[...]

Als die assets zoveel waard zijn waarom wil niemand ze dan kopen?

we weten niet of er geen externe interesse voor TT is geweest

wat we wel weten is dat zonder goedkeuring van HG & Co niemand de toko kan overnemen, zij controleren daarvoor een te groot gedeelte van de aandelen, het zou enkel kunnen als iemand een wig weet te drijven tussen de Founders onderling en die paar intimi die tot de inner circle horen

als er iemand is die bvb de Goddijntjes en de 2 andere Founders uit elkaar weet te drijven dan maak je een kans.

tatje
0
www.telegraaf.nl/nieuws/411615196/far...

Een vaccin is klasse.

Als ze het octrooi niet vrijgeven sterven er nog duizenden mensen ONNODIG.

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken :-)

Het draait als zo vaak om de knikkers :-)
tatje
0
Trump wil moet aan de macht blijven.

Pijnlijke rechtszaken wachten Trump als hij zijn onschendbaarheid verliest. Donald Trump heeft allerlei redenen een overwinning van Joe Biden te betwisten. Een ervan is puur eigenbelang. Eenmaal buiten het Witte Huis verliest de president zijn onschendbaarheid .

De man gebruikt mensen.

Die mensen laten zich gebruiken.

Trump uit het witte huis, dan gaat de beerput open :-)

Ga ik, dan sleep ik jullie mee, zoiets :-)

trouwens de koers is de koers.

Gisteren zei minister Koolmees.

Gebruik maken van NOW 2.

- geen dividend
- geen bonussen bestuurders
- geen aandelen inkoop.
630 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:37
Koers 6,185
Verschil -1,090 (-14,98%)
Hoog 6,755
Laag 6,040
Volume 2.045.397
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 227.592

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront