Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France 2020

3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
FairValue
0
Nederland had geen steun moeten geven. Hadden ze AF, voor 0,20 over 1 week van de beurs kunnen halen. En eigenaar geweest. Even renteloze lening en als dit achter de rug is voor een paar euro door verkopen. Nu duurt het iets langer voor we op 0,20 staan.
NELU1952
0
Waarom stijg KLM ?? Ik begrijp dat KLM krijg steun van de STAT en dat is goed,
maar de hulp moet later terug betaald worden dus is geen gratis geld.
Dat betekend dat KLM bouwt een schuld op .
Engineer Dries
1
Mensen panikeren hier zo hard, het is hilarisch.

90% van het loon gaat worden vergoed
de gehedgede brandstof? Die wordt helemaal niet verbrandt, kost dus ook niks
Deze toko gaat een halfjaartje op slot op kosten vd staat, daarna weer vol in de vleugels. Staan we volgend jaar weer op een tientje.
[verwijderd]
0
quote:

Engineer Dries schreef op 19 maart 2020 17:11:

Mensen panikeren hier zo hard, het is hilarisch.

90% van het loon gaat worden vergoed
de gehedgede brandstof? Die wordt helemaal niet verbrandt, kost dus ook niks
Deze toko gaat een halfjaartje op slot op kosten vd staat, daarna weer vol in de vleugels. Staan we volgend jaar weer op een tientje.
het is wachten tot de staat met duidelijkheid komt wat te doen. Daarna zakt hij echt wel weg. Aandeel blijft geen half jaar op 4.5 euro totdat ze weer kunnen vliegen
@iPlof
0
quote:

Engineer Dries schreef op 19 maart 2020 17:11:

Mensen panikeren hier zo hard, het is hilarisch.

90% van het loon gaat worden vergoed
de gehedgede brandstof? Die wordt helemaal niet verbrandt, kost dus ook niks
Deze toko gaat een halfjaartje op slot op kosten vd staat, daarna weer vol in de vleugels. Staan we volgend jaar weer op een tientje.
Dommer dan dom..

Lees de cijfers ipv je blauwe bril.
Als je geen cijfers kan lezen...ga sparen!
cune
0
In de Volkskrant staat:Nederland zonder KLM is net zo onvoorstelbaar als Nederland zonder klederdracht, kaasmarkt of klassieker. KLM zal als het puntje bij het paaltje komt net zo worden genationaliseerd als ABN?Amro in 2008.
Wanneer de staat dit werkelijk doet en de aandelen geen waarde meer hebben wat gebeurt er dan met de gekochte puts die als belangrijkste doel hebben het creëren van een bepaalde waardeverzekering van gekochte aandelen? Wie het weet wil die het zeggen ?
cune
0
Vergat er bij te vertellen Je hebt geen AFA aandelen maar koopt bij voorbeeld puts out of the money 15 mei serie 3,40 die nu ongeveer 60 centen ( X 100 ) kosten. KLM wordt in de tussentijd genationaliseerd kan ik dan 3,40 vangen ?
[verwijderd]
0
quote:

cune schreef op 19 maart 2020 19:27:

In de Volkskrant staat:Nederland zonder KLM is net zo onvoorstelbaar als Nederland zonder klederdracht, kaasmarkt of klassieker. KLM zal als het puntje bij het paaltje komt net zo worden genationaliseerd als ABN?Amro in 2008.
Wanneer de staat dit werkelijk doet en de aandelen geen waarde meer hebben wat gebeurt er dan met de gekochte puts die als belangrijkste doel hebben het creëren van een bepaalde waardeverzekering van gekochte aandelen? Wie het weet wil die het zeggen ?
Je eerste deel kan ik wel beamen. Zonder KLM zet je het succes van Schiphol op het spel, plus dat je zonder nationale vliegmaatschppij plots afhankelijk bent van buurlanden als het om repatriëring van Nederlanders gaat. Beide wil je niet.

Het tweede deel kan ik helaas niet beantwoorden. Wat ik wel weet is dat het niet de wens van de overheid is om KLM te nationaliseren. Grote kans dat de overheid een renteloos krediet beschikbaar stelt (of een andere creatieve manier).
[verwijderd]
0
quote:

FairValue schreef op 19 maart 2020 20:40:

Eerst gaan de aandeelhouders bloeden. Richting 0,50 a 1 euro.
Dat betwijfel ik als er kredieten worden verstrekt met bijzonder goede voorwaarden.
[verwijderd]
0
quote:

FairValue schreef op 19 maart 2020 20:40:

Eerst gaan de aandeelhouders bloeden. Richting 0,50 a 1 euro.
Vind ik wel erg laag.
Voordat we daar komen is er al nationalisatie geweest.
[verwijderd]
0
Relatief staat KLM Air France op circa het niveau van enkele jaren terug; met op dit moment een significante risico. De upside in verhouding met andere aandelen (10,00) in verhouding met het risico vind ik vrij weinig.

Dan heb ik liever een aandeel dat 1 euro kost en een upside heeft van 5 euro (die zijn er: kijk maar goed rond).
zonnedaal
0
quote:

FairValue schreef op 19 maart 2020 20:40:

Eerst gaan de aandeelhouders bloeden. Richting 0,50 a 1 euro.
Bij een nationalisatie gaat het richting 0. En kan ieder ogenblik gebeuren. Frankrijk heeft al aangekondigd om de voor hun belangrijke bedrijven te gaan nationaliseren, wanneer dat nodig mag zijn. De EU heeft hier inmiddels ook al toestemming voor gegeven.
FairValue
0
Nog steeds kopers. De wonderen zijn de wereld nog niet uit!! Lege doos b.v. voor 4.9!
@iPlof
0
quote:

zonnedaal schreef op 20 maart 2020 06:22:

[...]

Bij een nationalisatie gaat het richting 0. En kan ieder ogenblik gebeuren. Frankrijk heeft al aangekondigd om de voor hun belangrijke bedrijven te gaan nationaliseren, wanneer dat nodig mag zijn. De EU heeft hier inmiddels ook al toestemming voor gegeven.
Ja maar in NL zitten ze daar niet echt om te springen. Maar goed je weet nooit.

Zelfs met die 90% steun voor loonkosten zit KLM met een zeer groot acuut cashprobleem. De loonkosten zijn 'maar' 1/3 vd de totale kosten namelijk en de omzet is bijna geheel weggevallen.

Nationalisatie (kleinere kans) of claimemissie (grotere kans) zal zomaar dit weekend kunnen plaatsvinden.
Een extra krediet is ook een optie maar dat wordt de staat beetje te gortig denk, eerst aandelen kopen, dan loonkosten overnemen en ook nog een extra lening. Bovendien is het slecht voor de ratio's en kan KLM praktisch nooit meer de markt op voor geld.

Gebeurt dit allemaal niet dan zal KLM zeer snel over moeten gaan tot surseance van betaling en dan breekt echt de pleuris los.

dramm
0
FairValue
0
Iedere dag dat dit langer duurt is heel veel stappen richting nationalisatie. Wie dit nog koopt kan zijn geld beter als wc papier gebruiken. KLM zal in leven gehouden worden maar aandeelhouders gaan betalen.
3.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 166 167 168 169 170 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 9,934
Verschil -0,151 (-1,50%)
Hoog 10,145
Laag 9,934
Volume 1.126.343
Volume gemiddeld 1.822.429
Volume gisteren 1.548.543

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront