Actie! Boycot de boycotters!
========================
========================
Door ROB HOOGLAND
Goed zo, Johan. En nu Gijp als Blackface meedogenloos over zijn Bo van Spilbeeck-persiflage heen. Mijn zegen hebben jullie, want deze watjesmaatschappij moet echt veel meer eelt op de ziel kweken.
„Die reclameblokken zijn toch al veel te lang.” Het Commentaar van de Week, droog verstrekt door Johan Derksen nadat hem om een reactie was gevraagd op het besluit van een toenemend aantal bedrijven om voorlopig niet meer bij VI te adverteren.
U weet ’t, mag ik aannemen? Iemand had zich als Zwarte Piet in het hol van de Black Lives Matter-leeuw gewaagd. Daar werden beelden van vertoond en toen zei Johan live in de uitzending „Weet je wel zeker dat het Akwasi niet is.” Waarna de hele BLM-misjpoge zich als een wolvenroedel op hem stortte en er uiteraard meteen ook een advertentieboycotactie op poten werd gezet.
Ja, het wordt steeds gezelliger hier. Meneer Akwasi krijgt een heldenonthaal bij een talkshow – Dit is M – zodra hij geroepen heeft dat hij Zwarte Piet de volgende keer ’op zijn gezicht’ zal schoppen. En als iemand daar bij een andere talkshow – VI – eindelijk wél vraagtekens bij plaatst, moet dat programma naar de filistijnen worden geboycot. Zo gaat dat tegenwoordig in dit land: wie aantoont dat marxistische krankzinnigheid die van racistische leugens, oogkleppenhaat, mateloze domheid en grenzeloze onredelijkheid aan elkaar hangt, niets anders is dan marxistische krankzinnigheid die van racistische leugens, oogkleppenhaat, mateloze domheid en grenzeloze onredelijkheid aan elkaar hangt, dient subiet vermorzeld te worden.
Een ander geluid? Verboten! Met heldere argumenten uitleggen dat institutioneel racisme alhier niet bestaat? Verboten! Grapjes? Verboten! Let wel: wetende dat agressie loont, laat dit leger der onverdraagzamen zich gerieflijk subsidiëren door de Staat die het mikpunt van hun afschuw is. En er zijn genoeg nuttige idioten, zoals de onvermijdelijke Albert Verlinde en Arie Boomsma, die vrijwillig in de voorste rijen mee marcheren. Daar scoren ze deugpunten mee, denken ze blijkbaar.
Net als de ondernemingen die aan die advertentieboycot meedoen.
Getverderrie, wat een lafbekken.
De grootste hypocrieten: Mojo Concerts.
„Voor de organisatie van Holland International Blues Festival doen wij een deel van de productie. We zijn ons aan het beraden over onze positie en treden in overleg met de festivalorganisator”, durfde deze club te twitteren. Die festivalorganisator is Johan Derksen (liefdewerk, oud papier) en Mojo doet niet alleen zaken met hem, maar ook met homo-onvriendelijke, seksistische en/of antisemitische rappers.
Het meurt echt aan alle kanten. En het heeft op mij een averechtse uitwerking. De Appie wordt voor mij nu de Jumbo, mijn Gillette-scheermesjes gaan met een pisboog de prullenbak in en naar Oranje kijk ik na die pathetische mededeling van Virgil van Dijk voorlopig ook niet meer. Mijn hemel. Ik dacht dat die gozer kon uitdelen én incasseren. Mooi niet dus. Met z’n knotje.
Actie, actie, actie!
Boycot de boycotters
==================
==================