PostNL « Terug naar discussie overzicht

April 2020

1.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 85 86 87 88 89 » | Laatste
BoterbijdeVis
0
quote:

BW2017 schreef op 21 april 2020 10:01:

Postnl kan ook echt nooit een stijging volhouden
De handel kan alleen wat verdienen bij voldoende volatiliteit. Bedrijven als FlowTraders helpen daar graag bij. Bedrijven met een zwak mt en/of zwalkend beleid zijn daarbij een gewillige prooi voor hen.
[verwijderd]
0
quote:

Koindraak schreef op 21 april 2020 09:14:

Kijk naar de opening van de koers dan zie je duidelijk dat beleggers er anders over denken.
Ik snap echt niet, wat jij op dit forum doet?
Alleen maar roeptoeteren en raaskallen?
Hansbeleg
0
quote:

jaapaap schreef op 21 april 2020 00:41:

[...]

Waarom is Brussel voor de overname van tnt door ups gaan liggen
Wie is hiervan de klager geweest

Met je reactie inzake amm wint, PostNL moet op eieren lopen met een overheid die onbetrouwbaar is en een speeltje Acm.
De Europese mededingingsautoriteit ging er voor liggen, zeg maar de Europese ACM met hetzelfde soort argumenten: Slecht voor de concurrentie en dus tarieven. Er is geen klager nodig, hoewel die er waarschijnlijk wel zijn geweest denk aan Fedex, DHL, etc.
Lionel50045254
0
Nico ziet het positiever met Postnl, om redenen die vaak hier ook op dit forum zijn genoemd. Misschien idee om apart draadje te maken waarin we een berekening opmaken van het eventuele resultaat 2020 verdeeld naar de business units
[verwijderd]
0
quote:

Reply schreef op 21 april 2020 10:05:

Straks: Premium Q&A met Nico Inberg!

Straks, van 12.00 tot 13.00, zal Nico Inberg, hoofd van onze Beleggersdesk, een aantal vragen van leden beantwoorden inzake het beursklimaat, de economie en een aantal individuele aandelen.

Lezers konden de afgelopen week vragen insturen waarvan een groot aantal straks behandeld zal worden. Onder andere de volgende onderwerpen komen langs:

-Algeheel beursklimaat
-Olieprijs
-Dividend Shell
-Cijfers Flow Traders
-PostNL
-Pharming
-Unibail Rodamco
-AMG

www.iex.nl/Premium/Adviezen/497931/St...

Ook Nico Inberg gaf zojuist aan weer positiever te worden over PostNL en opwaarts potentieel te zien.

Hij wees daarbij op de problemen vanuit het verleden alsook op het afschaffen van het dividend maar zag nu ook de kansen in met name de pakket- en ook postmarkt.

Alle signalen in de markt staan reeds op donkergroen, nu de koers nog!
Sleutel13
0
PostNL moet innovatief zijn. Met nieuwe ontwikkelingen en technieken komen. Anders zijn dan de rest.
wins
0
Gaston Lagaffe
3
quote:

lucky14 schreef op 14 april 2020 16:38:

[...]
Was niet in de gelegenheid, maar lees het graag als je het hebt gevonden.
Beste Lucky, IR PostNl heeft snel gereageerd op mijn vraag over de ontwikkeling over de kasstroom in 2021 echter ik moest eerst wat uitzoeken. Hoewel zij het getal van € 100mio die Pim noemde niet (willen ?) herhalen bevestigt men dat in 2021, (zelfs) bij gelijkblijvende omstandigheden, de kasstroom fors zal verbeteren. Ze geven hiervoor 3 redenen : 1)- in 2020 maken werknemers nog gebruik van transitional plans (=VUT). PostNL betaalt het pensioenfonds hiervoor. In 2021 zijn deze plannen beeindigd dus minder cash-out voor pensioenen. 2)- Overname Sandd gaat gepaard met kosten welke in 2020 voor een cash-out zorgen (voorziening 2019) 3)- In 2020 vindt er een relatief grote betaling plaats uit hoofde van wat ze 'bilateralen' noemen. Dit zijn afrekeningen met internationale postbedrijven voor de afhandeling van internationale post en pakketten (voor mij nieuw). Dit normaliseert in 2020. In 2019 is de kasstroom fors verbeterd. In 2020 verslechtert de kasstroom maar in 2021 zitten we m.i. boven die in 2019. Ik kan het niet goed berekenen want diverse getallen zijn mij niet duidelijk. Het wemelt ook van afboekingen / incidentele posten. Onder normale omstandigheden (dus ex-corona) wordt PostNL vanaf 2021 een veel eenvoudiger / voorspelbaarder bedrijf. De grootste winst valt te behalen bij Post. Daar verdubbelt de EBIT naar ca. € 125mio . Iedereen kijkt naar Parcels maar het verschil tussen gemiddelde EBIT Q1-Q2-Q3 en Q4 is (slechts ?) € 10mio. Laat het verschil door de corona-crisis oplopen tot € 20-25mio dan nog is dit fors minder dan de te verwachten EBIT-stijging bij Post van € 60-70mio. Ik ben wat positiever over Parcels Q2 geworden. Schijnbaar draait Parcels in Q2 op volle snelheid en waar dit in Q1 beperkt bleef tot 3 weken (van de 13 weken) kan dit in Q2 oplopen tot 13 weken. Mocht dit inderdaad het geval zijn dan zal de invloed significant zijn. In Q4 hebben we normaal gesproken ook (maar) 4-5 zeer goede weken. Het enthousiasme op het forum is merkbaar maar vooral bij forumleden met een "jonge positie". De "oude garde" weet dat PostNL grossiert in tegenslagen en blijft voorzichtig. Ik ga met grote interesse naar de Q1 en Q2 cijfers kijken. Als het goed is kan je dan redelijk voorspellen wat 2021 gaat opleveren. Q3 en Q4 zullen (afgezien van de corona-perkelen) redelijk normaal verlopen. Ik vraag me steeds af waar er nog tegenvallers te verwachten zijn ? Het begint behoorlijk "opgeruimd" te worden. Alleen personeel / inhuur kan een negatieve verrassing opleveren (en dit kan significant zijn !)
[verwijderd]
0
quote:

wins schreef op 21 april 2020 14:48:

Wat is er gaande bij ons Postnl, zeker veel overstappers naar Pharming
Er is vooral niets "aan de hand" bij PostNL behalve dan dat er bij de pakketpost momenteel alle records worden gebroken wat voorlopig nog voor onbepaalde tijd zal voortduren.

Het artikel in het Financieel Dagblad gisteren aan het einde van de dag illustreerde dit nog maar eens.

Bovenstaande op zich zou reeds een sterk signaal moeten zijn, los van het vandaag mindere beurssentiment, om door de € 1,30 te knallen.

Toevalligerwijs komt Pharming dan vandaag inderdaad ook met een bericht wat veel "gelukzoekers" doet in- of overstappen. Alles waar het woord COVID-19 in wordt vermeld explodeert immers hedentendage op de beurs.

Het is dan ook goed denkbaar dat PostNL, net als meerdere aandelen, vandaag ook wat last heeft van "overstappers". Dit terwijl er reeds op korte termijn ook bij PostNL het nodige valt te winnen. Maar je hebt altijd een groep mensen welke achter de massa aanrent, ook al was de (Pharming)trein reeds vanaf de start vanochtend reeds mijlenver uit zicht.

Nog even geduld en dan vertrekt de PostNL trein vanzelf ook weer.
jaapaap
0
Het ontbreekt er net nog aan hoe goed het mt van PostNL wel niet is.

Het kan verkeren. Sommige aandeelhouders zijn radeloos, redeloos en reddeloos.

Niet alleen pakketjes maar vooral postgedeelte draait nu heel goed. Dit ontgaat men, maar post is de kurk.

En nu de olieprijzen, contracten tot 6 dollar toe per barrel. Dit levert PostNL ook een geweldige meevaller op.

Hoor het Wim kan nog zeggen
“Er werd S avonds aangebeld aan de deur, was koning feisal van saudi Arabië, heb u nog petroleum nodig
g.raaier
0
quote:

Koindraak schreef op 21 april 2020 07:51:

Ze zijn gewoon te duur !! Kwestie van tijd voordat bol ook overstap naar DHL.
Dit is een duopolie en iedere grote webshop komt er nu achter dat je daarin niet op 1 paard kunt wedden. POSTNL is nu niet in staat om alle klanten fatsoenlijk af te halen en/of het volledige volume te verwerken. Men (de grotere webshops) zal dus gedwongen moeten kiezen voor een multi-carrier oplossing.

Tot en met juni zitten zowel POSTNL en DHL iig bomvol met ca. 100% meer pakketten dan in dezelfde periode vorig jaar.
Triton
1
www.nu.nl/economie/6046269/postnl-bre...

PostNL merkt dat er sinds de coronamaatregelen veel meer pakketten worden verzonden dan anders en spreekt zelfs van een "online explosie". Het bedrijf doet er alles aan om de gigantische stroom te kunnen verwerken. "We hebben in de afgelopen vijf weken met creatieve oplossingen onze capaciteit met 40 procent vergroot", vertelt directeur Pakketten en Logistiek Liesbeth Kaashoek dinsdag aan NU.nl.
Gaston Lagaffe
0
quote:

wins schreef op 21 april 2020 15:23:

Het MT van Postnl weet wel raad met de komende winst
Die vrees is terecht. Een geringe loonstijging of een beperkte verhoging van de tarieven bij inhuur zal een zeer stevige negatieve impact hebben. De tarieven moeten omhoog om een reguliere stijging van kosten te compenseren. Wil of kan men dit niet dan hebben we een probleem. M.i. een van de grootste risico's die we lopen.
[verwijderd]
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 21 april 2020 15:52:

[...]Die vrees is terecht. Een geringe loonstijging of een beperkte verhoging van de tarieven bij inhuur zal een zeer stevige negatieve impact hebben. De tarieven moeten omhoog om een reguliere stijging van kosten te compenseren. Wil of kan men dit niet dan hebben we een probleem. M.i. een van de grootste risico's die we lopen.
Alle "stakeholders" zijn in de afgelopen jaren al eens aan de beurt geweest. De werknemers, de pensioenfondsen, de vakbonden alsook De Overheid en waarschijnlijk vergeet ik er nog. Maar nu is het eindelijk in positieve zin tijd voor die laatste stakeholder, De Aandeelhouder!
g.raaier
0

BPOST heeft sinds 2 weken een Corona toeslag ingevoerd van €0,25 cent. Ik ben benieuwd of POSTNL zal volgen. Contractueel is het de vraag of het kan en daarbij moet je denk ik ook presteren om een dergelijke toeslag te kunnen factureren.

Als je echter 60% van de markt bezit in een overvolle duopolie kan je klant echter geen kant op een snijdt het hout om dit te doen aangezien men ook behoorlijk moet investeren om de zaak draaiende te houden.

www.hln.be/geld/economie/bpost-vraagt...

GéGé
1
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 21 april 2020 15:52:

[...]Die vrees is terecht. Een geringe loonstijging of een beperkte verhoging van de tarieven bij inhuur zal een zeer stevige negatieve impact hebben. De tarieven moeten omhoog om een reguliere stijging van kosten te compenseren. Wil of kan men dit niet dan hebben we een probleem. M.i. een van de grootste risico's die we lopen.
Ik mis in deze rekensom een niet geheel onbelangrijke deler ... de enorme stijging aan extra inkomsten. Ik neem toch aan dat een ingehuurde pakketbezorger die ruim 200 (extra) pakketten per dag bezorgt meer dan z'n salaris opbrengt.
GéGé
0
quote:

Reply schreef op 21 april 2020 16:11:

[...]

Alle "stakeholders" zijn in de afgelopen jaren al eens aan de beurt geweest. De werknemers, de pensioenfondsen, de vakbonden alsook De Overheid en waarschijnlijk vergeet ik er nog. Maar nu is het eindelijk in positieve zin tijd voor die laatste stakeholder, De Aandeelhouder!
Juist ja, de aan(deel)houder wint!
win some...
0
quote:

g.raaier schreef op 21 april 2020 16:11:

BPOST heeft sinds 2 weken een Corona toeslag ingevoerd van €0,25 cent. Ik ben benieuwd of POSTNL zal volgen. Contractueel is het de vraag of het kan en daarbij moet je denk ik ook presteren om een dergelijke toeslag te kunnen factureren.

Als je echter 60% van de markt bezit in een overvolle duopolie kan je klant echter geen kant op een snijdt het hout om dit te doen aangezien men ook behoorlijk moet investeren om de zaak draaiende te houden.

www.hln.be/geld/economie/bpost-vraagt...

Het snijdt hout als je vindt dat een bedrijf er is om winst te maken. Als je , zoals Herna Verhagen, vindt dat een bedrijf er is om andere mensen en bedrijven te helpen dan snijdt je jezelf (of beter gezegd de aandeelhouders) in de vingers.
Gaston Lagaffe
0
quote:

GéGé schreef op 21 april 2020 16:21:

[...]
Ik mis in deze rekensom een niet geheel onbelangrijke deler ... de enorme stijging aan extra inkomsten. Ik neem toch aan dat een ingehuurde pakketbezorger die ruim 200 (extra) pakketten per dag bezorgt meer dan z'n salaris opbrengt.
Beste GéGé kijk en huiver. Uit de jaarcijfers 2017 - 2019. Total operating revenge steeg van € 2.725mio naar € 2.844mio, een stijging van € 119 mio. Work contracted steeg van € 1.222mio naar € 1.330mio, een stijging van € 108mio. Salaries e.d steeg van € 1.001mio naar € 1.059mio een stijging van € 58 mio. Waar de opbrengsten stegen met € 119mio stegen de "personele kosten" met maar liefst € 108mio + € 58 mio = € 166mio, per saldo een achteruitgang van € 47mio. Hoewel e.e.a. enige nuancering verdient wil ik maar aangeven dat een algemene stijging van "personele kosten" uitermate vernietigend voor de EBIT kan / zal zijn.
1.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 85 86 87 88 89 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:35
Koers 1,318
Verschil +0,087 (+7,07%)
Hoog 1,319
Laag 1,226
Volume 4.020.721
Volume gemiddeld 2.220.593
Volume gisteren 1.572.298

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront