Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Tordan
0
quote:

Hoper schreef op 2 april 2020 12:51:

Lucky14, waar zie jij het aandeel van Euronav tegen eind mei ?

Ik geloof dat ze onder de 9 komen, maar ik denk dat als er positieve outlook komt, ze wel weer naar boven gaan. Zeker als ze bv EUR 1 dividend zouden uitkeren voor Q1 en positief nieuws geven over Q2.

Mijn target is toch EUR 13 eind mei en dat is dan voor mij een mooi koopmoment nu. Al zijn er potentieel grotere winsten te behalen.
Een koersdoel afgeven is erg lastig. Je kan er bijna vanuit gaan dat de daling nog maar net is begonnen, of de rates moeten ineens nog veel hoger gaan. Ook kan het dat de rates langdurig vrij hoog blijven, maar daar reken ik ook niet op. Wel stel ik altijd bijkoopmomenten voor mezelf. Daar wacht ik nu nog even mee, totdat één en ander wat meer duidelijk is. Ik blijf erbij dat tot aan de cijfers het dood geld is, maar waarschijnlijk fors verlies.
[verwijderd]
0
Zodra de Trump een deal maakt met ru en SA zal het hard naar beneden gaan.
En gezien de uitspraken van Trump en Poetin gaat dat snel gebeuren.
"Trump said he expected Saudi Arabia and Russia would reach a deal soon to end their oil price war and Russia's Pres. Putin called for cooperation among producers."
Alleen SA kan dus nog roet in het eten gooien. Zelfs de chinezen helpen mee door 100m extra vaten te kopen.
Hoper
0
Maar de chinezen die vaten kopen wilt zeggen dat er nog meer vraag is naar tankers. Prijs die omhoog gaat van olie = meer contango potentieel + traders durven olieopslag nemen omdat ze weten dat de prijs vele hoger kan zijn in korte tijd door Poetin, China en Trump.

Allezjah, dit is gewoon voor winstgevendheid van Euronav. De prijs op de beurs kan/zal wel naar beneden gaan short term. Maar ik denk long dat het toch wel bullish blijft.
wadj
0
Weet iemand hier wat de didivend calender is voor euronav? Er komt een kwartaaldividend las ik. Wanneer gaat Euronav Ex dividend en wat zijn jullie verwachtingen voor dit dividend? Ik las 1 euro voor Q1, maar dat lijkt me veel te hoog.
Thole
0
Ik ga tijdelijk uitstappen me dunkt. Even de winsten opnemen (al zijn die veel lager dan bij de piek van enkele dagen geleden) en na de klap van overeenkomst tussen Rusland, US, etc. opnieuw instappen misschien.
[verwijderd]
0
quote:

Hoper schreef op 2 april 2020 13:45:

Maar de chinezen die vaten kopen wilt zeggen dat er nog meer vraag is naar tankers. Prijs die omhoog gaat van olie = meer contango potentieel + traders durven olieopslag nemen omdat ze weten dat de prijs vele hoger kan zijn in korte tijd door Poetin, China en Trump.

Allezjah, dit is gewoon voor winstgevendheid van Euronav. De prijs op de beurs kan/zal wel naar beneden gaan short term. Maar ik denk long dat het toch wel bullish blijft.
Ik ben het met je eens dat het bullish blijft, maar ik denk dat de koers meer gaat reageren op de dalende olieprijs dan op de winstgevendheid van euronav.
Risky bets
0
quote:

Hoper schreef op 2 april 2020 12:31:

Ik denk dat Q1 voor Euronav niet super positief zal zijn door de afschrijvingen van de ULCC tanker olie dat ze kochten. Dus huun peers zullen beter doen voor Q1. Maar ik weet niet hoe de scrubbers worden afgeschreven.

Risky Bets, heel goeie slide om te zien. Zelfs met de dip rond begin van Covid in China, lijkt de prijs goed te zijn.

Erik VG, de uitslagen die je gezien hebt zijn van begin maart en het duurt even voor die schepen echt in de fixture zitten ( sommige starten in april ). Dus top resultaten zullen voor Q2 zijn.

En voor Q3 zal het opslag worden en ook veel minder contango of voor een of andere reden zou de olie prijs terug naar 36+ gaan (USA goverment invest 1 trillion in oil purchases to save shale ofzo haha - dit is niet waar).

Het sentiment voor tankers zit niet mee, dus we kunnen nu aan soldenprijzen kopen maar gewoon in mei terug zien hoe het er long term uitziet. Potentieel sell on the good news van Q2 resultaten wanneer alle mensen instappen in de hoop voor een lange goede tijd.
Ik begrijp echt niks van de negativiteit hier (in algemene zin, niet op jou specifiek gericht hoper).

- Vergeet niet dat in Jan-Feb , EURN juist veel voordeel had van hun veel goedkopere bunker fuel. Q1 gaat dus duidelijk wel veel beter zijn. Vanaf maart was het negatief.
- Ja er wordt dan een afschrijving gedaan op olie opslag, maar dit valt natuurlijk in het niet ten opzichte van de grote investeringen die andere tankers hebben gedaan voor scrubbers. Deze zijn met huidige spreads van onder de $70 , niet bepaald winstgevend.

Ik laat net Q1 cijfers van INSW zien. Die laten duidelijk een verbeterde rate zien voor VLCC's. Voor EURN kan je hetzelfde verwachten. Vergeet ook zeker niet dat EURN een heel slecht Suezmax gemiddelde had gerealiseerd over Q4 door slechte timing. Voor Q1 gaat het VLCC gemiddelde een mooie verbetering zijn, maar suezmax rates kunnen bijna verdubbelen. En dan heb ik het niet eens over Q2.

Ja, contango gaat vandaag een beetje naar beneden. Maar opslag is nog steeds gigantisch. DHT rapporteerd gisteren 67.3k 1 jaars charters voor hun oudste VLCC's. www.dhtankers.com/dht-holdings-inc-an... . NAT laat vandaag zien welke fixings ze hebben geboekt recentelijk www.nat.bm/nordic-american-tankers-lt...

Ja, de koers zakt vandaag een beetje in, beetje winstnemingen. Maar als je het sentiment hier leest, dan lijkt het wel of rates 20k/dag zijn momenteel ipv >200k/dag voor VLCC's.
Hoper
0
Risky Bets, ik begrijp je standpunt. Er komen gouden tijden aan en niemand wil kopen uit schrik voor 2021 en nieuws van olieprijzen die omhoog gaan (en dus tanker tarieven potentieel omlaag / winstgevendheid naar beneden).

De beurs loopt voor / achter, dus je weet niet wanneer die goede tijden in de koers van Euronav komen dus ik kan het begrijpen dat mensen bang zijn. Ik blijf zeer bullish, maar kijk er al naar uit solden te doen als het naar 8,x euro gaat.

harryhol
0
Hunter heeft zijn splinternieuwe Disen voor anderhalf (!) jaar gecharterd aan Trafigura tegen 60k. Dat legt wel een fundament voor rates de komende tijd. Het zou me niets verbazen als Euronav gewoon slecht ligt omdat er winst wordt genomen op Energy baskets door sector beleggers; olie is 10% hoger, buy the rumour sell the fact..
Hoper
0
Weeral een tanker uit de markt. Hoe meer er weggaan, hoe hoger de spot rate zal gaan.
harryhol
0
En intussen liggen de scheepswerven wereldwijd op apegapen omdat alle andere vormen van shipping door het putje gaan en er niemand meer bestelt.
"He described the situation for yards as “hostile” and said shipbuilders, particularly those in South Korea, really needed to see new orders in the next few months to get some cash flow." Als dat doorzet, dan zal dat op de lange termijn ook tankerbouw frustreren, en dus leiden tot beperkte aanwas.
maci
1
Euronav - Organisatie van de Bijzondere Algemene Vergadering van 9 april 2020 in de context van Covid-19

ANTWERPEN, België, 2 april 2020 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN) (“Euronav” of de Vennootschap) verwijst naar het persbericht met als titel “EURONAV - OPROEPING TOT DE BIJZONDERE ALGEMENE VERGADERING VAN 9 APRIL 2020” op datum van 5 maart 2020 (8u00 CET) (het “Oorspronkelijk Persbericht”). Om de maatregelen genomen door de overheid in het kader van de COVID-19 pandemie na te leven, en om de gezondheid, de veiligheid en het welzijn van haar aandeelhouders te verzekeren, heeft Euronav besloten op haar Bijzondere Algemene Vergadering van donderdag 9 april 2020 om 11u00 (Belgische tijd) enkel stemmen bij volmacht toe te staan.

Er zal geen fysieke toegang worden verleend tot de vergaderzaal op 9 april 2020. Houders van Europese Aandelen (zoals gedefinieerd in de oproeping) worden daarentegen wel aangemoedigd te stemmen en kunnen dit doen door volmacht te verlenen aan de heer Roeland Neyrinck, Secretaris Generaal, en mevrouw Stéphanie Penen, Legal Counsel, ieder individueel handelend. Elke volmacht moet de instructies van de aandeelhouder bevatten voor ieder voorstel van besluit. Er is een volmachtformulier beschikbaar op de website van de Vennootschap. Een gescande of gefotografeerde kopie van de ingevulde en ondertekende volmacht dient te worden verzonden per e-mail naar ebe.issuer@euroclear.com of per fax naar +32 2 337 54 46 en moet door de bestemmeling ontvangen zijn ten laatste op 5 april 2020 (middernacht CET).
Stemmen en onthoudingen in volmachten die reeds ontvangen zijn door de Vennootschap, die een andere persoon als volmachtdrager aanduiden, zullen meegerekend worden ondanks de afwezigheid van deze volmachtdrager op de Bijzondere Algemene Vergadering.

Vragen kunnen enkel schriftelijk worden gesteld. Zij moeten verstuurd worden per e-mail op shareholdersmeeting2020@euronav.com ten laatste op 5 april 2020 (middernacht CET). De Vennootschap zal deze vragen schriftelijk beantwoorden ten laatste op de dag van de Bijzondere Algemene Vergadering via publicatie op de website van de Vennootschap.

Alle andere elementen met betrekking tot de Bijzondere Algemene Vergadering zoals uiteengezet in het Oorspronkelijk Persbericht blijven ongewijzigd.

Deze beslissing om enkel bij volmacht te stemmen op de Bijzondere Algemene Vergadering is genomen door de onmogelijkheid om een fysieke vergadering van aandeelhouders te houden op 9 april 2020. De specifieke maatregelen hierboven vermeld, zijn in lijn met het ontwerp van Koninklijk Besluit waarvan de Vennootschap verwacht dat het met terugwerkende kracht aangenomen zal worden in de komende dagen . Indien de finale versie van het Koninklijk Besluit wijzigingen aan de hierboven vermelde maatregelen zou vereisen, zal de Vennootschap gepaste actie ondernemen en de aandeelhouders informeren.

Het hele PB lees je hier: tinyurl.com/sodlj5g
Becb
0
ivm Hunter en die Disen:
is dat geen slechte deal? Stel dat de kosten 35K zijn per dag, dan is de winst 25K per dag. x365x1.5 = +- 13,5 mio. Als ze die vandaag kunnen verhuren aan 200K voor 60 dagen (vandaag wel nog geen rates gezien), dan zitten ze al aan +-10 mio winst. Ze gaan er dan vanuit dat ze geen 3.5 mio winst meer zullen hebben over de rest van die hele periode.
harryhol
0
quote:

Becb schreef op 2 april 2020 16:04:

ivm Hunter en die Disen:
is dat geen slechte deal? Stel dat de kosten 35K zijn per dag, dan is de winst 25K per dag. x365x1.5 = +- 13,5 mio. Als ze die vandaag kunnen verhuren aan 200K voor 60 dagen (vandaag wel nog geen rates gezien), dan zitten ze al aan +-10 mio winst. Ze gaan er dan vanuit dat ze geen 3.5 mio winst meer zullen hebben over de rest van die hele periode.
Ik denk dat Hunter het gewoon ziet als min. 17% rendement op hun investering op jaarbasis, uitgaande van 60% vreemd vermogen...
Vavli
1
Helemaal akkoord met Risky. Nooit eerder lagen de kaarten zo gunstig voor Euronav en de rest van de sector. Vanaf maart is er inderdaad het verlies op de eerder aangekochte oliereserves. Maar dat wordt meer dan gecompenseerd door de uitzonderlijke vrachttarieven en tot maart heeft Euronav wel voordeel geput uit die reserves.
Ik reken, naast het nettodividend van 0,29 dollar over 2019 op minimum 0,75 dollar voor het eerste kwartaal ( dat zou dan evenveel zijn als in het vierde kwartaal) dus samen ruim 1 dollar en voor het tweede kwartaal liggen de kaarten nog veel gunstiger en kan het best 2 dollar of zelfs meer worden.
De kaarten liggen zeer gunstig. Euronav wordt nu nog mee gesleurd door het algemene sentiment maar dat gaat de volgende weken zeker keren.
Risky bets
0
quote:

Becb schreef op 2 april 2020 16:04:

ivm Hunter en die Disen:
is dat geen slechte deal? Stel dat de kosten 35K zijn per dag, dan is de winst 25K per dag. x365x1.5 = +- 13,5 mio. Als ze die vandaag kunnen verhuren aan 200K voor 60 dagen (vandaag wel nog geen rates gezien), dan zitten ze al aan +-10 mio winst. Ze gaan er dan vanuit dat ze geen 3.5 mio winst meer zullen hebben over de rest van die hele periode.
Kosten zijn meestal rond de 20k/day. Als je dan depreciatie meeneemt, net onder de 30k/day voor 0 eps.

Dus 365*1.5*40k ... Lijkt me zeer solide.
GiGa
0
Tja ik snap het wel maar ook weer niet! Het lijkt of heel deze sector de laatste dagen op zijn gat ligt. Het is niet enkel Euronav. Uiteindelijk zullen we weer de move omhoog maken en meestal gebeurd dat als wij het niet zien aankomen. Net als deze daling helaas.,,,,
Becb
0
20 mio. ja, toch niet slecht. En ze krijgen het schip terug in de beste periode van het jaar.
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 15,380
Verschil +0,120 (+0,79%)
Hoog 15,390
Laag 15,070
Volume 59.888
Volume gemiddeld 226.608
Volume gisteren 29.779

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront