TomTom « Terug naar discussie overzicht

off-topic

23.301 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 ... 1162 1163 1164 1165 1166 » | Laatste
sniklaas
0
quote:

boem! schreef op 10 mei 2020 12:06:

[...]

Waar bestond jouw "follow the money" dan uit, volgens mij ben jij de exponent die zich juist niets aantrok van de adviezen van de grootbanken door in te zetten op die sectoren die zij negatief beoordeelden zoals Oil, Car, Bank en winkellvastgoed.
Martin, waar mijn 'follow the money' handelingen dit jaar uit bestonden is prima terug te lezen op dit forum, voor een begrijpende lezer hoef ik dat niet nogmaals te herhalen!

Om het resultaat tastbaarder te maken, tot en met 8 mei 2020 in 99 verschillende aandelen en of cfd's waarbij mijn beursvermogen dit jaar met 29,8% (29,01% inclusief verlies op valuta) in waarde toegenomen, me dunkt dat ik 'follow the money' op mijn eigen wijze prima heb ingevuld.

70 posities met een positief resultaat op ultimo 8 mei 2020;
AD
AF
ALFEN
AMG
BAMNB
BARC
BAYN
BESI
BIDU
BOKA
CA
CFD-AARDGAS
CFD-CANNABIS
CFD-GOUD
CFD-OLIE
CFD-ZILVER
COLR
CTL
DAI
DBK
DTE
EMG
EMR
EURN
EURN-NY
EVOL
FFARM
FTR
GE
GOLD
GRYFO
HAL
HSD
IDCC
IOTS
JCP
JD
KHC
KIE
KPN
MOMO
NEL
NEM
NESN
NIBC
NOKIA
NXTD
PBI
PHTM
PI
PAAS
PRX
RDSA
RIOT
ROVIO
SBRY
SGO
SQNS
SZU
TESLA
TKWY
TOM2
TUI1
UBER
UNIA
VK
VOXX
WDI
WNDW
YEXT

en 29 posities met een negatief resultaat ultimo 8 mei 2020;
ABN
AGN
BASF
BPOST
BRNL
CHK
CHL
CNA
F
FUR
GAZ
GLEN
HX
INGA
MYSZ
NOVN
PLUG
PNL
RNO
RRTL
SAGA
SEQUA
SLIGR
SOGO
ST
TLW
URW
WHA
YRD
Lionfart
0
@sniklaas
Ik zie dat jij EURN 2x in je portefeuille hebt; Brussel en NY. Heb jij dat gedaan om minder goeddoe te hebben met de belasting op de dividend uitkering in België?
Alvast dank voor je antwoord.
sniklaas
1
quote:

Lionfart schreef op 10 mei 2020 15:33:

@sniklaas
Ik zie dat jij EURN 2x in je portefeuille hebt; Brussel en NY. Heb jij dat gedaan om minder goeddoe te hebben met de belasting op de dividend uitkering in België?
Alvast dank voor je antwoord.
Hallo Lionfart, Het volume in de US is vele malen groter vandaar dat ik beide in portefeuille heb, meestal niet tegelijkertijd maar ik had de daling voorafgaand aan de cijfers gemist en toen op de cijfer dag de stijging van de koers aan het eind van de dag wat terugviel en ook aan de US zijde heb ik beide kunnen opladen naar target.
Ben er ook niet rouwig om als het herstel nog even op zich laat wachten om nog meer stukken te nemen, richting medio juni bij ex dividend verwacht ik een mooie stijging en het zou me verbazen wanneer het aandeel dan nog onder de 10 euro koerst, maar wel een aandeel met bovenmatig risico.

het voorkomen van belasting betaling aan de Belgen is natuurlijk een mooie bijkomstigheid..
ketchup
0

Hi JP

AAL _ Glencore en andere industriële Miners en handelaren, ben bang dat de werkende Economie zo'n tik heeft gehad dat dit zeker 3 jaar gaat duren voordat die echt serieus gaan herstellen, de mens zal voor minder moeten gaan, sommige sectoren gaan nooit meer hoogtepunten van pre corona bereiken

ik zie echt voor een lange tijd een enorme spagaat tussen de papieren economie aan de beurzen en de werkende economie in het hinterland ( om zo te zeggen) , de ene gaat gedreven worden door speculatieve winsten en koersaanwas vanwege de enorme concentratie van beleggers voor allemaal dezelfde produkten, de andere gaat bloeden vanwege afsterving van bedrijven die eigenlijk buiten werkgelegenheid aanbieders geen economisch bestaansrecht meer hebben, vanwege wegvallen van vraag of verandering van voorkeur/prioriteit.

dit gaat nog gigantisch uit de klauw lopen, langs de ene kant ga je enorme winsten zien en steeds meer investeerders gaan gedreven worden naar allemaal dezelfde sectoren/produkten en aan de andere kant de politiek die zal proberen mensen aan het werk te houden door dinosaurussen van bedrijven die toch eens afsterven te ondersteunen of nationaliseren
enkel om opstand en oorlog te voorkomen - want een niet werkende bevolking ook al geef je ze steun vraagt om anarchie en wanorde en als je dat niet onder controle weet te houden, leert de geschiedenis dat er maar een oplossing is en dat is een vijand vinden die je te lijf kan gaan = oorlog.


daarom denk ik zelf dat je nu gewoon volgende moet zijn wat de overheden en centrale banken doen, die sturen het aan - veranderen die hun prioriteiten, verander dan mee

we gaan nu meer dan ooit door boom and bust cycles , want het is niet langer een kwestie van vraag en aanbod voor verbruik/consumptie , het is nu een kwestie wie gooit het meeste poen waar tegenaan en hoelang houden ze het vol.

de FED trekt de handrem nu wat aan na een ongekend steunpakket en stimulus en de ECB draait het gas nu vol open - just follow the money.

boem!
0
Ik voorzie een heel ander scenario.

We gaan terug naar een genormaliseerde samenleving waarbij vraag en aanbod voor verbruik/consumptie weer leidend wordt waarbij het geld volgend gaat worden in plaats van de dominante rol die de bancaire sector heeft kunnen spelen het laatste decennium door hen de regie te geven over hoe we de verdiensten aanwenden en verdelen.

Zij hebben nu voor de derde keer op rij bewezen dat zij slechts op 1 ding uit zijn en dat is zoveel mogelijk geld sluizen daar waar het al in overvloed aanwezig is.

De focus op geld heeft ertoe geleid, dat er onvoldoende aandacht is geweest voor duurzaamheid, vernieuwing en weerbaarheid bij de bedrijven met als bijkomend effect dat de helpers in nood(burgers) ipv beloond extra gestraft zijn door nog eens 10% in te leveren op de gezamenlijke verdiensten.

De regie wordt nu overgenomen door overheden en centrale banken en die laten er geen misverstand over bestaan waar de schoen wringt.
Het ronduit verbieden van aandeelhoudersuitkeringen indien men aan wil kloppen voor steun van de burgers is naast het eisen van financiele hulp van mgt en banken bij de reddingsoperatie dat signaal.

De prioriteiten van centrale overheden en banken is fundamenteel veranderd in luisteren naar het geld luisteren naar de behoeften van de burgers.
De inspanningen zijn inmens te noemen maar zij geven duidelijk in hun spoorboekje aan dat de dienstregeling niet meer onder regie van de banken zal plaatsvinden, die hebben hun kansen gekregen en hebben hopeloos gefaald in hun zucht om nog MEER geld op plaatsen te brengen waar het al in overvloed aanwezig is.

Voorwaarde om tot een genormaliseerd economisch systeem te komen waarbij de geleverde prestaties van bedrijven de hoofdrol vervullen in waar het geld heen stroomt is het indammen van de manipulatieve mogelijkheden die banken nu is gegeven om deze stromen te activeren met hun afgeleide producten waarbij zij zelf aan de knoppen zitten.

Wat is de "zin" van het financieel armpje drukken door financiele grootmachten om het voortbestaan van Tesla.
De in het jaar opgelopen verliezen naar 30 miljard dollar voor de shorters geeft aan, dat het niets te maken heeft met het bedrijf op zichzelf maar enkel ingegeven wordt door greediness.

De signalen door overheden om aan deze short- praktijken tijdelijk een einde te maken geeft aan, dat overheden het "nut" van deze praktijken onder de loep zal nemen.

We gaan terug naar de tijd dat bedrijven worden beoordeeld op hun economisch nut voor de markt.
De kapitaalverschaffers zullen het moeten doen met een fair gedeelte van datgene wat er met de activiteiten aan financiele prestaties is gerealiseerd en zullen ook hun wonden moeten likken bij een eventueel falen.

Het is toch van de gekke dat terwijl de hele wereld nu in brand staat en aan het financieel infuus ligt verstrekt door de burgers er aandeelhouders zijn die er prat op gaan 28% te hebben verdiend met "hun" geld en daarvan slechts 2% aan het noodzakelijke noodfonds hebben bijgedragen.

Indien het geld de weg weer weet te vinden naar de goede bedrijven staat ons nog een mooie toekomst te wachten.
Indien we ons echter laten leiden door de manipulatie van banken zal het herstel van korte duur zijn omdat de ingebakken drift naar snelle zelfverrijking eigen is aan deze sector zoals de geschiedenis ons nu driemaal heeft bewezen.

Ik hoop dat we snel terugkeren naar het scenario dat het geld de bedrijven volgt ipv de bedrijven het geld.

Indringende vraag aan iedere aandeelhouder:
Wat is ons aandeel in de huidige ellende?
Hoe komt het dat de burgers "onze" bedrijven moeten steunen om te overleven?
Wat kan ons aandeel zijn om uit deze ellende te geraken?

ketchup
1

help het je hopen, maar zolang mensen als Jeff Bezos in deze crisis 20 miljard meer waard zijn geworden en Musk straks in aanmerking komt voor 900 mio aan bonusopties en jouw aller geliefde en geprezen HG , waar jij 6 maand geleden voorzag dat met de berg cash er wel tot 300mio eigen aandelen ingekocht zouden worden voor schrappen ter benefiet van alle aandeelhouders en het enige wat de gierige vrek HG deed was een inkoop voor bonusdoelen voor eigen benefiet voor zij die er werken en helemaal niks delen met de andere aandeelhouders .... gaat er helemaal niks veranderen in de mentaliteit van CEO's die bedrijven runnen en daar ook grootaandeelhouder zijn

bij AMZN en TESLA kun je in ieder geval nog zeggen dat de koers van het aandeel ge-explodeerd is naar ongekende hoogte vanaf de beursgang en hebben alle zittende aandeelhouders super mee geprofiteerd, bij TT krijgt de reguliere aandeelhouder vanaf de beursgang een dikke vinger en een verdamping van zijn investering, daar waar HG miljardair is geworden.
boem!
0
Ik verwacht als je je eigen post nog eens naleest op redelijkheid, dat je er zelf ook wel enige kanttekeningen bij weet te plaatsen zoals:
In wat voor knettergekke wereld leven wij dat 1 persoon met speculeren op verder onheil evenveel weet te verdienen als xx% van alle mensen in Afrika in een heel jaar.
Dat Musk 900 mio aan opties kan verdienen maar dat hij om de controle over zijn bedrijf te behouden dan wel genoodzaakt is om al zijn overig bezit te koop aan te bieden.
Dat aandeleninkoop altijd gelijk in het voordeel werkt voor iedere aandeelhouder.
Dat het niet past bij een gierige vrek om ook maar 1 kruimel te laten liggen zoals bij de NOW-regeling.
Dat het tijdstip waarop HG zich miljonair mag noemen pas komt op het moment dat zijn investering van 140 mio een redelijk rendement laat zien wat tot op heden verre het geval is.

alexnr75
1
Boem!

Voor mij zit jij totaal op het verkeerde spoor. Wat jij aan het doen bent is, dat jij de gedachtes die jij zonder corona toch al had, nu denkt te kunnen realiseren. Voor jou is nu "het moment". Eigenlijk doe jij nu aan wensdenken.
boem!
0
Jij noemt het wensdenken, ik noem het een vertaalslag geven waar follow the money voor staat.

Indien je voor de langere termijn een keuze wilt maken welke sectoren potentierijk zijn kom je al snel uit op tech-gelieerde bedrijven boven productiebedrijven.

Het zijn met name de Big-Tech bedrijven die succesvol zijn in hun transitie naar C&S-activiteiten.
TT biedt daarvoor een kant en klare oplossing aan voor een speciaal onderdeel tw HD-maps en profileert zich met succes als onafhankelijke aanbieder.
TT is een van de weinige aanbieders van dit kostenintensieve product en is vanwege haar specialisatie geen concurrent terwijl de uitgesproken onafhankelijkheid ook enige zekerheid biedt.

Het is een godswonder dat dit aandeel genoteerd staat aan de onderafdeling van een MICKEY MOUSE beurs die wij de AEX noemen.
Niemand maar dan ook niemand in het inetrnationale beleggingswereldje heeft ooit gehoord van TT.
Het is werkelijk van de gekke dat een bedrijf met een snel groeiend orderboek van nu 2 miljard een huidige omzet van 600 mio te koop is voor slechts 950 mio waarbij men ook nog eens de in het verleden gerealiseerde winsten heeft opgepot waardoor er een kaspositie bij is inbegrepen van 450 mio.

Grote investeerders krijgen geen kans om een substantieel deel van het bedrijf te kopen maar voor de particuliere belegger liggen er volop kansen.

NewKidInTown
0
RTL-Nieuws:

"'Nederlanders lopen niet warm voor zelfrijdende auto'

Negen op de tien Nederlanders voelt niets voor een zelfrijdende auto. Liever houden consumenten zelf controle over het voertuig.

Het gebrek aan vertrouwen en de wens om de controle te houden zijn de belangrijkste redenen dat Nederlanders liever niet in een zelfrijdende auto stappen. Het merendeel van de Nederlanders voelt zich alleen op zijn gemak in een auto zonder assistentie, of met beperkte assistentie zoals cruisecontrol.

De groep die zich wel op zijn gemak voelt bij een volledig zelfrijdende auto (een op de tien Nederlanders) bestaat voornamelijk uit mannen tussen de 18 en 49 jaar.

Ook wordt de 'self-driving mode' voor veel Nederlanders nog gezien als een ver-van-mijn-bedshow. Zo denken drie op de vijf Nederlanders dat zelfrijdende auto's nooit de norm zullen worden. Een derde denkt dat de zelfrijdende auto binnen 15 jaar al gemeengoed is."

Tja, je kunt als techneuten en industrie van alles bedenken wat mogelijk is of in de verre toekomst zal worden, maar alles staat of valt met de behoeften van de klant en of de industrie in staat zal blijken het gedrag van mensen op wezenlijke aspecten te veranderen.
Heb er verder geen onderzoek naar gedaan maar verwacht dat dit afwijzingspercentage wereldwijd geldig is. Hoewel het per cultuur anders kan zijn.

En anders maar wachten op 2035.....
win some...
0
quote:

NewKidInTown schreef op 11 mei 2020 08:47:

RTL-Nieuws:

"'Nederlanders lopen niet warm voor zelfrijdende auto'

Negen op de tien Nederlanders voelt niets voor een zelfrijdende auto. Liever houden consumenten zelf controle over het voertuig.

Het gebrek aan vertrouwen en de wens om de controle te houden zijn de belangrijkste redenen dat Nederlanders liever niet in een zelfrijdende auto stappen. Het merendeel van de Nederlanders voelt zich alleen op zijn gemak in een auto zonder assistentie, of met beperkte assistentie zoals cruisecontrol.

De groep die zich wel op zijn gemak voelt bij een volledig zelfrijdende auto (een op de tien Nederlanders) bestaat voornamelijk uit mannen tussen de 18 en 49 jaar.

Ook wordt de 'self-driving mode' voor veel Nederlanders nog gezien als een ver-van-mijn-bedshow. Zo denken drie op de vijf Nederlanders dat zelfrijdende auto's nooit de norm zullen worden. Een derde denkt dat de zelfrijdende auto binnen 15 jaar al gemeengoed is."

Tja, je kunt als techneuten en industrie van alles bedenken wat mogelijk is of in de verre toekomst zal worden, maar alles staat of valt met de behoeften van de klant en of de industrie in staat zal blijken het gedrag van mensen op wezenlijke aspecten te veranderen.
Heb er verder geen onderzoek naar gedaan maar verwacht dat dit afwijzingspercentage wereldwijd geldig is. Hoewel het per cultuur anders kan zijn.

En anders maar wachten op 2035.....
Even een berichtje uit 2002:

tweakers.net/nieuws/22086/nederlander...
[verwijderd]
0
Kan het mis hebben maar de internationale regelgeving en verzekeringswereld is toch nog lang niet klaar voor zelfrijdende voertuigen.
NewKidInTown
0
quote:

win some... schreef op 11 mei 2020 09:03:

Even een berichtje uit 2002:

tweakers.net/nieuws/22086/nederlander...
Dat is wel heel erg oud nieuws, ik zou het bijzonder op prijs stellen als je je beperkt tot nieuwsberichten uit de periode 2020 - 2035....
NewKidInTown
0
quote:

P2020 schreef op 11 mei 2020 09:21:

Kan het mis hebben maar de internationale regelgeving en verzekeringswereld is toch nog lang niet klaar voor zelfrijdende voertuigen.
En daar komt dan de ingrijpende aanpassing in de wereldwijde infrastructuur nog bij, als daar geld voor is in 2035.
sniklaas
0
quote:

boem! schreef op 11 mei 2020 01:54:

Het is toch van de gekke dat terwijl de hele wereld nu in brand staat en aan het financieel infuus ligt verstrekt door de burgers er aandeelhouders zijn die er prat op gaan 28% te hebben verdiend met "hun" geld en daarvan slechts 2% aan het noodzakelijke noodfonds hebben bijgedragen.

en dan zijn er nog grotere 'profiteurs' die verkassen naar het buitenland en geen enkele bijdrage leveren aan de levensstandaard in Nederland maar wanneer ze zwak, ziek en misselijk zijn een enkeltje Nederland nemen om volop te profiteren van de voorzieningen waar zijzelf geen enkele bijdrage aan hebben geleverd.

op dit soort vlakken wringt oa in Nederland de schoen, bedrijven en burgers die meer kunnen en willen bijdragen aan de levensstandaard maar door de 'overheid' worden verhindert om dat te doen en bedrijven en burgers die met goedkeuring van de overheid bewust niet willen bijdragen aan de levensstandaard.
NewKidInTown
0
To Make Self-Driving Cars Safe, We Also Need Better Roads and Infrastructure

August 14, 2018

The big question around self-driving cars, for many people, is: When will the technology be ready? In other words, when will autonomous vehicles be safe enough to operate on their own? But there has been far less attention paid to two equally important questions: When will the driving environment be ready to accommodate self-driving cars? And where will this technology work best?
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 11 mei 2020 09:29:

[...]
En daar komt dan de ingrijpende aanpassing in de wereldwijde infrastructuur nog bij, als daar geld voor is in 2035.
Zal stapje voor stapje gaan. Loopt in Australie bijvoorbeeld een experiment met die enorme roadtrains. Pas in een flits een filmpje van gezien.
NewKidInTown
0
quote:

sniklaas schreef op 11 mei 2020 09:45:

....en dan zijn er nog grotere 'profiteurs' die verkassen naar het buitenland en geen enkele bijdrage leveren aan de levensstandaard in Nederland maar wanneer ze zwak, ziek en misselijk zijn een enkeltje Nederland nemen om volop te profiteren van de voorzieningen waar zijzelf geen enkele bijdrage aan hebben geleverd.

op dit soort vlakken wringt oa in Nederland de schoen, bedrijven en burgers die meer kunnen en willen bijdragen aan de levensstandaard maar door de 'overheid' worden verhindert om dat te doen en bedrijven en burgers die met goedkeuring van de overheid bewust niet willen bijdragen aan de levensstandaard.
"Belastingvluchtelingen" zouden best wel meer kunnen bijdragen, zodanig dat hun fair-share meer in overeenstemming is met hun gebruik van de voorzieningen in NL.

Wat te denken van al die topsporters die zich officieel in Monaco hebben gevestigd maar daar slechts een erg klein gedeelte van het jaar verblijven ? Ik ga de voorbeelden niet opnoemen hier, zoek maar op tennissers, wielrenners en autocoureurs e.a.
H. Berkhof
0
Beleggers willen grotere buffers bij bedrijven na de crisis
Het feest van hoge dividenduitkeringen en aandeleninkopen lijkt voorbij. Cash wordt king. Grote vermogensbeheerders en pensioenuitvoerders willen namelijk dat bedrijven grotere buffers opbouwen en hun schulden verlagen. Ze verwachten de komende tijd minder te beleggen in bedrijven met weinig vet op de botten. Een lagere winstuitkering nemen ze op de koop toe. Dat blijkt uit een rondgang van het FD langs grote beleggers. In de afgelopen jaren keerden beursfondsen voor recordbedragen aan dividend uit en kochten ze voor miljarden aan eigen aandelen in. Aandeelhouders stimuleerden bedrijven om meer kapitaal uit te keren en meer schuld op hun balans te nemen, omdat lenen spotgoedkoop was. Maar het roer lijkt nu om te gaan. (FD, p. 2
Yolonist
0
quote:

ketchup schreef op 10 mei 2020 16:17:

we gaan nu meer dan ooit door boom and bust cycles , want het is niet langer een kwestie van vraag en aanbod voor verbruik/consumptie , het is nu een kwestie wie gooit het meeste poen waar tegenaan en hoelang houden ze het vol.

de FED trekt de handrem nu wat aan na een ongekend steunpakket en stimulus en de ECB draait het gas nu vol open - just follow the money.

Als we het hebben over "just follow the money" welke sectoren en bedrijven bedoeld men dan? of waar kan je het geld dan volgen?
23.301 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 ... 1162 1163 1164 1165 1166 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 12:30
Koers 5,490
Verschil +0,030 (+0,55%)
Hoog 5,560
Laag 5,450
Volume 256.766
Volume gemiddeld 313.662
Volume gisteren 957.240

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront