PostNL « Terug naar discussie overzicht

Maart 2020: Zijn de dagen van Herna Verhagen geteld of komt er eindelijk Positief Koersgeweld?

1.534 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
pielsje
0
quote:

gpjf schreef op 17 maart 2020 17:49:

[...]

Nou Lector, wie slaat er nou door?
Nou wie zal dat zijn?
Vertel nog even dat Amazon het zo druk heeft, en je voor de vierde keer te horen krijgt dat Postnl niet de enige koeriersdienst is.

Het begint nu echt lachwekkend te worden op het forum (logisch want ik ben er)
pielsje
0
quote:

Cedar schreef op 17 maart 2020 19:10:

niet best maar ook niet slecht, en stellen nog steeds een mooi dividend:
cijfers BPost:

Bpost waarschuwt voor fors lagere winst

Vandaag om 18:44

niet best maar ook niet slecht?
Roze bril kan weer op
prinszicht
0
quote:

Cedar schreef op 17 maart 2020 19:10:

niet best maar ook niet slecht, en stellen nog steeds een mooi dividend:
cijfers BPost:

Bpost waarschuwt voor fors lagere winst
Vandaag om 18:44
Bpost zag zijn winst in 2019 fors dalen. En die neergang zet zich dit jaar voort.
Een moeilijk jaar: zo omschrijft voorzitter François Cornelis 2019 voor Bpost. Het Belgische postbedrijf zag zijn omzet licht dalen tot 1,114 miljard euro, 1,6 procent minder dan in 2018. Maar de winstcijfers van het postbedrijf gingen veel forser achteruit. De aangepaste bedrijfswinst (ebit) landde op 311 miljoen euro, meer dan een kwart lager dan in 2018. De aangepaste nettowinst daalde zelfs 40 procent tot 173 miljoen euro.
Vooral de Belgische tak zag zijn winstgevendheid fors dalen. De opbrengststijging van de pakjesafdeling werd gedeeltelijk tenietgedaan doordat Belgen almaar minder brieven sturen. Hoewel de daling in het vierde kwartaal met 5,5 procent erg goed meeviel, bedroeg de totale volumedaling van de brievenpost in 2019 toch 7,9 procent. Voor 2020 rekent de nieuwe CEO Jean-Paul Van Avermaet zelfs op een daling van 9 à 11 procent.
Ook op winstgebied is Van Avermaet pessimistisch. Het bedrijf verwacht dit jaar een bedrijfswinst van 240 à 270 miljoen euro. Dat is een pak minder dan de 294 miljoen euro waarop analisten gemiddeld rekenden. Daarbij houdt Bpost nog geen rekening met de mogelijke negatieve impact van het coronavirus, waarvan het bedrijf vandaag nog geen inschatting kan geven.
Bpost snijdt dan ook aardig in zijn dividend. Het Belgische postbedrijf kent zijn aandeelhouders 0,73 dividend per aandeel toe. Dat is bijna de helft minder dan de voorbije jaren. Eind 2019 had Bpost zijn interimdividend al fors gereduceerd.
Bij Radial, het Amerikaanse e-commercebedrijf dat Bpost in 2017 voor omgerekend 700 miljoen euro overnam, ziet Bpost een 'positieve commerciële ontwikkeling'. Maar die werd deels tenietgedaan door het klantenverloop in 2018 en tariefherzieningen. Daardoor leverden de Noord-Amerikaanse activiteiten Bpost vorig jaar maar een aangepaste ebit dan 10,6 miljoen euro op. Radial is zo nog mijlenver verwijderd van de 100 tot 120 miljoen dollar brutobedrijfswinst (ebitda) waarop het Belgische moederbedrijf tegen 2022 rekent. (Tijd.be)
Dank voor het delen. BPost is nog steeds winstgevend. Mooie bandbreedte. Ja, lager. Maar nog steeds genoeg voor een mooi dividend. Daarbij zijn de bandbreedtes ook redelijk nauwkeurig. Daar wringt de schoen met PostNL onder andere. Verder krijgt BPost elk jaar 200 miljoen voor levering krantjes. Een verkapte vorm van Staatssteun die oogluikend wordt toegestaan.

Hoe dan ook. Alles kan omlaag. Maar 250 miljoen winst op 200 miljoen aandeeltjes en een koers van 6 euro van wat ooit 28 euro was even geleden. Ik denk dat het een betere belegging is dan wat HV er nu van bakt.
[verwijderd]
0
quote:

Lector schreef op 17 maart 2020 17:26:

[...]

Meestal ben ik het volledig met je eens, maar nu maak je echt een inschattingsfout naar mijn mening.
PostNL staat NOOIT MEER op € 3,00 !! Zelfs niet als ze overgenomen worden.
Deze onthoud ik even!
Cedar
0
www.google.com/amp/s/www.cnbc.com/amp...

Hier door andere al eerder gemeld:
Italie, frankrijk en spanje verbieden short selling,
- waarom niet eerder?
- waarom maar 3 maanden?
- waarom niet in nederland???

En, wat had dit wss veel ellende bij Postnl gescheeld als het in Nederland ook verboden zou zijn, pfff
Lector
0
quote:

Jemoetwat schreef op 17 maart 2020 21:29:

[...]

Deze onthoud ik even!
Doe dat, ik hoop dat je een goed geheugen hebt :-)
Lector
0
quote:

Cedar schreef op 17 maart 2020 21:30:

www.google.com/amp/s/www.cnbc.com/amp...

Hier door andere al eerder gemeld:
Italie, frankrijk en spanje verbieden short selling,
- waarom niet eerder?
- waarom maar 3 maanden?
- waarom niet in nederland???

En, wat had dit wss veel ellende bij Postnl gescheeld als het in Nederland ook verboden zou zijn, pfff

Nederland loopt met alles achter de feiten aan.
Nu vrijwel ieder land op slot zit zegt Rutte dat een lockdown ook in Nederland denkbaar is.
Dus misschien is een verbod op shortsell binnenkort ook hier "denkbaar" ?
alida1
0
quote:

EddyT67 schreef op 18 maart 2020 09:04:

Short helaas niet het enige wat omlaag gaat.
maar is dit dan geen positief signaal?
[verwijderd]
0
Voor degene die nog bij willen kopen wellicht wel ja. Maar mijn middelen om bij te kopen zijn helaas beperkt. Heb mijn gemiddelde dankzij deze lage koersen wel een stuk naar beneden bijgesteld. Hopelijk heelt de tijd de wonden.
Xynix
0
Het bizarre is dat PostNL waarschijnlijk als een van de weinigen beter gaat draaien door het Coronavirus dan wanneer die ramp niet over ons heen was gekomen.
Sander13677
0
MSG bindt strijd aan met PostNL met nieuwe straatbrievenbussen in Twente: ‘goedkoper en net zo snel als PostNL’

www.tubantia.nl/enschede/msg-bindt-st...
pielsje
0
quote:

Sander13677 schreef op 18 maart 2020 09:29:

Wat is dit nou weer....
Er zijn goedkopere koeriersdiensten?
Fundamenten
0
Even niet postnl gerelateerd: volgens mij zit de minister te middelen met KLM aandelen :)
alles gaat down klm gaat up vandaag
prinszicht
0
quote:

Lector schreef op 17 maart 2020 17:26:

[...]

Meestal ben ik het volledig met je eens, maar nu maak je echt een inschattingsfout naar mijn mening.
PostNL staat NOOIT MEER op € 3,00 !! Zelfs niet als ze overgenomen worden.
Ik ben het niet met je oneens. De tijdsspanne van het virus en de implicaties zijn leading voor mij om een dergelijke uitspraak te kunnen doen. 3 euro is heel erg veel als je kijkt wat er in de periode vanaf begin januari tot aan de cijfers is gebeurd. Van 2 euro naar 1,50 omdat ze de ebit drastisch hebben verlaagd oa voor Sandd maar ook door pensioen en structurele groeivertraging Parcels. Die molenstenen kunnen ons naar de bodem doen afzakken en dan is het wat de gek er voor geeft.

Corona heeft daarbovenop gezorgd voor een laatste hausse aan shorts die er een pennystock van hebben gemaakt juist vanwege de voortdurende onderzekerheid. Als mt verwacht je dan alle hens aan dek wat je vertaalt naar gesprekken met het pensioenfonds over de hoogte en timing van de storting. Zo ook kun je alle investeringen in hold zetten. Als je zorgt voor financiële armslag en je daarmee door de crisis worstelt, is 3 euro niet ondenkbaar. Lukt je dat niet, ben je het haasje.

Verder heeft het met willekeur te maken. 90 procent van het klm loon wordt doorbetaald. Misschien ook wel 50 procent van het loon van overbodige postbezorgers. Je kunt ook stellen dat als een land op slot gaat, je tegen alle Duitse pakketboeren zegt, tot in juli. En wie weet gaat dan vraag en aanbod in ons voordeel werken door hogere tarieven.

Het is nog koffiedik kijken.
1.534 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 13:06
Koers 1,227
Verschil -0,006 (-0,49%)
Hoog 1,239
Laag 1,225
Volume 283.373
Volume gemiddeld 2.175.390
Volume gisteren 1.157.272

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront