TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom - April 2020

492 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 » | Laatste
boem!
0
@Vanillasky.

Je hebt de CC volledig beluisterd.

Daarin zou je af moeten leiden, dat jouw inschatting voor Automotive met 45 mio in het 2q 2020 veel te hoog is.

Zoals jij weet bestaat de gerapporteerde IFRSomzet uit:
vrijval vanuit deferred
+gefactureerde omzet
-gedeelte dat gedeferred wordt vanuit gefactureerde omzet.

De deferred revenue van Automotive bedroeg per 31-12-2019 278,3 mio.
Vrijval in 5 jaar geeft per jaar een vrijval van 56 mio(14 mio per kwartaal).
De gefactureerde omzet bedroeg slechts 85 mio door fabriekssluitingen in maart.
Indien je hier 2 weken productiestop bij inrekent zou de normale productie omzet 100 mio hebben bedragen.
Voor 2q zal dat bedrag aanmerkelijk lager liggen. Ik verwacht niet meer dan 25% productie wat de gefactureerde omzet op 25 mio zou brengen.
De aanpassing van de reassesments bij bestaande contracten heeft ertoe geleid, dat de deferred revenue bij Automotivemet per saldo 36 mio is opgelopen.
Dit houdt in dat van de 85 mio productie-omzet er slechts 35 mio als ifrs omzet in 1q is verantwoord.
Omzet 1q: vanuit deferred 14 mio + 85 mio uitgefactureert - 50 mio naar deferred= 50 mio gerapporteerde IFRS omzet over 2q.
Uitgaande van de genormaliseerde verhouding van 75% direct en 25% naar deferred
kom je voor de te rapportern Automotive omzet in 2q niet verder dan;
Vanuit deferred 14 mio + gefact 25 mio - naar deferred 6 mio = 33 mio.

HG en Taco spreken over een grote impact door fabriekssluitingen in het 2q 2020.
Jouw 45 mio Automotive-omzet geeft onvoldoende weer wat de gevolgen zullen zijn.

NB ook jouw forecasts mbt de te realiseren omzetten van Automotive houden in het geheel geen rekening met:
Instroom vanuit deferred maar bovenal niet uit de stroom aan inkomsten vanuit het verhoogde backlog.
Het backlog zal nu minimaal 2 miljard bedragen en met een voorzichtige 5 jaar doorlooptijd heb je het al over 400 mio omzet enkel uit Automotive.

Tel daarbij 200 mio voor Enterprise bij op en je komt tot een omzet van A&E van 600 mio welke tegen 90%(GEEN 85%) 540 mio aan marge oplevert.

Daar moet de Opex uit gedekt gaan worden.
R&D blijven op het hoge nivo, op SG&A wordt bezuinigd en de extra afschrijving op intangible assets ad 160 mio verdwijnt volgend jaar waardoor er met toerekening aan Consumer van 50 mio er een te dekken Opex overblijft voor A&E van 780 mio-20 mio-160 mio-50 mio= 530 mio.







boem!
0
Twee aandachtspunten:

Omzet map API's nu nog marginaal.
De verbreding naar Verizon naast Microsoft zal deze omzet een push moeten gaan geven, terwijl de effecten van Huawei op dit gebied als een non-discloser werd bestempeld.

De transitie naar online ipv embedded info oa door druk vanuit een fabrikant aan de Westcoast waar ook de traditionele OEM's nu meer en meer overtuigd raken dat bij OverTheAir updates de toekomst ligt.

Het zal toch niet waar zijn, dat TESLA de stuwende kracht blijkt te zijn om van TT-Automotive een succes te maken.
Ik had Tesla nl al afgeschreven door hun pertinente wijgering zowel laser als HD-maps te betrekken in hun poging om te komen tot SDC.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

VanillaSky schreef op 15 april 2020 13:25:

[...]
...
Denk dat achteraf bekeken ze beter Telematics hadden kunnen behouden. Goed dat is allemaal achteraf, ...
...
Die gedachte kwam ook bij mij op. De koeriersdiensten draaien nu wereldwijd als een tierelier.

VanillaSky
0
quote:

boem! schreef op 16 april 2020 03:34:

@Vanillasky.

Je hebt de CC volledig beluisterd.

Daarin zou je af moeten leiden, dat jouw inschatting voor Automotive met 45 mio in het 2q 2020 veel te hoog is.

Zoals jij weet bestaat de gerapporteerde IFRSomzet uit:
vrijval vanuit deferred
+gefactureerde omzet
-gedeelte dat gedeferred wordt vanuit gefactureerde omzet.

De deferred revenue van Automotive bedroeg per 31-12-2019 278,3 mio.
Vrijval in 5 jaar geeft per jaar een vrijval van 56 mio(14 mio per kwartaal).
De gefactureerde omzet bedroeg slechts 85 mio door fabriekssluitingen in maart.
Indien je hier 2 weken productiestop bij inrekent zou de normale productie omzet 100 mio hebben bedragen.
Voor 2q zal dat bedrag aanmerkelijk lager liggen. Ik verwacht niet meer dan 25% productie wat de gefactureerde omzet op 25 mio zou brengen.
De aanpassing van de reassesments bij bestaande contracten heeft ertoe geleid, dat de deferred revenue bij Automotivemet per saldo 36 mio is opgelopen.
Dit houdt in dat van de 85 mio productie-omzet er slechts 35 mio als ifrs omzet in 1q is verantwoord.
Omzet 1q: vanuit deferred 14 mio + 85 mio uitgefactureert - 50 mio naar deferred= 50 mio gerapporteerde IFRS omzet over 2q.
Uitgaande van de genormaliseerde verhouding van 75% direct en 25% naar deferred
kom je voor de te rapportern Automotive omzet in 2q niet verder dan;
Vanuit deferred 14 mio + gefact 25 mio - naar deferred 6 mio = 33 mio.

HG en Taco spreken over een grote impact door fabriekssluitingen in het 2q 2020.
Jouw 45 mio Automotive-omzet geeft onvoldoende weer wat de gevolgen zullen zijn.

NB ook jouw forecasts mbt de te realiseren omzetten van Automotive houden in het geheel geen rekening met:
Instroom vanuit deferred maar bovenal niet uit de stroom aan inkomsten vanuit het verhoogde backlog.
Het backlog zal nu minimaal 2 miljard bedragen en met een voorzichtige 5 jaar doorlooptijd heb je het al over 400 mio omzet enkel uit Automotive.

Tel daarbij 200 mio voor Enterprise bij op en je komt tot een omzet van A&E van 600 mio welke tegen 90%(GEEN 85%) 540 mio aan marge oplevert.

Daar moet de Opex uit gedekt gaan worden.
R&D blijven op het hoge nivo, op SG&A wordt bezuinigd en de extra afschrijving op intangible assets ad 160 mio verdwijnt volgend jaar waardoor er met toerekening aan Consumer van 50 mio er een te dekken Opex overblijft voor A&E van 780 mio-20 mio-160 mio-50 mio= 530 mio.




Martin vwb het eerste gedeelte heb je wellicht gelijk dat ik te hoog zit. Ik ben daar niet tot in zo'n groot detail ingedoken.

Voor het tweede gedeelte ben ik het niet eens. Die backlog een aantal maanden geleden even delen door 4 of 5 jaar is véél te kort door de bocht. Ik riep hier al een maand geleden dat het orderboek fors bijgesteld gaat worden. Het is immers gebaseerd op pre-corona toen de gehele economie als een tierelier draaide en de bomen tot aan den hemel gingen.

Harold hintte er gisteren al op door te zeggen dat de fabrieken best wel weer langzaam opgestart worden maar als de enduser (consument) veel minder autos koopt dit negatieve effect veel langer blijft. Nou er moet wel een wonder gebeuren wil de economie niet minimaal 1-3 jaar in recessie gaan. Met enorme werkeloosheid (waar we nu al in 1 maand COVID19 al zien hoe rap dat oploopt) kan ik je wel voorrekenen dat die autoverkopen niet 1 of 2 kwartalen maar eerder 2 jaar als een baksteen gaan dalen. Hetzelfde geld voor de weg naar HD maps op grote schaal dat gaat voorlopig een tijdje de ijskast in denk echt dat je in eerdere prognoses daar zomaar enkele jaren bij op mag tellen als vertraging.

Ik denk dat je er in een gunstig scenario vanuit moet gaan dat het orderboek minimaal 20% naar beneden word bijgesteld. Einde jaar was het geloof ik 1800 mio. Ik denk dat FEB 21 wij iets te horen krijgen in de orde van grootte van 1450 mio.

Postitief nieuws in het geval van TT is dat dit héél goed de trigger kan gaan zijn nu door te pakken met de toko verkopen.
Niemand had deze crisis kunnen voorspellen maar het toont wel aan dat TT geen gelukkige hand heeft in de strategische keuzes, vermoed dat harold zich nu wel dagelijks achter zijn oren krabt dat hij Telematics te vroeg heeft verkocht.

boem!
0
Horende doof en ziende blind zo zou ik jou willen karakteriseren.

Wanneer denk je dat de uitgestelde omzet van Automotive welke 315 mio bedraagt per 31 maart 2020 het resultaat instroomt?

ketchup
4

Martin, je zit er al zolang zo ontiegelijk naast
de auto industrie krijgt een dreun en het zal nooit meer worden zoals het ooit was

TT is gewoon een niche speler en daar is zeker goed geld in te verdienen, maar vooral voor hen die er werken
zolang de sales de opex niet kunnen matchen gaan de reguliere aandeelhouders niets tot weinig zien
een blind paard weet dat de afschrijvingen hun einde naderen, daarom moet het inkoopprogramma ook zo snel mogelijk herstart worden en dat kan enkel als HG een positief geluid laat horen en daar draaide deze hele CC om
ze weten als geen ander dat de cijfers geen herstart rechtvaardigen voor het bonus programma en toch gaan ze het doen, dus moet er eerst een positieve vibe voor ondertoon naar de markt gezet worden

ze belazeren je waar je bijstaat.

de 'vrij' verhandelbare free-float is slechts 45% vd uitstaande aandelen ( ca 10% is gecontroleerd via family & friends) , dus wat maakt het nu uit of ze met een 6, 7 of 8 voor de komma inkopen dat geeft voor de vrij beschikbare free-float een spread van 60 to 120 mio euro, da's peanuts aangezien de huidige beurswaarde voor 400 mio uit cash bestaat

het gaat erom er moet een excuus gevonden worden het programma zo snel mogelijk te herstarten en dat gaat niet bij deze drama performance, dus moet de mood er naar gezet worden en daar heeft HG gisteren een mooi verhaal voor gegeven.

let maar op - zo gauw de lock-down over is en de economie in herstel voor 2e helft vh jaar gaat - komt het inkoopprogramma weer boven drijven.

daarom is voor mensen die nu een positie willen opbouwen en daar hoor ik bij er een zeer kort raam van 2 - 3 maand , at best ?
nu is er geen concurrentie vh bonus programma.

ps: heb gisteren onder in de 7 in totaal 7.475 aandelen kunnen kopen, dus heb nog wel even te gaan om de positie weer terug aan te vullen.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

boem! schreef op 16 april 2020 03:34:

...
De deferred revenue van Automotive bedroeg per 31-12-2019 278,3 mio.
Vrijval in 5 jaar geeft per jaar een vrijval van 56 mio(14 mio per kwartaal).
...
Nee, het is first-in-first-out. De vrijval nu wordt mede bepaald door de opbouw van defrev in eerdere jaren. Afhankelijk van de looptijden is dat 3, 4, 5 jaar geleden (of in enkele gevallen misschien nog langer). Toen was de opbouw bij Automotive veel lager, bv. slechts 10 mio in 2015 en 36 mio in 2016. Netto weliswaar, maar toch.
De vrijval nu zal dus zeker lager zijn dan 14 mio per kwartaal.

Nog een opmerking over de ineens forse terugval van de component automotive hardware binnen Consumer. Jij schrijft dat in een van je posts van gisteren toe aan de langverwachte afbouw daarvan. Ik ben daar nog niet zo zeker van.
Het is waar, de daling is meer dan bij de rest van de TT-omzet, en kan niet alleen uit de lockdown en sluiting van (Europese) fabrieken per ongeveer half maart verklaard worden. Maar ik denk dat er een veel directere verklaring is.
Het gaat om goedkope kastjes (volgens mij voor Renault) die vermoedelijk in China gemaakt worden. En die import lag al veel eerder in Q1 stil.

boem!
0
@Wies dat de auto-industrie een dreun krijgt als nooit tevoren zal zeker zo zijn.

De transitie van fossiel naar Hybrid,EV en hopeljk ook Waterstof gaat onverminderd door.
Daarnaast zal ook de transitie ingezet worden naar OTA-updates ipv embedded systemen.

CarInc heeft hiervan nu meer last dan van de productiestop omdat zij over een handelsvoorraad beschikken van 60 dagen.
Het probleem voor CarInc zit hem in de samenstelling van die voorraad die onvoldoende aansluit bij wat de consument belangrijk vindt.
Daarnaast zullen de traditionele OEM's grote afschrijvingen moeten nemen op hun finance-producten.

Omdat CarInc rapporteert op basis van afleveringen/sales volume is dat de variabele om in de gaten te houden bij iedere OEM.
Geen enkele OEM kan overleven indien dat volume met meer dan 15% zakt.
In die zin denk ik dat de komende twee jaar een waar slachtveld te zien zal geven waarbij een aantal nu nog zeer respectvolle OEM's ten onder zullen gaan.

De vraag is wie blijft erover en wat is het salesvolume na Corona.

Indien het salesvolume tot 85% beperkt blijft zal het slachtveld er een stuk rustiger uitzien dan bij een daling naar 75%.

Dat er OEM's gaan sneuvelen is voor mij een zekerheid, waarbij die OEM's die ver achter zijn gebleven bij wat de consument verwacht van een nieuwe auto het eerste aan de beurt zijn.

Omdat TT voor Automotive afhankelijk is van de productiecapaciteit zal die op termijn gaan herstellen.

Online ipv embedded is de toekomst en laat TT zich daar nu juist op voorgesorteerd hebben.



boem!
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 16 april 2020 08:06:

[...]
Nee, het is first-in-first-out. De vrijval nu wordt mede bepaald door de opbouw van defrev in eerdere jaren. Afhankelijk van de looptijden is dat 3, 4, 5 jaar geleden (of in enkele gevallen misschien nog langer). Toen was de opbouw bij Automotive veel lager, bv. slechts 10 mio in 2015 en 36 mio in 2016. Netto weliswaar, maar toch.
De vrijval nu zal dus zeker lager zijn dan 14 mio per kwartaal.

Nog een opmerking over de ineens forse terugval van de component automotive hardware binnen Consumer. Jij schrijft dat in een van je posts van gisteren toe aan de langverwachte afbouw daarvan. Ik ben daar nog niet zo zeker van.
Het is waar, de daling is meer dan bij de rest van de TT-omzet, en kan niet alleen uit de lockdown en sluiting van (Europese) fabrieken per ongeveer half maart verklaard worden. Maar ik denk dat er een veel directere verklaring is.
Het gaat om goedkope kastjes (volgens mij voor Renault) die vermoedelijk in China gemaakt worden. En die import lag al veel eerder in Q1 stil.


Eens met wat je zegt het is first in first out.

Besef wel dat de inflow gedurende de afgelopen 37 kwartalen 272 mio heeft bedragen.( 2017 49 mio, 2018 72 mio, 2019 115 mio en 1q 2020 36 mio).
Deze 272 mio is 86% van de voorziening per 31 maart 2020.
Ik verwacht daarom dat mijn 5 jaar gemiddelde redelijk is vastgesteld.
Op basis van 60 maanden kom je uit op 60/37X272mio= 441 mio.
Dat zou impliceren dat er in 60 maanden 441-315= 126 mio aan deferred terug in de omzet vloeit.
Deze 25 mio per jaar moet ook voldoen aan het door jou aangegeven principe van first in first out.

Jouw opmerking over Automotive Hardware neem ik ter kennisgeving aan, zou kunnen maar omdat Consumer in het toekomstplaatje van TT geen enkele rol speelt hou ik me daar verder niet mee bezig. TT heeft een aantal keren nadrukkelijk aangegeven dat Automotive hardware een uitfaserend onderdeel is onder Consumer.
VanillaSky
2
quote:

boem! schreef op 16 april 2020 07:30:

Horende doof en ziende blind zo zou ik jou willen karakteriseren.

Wanneer denk je dat de uitgestelde omzet van Automotive welke 315 mio bedraagt per 31 maart 2020 het resultaat instroomt?

Martin, gisteren gaf je een klein signaal in één post dat het kwartje begon te vallen en dat je er ongelofelijk naast zit al 10 jaar. Ik zei al dat ik 135mio voorspelde en je verklaarde me voor gek. Zoals al héél vaak was ook ik te positief en ik geef dat keer op keer ruiterlijk toe.

Je gaat nu op dezelfde voet verder, houd jij jouw modellen maar hetzelfde en reken jij je maar rijk. Als jij denkt dat het totale orderboek/backlog op hetzelfde niveau blijft dan ga ik verder niet in discussie. Je komt er bij Q2, Q3, Q4 en verder wel achter.

Die hele positieve vibe van Harold is ook een wassen neus, daar prik je toch zo doorheen! De omzet gaat door het putje en ineens is HG positief.

boem!
0
Je bent wel heel kort van memorie terwijl je daarnaast geen antwoord wil geven op mijn vraag wanneer de reeds ontvangen bedragen aan deferred revenue door TT verantwoord worden.

Het begint meer en meer te lijken op ons geschil over de te behalen marges door TT vanwege de ingezette transitie van HW naar C&S.
Ik dacht dat er marges van 70% in het verschiet lagen terwijl jij bij hoog en bij laag volhield dat TT nooit boven de 60% zou geraken.

De toekomst zal ons leren wie het gelijk aan zijde zal hebben mbt facturatie TT-Automotive.

tatje
0
Gisteren hadden ze de kans !

Waarom durven de analisten sommige vragen niet te stellen.

1) Beste Harold 1 jaar geleden vroeg men wanneer TT op het platform van Bing gaat lopen, in the future, was het antwoord.
Loopt TT al op het bing platform ????
2) beste Harold, hoe zit het nu met Huawei.

Lijkt wel of die 3 analisten die inbellen, een verbod hebben op het stellen van bepaalde vragen.

Toen ze specifiek vroegen naar HD orders, kwam er toch een l.lverhaal.

Benjamin G nog bedankt voor de Q en A samenvatting.
Je zit nu ook in de klapper :-)
VanillaSky
1
quote:

boem! schreef op 16 april 2020 08:59:

Je bent wel heel kort van memorie terwijl je daarnaast geen antwoord wil geven op mijn vraag wanneer de reeds ontvangen bedragen aan deferred revenue door TT verantwoord worden.

Het begint meer en meer te lijken op ons geschil over de te behalen marges door TT vanwege de ingezette transitie van HW naar C&S.
Ik dacht dat er marges van 70% in het verschiet lagen terwijl jij bij hoog en bij laag volhield dat TT nooit boven de 60% zou geraken.

De toekomst zal ons leren wie het gelijk aan zijde zal hebben mbt facturatie TT-Automotive.

We gaan het zien.
Overigens betreft de marge, het is dan wellicht wel 10% meer als wat ik enkele jaren geleden dacht maar toen hadden we het ook over omzetten van 1 miljard+. Neem aan dat je kunt rekenen maar zal het voor de volledigheid even voor je uitrekenen:

60% marge van 1000 mio = 600 mio gross result
80% marge van 525 mio (Estimate 2020) = 420 mio gross result

Wat is beter? Ik ga dan toch voor het absoluut hogere bedrag.

Om nog maar te zwijgen van dat zowel jij als ik een paar jaar geleden dachten dat men de kosten naar beneden zou krijgen terwijl die juist alleen maar oplopen met dalende omzetten, dat is funest.
boem!
0
Kijk en daar hebben ze nu de FCF als lakmoesproef voor uitgevonden.

De FCF houdt nl wel rekening met uitgestelde omzetten, versnelde afschrijvingen en een voorkeur voor Opex boven Capex.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

boem! schreef op 16 april 2020 08:43:

[...]
Eens met wat je zegt het is first in first out.

Besef wel dat de inflow gedurende de afgelopen 37 kwartalen 272 mio heeft bedragen.( 2017 49 mio, 2018 72 mio, 2019 115 mio en 1q 2020 36 mio).
Deze 272 mio is 86% van de voorziening per 31 maart 2020.
Ik verwacht daarom dat mijn 5 jaar gemiddelde redelijk is vastgesteld.
Op basis van 60 maanden kom je uit op 60/37X272mio= 441 mio.
Dat zou impliceren dat er in 60 maanden 441-315= 126 mio aan deferred terug in de omzet vloeit.
Deze 25 mio per jaar moet ook voldoen aan het door jou aangegeven principe van first in first out.
...
Begrijp geloof ik je redenering maar niet de details.
De 272 mio is opgebouwd in 39 maanden of 13 kwartalen.
Het sommetje zou dus moeten zijn: 60/39 x 272 = 418.

Al begrijp ik dit formuletje niet echt. Je neemt hier aan dat de maandelijkse opbouw in 2016 en 2015 ook 272/39 = 7,0 mio was. En dat is absoluut niet zo.

Benjamin G.
2
HG was op een aantal punten positief. Die hadden met name betrekking op de technologische ontwikkeling in combinatie met commerciële ijkpunten: krijgen die ontwikkelingen ook tractie in de markt.

Zijn enthousiasme zit verder op sterke orderintake begin van dit jaar, competitive met Google en ontwikkelingen - groeimogelijkheden in Enterprise.

Verder realistisch beeld over afhankelijkheid automotive. Dit jaar wordt gewoon beroerd. Behoud van focus op lange termijn strategie. Daar staat TomTom goed voorgesorteerd.

Blijft voor mij over dat dit jaar *** wordt. Lange termijn focus overeind blijft en haalbaar is. Haalbaar is een combinatie van: goede vooroplopende moderne producten, betrouwbare lange termijn partner, meer uniformiteit, cost of serve naar beneden, R&D diepgaander met meer focus (makkelijker), geen schuld / overlevingsmodus niet nodig.

Zie verder Capital Marketsday met een voorspelling van 1,5 tot 2,0 miljard omzet in 2030. Geen aanleiding om aan te nemen dat dit niet gehaald kan worden.

That's it. Met andere woorden: het beeld op de lange termijn verandert niet!
Black Money
0
quote:

ketchup schreef op 16 april 2020 07:49:

ps: heb gisteren onder in de 7 in totaal 7.475 aandelen kunnen kopen, dus heb nog wel even te gaan om de positie weer terug aan te vullen.
Was je er helemaal uit? Je had toch een voor particulieren best grote positie?

Zie jij de komende maanden nog kans op in de 6 laag in te kunnen kopen?
boem!
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 16 april 2020 10:07:

[...]
Begrijp geloof ik je redenering maar niet de details.
De 272 mio is opgebouwd in 39 maanden of 13 kwartalen.
Het sommetje zou dus moeten zijn: 60/39 x 272 = 418.

Al begrijp ik dit formuletje niet echt. Je neemt hier aan dat de maandelijkse opbouw in 2016 en 2015 ook 272/39 = 7,0 mio was. En dat is absoluut niet zo.

Zoals gewoonlijk gebruik ik teveel woorden om mijn punt te willen maken.

Ik probeer het op een andere manier.

Totaal deferred 31-12-2019 vs 31-03-2020 is 369,3 mio vs 395,4 mio
De onderdelen Consumer en Entreprise worden daarin bepaald op 91 mio vs 80 mio.

Dat houdt in dat INDIEN deze volledig onder deferred kort te kwalifificeren zijn de Deferred Kort Automotive uitkomt op 153 mio-91 mio= 62 mio per 31-12-2019 en die van 31-03-2020 op 164-91= 83 mio.



ketchup
0
quote:

Black Money schreef op 16 april 2020 10:17:

[...]

Was je er helemaal uit? Je had toch een voor particulieren best grote positie?

Zie jij de komende maanden nog kans op in de 6 laag in te kunnen kopen?

Ja - was er helemaal uit en heb dat hier ook geschreven, omgezet naar Alphabet en naar MSFT

ga nu weer opbouwen en denk dat er een 2 maand raam zit om dit te kunnen doen,
de beurzen hebben alweer een mooie correctie naar boven laten zien na de scherpe afstraffing en gaan voor nu denk ik consolideren in een volatiele range

TomTom gaat nog een heel moeilijk kwartaal zien voor Q2
hoop dat ik in de 6 kan kopen, maar ben ook bereid in de 7 te kopen, mocht ik het gevoel krijgen dat de neerwaartse druk uit het aandeel loopt

voor nu denk ik even ruwweg aan 7 onderkant 7.50 bovenkant, maar de markten zijn super zenuwachtig en er staat ongelofelijk veel geld geparkeerd aan de zijlijn voornamelijk bij private equity en die kunnen zomaar toeslaan
492 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront