Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Mr sponge
0
Je kunt straks geld verdienen met je elektrische auto

nos.nl/artikel/2331431-je-kunt-straks...

Ik weet niet of dat zo'n goed idee is...
Moet je ergens naartoe voor je werk is ineens je accu maar voor 50% opgeladen, Tja er was wat minder aanbod van zonne- en windenergie, dus hebben we de accu van je auto maar leeg getrokken...
Dat verhaal gaat natuurlijk wel gelden voor de powerwall. Maar om nu stroom te gaan gebruiken uit de accu van je auto als er even wat minder stroom beschikbaar is...?
Dutchtenor
0
quote:

Mr sponge schreef op 24 april 2020 14:00:

Je kunt straks geld verdienen met je elektrische auto

nos.nl/artikel/2331431-je-kunt-straks...

Ik weet niet of dat zo'n goed idee is...
Moet je ergens naartoe voor je werk is ineens je accu maar voor 50% opgeladen, Tja er was wat minder aanbod van zonne- en windenergie, dus hebben we de accu van je auto maar leeg getrokken...
Dat verhaal gaat natuurlijk wel gelden voor de powerwall. Maar om nu stroom te gaan gebruiken uit de accu van je auto als er even wat minder stroom beschikbaar is...?

Leuk, maar gaat voorlopig met free charging van Tesla niet gebeuren..
gbakl
0
Tesla, Inc. is expected* to report earnings on 04/29/2020 after market close. The report will be for the fiscal Quarter ending Mar 2020. According to Zacks Investment Research, based on 5 analysts' forecasts, the consensus EPS forecast for the quarter is $-1.22.
gbakl
0
The reported EPS for the same quarter last year was $-4.1.

als je maar de juiste cijfers erbij pakt kun je (zeker Tesla) prima
aannemelijk maken dat het geweldig gaat met het bedrijf.

prima tijden voor pump en dump.
boem!
0
Het is als gevolg een pump en dump aandeel.

Tesla is het meest geshorte aandeel van de beurs met 20 mio aandelen.

Een groot gedeelte van de professionele markt heeft uit de cijfers er juist die uitgehaald die negatief uitpakken voor het aandeel en zit daarom short.
Er is echter geen eensluidende mening gezien het grote aantal professionals die long in het aandeel zitten.

Dit financieel armpje drukken voor gevordenden gaat om serieus veel geld.

1 jaar geleden waren de shorters nog meer overtuigd van hun gelijk getuige het shortpercentage van 25% dat op de piek werd bereikt.
Voor deze shorters is het niet goed afgelopen minimaal 20 miljard is in rook opgegaan, voor de huidige shorters valt de pijn nu nog mee omdat het om "slechts" 4 miljard papieren verlies gaat.

voda
0
Tesla is nu sneller dan Bugatti dankzij ‘standje jachtluipaard’

De prestaties van de Tesla Model S en Model X zijn nu beter dan ooit. Dankzij de zogeheten ‘Cheetah Stance Modus’ - oftewel: standje jachtluipaard - accelereren deze modellen van 0-100 km/u in slechts 2,5 seconden. Daarmee zijn ze sneller dan een meer dan 1 miljoen euro kostende Bugatti Veyron.

Erik Kouwenhoven 29-04-20, 05:00

De acceleratie was al belachelijk snel met een sprint van 0-100 km/u in 2,7 seconden, maar dankzij de ‘Cheetah Stance’ -modus, die een paar weken geleden werd geïntroduceerd via een software-update, is die sprinttijd teruggebracht tot 2,5 seconden. Daarmee is ‘ie sneller dan de originele versie van de Bugatti Veyron, die hiervoor 2,7 seconden nodig had.

Launch Mode
Deze modus past het adaptieve onderstel van de elektrische modellen aan, waarbij de voorvering wordt verlaagd en de demping wordt geoptimaliseerd wanneer bestuurders met hun linkervoet op de rem trappen en het gaspedaal met hun rechtervoet vasthouden. Op deze manier wordt namelijk de ‘Launch Mode’ ingeschakeld, waarna de Tesla's binnen 2,5 seconden worden gelanceerd. Dat is sneller dan een echt jachtluipaard, dat hiervoor zo'n drie seconden nodig heeft.

Porsche Taycan
Inbegrepen bij deze Cheetah Stance is een verhoging van het piekvermogen, extra vermogen boven snelheden van 130 km/u en een verhoogd thermisch uithoudingsvermogen van de aandrijflijn, wat betekent dat de auto meer acceleratie-runs kan uitvoeren zonder dat de prestaties eronder lijden. Dit is vermoedelijk gedaan als antwoord op de claim van Porsche dat de Taycan hier extreem goed in is en de Tesla niet.

Drie motoren
Sneller dan dit kan bijna niet, zul je denken. Maar dat klopt niet, want eind dit jaar lanceert Elon Musk de zogeheten ‘Plaid’ variant van de sedan. Dit model is voorzien van drie elektromotoren: twee aan de achteras en één aan de voorkant. De auto krijgt ook een grotere accu, alsmede enkele aerodynamische aanpassingen. Tesla heeft het afgelopen jaar regelmatig getest met de nieuwe aandrijving op het Nordschleife-circuit in Duitsland.

Met video:

www.ad.nl/auto/tesla-is-nu-sneller-da...
löngterm
0
Wederom prachtige resultaten van Tesla. Waar andere fabrikanten krimpen en kampen met verliezen zit de productie alsnog boven de 100k terwijl marges oplopen en cash positie verder vergroot wordt. En tot slot ook nog eens winst waar er op een verlies werd gerekend.

löngterm
0
After hours staat op $875 nog geen 100 dollar van de all time high af tijdens deze tijden. Wederom een bevestiging van mijn vermoeden dat Tesla veel minder hard geraakt zal worden door de Corona crisis dan andere bedrijven. Het feit dat ze productie gelimiteerd zijn en ook nu nog een tekort aan cellen hebben zorgt voor een enorm sterk kwartaal. Dit terwijl auto verkopen als een steen vallen.
@iPlof
0
9 cent per aandeel en de laagste omzet in een jaar is uiteraard een geweldig resultaat voor fanboys.
Aandeel doet slechts 2.200 p/e.
voda
0
Tesla verrast met winst

(ABM FN-Dow Jones) Tesla heeft in het eerste kwartaal van 2020 onverwacht zwarte cijfers geschreven. Dit meldde de fabrikant van elektrische voertuigen woensdag nabeurs.

In het eerste kwartaal behaalde Tesla "voor het eerst in de geschiedenis een nettowinst in een normaliter seizoensgebonden zwak eerste kwartaal", zei het bedrijf.

In de periode werd een nettowinst behaald van 16 miljoen dollar, 0f 0,09 dollar per aandeel, waar een jaar eerder nog een verlies van 2,90 dollar per aandeel in de boeken kwam. De aangepaste winst kwam uit op 1,24 dollar en de omzet verbeterde van 4,5 miljard naar 5,99 miljard dollar.

Door FactSet geraadpleegde analisten voorspelden voorafgaand aan de resultaten een verlies per aandeel van 0,28 dollar en een omzet van 6,1 miljard dollar.

Outlook

Verder sprak Tesla woensdag het vertrouwen uit in 2020 meer dan 500.000 voertuigen te kunnen verkopen, ondanks productie-onderbrekingen vanwege de Covid-19 uitbraak.

In de VS zijn fabrieken momenteel dicht en "het blijft onzeker hoe snel wij en onze leveranciers de productie weer op kunnen starten als we weer open gaan", aldus Tesla.

Het bedrijf van Elon Musk benadrukte woensdag dat het voldoende liquiditeit heeft hoewel het geen verwachting zal uitspreken voor de kasstroom op korte termijn.

Ook het geven van een concrete winstverwachting is momenteel niet mogelijk volgens Tesla, maar het concern denkt operationele marges en een winstgevendheid te kunnen behalen die leidend zijn in de sector.

Het aandeel Tesla steeg woensdag in de elektronische nabeurshandel op Wall Street 7,5 procent.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
voda
0
Tesla beleeft beste start van het jaar ooit ondanks crisis

Gepubliceerd op 29 april 2020 23:13 | Views: 1.224

SAN FRANCISCO (AFN/BLOOMBERG) - Automaker Tesla kan terugkijken op het beste begin van een jaar ooit. De Amerikaanse maker van louter elektrische auto's zag de omzet in het eerste kwartaal met 32 procent stijgen in vergelijking met een jaar eerder tot bijna 6 miljard dollar. Op kwartaalbasis liep de omzet met een vijfde terug. Verder sloot Tesla het kwartaal af met zwarte cijfers.

De opbrengsten hadden nog hoger kunnen zijn als de coronacrisis niet had gezorgd voor een kink in de kabel bij leveringen, met name aan het einde van het kwartaal toen het coronavirus zich wijd verspreidde.

De gemiddelde prijs van een afgeleverde Tesla viel in het kwartaal lager. Dit is volgens Tesla logisch te verklaren aangezien de meer betaalbare modellen Model 3 en Model Y meer van de band rolden. De marges op de auto's was volgens Tesla ruim 25 procent en de totale marge van het bedrijf lag op bijna 21 procent. Volgens Tesla is dat voor beide het hoogste niveau in achttien maanden.

Gigafactory

De winstgevendheid verbeterde vooral nadat de Chinese Gigafactory van Tesla in bedrijf was. Dat zorgde er onder meer voor dat auto's goedkoper waren om te maken. De brutowinst kwam uit op 1,2 miljard dollar. Dat betekende een stijging op jaarbasis met 118 procent. Onder de streep resteerde een bedrag van 16 miljoen dollar.

Tesla had eerder al gemeld dat afgelopen kwartaal bijna 88.500 auto's waren afgeleverd, 40 procent meer dan een jaar eerder maar een vijfde minder in vergelijking met het slotkwartaal van 2019. De productie werd opgevoerd tot 102.672 auto's, tegenover 77.138 een jaar geleden.

Tesla waagde zich niet aan voorspelling voor het lopende boekjaar, ook vanwege de crisis. Na het tweede kwartaal komt het bedrijf mogelijk wel met een prognose.
tomansky
0
quote:

@iPlof schreef op 29 april 2020 23:11:

9 cent per aandeel en de laagste omzet in een jaar is uiteraard een geweldig resultaat voor fanboys.
Aandeel doet slechts 2.200 p/e.

Kom je weer even uithuilen nu je shortpositie niet doet wat je wil?
[verwijderd]
0
Mooie cijfers.
Tesla heeft echt een ommekeer gemaakt toen Musk verwijderd werd als voorzitter.
Nu er redelijk wat voorraad opgebouwd is kan Q2 zomaar meevallen.
DWB Happy
0
quote:

löngterm schreef op 29 april 2020 22:45:

Wederom prachtige resultaten van Tesla. Waar andere fabrikanten krimpen en kampen met verliezen zit de productie alsnog boven de 100k terwijl marges oplopen en cash positie verder vergroot wordt. En tot slot ook nog eens winst waar er op een verlies werd gerekend.

Dit bedrijf/aandeel is de grootste zwendel van de Amerikaanse beurs.

De cijfers kunnen onmogelijk kloppen in deze crisistijd, dit is duidelijk een geval van creatief boekhouden, ze schuiven het werkelijke verlies door naar het volgende kwartaal en geven dan de crisis de schuld.

Tussentijds kan het grootkapitaal (Amerikaanse maffia) de vrienden van Musk, verder gaan met het verkopen van idioot hoog geprijsde aandelen aan de Tesla fan boys.

Amerika glijdt steeds verder af naar een bananenrepubliek!

nationandstate.com/2020/04/29/tesla-s...
fausto1
0
de cijfers kunnen wel kloppen maar zijn gewoon slecht. Er is 895 miljoen cash verbrand. De winst per aandeel is 0,09 cent. Bij een koers van meer dan 800 dollar. De tekorten worden iedere keer aangevuld door nieuwe aandelen uit te geven. En zolang er mensen zijn die ze kopen gaan ze vrolijk door.
pwijsneus
0
Tesla Declines After Einhorn Questions Musk’s Accounting

Tesla Inc. shares closed 10% below their intraday high after hedge fund manager David Einhorn publicly questioned Elon Musk again over the electric-car maker’s accounting practices.

Einhorn, who five months ago told Musk he was “beginning to wonder whether your accounts receivable exist,” said Tesla had claimed in the past that its balance of money owed was elevated by sales being highly concentrated at the end of each quarter. The Greenlight Capital president questioned how that could have been the case at the end of March given the shutdowns that Musk, 48, excoriated on Wednesday.

“Can you or Zack explain?” Einhorn, 51, wrote in a tweet to addressed to Musk and referring to Tesla’s chief financial officer, Zachary Kirkhorn. Einhorn also asked how the company’s automotive margins “barely budged” despite production disruptions, the cost of ramping up the new Model Y and other factors.

Tesla shares closed down 2.3% after erasing an intraday gain of as much as 8.7%.

Tesla disclosed in a regulatory filing Thursday that one unidentified entity represented 10% or more of its accounts-receivable balance as of March 31. The contribution was related to sales of regulatory credits, the Palo Alto, California-based company said.

Revenue from the emissions credits Tesla sells to other automakers surged to $354 million last quarter, a sum that exceeded the company’s $227 million adjusted net income. The maker of the Model 3 sells credits to manufacturers who need them to comply with environmental standards that are getting stricter in most markets around the world.

Read more: Carmakers go from shunning EV bets to fueling Tesla profit

Einhorn built his reputation by challenging the accounting practices of lender Allied Capital starting in 2002, which paid off along with his prediction that Lehman Brothers would fail before the bank went bankrupt in 2008.

But betting against Tesla has been less productive, with the shares having tripled in the past year. Musk has taunted Einhorn by claiming he’d send a box of short shorts and host a tour of the carmaker’s facilities. The CEO apparently hasn’t followed through on the idea.

“I guess the offer of a factory tour was never serious,” Einhorn said in his latest tweet

(Bloomberg, CNBC, Yahoo Finance)
löngterm
0
quote:

pwijsneus schreef op 1 mei 2020 06:38:

Tesla Declines After Einhorn Questions Musk’s Accounting

Tesla Inc. shares closed 10% below their intraday high after hedge fund manager David Einhorn publicly questioned Elon Musk again over the electric-car maker’s accounting practices.

Einhorn, who five months ago told Musk he was “beginning to wonder whether your accounts receivable exist,” said Tesla had claimed in the past that its balance of money owed was elevated by sales being highly concentrated at the end of each quarter. The Greenlight Capital president questioned how that could have been the case at the end of March given the shutdowns that Musk, 48, excoriated on Wednesday.

“Can you or Zack explain?” Einhorn, 51, wrote in a tweet to addressed to Musk and referring to Tesla’s chief financial officer, Zachary Kirkhorn. Einhorn also asked how the company’s automotive margins “barely budged” despite production disruptions, the cost of ramping up the new Model Y and other factors.

Tesla shares closed down 2.3% after erasing an intraday gain of as much as 8.7%.

Tesla disclosed in a regulatory filing Thursday that one unidentified entity represented 10% or more of its accounts-receivable balance as of March 31. The contribution was related to sales of regulatory credits, the Palo Alto, California-based company said.

Revenue from the emissions credits Tesla sells to other automakers surged to $354 million last quarter, a sum that exceeded the company’s $227 million adjusted net income. The maker of the Model 3 sells credits to manufacturers who need them to comply with environmental standards that are getting stricter in most markets around the world.

Read more: Carmakers go from shunning EV bets to fueling Tesla profit

Einhorn built his reputation by challenging the accounting practices of lender Allied Capital starting in 2002, which paid off along with his prediction that Lehman Brothers would fail before the bank went bankrupt in 2008.

But betting against Tesla has been less productive, with the shares having tripled in the past year. Musk has taunted Einhorn by claiming he’d send a box of short shorts and host a tour of the carmaker’s facilities. The CEO apparently hasn’t followed through on the idea.

“I guess the offer of a factory tour was never serious,” Einhorn said in his latest tweet

(Bloomberg, CNBC, Yahoo Finance)
Causale verbanden tussen een uitspraak van long term short Einhorn en de daling vanaf de intraday top zijn wel heel erg makkelijk gemaakt zeg. Tesla een een volatiel aandeel en het feit dat ze ruim 10% onder de top eindigen op dag van cijfers was ook zonder Einhorn prima mogelijk geweest.

Of hij het bij het rechte eind gaat hebben laat ik maar even in het midden. Voor ik weer 5 man over me heen krijg met "roze bril" en "believer" ect.

De laatste opmerking dat de uitnodiging voor de factory tour nooit serieus is geweest is natuurlijk onzin. Einhorn is hier nooit op in gegaan en laat zich echt kennen. De man heeft vele miljoenen verloren op zijn positie en durft dit niet onder ogen te zien...

@iPlof
1
Een P/e van 2200, een MKT cap/EV verhouding van nog geen 5%, een torenhoge extreem volatiel aandeel, nog geen jaar winstcijfers geschreven, een giga recessie voor de deur en rommelende cijfers..

Wat kan er mis gaan? Dit soort zaken loopt toch altijd gewoon goed af?
löngterm
1
quote:

@iPlof schreef op 1 mei 2020 09:23:

Een P/e van 2200, een MKT cap/EV verhouding van nog geen 5%, een torenhoge extreem volatiel aandeel, nog geen jaar winstcijfers geschreven, een giga recessie voor de deur en rommelende cijfers..

Wat kan er mis gaan? Dit soort zaken loopt toch altijd gewoon goed af?
Snel short gaan met je hele vermogen! Net zoals vorig jaar, twee jaar terug en ohja zo'n 12 jaar terug toen het daadwerkelijk tot aan de lippen stond!

Het noemen van een P/E is onzin als je dit niet in ziet heb je niets te zoeken op de beurs. Er zijn tal van voorbeelden van groei bedrijven die jaar naar jaar verliezen in de boeken schreven en dus een "oneindige P/E" hadden. Dat getal van 2200 zegt letterlijk helemaal niets en dat weet je zelf ook.

Beleggen is toekomst en de toekomst is Tesla. Onderliggende marges van automotive liggen ver boven die van de OEM's en sterken elk kwartaal verder aan. FSD werkt elke week beter dan de vorige en is de enige die niet hard coded is en werk zonder lidar. Bij de energie tak zijn de daken en cellen niet aan te slepen en blijft capaciteit met uitstek de limiterende factor.

Shangai phase 1 stond in de boeken voor een productie van 150k/jaar. Vele experts zeiden dat dit misschien in 2022/2023 ooit een keer gehaald zou worden. Nu is bij de Q1 update verteld dat ze de capaciteit onderschat hebben en richting de tweede helft van dit jaar al op 200k/jaar productie uit komen.

Ondertussen word phase 2 nog sneller inelkaar geschroeft dan phase 1 en deze is nog groter ook. Kortom eind 2021 pompen ze daar met een run rate van 500k/jaar wat gelijk staat aan de totale projecties van dit jaar.

Ondertussen is Berlijn klaar voor de ground breaking event en ook hier zal de schaal nog weer groter zijn dan Fremont/Shanghai. Of deze inderdaad zijn eerste productie zal hebben in 2021 betwijfel ik maar ik heb me al eerder laten verbazen.

Dan komt er in de komende maanden nog de aankondiging van de gigafactory voor de cybertruk. Hiervoor zijn al zo veel reserveringen dat ze de eerste jaren aan productie al verkocht hebben. En ook hier werd over gezegd dat het wel eens de eerste Tesla fabriek zou kunnen worden met meer dan een terrawat aan cell productie.

Ik wacht met smart de battery en drive train day af. Want terwijl Ford zijn EV's uitsteld trapt Tesla nogmaals op het gaspedaal. Zoals ik een aantal weken geleden al aangaf zal Tesla het minst geraakt worden door Corona. Terwijl andere OEM's geld in kas moeten houden en richting failisement lopen.

Tot slot moet ik toegeven dat Musk een belaberde visie heeft op de Corona situatie en met zijn mate van invloed heeft hij zich gewoon stil te houden of genuanceerd te reageren. Zeggen dat lock-up maatregelen thuishoren in een facistische samenleving klopt misschien in essentie maar desperate times call for desperate measures. Zijn tweets zijn belachelijk en polarizeren de Amerikaanse bevolking en demotiveren werknemers en klanten.
7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 22:00
Koers 147,010
Verschil -2,920 (-1,95%)
Hoog 150,940
Laag 146,220
Volume 87.074.500
Volume gemiddeld 100.670.485
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront