Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Vouchers na geannuleerde vlucht alleen met instemming klant

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

12 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 5 DNFTT 2 april 2020 08:17
    De Consumentenbond is kritisch en wijst erop dat passagiers die vouchers krijgen met lege handen staan als de luchtvaartmaatschappij alsnog failliet gaat. Het voorstel van Van Nieuwenhuizen is voor de organisatie alleen aanvaardbaar als de overheid daar garant voor staat

    Consumentenbond, met jullie houding veroorzaak je hetzelfde als wat er met het wc papier gebeurde. Na mij de zondvloed, IK zorg ervoor dat MIJN centjes terugkomen en wie na mij komt die zakt er maar in gedrag.
  2. Fortune21 2 april 2020 08:28
    quote:

    Japio_ schreef op 2 april 2020 08:17:

    Consumentenbond, met jullie houding veroorzaak je hetzelfde als wat er met het wc papier gebeurde. Na mij de zondvloed, IK zorg ervoor dat MIJN centjes terugkomen en wie na mij komt die zakt er maar in gedrag.
    100% mee eens. Dit is overmacht. De luchtvaartmaatschappijen werken al met kleine marges. Er zullen er al een paar failliet gaan en veel banen verloren gaan. Mede hierdoor wordt vliegen duurder in de toekomst. Erg kortzichtig van Happy en de consumentenbond

  3. Met Effekt 2 april 2020 08:42
    Vouchers zijn leuk maar je hebt er zo weinig aan. KLM annuleerde mijn vlucht 24 uur voor vertrek terwijl er wel partnervluchten warenvan Skyteam. Nu moest ik hals over kop een nieuwe vlucht boeken die nog dezelfde dagvertrok. Dat kostte duidelijk meer dan de KLM vlucht die werd geannuleerd.
  4. [verwijderd] 2 april 2020 08:43
    Goed dat er op Europees vlak een uitspraak komt

    Er zijn onder de reisorganisaties ook criminelen actief. Waar een groot deel van de sector de reizen al tot juni heeft geannuleerd zijn er ook nog toko's die deze dagen de reizen gepland voor half mei inplannen, de klanten onder druk zetten om te betalen terwijl iedereen weet dat mensen van boven de 80 jaar 1e helft mei echt niet met een bustochtje oid mee gaan.
    Ik ga hier geen namen noemen, het ging ook niet over vliegen, maar ik heb hiervoor gisteren een half uur met een reisbureau aan de telefoon gehangen;
    - de annuleringsverzekeraar keert niet uit
    - tuurlijk, reis begin mei gaat gewoon door
    - nu betalen anders bent u uw aanbetaling kwijt

    en een prettige dag verder...
  5. forum rang 5 DNFTT 2 april 2020 09:19
    quote:

    Knife Catcher schreef op 2 april 2020 08:43:

    Goed dat er op Europees vlak een uitspraak komt

    Er zijn onder de reisorganisaties ook criminelen actief. Waar een groot deel van de sector de reizen al tot juni heeft geannuleerd zijn er ook nog toko's die deze dagen de reizen gepland voor half mei inplannen, de klanten onder druk zetten om te betalen terwijl iedereen weet dat mensen van boven de 80 jaar 1e helft mei echt niet met een bustochtje oid mee gaan.
    Ik ga hier geen namen noemen, het ging ook niet over vliegen, maar ik heb hiervoor gisteren een half uur met een reisbureau aan de telefoon gehangen;
    - de annuleringsverzekeraar keert niet uit
    - tuurlijk, reis begin mei gaat gewoon door
    - nu betalen anders bent u uw aanbetaling kwijt

    en een prettige dag verder...
    ISlachtoffergedrag. Neem je verlies, droog je tranen en laat het achter je.
  6. Mick75 2 april 2020 09:25
    De grootste vijand voor de luchtvaart en horeca is niet het coronavirus maar de kortzichtigheid (en zelfzucht) van de Europese politiek.
    Regeringen beperken of verbieden het verdienmodel van horeca, reisbranche en luchtvaart, maar spreken wel uit dat consumenten hun geld moeten terugkrijgen. Ik verwijs naar de uitspraken van eurocommissaris Adina Valean van Transport vandaag.
    Dat is het probleem van politici. Ze ontvangen elke maand zo gemakkelijk geld van de belastingbetaler, dat ze totaal niet beseffen dat bedrijven zo kopje onder gaan wanneer ze niets mogen verdienen en maar wel moeten blijven betalen.
    Politici roepen overal, dat de lasten van de Coronacrisis door iedereen gedragen moeten worden, alleen achten zij die uitspraken niet van toepassing op zichzelf
  7. LLinssen 2 april 2020 10:00
    Corona is ook niet hun schuld (al hebben ze wel geholpen het te verspreiden) Maar je mag het vlieg maatschappijen echt kwalijk nemen hoe ze met hun klanten omgaan. In plaats van service opschalen om mensen duidelijkheid te geven over hun vluchten laten ze mensen stikken, zonder informatie, vluchten verlopen gewoon.

    Moet je dan genoegen nemen met een voucher voor een wanprestatie? Moet iemand die op zijn vlucht naar huis zat te wachten een voucher aannemen en de vlucht later maar proberen? Natuurlijk niet, die vlucht heb je met een andere maatschappij gemaakt en dat heeft je geld gekost. De maatschappijen vragen doorgaans astronomische bedragen om een vlucht te wijzigen waar ze niet aantoonbaar hoge kosten voor hoeven te maken.
    Dan loop je weleens het risico dat je zelf ook weleens wat op moet hoesten.
  8. [verwijderd] 2 april 2020 10:03
    quote:

    Japio_ schreef op 2 april 2020 09:19:

    [...]

    ISlachtoffergedrag. Neem je verlies, droog je tranen en laat het achter je.
    Leuk dat je een mening hebt zonder kennis en zonder goed te lezen, maar ja dat is het nadeel van fora he, iedereen roept maar wat.

    Goed, jij vindt dat criminaliteit niet bestraft hoeft te worden en dat een 80-jarige die van zijn laatste spaarcenten een reisje boekt maar naar zijn geld moet fluiten. Is je goed recht, maar daar stokt hier verder de discussie.
  9. CorsaE 2 april 2020 13:07
    Wel een beetje erg makkelijk reageren in andermans portemonnaie. U zal het blijkbaar kunnen lijden maar dat geldt niet voor iedereen. Ik weet van een goede vriend die met 9 man wegens een jubileum half april naar Tenerife zou vliegen en daar meer dan 1000 euro voor vooruit had betaald en nu een flink bedrag moest neerleggen om de totale nota te voldoen. Zijn keus was ook: of betalen of je vooruitbetaling kwijt. Hij koos voor niet betalen maar werd de week erop gelukkig gered met, alsnog, een voucher voor die 1000 euro.
  10. forum rang 5 DNFTT 2 april 2020 14:46
    quote:

    Knife Catcher schreef op 2 april 2020 10:03:

    [...]
    Leuk dat je een mening hebt zonder kennis en zonder goed te lezen, maar ja dat is het nadeel van fora he, iedereen roept maar wat.

    Goed, jij vindt dat criminaliteit niet bestraft hoeft te worden en dat een 80-jarige die van zijn laatste spaarcenten een reisje boekt maar naar zijn geld moet fluiten. Is je goed recht, maar daar stokt hier verder de discussie.

    Ik vind het kwalijk dat een bedrijf wat tot heden volgens eerder gemaakte afspraken lijkt te handelen als crimimeel wordt weggezet.
    Dit is voor iedereen een periode van tegenslagen, zet je er overheen.
12 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,686 09:08
+0,202 +2,13%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links