PostNL « Terug naar discussie overzicht

April 2020

1.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 85 86 87 88 89 » | Laatste
JvH
0
quote:

Lector schreef op 8 april 2020 12:42:

[...]

Wat Lucky al zei, drukker dan ooit maar ze verdienen er nauwelijks iets mee.

PostNL wil met name deugen dus waarschijnlijk gaan ze de om meer geld schreeuwende postbezorgers hun zin geven, waardoor ze nog minder overhouden.
Dit bedrijf is zelfs in een periode waarin de brandstofkosten laag zijn, iedereen thuis is en volop pakketten besteld en mensen ook weer wenskaarten gaan versturen, niet in staat om geld te verdienen.
Een schamele koers van € 1,20 vasthouden is teveel gevraagd, einde verhaal voor PostNL....

Ik zie dat jij de eerste kwartaalcijfers al hebt ingezien...
ketchup
0

een gegeven paard moet je niet in de mond kijken - als je denkt dat ze failliet gaan moet je ze verkopen, ook al staan ze aan 85 cent, denk je dat ze het gaan redden dan maakt het verder niet zoveel uit of je ze nu aan 1.18 of 85 cent hebt (natuurlijk heeft een ieder ze liefst zo laag mogelijk) , maar aan deze prijs staat PostNL gewoon met ca 470 mio uitstaande aandelen voor 555 mio euro aan de beurs en staan ze al geprijsd voor het meest negatieve scenario en dat is eigenlijk een ontbinding van het bedrijf en of daar nu nog een 100 mio afkan, vanwege extreem negatief sentiment doet verder niet ter zake

PostNL staat gewaardeerd op een Sandd waardering , het is dus niet zo dat de overgenomen partij zich optrekt aan de overnemende voor kracht, Neen het is bij PostNL omgekeerd de overnemer waardeert men basis de zwakte van diegene die werd overgenomen - en dat is onzin, dat is de omgekeerde wereld en kan enkel omdat externe omstandigheden (corona) thans voor alle aandelen overheersen en des te meer zo voor zwakke broeders en underperformers zoals PostNL

dit is echter van tijdelijke aard, maar het is ook een zegen want behalve dat deze prijs een unieke opportuniteit geeft om in te stappen, is het ook een zwaard van Damocles voor de zittende bestuurders en is het nu mi hopelijk nog slechts een kwestie van tijd voordat er een wisseling van de wacht gaat plaatsvinden

Ze moeten een ijzervreter voor CEO binnenhalen en die zijn te vinden, eentje die ze gaan belonen voor herstel, niet eentje die voor een jaarlijkse fat pay cheque aan boord komt en verder blijft doormodderen - Neen, eentje waar je tegen zegt
" zet dit op de rails, breng de beurswaarde van 555 mio naar minimum 1.5 miljard euro op 3 jaar en je vangt 10% van de beurswaarde-toename als remuneratie."

Wesley
0
Volledig mee eens. Het is tijd voor een wissel! We spreken hier wel over een beursgenoteerd bedrijf en geen beschutte werkplaats. Een CEO moet afgerekend worden op de cijfers.

Na drie jaren van miserie moet er resultaat geboekt worden.

Er dient zich nu (jammer genoeg door corona) een opportuniteit aan om betere cijfers te behalen. Dit kan je niet verkwanselen aan loonsverhogingen. En dus ook niet voor het MT. Ze zouden zelf het goede voorbeeld moeten geven. Waar is de zin voor verantwoordelijkheid?!

quote:

ketchup schreef op 8 april 2020 13:11:

een gegeven paard moet je niet in de mond kijken - als je denkt dat ze failliet gaan moet je ze verkopen, ook al staan ze aan 85 cent, denk je dat ze het gaan redden dan maakt het verder niet zoveel uit of je ze nu aan 1.18 of 85 cent hebt (natuurlijk heeft een ieder ze liefst zo laag mogelijk) , maar aan deze prijs staat PostNL gewoon met ca 470 mio uitstaande aandelen voor 555 mio euro aan de beurs en staan ze al geprijsd voor het meest negatieve scenario en dat is eigenlijk een ontbinding van het bedrijf en of daar nu nog een 100 mio afkan, vanwege extreem negatief sentiment doet verder niet ter zake

PostNL staat gewaardeerd op een Sandd waardering , het is dus niet zo dat de overgenomen partij zich optrekt aan de overnemende voor kracht, Neen het is bij PostNL omgekeerd de overnemer waardeert men basis de zwakte van diegene die werd overgenomen - en dat is onzin, dat is de omgekeerde wereld en kan enkel omdat externe omstandigheden (corona) thans voor alle aandelen overheersen en des te meer zo voor zwakke broeders en underperformers zoals PostNL

dit is echter van tijdelijke aard, maar het is ook een zegen want behalve dat deze prijs een unieke opportuniteit geeft om in te stappen, is het ook een zwaard van Damocles voor de zittende bestuurders en is het nu mi hopelijk nog slechts een kwestie van tijd voordat er een wisseling van de wacht gaat plaatsvinden

Ze moeten een ijzervreter voor CEO binnenhalen en die zijn te vinden, eentje die ze gaan belonen voor herstel, niet eentje die voor een jaarlijkse fat pay cheque aan boord komt en verder blijft doormodderen - Neen, eentje waar je tegen zegt
" zet dit op de rails, breng de beurswaarde van 555 mio naar minimum 1.5 miljard euro op 3 jaar en je vangt 10% van de beurswaarde-toename als remuneratie."

Lector
0
quote:

Darter schreef op 8 april 2020 13:06:

Vakbonden krijgen steeds minder leden en FNV wordt bij steeds meer bedrijven buiten spel gezet de vakbondsbestuurder wil ook vechten voor zijn baan vergoeding van €70.000,00 tot € 80.000,00 per jaar.
Inderdaad, de vakbonden moeten blijven schreeuwen en zogenaamd opkomen voor die paar leden die ze nog hebben. Als je bij een vakbond werkt dan kon je waarschijnlijk geen echte baan krijgen.

Het is altijd wat met die vakbonden en belangenverenigingen, te weinig geld, werkdruk te hoog, wel in vaste dienst, niet in vaste dienst en altijd gelijk maar weer dreigen met acties, stakingen en rechtszaken.
Een normaal gesprek voeren kunnen ze niet, op de achtergrond is er altijd dat "ja maar, als...."
PostNL daarentegen zou moeten beseffen dat constant strijd voeren met hun personeel geen extra geld gaat opleveren.
Tevreden werknemers werken harder en doen vaak uit zichzelf dat stapje extra. Als je je eigen personeel over de kling jaagt dan haken ze af. Ze melden zich ziek of ze lopen de kantjes eraf, wat weer klachten van klanten oplevert.
Herna "verdient" miljoenen en die PVDA graaiers uit de RVB en RVC "verdienen" ook meer dan ze waard zijn, dus waarom dan je mensen op straat dagelijks irriteren door ze zonder betaling te laten overwerken ? Daar wordt je bedrijf niet beter van.
Ik gun het de pakketbezorgers wel, maar die vakbonden moeten ze echt afschaffen, voegen niets toe en zijn alleen uit op conflicten om hun bestaan te rechtvaardigen.
GéGé
0
quote:

ketchup schreef op 8 april 2020 13:11:

Ze moeten een ijzervreter voor CEO binnenhalen en die zijn te vinden, eentje die ze gaan belonen voor herstel, niet eentje die voor een jaarlijkse fat pay cheque aan boord komt en verder blijft doormodderen - Neen, eentje waar je tegen zegt
" zet dit op de rails, breng de beurswaarde van 555 mio naar minimum 1.5 miljard euro op 3 jaar en je vangt 10% van de beurswaarde-toename als remuneratie."

Ik vind een beurswaarde van 1.5 mld over 3 jaar totaal niet ambitieus, dat betekent dus een koers van 3.20. Volgens mij krijgt elke paardenkop dat voor elkaar, wellicht zelfs binnen een jaar ... en een beloning van 10%, in feite dus 100 miljoen, dat gaat helemaal nergens over!
Tordan
0
quote:

ketchup schreef op 8 april 2020 13:11:

een gegeven paard moet je niet in de mond kijken - als je denkt dat ze failliet gaan moet je ze verkopen, ook al staan ze aan 85 cent, denk je dat ze het gaan redden dan maakt het verder niet zoveel uit of je ze nu aan 1.18 of 85 cent hebt (natuurlijk heeft een ieder ze liefst zo laag mogelijk) , maar aan deze prijs staat PostNL gewoon met ca 470 mio uitstaande aandelen voor 555 mio euro aan de beurs en staan ze al geprijsd voor het meest negatieve scenario en dat is eigenlijk een ontbinding van het bedrijf en of daar nu nog een 100 mio afkan, vanwege extreem negatief sentiment doet verder niet ter zake

PostNL staat gewaardeerd op een Sandd waardering , het is dus niet zo dat de overgenomen partij zich optrekt aan de overnemende voor kracht, Neen het is bij PostNL omgekeerd de overnemer waardeert men basis de zwakte van diegene die werd overgenomen - en dat is onzin, dat is de omgekeerde wereld en kan enkel omdat externe omstandigheden (corona) thans voor alle aandelen overheersen en des te meer zo voor zwakke broeders en underperformers zoals PostNL

dit is echter van tijdelijke aard, maar het is ook een zegen want behalve dat deze prijs een unieke opportuniteit geeft om in te stappen, is het ook een zwaard van Damocles voor de zittende bestuurders en is het nu mi hopelijk nog slechts een kwestie van tijd voordat er een wisseling van de wacht gaat plaatsvinden

Ze moeten een ijzervreter voor CEO binnenhalen en die zijn te vinden, eentje die ze gaan belonen voor herstel, niet eentje die voor een jaarlijkse fat pay cheque aan boord komt en verder blijft doormodderen - Neen, eentje waar je tegen zegt
" zet dit op de rails, breng de beurswaarde van 555 mio naar minimum 1.5 miljard euro op 3 jaar en je vangt 10% van de beurswaarde-toename als remuneratie."

Failliet is geen issue lijkt me. Waar het om gaat is dat er nooit rust in de tent komt. Nu lijkt de waardering prachtig, de omzetten nemen toe en alle seinen lijken op groen te staan. Komt de brancheorganisatie voor zzppers voor pakketten weer om meer geld. Dan zijn het weer de bonden, dan weer andere rechtszaken, dan weer politiek. Niet voor niets dat meerdere grote partijen Postnl het stempel "onbelegbaar" hebben gegeven. Q1 extra winsten zijn dus ook een illusie, als we zo doorgaan.
BW2017
0
Pakketbezorgers PostNL eisen hoger uurtarief: ‘We draaien bizarre weken’
Pakketbezorgers dreigen PostNL met de rechter als ze niet snel een hoger uurtarief ontvangen en de vanwege de coronamaatregelen extra bezorgtijd niet vergoed krijgen. De Belangenvereniging voor Pakket Distributie (BVPD) eist uiterlijk vrijdag een ‘eerlijk aanbod’.

David Bremmer 08-04-20, 14:06

De tarieven zijn al jarenlang veel te laag waardoor de druk op werknemers en zelfstandi­ge pakketon­der­ne­mers veel te hoog is
Ruud Wassenaar, voorzitter BVPD
Doordat Nederland thuis moet werken en blijven, draaien duizenden pakketbezorgers momenteel overuren. Volgens de BVPD doet iedere bezorger dagelijks zo’n tweehonderd deuren aan, veel meer dan normaal. ,,We bezorgen zo’n 5 miljoen pakketten in de week, iedere drie minuten bellen we bij iemand aan’’, aldus voorzitter Ruud Wassenaar. ,,Aantallen die we normaal alleen rond Sinterklaas en Kerstmis halen.”

Dat gebeurt alleen niet tegen eerlijke tarieven, aldus de belangenclub die opkomt voor honderden zelfstandige bezorgers en hun duizenden medewerkers. De BVPD is naar eigen zeggen al sinds 2018 met PostNL in de slag over tariefsverhoging. Die is onder andere nodig omdat kosten voor zuinigere busjes en pensioenen van medewerkers oplopen. ,,De tarieven zijn al jarenlang veel te laag waardoor de druk op werknemers en zelfstandige pakketondernemers veel te hoog is”, aldus Wassenaar.

‘Slag in de rondte’
We werken ons een slag in de rondte om Nederland draaiende te houden
Pakketbezorgers in open brief aan PostNL-coe Herna Verhagen
In een open brief aan PostNL-ceo Herna Verhagen stellen de pakketbezorgers dat de enorme incidentele werklast door de coronamaatregelen de spreekwoordelijke druppel is. Zij ervaren de trots die ceo Herna Verhagen maandag in het AD zei te voelen voor pakketbezorgers totaal niet. ‘Zoals u weet draaien pakketbezorgers momenteel bizarre weken. Het coronavirus houdt huis in Nederland en heeft grote gevolgen voor ons als bezorgers. We werken ons een slag in de rondte om Nederland mee draaiende te houden.’

De BVPD eist daarom uiterlijk vrijdag om 09.00 van PostNL ‘een concreet aanbod voor een eerlijk tarief, betaling van alle uren en vergoeding van de extra handelingen ten tijde van de coronapandemie’. Momenteel kunnen pakketbezorgers hun scanapparaat onder meer niet gebruiken. Consumenten moeten hun identiteitsbewijs pakken en de laatste drie cijfers voorlezen. ,,Een tijdrovende check”, stelt de belangenclub.

Mocht PostNL het ultimatum laten passeren dan zegt de BVPD naar de rechter te stappen. ,,Ook zullen we dan een klacht bij de Autoriteit Consument en Markt indienen wegens misbruik van uw monopoliepositie.”

Files
In een nadere toelichting laat de BVPD weten dat bezorgers minstens drie euro per uur meer willen ontvangen. ,,Het huidige tarief is 28 euro en een beetje’’, vertelt woordvoerder Pieter Paul Slikker. ,,We hebben Transport en Logistiek Nederland onderzoek laten doen en daar kwam uit dat het minimaal 31 euro moet zijn. Dat is al weer enkele jaren terug overigens, dus het moet nu meer zijn.” Volgens de bond weigert PostNL ook al jaren de tijd te vergoeden dat pakketbezorgers in de file staan. ,,Dat geldt als pauze, net als laden en lossen.” Al met al dicteert het bedrijf de tarieven, stelt de bond.

Reactie PostNL: ‘Wel gesprekken, geen tariefonderhandelingen’
PostNL laat weten de brief van de BVPD te hebben ontvangen en zegt graag in gesprek te blijven met de belangenclub. Deze gesprekken noemt het pakketbedrijf ‘constructief’. Tegelijk zegt PostNL geen tariefonderhandelingen met de BVPD te zullen voeren, omdat de organisatie opkomt voor bezorgondernemers en niet het vaste personeel zoals de FNV. ,,Tariefonderhandelingen doen we in individuele gesprekken met de bezorgondernemers waar we mee samenwerken. We hebben met al onze bezorgondernemers een vervoersovereenkomst waarin onder andere de tarieven vastgelegd zijn. Het tariefmodel van PostNL is erop gebaseerd dat we de gewerkte tijd betalen.

De tarieven worden jaarlijks geïndexeerd en aangepast als daar aanleiding toe is. ,,En we overleggen op z’n minst een keer per jaar over de routes en tarieven met onze ondernemers.” PostNL zegt wel degelijk de buitengewone omstandigheden van de coronamaatregelen mee te wegen. ,,Dat geldt zowel voor het effect van extra handelingen die meer tijd kosten als voor tijd die bespaard wordt doordat er meer mensen thuis zijn en van reguliere verkeersopstoppingen geen sprake meer is.”

PostNL besluit zijn overeenkomst door te spreken van een ‘gezamenlijke uitdaging’. ,,We spreken dan ook de wens uit dat we in deze bijzondere periode met elkaar in gesprek kunnen blijven.”

Bron: AD
ketchup
0

kwaliteit komt aan een prijs - maar dan haal je ook wat in huis
je kan natuurlijk ook opteren om een CEO te nemen a raison van een salaris van een paar honderd duizend euro per jaar en een bonus regeling van een paar honderd duizend aandelen verspreid over jaren, maar dan krijg je de volgende die een stoel warm gaat houden, de ontwikkelingen gaat bestuderen en daar rustig zijn tijd en jaren voorneemt en sympathiek overkomt naar de regering, de vakbonden en sociaal lief is, zijn we straks 3 jaar verder en nog niets opgeschoten

zoek er eentje uit die puur zijn beloning krijgt prestatie gericht, zien de aandeelhouders koers aanwas, deelt hij mee - afrekenen op prestatie, niet op aanwezigheid.

en ja natuurlijk zit PostNl zwaar in de over afgestrafte zone hier aan 1 euro, maar om bedrijf nu 3x over de kop te laten gaan - heb je wel iemand nodig die dat kan en echt snoeihard te werk gaat de biz op de rails te zetten.
dit is een leeglopend bedrijf en dat was al ingang gezet pre-corona, dit laatste heeft het allemaal slechts versneld, daar kunnen huidige toetreders in het aandeel hun voordeel mee doen, maar uiteindelijk moet er iemand aan de pedalen komen die er niet komt voor diplomatie om iedereen happy te houden, Neen - eentje die aanwas beurswaarde primair zet en daar dus ook op afgerekend gaat worden.

en dat soort bedrijfsleiders zijn te vinden, maar die komen niet goedkoop.
alida1
0
quote:

ketchup schreef op 8 april 2020 14:16:

kwaliteit komt aan een prijs - maar dan haal je ook wat in huis

en dat soort bedrijfsleiders zijn te vinden, maar die komen niet goedkoop.
We hebben er één met een prijs. en ze kwam ook niet goedkoop.
nou nog een echte.
Lector
0
quote:

GéGé schreef op 8 april 2020 13:37:

[...]

Ik vind een beurswaarde van 1.5 mld over 3 jaar totaal niet ambitieus, dat betekent dus een koers van 3.20. Volgens mij krijgt elke paardenkop dat voor elkaar, wellicht zelfs binnen een jaar ... en een beloning van 10%, in feite dus 100 miljoen, dat gaat helemaal nergens over!
De paardenkop (zoals jij dat noemt) die er nu zit krijgt het niet voor elkaar, zeker niet binnen een jaar en waarschijnlijk ook niet over 3 jaar.
Ze heeft het wel voor elkaar gekregen om een koers van bijna € 5,00 te decimeren tot een pennystock en dat zelfs binnen 3 jaar :-)
wins
0
gpjf
0
En maar denken dat de koers niet een keer gaat knallen
bij Post.nl ???

Retailreus Amazon legt eigen bezorgdienst stil door topdrukte
Door REDACTIE DFT
8 min geleden in FINANCIEEL

De Amerikaanse retailgigant Amazon gaat zijn eigen bezorgdienst vanaf juni op pauze zetten om de huidige drukte op te vangen, zo meldt The Wall Street Journal.

? HOLLANDSE HOOGTE / SIPA PRESS
Bij de webwinkel van Amazon loopt het storm doordat veel consumenten online hun aankopen doen vanwege de beperkte maatregelen in de strijd tegen het coronavirus.

Volgens Amazon wordt het personeel van Shipping ingezet op andere afdelingen om de stroom aan kooporders te verwerken.

De goede gang van zaken bij Amazon legt vooral topman en grootaandeelhouder Jeff Bezos geen windeieren. Zijn vermogen is dit jaar weer flink toegenomen.

Tordan
0
quote:

gpjf schreef op 8 april 2020 15:15:

En maar denken dat de koers niet een keer gaat knallen
bij Post.nl ???

Retailreus Amazon legt eigen bezorgdienst stil door topdrukte
Door REDACTIE DFT
8 min geleden in FINANCIEEL

De Amerikaanse retailgigant Amazon gaat zijn eigen bezorgdienst vanaf juni op pauze zetten om de huidige drukte op te vangen, zo meldt The Wall Street Journal.

? HOLLANDSE HOOGTE / SIPA PRESS
Bij de webwinkel van Amazon loopt het storm doordat veel consumenten online hun aankopen doen vanwege de beperkte maatregelen in de strijd tegen het coronavirus.

Volgens Amazon wordt het personeel van Shipping ingezet op andere afdelingen om de stroom aan kooporders te verwerken.

De goede gang van zaken bij Amazon legt vooral topman en grootaandeelhouder Jeff Bezos geen windeieren. Zijn vermogen is dit jaar weer flink toegenomen.

Lees vooral bovenstaande ook even! Er blijft voor de aandeelhouder weer niets over. Drukte??? Ja, tuurlijk, maar geen dikke extra verdiensten voor de geldverstrekkers hoor.
Sander13677
0
Het zijn ook wel droeftoeters wat een zooitje daar op de juridische en hr afdeling.
Lector
0
quote:

Sander13677 schreef op 8 april 2020 15:40:

Het zijn ook wel droeftoeters wat een zooitje daar op de juridische en hr afdeling.
Dat bedoel ik dus, in tijden van topdrukte weten ze het goede humeur van de belegger nog te verzieken.
Eerst postbezorgers die meer geld willen zien, nu oud medewerkers die meer geld willen zien (terecht overigens) en zo is het altijd wel wat bij PostNL.
Ze krijgen het maar niet voor elkaar om wat geld over te houden aan al dat harde werken, iets wat Jeff Bezos blijkbaar wel lukt, heel goed zelfs.

Topdrukte zou voor PostNL een luxe probleem moeten zijn, maar het is gewoon een echt probleem.
Hoe drukker het wordt, des te meer komt PostNL in de problemen. Ze verliezen rechtszaak na rechtszaak en houden aan dat bezorgde pakketje nog geen dubbeltje over.
Vakbonden ontevreden, personeel ontevreden, aandeelhouders ontevreden en maar graaien daar aan de top, hoe krijg je het voor elkaar vraag ik mij af ?

Darter
0
En straks minder werk als alles voorbij is dan moeten er weer mensen uit dus de klagers als eerste er uit dan kunnen ze uitrusten van het vele werk ?????????
marcel13
0
En ze blijven maar koersdrukkingsberichten de wereld in sturen.
Volgens mij hebben ze die reeds klaar liggen voor als de koers dreigt omhoog te gaan.
www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/a...
Darter
0
Wat ik niet begrijp waarom ze de AVA niet uitstellen en met een tussentijdse update komen
1.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 85 86 87 88 89 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 1,233
Verschil -0,008 (-0,64%)
Hoog 1,245
Laag 1,228
Volume 1.157.272
Volume gemiddeld 2.175.390
Volume gisteren 949.579

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront