Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Vavli
0
Volgens www.nat.bm zijn de VLCC tarieven afgelopen week alweer met 50 procent gestegen ( van 44.000 naar 61.000)
Weet iemand hoe het komt dat de VLCC wel fors gestegen zijn terwijl de Suezmaxtankers stabiel op 30.000 bleven?
aossa
0
quote:

belegger1981 schreef op 30 mei 2020 18:35:

We blijven weer op 9€ steken...
Ja, dat was gisteren ook al :-)
belegger1981
0
quote:

aossa schreef op 30 mei 2020 19:02:

[...]
Ja, dat was gisteren ook al :-)
Héhé goeie ;-)
Arthuradis
0
De koers beweegt weinig, met de poen die ze momenteel scheppen wordt het elke dag goedkoper dus :)
Tordan
0
quote:

Vavli schreef op 30 mei 2020 16:41:

Volgens www.nat.bm zijn de VLCC tarieven afgelopen week alweer met 50 procent gestegen ( van 44.000 naar 61.000)
Weet iemand hoe het komt dat de VLCC wel fors gestegen zijn terwijl de Suezmaxtankers stabiel op 30.000 bleven?
Zal met vraag en aanbod te maken hebben. Euronav heeft bijna een keer zoveel VLCC, s als suez max schepen, dus positief.
[verwijderd]
0
Wat een ellende in de VS! Dat worden nog roerige tijden voor de economie aldaar.. ook zal met deze mensen massa’s de kans op covid besmettingen weer vergroten.. welke gevolgen heeft dit voor de aandelen? Ik denk dat deze een fikse klap krijgen... Vind het wel lastig is om in te schatten wat dit voor Euronav zal betekenen...

Wellicht minder vraag naar olie... negatief !
Dit zal leiden tot overproductie... positief !
Sentiment op de beurs is negatief... negatief !
De belegger gaat op zoek naar mooie dividend aandelen... positief !

Wellicht dat jullie hier wat meer over kunnen zeggen... wat zijn jullie gedachten ?
Twoane
0
quote:

Grazes schreef op 31 mei 2020 13:54:

Wat een ellende in de VS! Dat worden nog roerige tijden voor de economie aldaar.. ook zal met deze mensen massa’s de kans op covid besmettingen weer vergroten.. welke gevolgen heeft dit voor de aandelen? Ik denk dat deze een fikse klap krijgen... Vind het wel lastig is om in te schatten wat dit voor Euronav zal betekenen...

Wellicht minder vraag naar olie... negatief !
Dit zal leiden tot overproductie... positief !
Sentiment op de beurs is negatief... negatief !
De belegger gaat op zoek naar mooie dividend aandelen... positief !

Wellicht dat jullie hier wat meer over kunnen zeggen... wat zijn jullie gedachten ?
Minder vraag naar olie binnen de VS heeft geen negatieve impact op Euronav (De VS is een netto-exporteur). Er is wel een positieve impact omdat dit de floating storage zal doen stijgen, en meer floating storage betekend ook minder vrije schepen voor transport, wat ook positief is voor de rates.

Ik ben in blijde verwachting van een 2de beurscrash. Dat zou Euronav ook wel een tik kunnen geven, hoewel er weinig impact was in maart. (S&P -30% terwijl Euronav ongeveer op hetzelfde niveau bleef).

Hierdoor maak ik mij eigenlijk weinig zorgen over de huidige situatie in de VS wat betreft de impact op Euronav. Is wel een kleine humanitaire ramp te noemen overigens...
boothram
0
ik denk dat we voor langere tijd met minder vraag moeten leven, maar de tankerwereld heeft daar eena ntwoord voor:
bij een bodemprijs van 20 k $ per dag verdwijnt een kwart van de vloot, nog lager komt men schepen te kort... zal dus niet gebeuren, is een bodem voor de middellange termijn
maar bij die bodemprijs hoort een hoge bezettingsgraad...en een kasstroom van 20 miljoen per jaar voor de nieuwe schepen en voor de oudere wellicht geen winst maar cashflow van 5 miljoen... over een gans jaar gezien met af en toe ook inactiviteit of hogere inkomsten.(suezmax daarvan 60%)
Er komt pas een probleem als nieuwe milieunormen vastgelegd zijn en de geleidelijk een vernieuwde vloot op de markt komt.. en in die overgangsperiode blijft een te beperkte vloot beschikbaar aan die tarieven: met er een goede cashflow, en winst voor de nieuwere schepen...en voor de schepen die worden gesloopt; de bodemtarieven zouden voor euronav een cashflow van 3 euro betekenen waarvan de helft wint de winst op de oude schepen is dan niet voor dividenden beschikbaar maar wel voor bv investeringenzelfs die bodemtarieven zouden een bruto-dividend van 10% toelaten....en een groei van 5% per jaar
imaar dat is dan 'mijn' bodem.voor de middellange termijn: op de langere termijn is het belangrijk een management te hebben die de juiste beslissingen neemt
[verwijderd]
0
Is er nog iemand die gebruik maakt van lynx en er niet in slaagt nieuwe kooporders te plaatsen?
Todeco
0
quote:

Midstreamer schreef op 1 juni 2020 15:52:

Is er nog iemand die gebruik maakt van lynx en er niet in slaagt nieuwe kooporders te plaatsen?
Ik heb vrijdag nog via Lynx gekocht. Vandaag weet ik niet
[verwijderd]
1
quote:

Todeco schreef op 1 juni 2020 16:17:

[...]

Ik heb vrijdag nog via Lynx gekocht. Vandaag weet ik niet
Ik had vrijdag reeds problemen, toch bedankt!
Putrided
0
quote:

wfranken schreef op 1 juni 2020 19:47:

www.nu.nl/economie/6055116/qatar-petr...
I don't think Euronav is in LNG (liquified gas) tankers. Correct me if wrong.
Putrided
0
Begrijp trouwens in het geheel niet dat dit aandeel niet al veel, veel hoger staat.
De laagste prijs in 10 jaar was 6 Euro of zoiets. En daar zaten ook barre jaren tussen.
Er worden bakken met geld verdient en men maak ongeveer 10? keer of meer zoveel winst dit jaar. De komende jaren zien er in het geheel ook helemaal niet slecht uit met een zeer jonge vloot.
De prijs zit te etteren rond de 9 Euro, maar het zou mij niet verbazen als de winstuitkering dit jaar dik in de dubbele percentages zit.
Zeker boven de 10% dat staat vast en waarschijnlijk flink wat hoger.....

Ik zit er dik in.
[verwijderd]
0
Nee enkel in aardolie maar als de scheepswerven druk bezig zijn met LNG schepen te maken zullen ze minder wanhopig zijn om VLCC's voor spotprijzen te maken. Dus lijkt me goed nieuws.
Risky bets
0
Sector downgrade vandaag.

Fearnleys Securities just downgraded $DHT $EURN $TNK & $OET from BUY to HOLD…$FRO $INSW & $HUNT from BUY to SELL…$ASC & $STNG from HOLD to SELL.
[verwijderd]
0
quote:

Risky bets schreef op 2 juni 2020 09:08:

Sector downgrade vandaag.

Fearnleys Securities just downgraded $DHT $EURN $TNK & $OET from BUY to HOLD…$FRO $INSW & $HUNT from BUY to SELL…$ASC & $STNG from HOLD to SELL.
Is het vertrouwen in olietankers dan gedaald? Hoe kijken jullie aan naar de toekomst van de olietankers en voornamelijk dit aandeel? Het zou toch allang een keer een opwaartse trend moeten laten zien na al die winsten van de afgelopen maanden? Dit zal het aandeel nog meer doen kelderen de komende weken? Met een prachtig dividend opkomst ! Onbegrijpelijk...
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:35
Koers 15,480
Verschil +0,230 (+1,51%)
Hoog 15,640
Laag 15,250
Volume 30.839
Volume gemiddeld 227.046
Volume gisteren 59.875

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront