Kendrion « Terug naar discussie overzicht

Kendrion 2020

343 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 » | Laatste
[verwijderd]
3
quote:

ischav2 schreef op 15 mei 2020 14:00:

[...]

Als de cijfers leidraad zouden zijn dan zou de koers rond de 14 EUR staan. Beurzen overdrijven altijd en acht Kendrion koopwaardig op deze niveaus. 2021 wordt een goed jaar voor Kendrion, mits het virus het komende half jaar wordt bedwongen. Geldt overigens voor de hele beurs.
Wat een onzin. Je zit zeker diep tegen je eigen rode Kendrion cijfers aan te kijken en gelooft daarom alleen je eigen theorie. Prima, maar niet slim.
Al die kletsbeurspraatjes als 'ingeprijsd', 'beurs kijkt vooruit' en 'als-dan' moet je niet geloven. Kijk om je heen, volg het nieuws en volg vooral je gezonde verstand.
Ik heb gewaarschuwd. Wie ore heeft, die hore....
ischav2
0
quote:

Wuhatsjoe schreef op 15 mei 2020 14:29:

[...]

Wat een onzin. Je zit zeker diep tegen je eigen rode Kendrion cijfers aan te kijken en gelooft daarom alleen je eigen theorie. Prima, maar niet slim.
Al die kletsbeurspraatjes als 'ingeprijsd', 'beurs kijkt vooruit' en 'als-dan' moet je niet geloven. Kijk om je heen, volg het nieuws en volg vooral je gezonde verstand.
Ik heb gewaarschuwd. Wie ore heeft, die hore....
Ach, dan ben ik maar eigenwijs...... we spreken elkaar nader volgend jaar. Misschien kun je voortaan je stelling onderbouwen, je roeptoetert alleen maar.
effegenoeg
0
quote:

Wuhatsjoe schreef op 15 mei 2020 13:19:

[...]

Je bent veel te vroeg ingestapt. Gooi ze er maar snel weer uit nu het nog tegen weinig verlies kan, want de hele beurs keldert de komende maanden met minimaal 25%. Je gaat dus nog spijt krijgen.
Die 8,50 waar ze vandaag op staan is op basis van cijfers 1e kwartaal, waarvan de laatste stukje het begin was v.d. coronacrisis. Het 2e en 3e kwartaal worden echt rampzalig voor de beurs.
Ergens een prijs opzetten blijft moeilijk.
Het is wat een gek er voor geeft of de waan van de dag.
Wie het weet mag het zeggen en achteraf....Tsja....
Vast staat dat alle materialen eens weer vervangen moeten worden.
Heb ook nog arcelor Mittal aangeschaft eergister.
Het één kan natuurlijk niet zonder het ander.
Gunther
0
Kendrion is voor mij een long-term play. Heb ook een klein belang opgebouwd in Brembo. Die zitten voor 70% in automotive en groot in brakes. Kendrion kan voor Brembo ook wel eens interessant zijn. Automotive is nu helemaal uit. Maar de transitie naar volledig autonoom gaat er komen. En dat is gunstig voor beide bedrijven.
stockholder
0
In een toelichting verklaarde topman Joep van Beurden van Kendrion blij te zijn met het herstel van de activiteiten in China. "Het is snel gegaan in China. Als dat ook in Europa zou gebeuren zou dat fantastisch zijn", stelde hij. Al met al erkent Van Beurden dat het een moeilijke periode is voor het bedrijf, maar hij blijft voorzichtig optimistisch over de toekomst.

Vraag: is er iemand die weet of de autofabrikanten in Europa inmiddels weel (volop) aan het produceren zijn?
Het is mij bekend dat VW in Wolfsburg en Emden al enige weken weer draaien.
ischav2
0
Volledige productie waarschijnlijk nog niet maar dit volgende bericht verscheen 16 april in Autoweek:

Mercedes en Volvo pakken Europese productie deels op
Joas van Wingerden 16-4-2020
Steeds meer autofabrikanten maken bekend dat de productie in de Europese fabrieken weer bijna opgestart wordt. Ook Mercedes en Volvo laten nu weten dat het bijna weer zover is.

© Aangeboden door AutoWeek
Voorzichtig aan komt er wat licht aan het einde van de coronatunnel nu diverse autofabrikanten toch weer verdergaan met de productie. Volkswagen liet eerder al weten dat het volgende week alweer de productie hervat in een deel van Europa en de week erna in heel Europa én op andere plekken op de wereld. Nu is er ook positief nieuws van Mercedes-Benz en Volvo. Om te beginnen bij Mercedes, dat volgens Reuters volgende week de productie hervat in Hamburg, Berlijn en Untertürkheim. Er wordt ook gewerkt aan een herstart in Sindelfingen en Bremen.

Volvo is zelfs op dit moment alweer aan de slag in de onderdelenfabriek in het Zweedse Olofström. Volgende week moet de autofabriek nabij Göteborg ook weer gaan draaien, bericht Automotive News. De heren en dames in de motorenfabriek in Skovde gaan dan ook weer aan de bak. Al met al heeft de Zweedse productie dan bijna een maand stilgelegen. In Zweden gelden overigens nog altijd veel mildere maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus dan in andere Noord- en West-Europese landen. Het is naar verluidt nog niet zeker of de maatregelen in België het al toelaten om ook de Volvo-fabriek in Gent komende week alweer groen licht te geven.
ischav2
0
Volkswagen fährt Wolfsburg wieder hoch

VW möchte raus aus dem Lockdown und startet den schrittweisen Wiederstart der Pkw-Produktion (seit 20. April im Werk Zwickau und im slowakischen Werk Bratislava, seit 27. April im VW-Hauptwerk Wolfsburg). Anschließend folgen weitere Produktionsanlagen in Portugal, Spanien, Russland und sogar den USA. Für den Monat Mai plant Volkswagen dann die Wiedereröffnung seiner Werke in Südafrika, Argentinien, Brasilien und Mexiko.

Volvo startet wieder und misst Körpertemperatur bei Freiwilligen

Seit dem 20. April läuft die Volvo-Produktion im schwedischen Stammwerk Torslanda und im belgischen Gent wieder. Auch die Büros im Volvo-Hauptquartier in Göteborg sind am diesem Zeitpunkt wiederbesetzt. Umfangreiche Vorkehrungen für den Gesundheitsschutz waren die Voraussetzung für eine Wiederaufnahme der Produktion. An den Haupteingängen gibt es sogar es freiwillige Kontrollen der Körper-Temperatur und der Sauerstoff-Sättigung. Das schwedische Motorenwerk in Skövde und die schwedische Karosseriekomponentenfertigung in Olofström passen ihre Produktion dem Bedarf der anderen Werke an – insbesondere Gent läuft vorerst nur mit reduzierter Kraft. Die Wiedereröffnung des US-Werkes in Sout
Carolina ist für den 11. Mai geplant.

ischav2
2
BMW fährt Werke in Europa und den USA wieder an

Nach wochenlangem Stillstand will der Autobauer seine Fabriken schrittweise wieder hochfahren. In China läuft die Produktion bereits.
München BMW will vom 11. Mai an in Deutschland wieder Autos bauen, nach zwei Monaten Stillstand. Das große SUV-Autowerk Spartanburg in den USA und das Motorradwerk in Berlin sollen schon vom 4. Mai an schrittweise wieder hochfahren, wie der Konzern am Freitag in München mitteilte. Eine Woche später soll dann die Autoproduktion im niederbayerischen Dingolfing wieder anlaufen, ebenso in Mexiko.

Stammwerk München, in Leipzig, Regensburg, im südafrikanischen Rosslyn und im Mini-Werk Oxford wieder an die Arbeit gehen – „je nach Marktentwicklung“, so das Unternehmen weiter. „Es hängt alles an den Märkten und der Kundennachfrage“, sagte ein Konzernsprecher. Es gebe ansatzweise erste positive Anzeichen, vor allem in China und Korea. Aber in zahlreichen Märkten sei die Entwicklung weiter unsicher. Mit den Lieferanten stehe BMW ständig in engem Kontakt, um die Versorgung mit Bauteilen sicherzustellen.
Im größten europäischen Werk Dingolfing, wo BMW in Asien stark gefragte Oberklasse-Fahrzeuge baut, soll die Fertigung zunächst nur mit einer Schicht anlaufen – mit Abstandsregeln und Schutzmasken für die Mitarbeiter, die schon in Arbeitskleidung kommen sollen, mit Fußgänger-Einbahnstraßen, erweiterten Pausenflächen sowie Sitz- und Aussteigeregeln in den Werksbussen.

stockholder
0
Ischav2:

dank voor info. Duim
Dit soort berichten moeten toch zijn weerslag vinden op Kendrion.
ischav2
0
quote:

stockholder schreef op 19 mei 2020 18:23:

Ischav2:

dank voor info. Duim
Dit soort berichten moeten toch zijn weerslag vinden op Kendrion.
Graag gedaan. Het lijkt mij ook een positieve ontwikkeling, doch de vraag naar auto’s dient ook gestimuleerd te worden.
Wat ook een rol gaat spelen is dat het aanbod tijdelijk ook is weggevallen door supplychain problemen. Heb begrepen dat 2/3 van de bestelde auto’s alsnog worden gekocht ondanks de Corona.
Verder staan subsidies in Nederland vanaf 1 juli ter bevordering van het elektrisch rijden op de rol. Denk zelf dat veel bestellingen zijn uitgesteld tot 1 juli vanwege deze regeling. Tevens zal de Duitse overheid in juni een stimuleringsregeling invoeren.
Libertel
0
Kendrion blijft achter met de algehele beurs laatste dagen, eens kijken wat de koers vandaag gaat doen. Waarschijnlijk iets dalen tot neutraal.... Eerder weer naar 9 euro dan naar 10 euro..
easy56
0
quote:

Toddemij schreef op 8 mei 2020 15:34:

[...]

Dan ben jij diegene die steeds geld bijdrukt......ik lees steeds commentaren van jou dat je maar bijkoopt en niet alleen bij dit fonds. En ook dat je op bijv. Kendrion en Neways al op veel hogere koersen had gekocht. Je hebt blijkbaar de geldpersen 24 uur aan staan of is het wat opschepperij?
wat denk je zelf:-)

Wel link voor degenen die m wel geloven en ook kopen.
ischav2
0
Softwareprobleem: elektrische Volkswagen komt in uitgeklede vorm op de markt
De langverwachte elektrische Volkswagen ID.3 komt toch deze zomer op de markt, maar wel met minder digitale functies. De oorzaak zit ’m in een lang door VW ontkend softwareprobleem.

Erik Kouwenhoven 25-05-20
1

De Volkswagen ID.3 is de auto die op termijn de VW Golf gaat vervangen als vaandeldrager van het merk, maar de auto is niet onder een gunstig gesternte geboren. Softwareproblemen dreigden tot grote vertragingen te leiden, maar VW hield vol dat er niets aan de hand was en dat de auto gewoon op tijd uitgeleverd zou worden.

Dat lijkt nu inderdaad te lukken, zij het dat de auto met een verminderd digitaal aanbod wordt afgeleverd. Volgens het Duitse opinieblad Der Spiegel komt de eerste update waarschijnlijk niet ‘over the air’, zoals bij Tesla, maar gewoon ouderwets via de werkplaats. Latere updates zouden wel via het internet worden gestuurd.

Vanaf 38.000 euro
De ID.3 heeft naar verluidt problemen met de aangekondigde functie ‘Altijd aan’: de constante gegevensuitwisseling via internet. Een van de computers functioneert niet goed, zo zou blijken uit interne VW-documenten. VW zegt dat de auto wordt geleverd met ‘essentiële functionaliteiten’, maar wil niet ingaan op individuele kenmerken of uitrustingsvarianten. Digitale functies worden vervolgens ‘regelmatig bijgewerkt', aldus VW.

De ID.3 is zo populair in Nederland dat er een wachtlijst voor is opgesteld. De eerste ID.3 die in Nederland wordt geleverd, is de zogeheten First Edition, met een accu van 58 kWh en een bereik van zo’n 420 kilometer. De vanafprijs van deze versie bedraagt €38.000. De basisversie van de ID.3 heeft een rijbereik van zo’n 330 kilometer, maar is ook zo’n 10 mille goedkoper. De duurste versie van de ID.3 heeft een accupakket met een grootte van 77 kWh, goed voor een actieradius van 550 kilometer.
stockholder
0
vandaag op 9,36 nog een paar honderd stukjes bijgekocht. Zodra de auto-industrie aantrekt, kan het met de koers van Kendrion hard gaan.
stockholder
0
onderstaand bericht van het draadje AMG gehaald.
Misschien dat Kendrion hier ook baat bij heeft.

25 mei

De Europese Commissie komt in de komende dagen mogelijk met een plan gericht op 'groene mobiliteit' om de kwakkelende auto-industrie te helpen.

Brussel overweegt Europees fonds van mogelijk 60 miljard tot 80 miljard euro. Dit zou de verkoop van elektrische auto's moeten aanjagen, bijvoorbeeld door het verstrekken van een aankoopsubsidie. Ook zou Brussel de investeringen in oplaadstations willen stimuleren.
ischav2
0
quote:

stockholder schreef op 25 mei 2020 19:37:

onderstaand bericht van het draadje AMG gehaald.
Misschien dat Kendrion hier ook baat bij heeft.

25 mei

De Europese Commissie komt in de komende dagen mogelijk met een plan gericht op 'groene mobiliteit' om de kwakkelende auto-industrie te helpen.

Brussel overweegt Europees fonds van mogelijk 60 miljard tot 80 miljard euro. Dit zou de verkoop van elektrische auto's moeten aanjagen, bijvoorbeeld door het verstrekken van een aankoopsubsidie. Ook zou Brussel de investeringen in oplaadstations willen stimuleren.
Automotive beslaat 55% van de omzet van Kendrion, dus ja dat gaat Kendrion zeker helpen. Komt goed!
ischav2
0
Galajurk
0
Misschien een beetje oud nieuws maar op 15 mei meldt invesco een belang van 5,42 %.
De dagen ervoor is er juist een daling van de koers en niet echt bijzonder groot volume.
Verder geen andere meldingen.
Waar komt dat belang vandaan , of zie ik iets over t hoofd?
stockholder
0
quote:

Galajurk schreef op 27 mei 2020 09:37:

Misschien een beetje oud nieuws maar op 15 mei meldt invesco een belang van 5,42 %.
De dagen ervoor is er juist een daling van de koers en niet echt bijzonder groot volume.
Verder geen andere meldingen.
Waar komt dat belang vandaan , of zie ik iets over t hoofd?
bedoel je: vanwaar het belang
of
wie zijn de verkopende partijen
343 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 13,720
Verschil -0,040 (-0,29%)
Hoog 14,000
Laag 13,460
Volume 46.735
Volume gemiddeld 32.728
Volume gisteren 124.765

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront