Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
France, KLM en heel veel Air
Categorie: Beurs vandaag
Door
op maandag 27 april 2020
Views: 10.446
Een aandeel in een volatiele sector zelfs zonder corona, waarin de marges dun zijn en de investeringen fors. Een aandeel waar twee overheden bijna een derde van alle uitstaande aandelen in handen hebben. Een aandeel waar nogal wat nationale trots en nationale belangen een rol spelen. In zo'n aandeel zou je niet moeten willen beleggen, het laatste wat je daar als belegger kunt verwachten is dat er een solide strategie wordt ontwikkeld en deze op een deugdelijke wijze wordt uitgevoerd.
Een frans bedrijf, en de nederlanse belastingbetaler gaat (meer) daar aandelen in nemen ?? Dacht dat ze al een 30 jaar geleden gezien hadden dat dat bodemloze putten waren, altijd !
Klopt wel ja. Gekeken naar de jaarlijkse winsten van dit bedrijf hadden ze beter de stekker eruit kunnen trekken. Als ze dit terug zouden moeten betalen dan draaien ze geen cent winst de komende 15-30 jaar. Naast een domme positie innemen vanuit de overheid nu dus de volgende molensteen: staatssteun. Komt in feite ook nog wel bij belangenverstrengeling in de buurt. De reactie van Ryanair is dan ook begrijpelijk. Voor (dag)ritjes op de beurs een uitstekende keuze, meer niet.
Dit doet mij denken aan onze ex-nationale trots Fokker. Ook een schip van bijleggen zonder perpectief. Uit eindelijk was Nederland beter af om de stekker uit fokker te trekken, immers de spin offs van Fokker doen het goed zonder staatssteun. Wordt dit ook de weg voor air france KLM?
Mijn complimenten aan AJK voor de briljante laatste alinea:-) hij heeft helemaal gelijk! Ryanscare en sleazyjet...
Kijk uit met dat “heerlijk handelen” in AirFranceKLM want de Franse AFM heeft zoals bekend in haar oneindige wijsheid besloten een short ban in te voeren en voorlopig te handhaven. Je mag dus alleen long gaan en geen aandelen verkopen die je niet bezit. Boetes bij geconstateerde overtreding zijn fors...
Laat nou failliet gaan... de markt lost het wel op. En inderdaad het is concurrentie vervalsing richting EasyJet, Ryanair etc. Stop het geld in de zorg en het onderwijs........ Mensen, mensen leren ze het dan echt nooit !
Frankrijk is al jaren platzak. Ik heb oprecht medelijden met Macron. Grandeur zonder centen. Nu even 7 miljard schuld aangaan om Air France te steunen, kan naar mijn mening maar een doel dienen. KLM uitroken! Hoekstra wordt gedwongen om op meerdere borden tegelijk te schaken. En straks via EU noodfonds moet hij Macron weer te hulp schieten. 12 zomermaanden in één jaar, bestaan niet. Dat hoef je IJscoverkopers niet uit te leggen. V&D; zo kort geleden, nu al vergeten.
AirFrance rules bleek vrijdag dus wel, ze kwamen met persconferentie, Nederland moest een uur later volgen om geloofwaardig te blijven, er is helemaal geen overleg of contact tussen de partijen, ze opereren separaat. De NL-grootbanken zullen meedoen met elk een paar honderd miljoen euro op ik schat 5-6% rente+staatsgarantie, lekker hoor!
Ze zijn dit jaar jarig, op elke toestel staat vrolijk "100" gespoten, het is een jubileumjaar, eigenlijk zijn ze nu pas "royal" zoals elk honderdjarig of ouder bedrijf in Nederland. Na het feestje de stekker eruit trekken?(nov-dec 2020) De loskoppeling KLM/AF is al langere tijd gaande, dat begon al met de centjes die niet meer naar Parijs gingen ondanks hevig aandringen, alles komt weer in tweevoud terug, dus ook met de noodcentjes...
De boel op de fles laten gaan en een gezonde nederlandse doorstart maken. Ben je van dat franse gepeuple af.
Air France KLM afblijven. Zeer volatiel aandeel, zeer matige vooruitzichten. Meer iets voor Overheden om dat bedrijf in stand te houden (werkgelegenheid). Heeft de afgelopen 10 jaar al geen dividend betaald. Ook voor de komende 20 jaar zijn de dividendvooruitzichten nihil. Gelukkig net op tijd nog voor E 14 verkocht. Dat kan Wobke niet zeggen. Die heeft een kat in de zak gekocht.
Aantal posts per pagina:
20
50
100