Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France 2020

3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Plein777
0
quote:

mjmj schreef op 27 april 2020 12:24:

KLM en Easyjet.. een mooie combi?
Nee zeker niet, Easyjet is low low low dronken engelsen segment.
Wiemaa
0
quote:

gbakl schreef op 27 april 2020 11:17:

'Niemand die koopt, shorten is verboden dus wat wil je...'

lastig iets van dit wereldje te begrijpen...als je je niet oriënteert.

shortsell.nl/short/DeutscheLufthansa/...

leg dit eens uit dan.
en soortgelijk short-overzicht van AF/KLM geeft ruim 22% short-belang.

Waarom denk je dat hetzelfe register bij Airfrance-KLM al een tijd constant is? Omdat uitbreiding verboden is door de Frans autoriteiten.

Zo lastig is het dus niet. shortsell.nl/short/AirFrance-KLM
gbakl
0
dat hebben ze dan bij Fugro niet goed begrepen...
inmiddels bijna 34% totaal netto short en dagelijks stijgend.

shortsell.nl/short/Fugro/90
gbakl
0
zelfs als het in Frankrijk niet uitgebreid zou mogen worden....
is 22% belang niet voldoende dan?

vandaag bij opening ruim 8 % winst te halen op het aandeel (zeer tijdelijk
en daarna zakt het weg).
koop je op hetzelfde moment een turbo short (stoploss 5,57), omdat je de trend meer vertrouwt dan deze tijdelijke koerssteun, dan maak je inmiddels meer dan die 8 procent winst...bijvoorbeeld van 0.91 naar 1.04.

timing is behoorlijk lastig maar je kunt maar beter meebewegen met die
markt.
Mojo
0
quote:

4finance schreef op 27 april 2020 10:53:

[...]
Tja dat moet natuurlijk teleurgesteld zijn ;-) Maar even al gekheid rondom het aandeel Air-France-KLM. Het lijkt mij dat vele opties open staan en de toekomst van deze combinatie ongewis is. Persoonlijk denk ik dat er Europees gezien meer vliegtoko's met elkaar moeten gaan samen smelten. Dat geeft een betere basis.

Er gaan ook een aantal failliet.
Denk dat hoekstra KLM gaat los weken van de holding. Nationalisatie is de enige manier om uit wurggreep van de Fransen te komen
[verwijderd]
4
Komt er binnenkort een einde aan het huwelijk tussen Air France en KLM? Zo ja, blijft KLM voortbestaan als zelfstandig beursgenoteerd bedrijf? Of wordt KLM in navolging van Fortis/ABN Amro en SNS genationaliseerd?
Erwin L
0
quote:

Warner Bros schreef op 27 april 2020 13:45:

Komt er binnenkort een einde aan het huwelijk tussen Air France en KLM? Zo ja, blijft KLM voortbestaan als zelfstandig beursgenoteerd bedrijf? Of wordt KLM in navolging van Fortis/ABN Amro en SNS genationaliseerd?
Dat is inderdaad de cruciale vraag voor beleggers. Wat heb je aan een aandeel AF/KLM indien het concern "ontvlecht" gaat worden?

Ik heb een blauw hart maar heb nooit in AF/KLM geïnvesteerd omdat ik van mening ben dat een aandeel in de holdingmaatschappij een veel te riskante investering is. Uit emotie (blauw hart) ga ik niet beleggen. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat menig Nederlandse, particuliere, aandeelhouder van AF/KLM in het concern belegt omdat men feitelijk een aandeel KLM wil bezitten. Dat moet ieder voor zich weten natuurlijk maar ik denk dat die groep een groot risico loopt. Zeker nu het voortbestaan van de holding openlijk ter discussie staat, zie oa:

www.businessinsider.nl/air-france-klm...

De miljarden aan overheidssteun die Frankrijk en Nederland aan respectievelijk Air France en KLM geven, zorgen ervoor dat overheden een stevige vinger in de pap krijgen bij de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij. Dat kan er in de praktijk toe leiden dat het huwelijk tussen de twee vliegbedrijven uiteen valt.

Dit stellen goed ingevoerde bronnen maandag op anonieme basis tegenover Het Financieele Dagblad.

Bij de top van KLM wordt er rekening mee gehouden dat de Nederlandse tak van Air France-KLM het steungeld anders gaat in zetten dan de Fransen.

Al langer leeft de indruk dat KLM veel beter in staat is om kostenbesparingen door te voeren dan Air France. Als in de coronacrisis blijkt dat KLM er relatief minder slecht voor komt te staan dan Air France, kan dit de kloof tussen de twee onderdelen van Air France-KLM vergroten.

Tweede-Kamerlid Henk Nijboer van de PvdA merkt tegenover de krant op dat er bij de afgelopen vrijdag aangekondigde steunoperaties geen sprake leek van een gecoördineerde aanpak: “Wat ik dan verwacht is dat Nederland en Frankrijk als grote aandeelhouders en het bedrijf een gezamenlijk reddingsplan presenteren.”

Topman Air France-KLM: vrijwillige vertrekregeling personeel
Intussen denkt Air France-KLM-topman Ben Smith aan een vrijwillige vertrekregeling als eerste stap in een reeks maatregelen om de kosten bij het luchtvaartconcern omlaag te brengen. Dat zei hij zondag in een interview met de Franse krant Les Echos.

“Sommige medewerkers van Air France zijn waarschijnlijk bereid om vrijwillig te vertrekken als ze de kans krijgen”, aldus Smith. De topman denkt er ook over om de grote Airbus A380-toestellen van Air France eerder dan gepland uit de vloot te halen. Ook dat zou een kostenbesparing opleveren.

Air France-KLM verkeert door de coronacrisis in grote problemen. Air France kreeg vrijdag 7 miljard euro steun toegezegd van de Franse regering en KLM kreeg van de Nederlandse regering 2 miljard tot 4 miljard euro aan hulp toegezegd.

De leningen zijn bedoeld om het concern door de moeilijke periode te helpen. Er zitten wel voorwaarden verbonden aan de overheidssteun. Zo moet er behoorlijk worden gesneden in de kosten.

Wat er precies van het bedrijf gevraagd zal worden, is nog niet duidelijk. Vakbond CNV zei eerder al zich zorgen te maken. “Er wordt gesproken over personeelskosten, dat daar wat aan gedaan kan worden. En over een herstructurering, zodat KLM in de toekomst een financieel gezond bedrijf kan blijven. Dat roept vragen op, want in feite praat je dan al gauw over een reorganisatie en banenverlies.”

Smith zei tegen de krant ook dat hij verwacht dat het “minimaal twee jaar, maar wellicht langer gaat duren voordat de situatie in de luchtvaartbranche weer genormaliseerd zal zijn.” Eerst moeten wereldwijd alle coronamaatregelen worden opgeheven en dan duurt het volgens Smith waarschijnlijk nog een tijd voordat mensen weer in het vliegtuig durven te stappen.

Smith hoopt dat begin juli weer ongeveer 15 procent van het normale vliegschema kan worden uitgevoerd, heeft hij gezegd tegen de Franse krant Le Journal du Dimanche. Tegen het einde van het jaar zouden de activiteiten in een gunstig scenario weer op bijna 70 procent van hun normale niveau kunnen zitten en eind 2021 op meer dan 80 procent.
gbakl
0
quote:

4finance schreef op 27 april 2020 09:36:

KLM, Er zullen vandaag veel "optimisten" teruggesteld zijn dat de €2,00 er niet staat en het aandeel gewoon omhoog gaat ;-)
inmiddels geen sprake meer van gewoon omhoog gaan...
de kat
0
Uitfacering Airbussen A380 van airfrance kost 400 miljoen daarvan zijn de loonkosten ±$27000,-- per uur dit bespaard KLM en KLM kan naar mijn idee rustig doorvliegen met de restrende 747 maar dan in vracht configuraties.
Ontslaan van medewerkers met belofte om terug te komen.

de kat
[verwijderd]
0
www.schiphol.nl/nl/aankomst/

Teuge International Airport?

Tower: "you can go left, you can go right, you can go straight, its up to you captain"

Captain: "You are joking guy, I see the birds fying around my plane"

Tower: "Roger roger, I go to the toilet, have a nice day with your empty plane"
Porscheknakker
0
EQ140
0
Ben Smith denkt dat hij weet hoe airfrance klm op kosten kan besparen. Zijn idiote salaris hoor ik hem niet over. Waren er nog veel nieuwe vliegtuigen besteld? Ik dacht voor 5 miljard? Wie weet er het fijne van?
jan6307
0
Een ding kan ik niet volgens, beide aandelen in bezit Air France en Lufthansa.

Zijn beide overheidssteun nodig Air France zakt en Lufthansa begint te vliegen!!!
[verwijderd]
1
Een van de grote problemen is dat er 98 nieuwe airbus vliegtuigen zijn besteld door AF (KLM vliegt Boeing).

Deze order zou normaal gezien gecanceld moeten worden. Dat kan binnen een faillissement wel worden gerealiseerd. Dit heeft echter ook invloed op Airbus. De Franse overheid heeft dus twee agenda's hier.
De Nederlandse overheid wil niet gedwongen worden Airbus te moeten redden met Nederlands belastinggeld.

Een splitsing komt hierdoor toch dichter in de buurt. De Nederlandse overheid heeft minder reden om KLM niet failliet te laten gaan.

Zoals vele andere ook al schrijven op dit forum: laat het komen tot een faillissement en ga dan een nationaliseren. Je kunt dan af van lease contracten en door met die vliegtuigen die je nodig hebt. Je kunt contracten van managers en piloten heronderhandelen zodat het marktconform is.
Als je (Ned overheid) dit niet doet, zit je voor altijd opgescheept met een luchtvaartbedrijf met negatief eigen vermogen (assets < debt), dat niet kan concurreren met bedrijven die wel obv kapitalisme werken (marktconforme kosten). En die bedrijven komen er, met zoveel ongebruikte vliegtuigen, lage olieprijzen, teveel aan piloten.
gbakl
0
quote:

maurice 1971 schreef op 28 april 2020 08:50:

Opening is goed €4,65 plusje van 3% vandaag een topdag.
???

beginnersfout, in de voorbeurskoers trappen.
gbakl
0
quote:

jan6307 schreef op 28 april 2020 09:46:

Een ding kan ik niet volgens, beide aandelen in bezit Air France en Lufthansa.

Zijn beide overheidssteun nodig Air France zakt en Lufthansa begint te vliegen!!!
zelfde groep hedgefunds die de koers bepalen bij AF/KLM en bij LH (22% belang).

vandaag doorgevoerde opluchtingsrally bij Lufthansa tot 10% stijging (8,94)
en gelijk aan wat gisteren bij KLM gebeurde.

inmiddels stijging bij LH teruggevallen naar 5,2 % en ook hier zijn turbo-shorts
waarmee hetzelfde spelletje te spelen is als bij AF/KLM.
EQ140
0
quote:

JanBergerac schreef op 28 april 2020 10:32:

Een van de grote problemen is dat er 98 nieuwe airbus vliegtuigen zijn besteld door AF (KLM vliegt Boeing).

Deze order zou normaal gezien gecanceld moeten worden. Dat kan binnen een faillissement wel worden gerealiseerd. Dit heeft echter ook invloed op Airbus. De Franse overheid heeft dus twee agenda's hier.
De Nederlandse overheid wil niet gedwongen worden Airbus te moeten redden met Nederlands belastinggeld.

Een splitsing komt hierdoor toch dichter in de buurt. De Nederlandse overheid heeft minder reden om KLM niet failliet te laten gaan.

Zoals vele andere ook al schrijven op dit forum: laat het komen tot een faillissement en ga dan een nationaliseren. Je kunt dan af van lease contracten en door met die vliegtuigen die je nodig hebt. Je kunt contracten van managers en piloten heronderhandelen zodat het marktconform is.
Als je (Ned overheid) dit niet doet, zit je voor altijd opgescheept met een luchtvaartbedrijf met negatief eigen vermogen (assets < debt), dat niet kan concurreren met bedrijven die wel obv kapitalisme werken (marktconforme kosten). En die bedrijven komen er, met zoveel ongebruikte vliegtuigen, lage olieprijzen, teveel aan piloten.
Ben het met je eens, nu Hoekstra nog. Er zullen waarschijnlijk ook nog dure brandstofcontracten afgesloten zijn die je met een faillissement ook kwijt bent. Kortom een faillissement met een doorstart klm is veruit de beste optie. Corona blijft nog jaar(en) dus de kosten worden onhoudbaar (ook zonder Corona)
3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 9,956
Verschil +0,076 (+0,77%)
Hoog 10,050
Laag 9,540
Volume 1.672.155
Volume gemiddeld 1.815.589
Volume gisteren 2.158.542

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront