Accell Group « Terug naar discussie overzicht

Accell 2020

463 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 » | Laatste
Chessplayer1992
0
Dat ben ik met je eens, daarom houd ik mijn positie nu stevig vast. Maar deze korte termijn winsten van de koers zijn misschien weleens te optimistisch, omdat het dus over onzekere toekomstige gebeurtenissen gaat (of het structureel is ...). Als er toch tegenvallende kwartaalresultaten zijn (die ik me dus kan voorstellen t.o.v. de rooskleurige verwachtingen die iedereen nu heeft), kan de koers toch nog tegenvallen. Kan ook zo zijn dat Accell als klein fonds m.n. stijgt door particulieren en niet zozeer door institutionele beleggers.
maci
0
quote:

Chessplayer1992 schreef op 25 mei 2020 10:21:

Twee dingen:
1) Productie op 60%, verwachting is dat we dit jaar niet meer op 100% komen;
2) Voorraadbeheer: voor een eventuele 2e golf moeten voorraden op orde zijn.
Conclusie: het wordt alsnog mogelijk geen topjaar én ondanks dat voorraden nu aflopen, wil men meer inkopen dus als die 2e golf er niet komt kunnen de voorraden alsnog inmens zijn ... Kortom, nog voldoende risico's ... Wil alleen maar aangeven, we moeten niet te snel van stapel lopen. Ik 'houd' mijn positie, ga nu niet meer uitbreiden maar ook niet verkopen.
Ik gaf al eerder aan dat het momenteel niet veel uitmaakt of de productie al dan niet op 100% is. Men kan de vraag toch niet aan. Belangrijk hierbij is dat het geen verschil maakt t.o.v. andere producenten, want niemand kan momenteel optimaal produceren.

Het is juist een voordeel dat Accell een grote voorraad (2019 modellen )heeft, al zal die inmiddels wel uitverkocht zijn?
(Zie artikel uit het FD.)
emergo
0
quote:

Chessplayer1992 schreef op 25 mei 2020 09:52:

Heb vanochtend van salaris weer een stukje bijgekocht, nu een volledige positie ingenomen (circa 2 procent van portefeuille). Ben ook erg positief over de business. Vraag is wel wat de cijfers gaan doen. Mooi dat er voldoende vraag is, maar dan moet de productie wel op orde zijn ... Vraag is ook of aankopen naar voren zijn gehaald (volgend jaar minder vraag), of dat er écht sprake is van significant meer vraag (duurzaam). Desalniettemin ben ik ook positief, zeker op deze koers. Helaas op 13 euro gemist ...
U heeft er wat bijgekocht en u bent positief over de business.
Daarna volgen er eigenlijk alleen maar argumenten waarom u juist niet had moeten bijkopen.Neem een advies van mij aan en verkoop uw aandeeltjes zo snel als mogelijk als u zoveel mitsen en maren kent.
Biobert
0
quote:

emergo schreef op 25 mei 2020 11:35:

[...]
U heeft er wat bijgekocht en u bent positief over de business.
Daarna volgen er eigenlijk alleen maar argumenten waarom u juist niet had moeten bijkopen.Neem een advies van mij aan en verkoop uw aandeeltjes zo snel als mogelijk als u zoveel mitsen en maren kent.
Inderdaad, nu is het moment om Accell te verkopen. Ceo op het NOS Journaal is voor een breed publiek een koop moment en dan moet je weg zijn. Ze halen niet eens de verkoopcijfers van vorig jaar en volgend jaar gaat iedereen gewoon weer met het openbaar vervoer want dan is corona al uitgedoofd.
Chessplayer1992
0
quote:

emergo schreef op 25 mei 2020 11:35:

[...]
U heeft er wat bijgekocht en u bent positief over de business.
Daarna volgen er eigenlijk alleen maar argumenten waarom u juist niet had moeten bijkopen.Neem een advies van mij aan en verkoop uw aandeeltjes zo snel als mogelijk als u zoveel mitsen en maren kent.
Ik probeer inderdaad de emotie van het forum (gebaseerd op journaalberichten) los te wikken van de fundamentele berichten die daadwerkelijk de cijfers beïnvloeden.
emergo
0
Biobert komt met een eerlijke en duidelijke mening.Ik ben het er niet mee eens dat Corona volgend jaar vergeten zal zijn en ik denk wel dat er een grotere toekomst voor de ebike voor ons ligt maar uw punt is duidelijk en u verbindt daaraan een eerlijke conclusie.Dat is wat anders als zeggen dat je hebt bijgekocht en daarna negatief doen en twijfel zaaien.Dat gaat nergens over.Ik heb ze zelf trouwens ook verkocht.Ik vind de mededelingen van de CEO erg incoherent en het aandeel is de laatste weken snel gestegen.Nu eerst maar even aankijken hoe de situatie zich verder ontwikkelt.Ik voorzie een stijgende vraag naar fietsen maar of dit Accell met desze CEO daar de vruchten van gaat plukken weet ik niet.
Chessplayer1992
0
Ik begrijp je punt. Dus mijn punt ter verduidelijking: ik heb vertrouwen in de fietsen business. Dit betekent dat ik generiek voor de sector groei verwacht. Dat betekent ook weer dat fietsbedrijven een andere waardering kunnen krijgen op basis van dezelfde cijfers: een sector die groeit werkt met hogere multiples.
Daarentegen denk ik niet dat per se op korte termijn de fundamentals significant beter worden. Sterker nog, ik betwijfel of ze echt verbeteren t.o.v. 31 december 2019.
Koersen verwerken ook toekomstige verwachtingen. Dit stukje wordt nu ingeprijst. Daarnaast zit er ook een stukje koersstijging in, omdat Accell inderdaad weer een mooiere overname kandidaat is geworden.

Al met al concludeer ik daarom dat voor mij een positie verantwoord is, en daarom 'houd' ik mijn positie en ga ik niet uitbreiden (omdat ik de koers te laag vind) en verkoop ik (omdat ik dus nog wel kansen zie). De upward- maar ook downward risico's zijn namelijk allebei aanwezig in mijn optiek.
[verwijderd]
0
De komende tijd zal Accell uiteraard mee profiteren van de aantrekkende markt en vraag naar fietsen, echter deze CEO heeft al diverse malen de verkeerde afslag genomen. Van hem mag je geen innovatieve actie's verwachten. Het bedrijf zal in deze samenstelling altijd achter de feiten aanlopen.
the maker
0
Deze CEO van Anbeek heeft Beter Bed desastreus achtergelaten, hij verdient zeker geen schoonheidsprijs. Accel kan alleen maar overleven als ze worden overgenomen, die kans wort mi nu kleiner nu de koers verder hardt oploopt. Enige overnamepartij is PON maar dan hadden ze mi al eerder toegeslagen.
emergo
0
Weer goed nieuws voor de fietswereld.De groenmaffia van Amsterdam heeft besloten de stoplichten voor fietsers langer op groen te laten staan.Niet dat ze zich in Adam veel aantrokken van rood maar toch.Weer een teken dat de fiets steeds meer steun krijgt als eigentijds vervoermiddel.Inmdiddels is Accell weer te goedkoop geworden dus ik doe weer mee.
emergo
0
Europa gaat fietsen.De Telegraaf van vandaag 30 mei pag.Buitenland T17.
Een full page gratis reclame voor de fiets.
Paulon
0
Ondernemer Rick Kemps: ‘Klanten letten minder op prijs, ze kopen wat leverbaar is’

Gemiddelde verkoopprijs steeg 16%
Het valt hem op hoe gemakkelijk mensen geld uitgeven. “Omdat ze niet op vakantie kunnen en hun geld niet aan horeca uitgeven, kopen mensen makkelijk. Ze willen gewoon een goede fiets hebben.” Daarbij wordt minder op prijs gelet: “Vorig jaar was de gemiddelde verkoopprijs 1.315 euro, nu is dat 1.533 euro, een stijging van ruim 16 procent!”

www.tweewieler.nl/winkel/artikel/2020...
Paulon
0
Levering steeds problematischer
De levering van modellen wordt een steeds groter probleem. “En dan heb ik nog het geluk dat ik bij Bike Totaal zit. Daardoor heb ik minder lange levertijden. Maar dan nog lopen deze op tot vier à vijf weken. Collega’s bellen regelmatig om te vragen wat ik nog heb en ik kan ook een beroep doen op andere leden van de Dynamo Retail Group. Accell heeft in mijn optiek de meeste problemen. Net als Cube. Gazelle kan ook niet alles leveren, maar bij de modellen waar wij mee werken valt het mee. Ook Dutch ID levert aardig door. We sturen onze verkoop op modellen die er zijn, anders moeten mensen even geduld hebben.”

www.tweewieler.nl/winkel/artikel/2020...
emergo
0

Europese fietsindustrie bijna ‘back to business’

Accell Group: productiecapaciteit flexibel aanpassen

Op 26 maart kondigde Accell Group aan dat de fietsproductie door de coronacrisis met 70% zou worden verminderd. Een maand later vertelt Accell Group-woordvoerster Debbie de Wagenaar: “Op onze productielocaties in Heerenveen en in Hongarije is afgelopen tijd heel hard gewerkt om de locaties open te houden en verkochte fietsen te kunnen leveren aan dealers en klanten. Uiteraard hielden we daarbij rekening met alle veiligheidsmaatregelen. Afhankelijk van de huidige situatie en de toenemende marktopening passen we onze productiecapaciteit flexibel aan.”
Ook dit stond in diezelfde www.tweewielers.nl heer Paulon.
Paulon
0
Onderstaande staat nu op de site van bikezone.nl. Ongekende signalen vanuit de markt.

LET OP! Dinsdag 2 juni en Woensdag 3 juni zijn wij de gehele dag GESLOTEN en wordt de telefoon en Whatsapp ook niet beantwoordt. Wij moeten even doorstoempen.

Vanwege de enorme drukte hebben wij tijd nodig om alles weer op orde te krijgen en om de achterstand verkochte fietsen en reparaties weg te werken. We fietsen momenteel achter de feiten aan en dat is niet prettig werken.

Daarom zijn wij Dinsdag 2 en Woensdag 3 juni niet bereikbaar. Het is even niet anders. Wij vragen uw begrip

Heb je een afspraak voor een onderhoudsbeurt, dan kan je hem natuurlijk wel brengen. Al het overige zal even 2 dagen moeten wachten.

Het Bike-Zone Team
Paulon
0
Is een artikel van 28 april........... ...mijn artikel was van 25 mei vanuit iemand die daadwerkelijk nu aangeeft hoe het er nu voorstaat.

quote:

emergo schreef op 30 mei 2020 21:54:

Europese fietsindustrie bijna ‘back to business’

Accell Group: productiecapaciteit flexibel aanpassen

Op 26 maart kondigde Accell Group aan dat de fietsproductie door de coronacrisis met 70% zou worden verminderd. Een maand later vertelt Accell Group-woordvoerster Debbie de Wagenaar: “Op onze productielocaties in Heerenveen en in Hongarije is afgelopen tijd heel hard gewerkt om de locaties open te houden en verkochte fietsen te kunnen leveren aan dealers en klanten. Uiteraard hielden we daarbij rekening met alle veiligheidsmaatregelen. Afhankelijk van de huidige situatie en de toenemende marktopening passen we onze productiecapaciteit flexibel aan.”
Ook dit stond in diezelfde www.tweewielers.nl heer Paulon.

emergo
0
U kunt niet zo goed lezen misschien.Er staat wat op 26 april de situatie was.Daarna wordt de situatie een maand later geschetst.
Paulon
0
Heb je een link van dit artikel?

Laat ik voorop stellen dat ik aandeelhouder van Accell ben. Ik hoop dan ook dat ze een tandje kunnen bijschakelen wat betreft de productie.

Zelf zit ik in Accell omdat ik overnames verwacht tussen de verschillende fietsproducenten. Ik zie nog teveel merken, terwijl klanten daar niet direct bij gebaat zijn. Ik verwacht dan ook dat Pon Accell koopt en het aantal merken gaat verminderen en de schaal gaat opvoeren van de merken die het nog wel blijft houden.

Daarnaast gaat de trend om meer van de fiets gebruik te maken in stedelijke gebieden een enorme vlucht nemen. Hiervan staan we nog maar aan het begin. De verdere vergrijzing zal ook een handje helpen.
emergo
0
Het staat onder dossier Corona crisis op dezelfde website van tweewielers.nl.
Weet helaas niet hoe ik link hier naar toe moet maken.Ik heb hier eerder mijn misschien wel onterechte twijfel aan de CEO geuit maar zelfs wanneer terecht dan nog wordt een Accell niet door 1 man gerund.Daarmee wil ik zeggen dat Accell hoe dan ook zal meeprofiteren van een in 2020 groeiende markt.We zijn het denk ik meer met elkaar eens dan oneens.Ik heb geen idee wat Pon wil maar hij zou beter nu handelen want Accell wordt niet meer tegen de markt in goedkoper.
463 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 aug 2022 17:35
Koers 57,550
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront