Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Transavia schikt in rechtszaak 'coronavouchers'
Door
op dinsdag 16 juni 2020
Views: 2.389
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
Ik moet hier toch mijn ongenoegen over uiten. Juridisch hebben de gedupeerde reizigers helemaal gelijk. Toch vind ik het zeer egocentric om het zeer pro consumenten recht toe te passen in deze huidige pandemie. KLM/transavia komt met een hele schapelijke optie om een voucher te verzilveren voor alle gedupeerde die tijdens de corona tijd niet konden vliegen. Het bedrijf zelf zet zichzelf hierdoor nagenoeg buitenspel door de omzet van deze trip door te schuiven naar toekomstige periodes. Ondertussen moet de overheid alsnog bijspringen omdat anders de bedrijven alsnog omvallen. En dan komen die egocentricsche consumenten: "ik wil mijn geld terug want ik vergelijk altijd en wil niet teveel betalen voor een toekomstige ticket". Zo ga je geen pandemie te lijf! Schaam je. Ik hoef mijn voucher als consument niet om te wisselen voor cash. Laat mij volgend jaar maar lekker weer met transavia vliegen. #leteenbeetjeopelkaar
Schappelijk is iets wat luchtvaartmaatschappijen zelf al jaren niet meer zijn. Compensatie ivm vertraging schakel maar EUclaim in want na 5 brieven blijven ze stug doorverwijzen naar de rechter. Afgelopen januari vlucht van vrouw en dochter geannuleerd ivm mist op Eindhoven, geen info op de luchthaven, geen eten of drinken aangeboden en Transavia onbereikbaar voor dagen.... Daarna nog 5 keer terug kunnen bellen (waarbij elke keer een wachtrij van 30-60 minuten) om uiteindelijk mijn geld terug te krijgen. Genoeg geld aan uitstaande festivaltickets wat ik geen probleem vind maar bij deze klantonvriendelijke hut heb ik een refund aangevraagd.
Schappelijk kun je de vliegmaatschappijen toch echt niet noemen. Ze menen zich niet aan de wet te hoeven houden, omdat er toch niet gehandhaafd wordt. Zeer kwalijke boevenpraktijken!
"Volgens een woordvoerder van KLM vraagt de luchtvaartmaatschappij de rechter om meer tijd zodat het de gegevens van de passagiers in deze zaak kan controleren. Wat een onzin van de KLM, je kunt elke betaling met 1 muisklik storneren. Er valt verder niks te controleren ! De vertragings tactiek van de KLM is een vorm van de boel belazeren om de terug betalingen te traineren.
Zo egocentrisch is het niet. Waarom een voucher accepteren, indien je als consument niet eens de zekerheid hebt of de uitgevende club wel overleeft.
Aantal posts per pagina:
20
50
100