PostNL « Terug naar discussie overzicht

Febr 2020: Hoe Lang Moeten De Aandeelhouders Nog Lijden Onder Dit Management.......

918 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 42 43 44 45 46 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

tmaster schreef op 21 februari 2020 22:38:

[...]

Ga eens naar tradeview en vergelijk eens van de afgelopen 5 jaar italiaanse, engelse duitse en belgische postbedrijven.. Je schrik je de pleuris hoe slecht PostNL het heeft gedaan.
Het koersverloop van PostNL kan niet anders dan bizar worden genoemd. Na de postdialoog en de fusie met Sandd waren vriend en vijand het er over eens, op een enkele die hard na, dat het een goede ontwikkeling is voor PostNL. Het gevolg was een koersstijging naar maximaal ca.2,25. Nu zijn we bijna terug bij af, zonder dat er iets wezenlijks gebeurd is en nog voordat de eerste resultaten van de fusie tastbaar worden. Ik ben bang dat de kosten van de fusie aangegrepen worden om het aandeel nog meer naar beneden te drukken.

Het zou de VEB sieren als ze eindelijk in verweer komt tegen het shorten. Shorten is een asymmetrische bezigheid, en alleen daarom al verwerpelijk. Dan praten we nog niet eens over de morele aspecten!
wins
0
We gaan Maandag gewoon up, vooruitzichten zijn prima, nu nog stukje dividend toekennen geeft vertrouwen
pietje-2005
0
Is dat verhaal over 0,08 dividend dan voor uitkeren nu, in 2020 ??
Had dat dan niet beter al in een persbericht kunnen staan ??
Een maand of wat geleden ?
Noemen ze het weer "progressief" ook, zeker ?
We gaan het horen, dan, maandag, om een einde te maken aan onduidelijke stukjes "van horen zeggen" fake news en hopelijk duidelijke keiharde cijfers en feiten omtrent de lopende dossiers .
Succes
win some...
2
quote:

Ritageld schreef op 22 februari 2020 08:53:

[...]
Het koersverloop van PostNL kan niet anders dan bizar worden genoemd. Na de postdialoog en de fusie met Sandd waren vriend en vijand het er over eens, op een enkele die hard na, dat het een goede ontwikkeling is voor PostNL. Het gevolg was een koersstijging naar maximaal ca.2,25. Nu zijn we bijna terug bij af, zonder dat er iets wezenlijks gebeurd is en nog voordat de eerste resultaten van de fusie tastbaar worden. Ik ben bang dat de kosten van de fusie aangegrepen worden om het aandeel nog meer naar beneden te drukken.

Het zou de VEB sieren als ze eindelijk in verweer komt tegen het shorten. Shorten is een asymmetrische bezigheid, en alleen daarom al verwerpelijk. Dan praten we nog niet eens over de morele aspecten!
Er is sinds de fusieplannen werden gepresenteerd wel degelijk iets wezenlijks gebeurd:

-publicatie jaarrekeningen Sandd 2017 en 2018. Hierdoor werd duidelijk dat Postnl 130 mio overnamekosten + 50/60 mio integratiekosten heeft betaald voor een toko die eigenlijk al failliet was.
-publicatie Q3 resultaten. Volume en marge bij pakketten lager dan verwacht en outlook pakketten voor FY2019 wederom verlaagd.
-in tegenstelling tot voorgaande jaren geen indicatie mbt volume pakketten in december
-ondanks toezeggingen uitblijven van nieuws over verkoop Nexive

Allemaal zaken die het vertrouwen in Postnl en daarmee de aandelenkoers geen goed doen.
zeurpietje
1
quote:

boxer2 schreef op 21 februari 2020 17:25:

Dit heeft echt niets meer met beleggen te maken.
De turbo 1.57 moest worden geslecht.
Proficiat .
Dit is een casino. Voor de grote jongens gemakkelijke winst, ten koste van Jan Particulier.
Nee beleggen is niet leuk meer op deze manier.
het feit dat je je al laat verleiden om in turbo's te handelen geeft al aan dat je nog veel moet leren. wat je moet leren is dat je achteraf niet mag klagen als je voor de zoveelste keer je inzet ziet verdampen. beleggen doe je in aandelen die je zelf selecteert en niet in dergelijke afgeleide producten. de ontwerpers van dergelijke producten hebben slechts een doel en dat is het zelf verdienen van geld, zou je toch moeten weten. ze houden hun handjes op en jij gooit je zuur verdiende geld er vrijwillig in. ga dan niet achteraf klagen. valt het balletje in het casino niet op jouw nummer(s) heb je ook geen recht van klagen.
Saibee
0
quote:

win some... schreef op 22 februari 2020 10:31:

[...]

Er is sinds de fusieplannen werden gepresenteerd wel degelijk iets wezenlijks gebeurd:

-publicatie jaarrekeningen Sandd 2017 en 2018. Hierdoor werd duidelijk dat Postnl 130 mio overnamekosten + 50/60 mio integratiekosten heeft betaald voor een toko die eigenlijk al failliet was.
-publicatie Q3 resultaten. Volume en marge bij pakketten lager dan verwacht en outlook pakketten voor FY2019 wederom verlaagd.
-in tegenstelling tot voorgaande jaren geen indicatie mbt volume pakketten in december
-ondanks toezeggingen uitblijven van nieuws over verkoop Nexive

Allemaal zaken die het vertrouwen in Postnl en daarmee de aandelenkoers geen goed doen.
1. De publicatie van de Q3 resultaten met verlaagde marge en volume bij pakketten was op 4 november 2019.

2. De jaarrekeningen van Sandd waren rond half november 2019 beschikbaar.

3. Er is vooralsnog geen nieuws over de verkoop van Nexive maar dat zegt, denk ik, minder dan je zou denken.
Postnl heeft de gewoonte heel summier te zijn in de berichtgeving over aan- en verkoop onderdelen; als er al iets gezegd wordt dan is dat vaak pas met de kwartaalresultaten.

4. Blijft over waarom er geen indicatie mbt volume pakketten naar buiten is gebracht.
Eerlijk gezegd geen idee maar communiceren is nooit het sterkste punt van Postnl geweest.

Van de vier punten lijken me punt 1 en 2 het meest koersbepalend.
Zoals je aan de data ziet zijn dat punten die al rond half november bekend waren; de daling onder de 2 euro ging pas in januari van start.

Overigens vond ik je opmerking wel sterk; dat zette me aan het denken of daar misschien de oorzaak van de daling gezocht moest worden.

En wellicht spelen jouw punten wel een (grote) rol maar ik denk dat het verslechterde sentiment onder particuliere beleggers m.b.t. Postnl en de daling van de koers bij de concurrenten Royal Mail en Bpost ook een rol gespeeld hebben.
keffertje
1
Een hele simpele rekensom, maar wellicht toch een die waardevol is en die ik in een (ver) verleden, met andere getalletjes al meerdere malen heb gepost.

Het eigen vermogen van PostNL per aandeel schommelt rond de 6 euro en als de winst rond de € 0,15 uitkomt, haalt men een rendement van 2,5% op het eigen vermogen.

Als de rendementseis van beleggers voor dat eigen vermogen 10% bedraagt (en men de toekomstige groei op 0 zet) dan is een waardering van rond de € 1,50 per aandeel (€ 6,00 x [2,5%:10%]) volkomen logisch.

Los van al het beperkte vertrouwen van de markt (in het management, de ontwikkeling rond postbezorging, de waarde van voorspellingen etc), geldt dan natuurlijk ook dat als men daadwerkelijk gaat 'leveren' er een fors koerspotentieel is. Overbodig te zeggen dat daarvan op dit moment - terecht - geen sprake is.
Yes we can
0
quote:

Saibee schreef op 22 februari 2020 11:25:

[...]
1. De publicatie van de Q3 resultaten met verlaagde marge en volume bij pakketten was op 4 november 2019.

2. De jaarrekeningen van Sandd waren rond half november 2019 beschikbaar.

3. Er is vooralsnog geen nieuws over de verkoop van Nexive maar dat zegt, denk ik, minder dan je zou denken.
Postnl heeft de gewoonte heel summier te zijn in de berichtgeving over aan- en verkoop onderdelen; als er al iets gezegd wordt dan is dat vaak pas met de kwartaalresultaten.

4. Blijft over waarom er geen indicatie mbt volume pakketten naar buiten is gebracht.
Eerlijk gezegd geen idee maar communiceren is nooit het sterkste punt van Postnl geweest.

Van de vier punten lijken me punt 1 en 2 het meest koersbepalend.
Zoals je aan de data ziet zijn dat punten die al rond half november bekend waren; de daling onder de 2 euro ging pas in januari van start.

Overigens vond ik je opmerking wel sterk; dat zette me aan het denken of daar misschien de oorzaak van de daling gezocht moest worden.

En wellicht spelen jouw punten wel een (grote) rol maar ik denk dat het verslechterde sentiment onder particuliere beleggers m.b.t. Postnl en de daling van de koers bij de concurrenten Royal Mail en Bpost ook een rol gespeeld hebben.
Dat negatieve sentiment naar particulieren wordt ondermeer op dit forum gecreëerd door (betaalde) bashers. Het jammere is dat minder ervaren beleggers er in tuinen en zich laten beïnvloeden door dat sentiment.
pietje-2005
0
Hoe bedoel je: Die sukkelige minder ervaren beleggers die er in tuinen en dit aandeel ruim boven de 2 euro kochten ?
Die sukkels, die zich tot kopen hebben laten verleiden door bashers op dit forum, haha ??
Denk , dat je de invloed van dit forum niet helemaal goed inschat; is noppes en niets volgens mij, als invloed op de koers van PostNL.
Dan kun je je beter verdiepen in wat dit management allemaal aan geld laat verdampen en wegsluist van de aandeelhouder in het algemeen.
win some...
0
quote:

Saibee schreef op 22 februari 2020 11:25:

[...]
1. De publicatie van de Q3 resultaten met verlaagde marge en volume bij pakketten was op 4 november 2019.

2. De jaarrekeningen van Sandd waren rond half november 2019 beschikbaar.

3. Er is vooralsnog geen nieuws over de verkoop van Nexive maar dat zegt, denk ik, minder dan je zou denken.
Postnl heeft de gewoonte heel summier te zijn in de berichtgeving over aan- en verkoop onderdelen; als er al iets gezegd wordt dan is dat vaak pas met de kwartaalresultaten.

4. Blijft over waarom er geen indicatie mbt volume pakketten naar buiten is gebracht.
Eerlijk gezegd geen idee maar communiceren is nooit het sterkste punt van Postnl geweest.

Van de vier punten lijken me punt 1 en 2 het meest koersbepalend.
Zoals je aan de data ziet zijn dat punten die al rond half november bekend waren; de daling onder de 2 euro ging pas in januari van start.

Overigens vond ik je opmerking wel sterk; dat zette me aan het denken of daar misschien de oorzaak van de daling gezocht moest worden.

En wellicht spelen jouw punten wel een (grote) rol maar ik denk dat het verslechterde sentiment onder particuliere beleggers m.b.t. Postnl en de daling van de koers bij de concurrenten Royal Mail en Bpost ook een rol gespeeld hebben.
Je hebt gelijk dat de koers pas in januari 2020 definitief onder de 2 euro is beland. Maar ik zie in de koersgrafiek wel een opgaande lijn van intraday 1,37 in de zomer van 2019 naar 2,10 euro eind oktober 2019. Daarna is de koers tot januari een beetje rondom de 2 euro blijven schommelen om daarna richting lagere regionen te gaan.

De precieze oorzaken voor koersveranderingen zijn niet 100% zeker vast te stellen. Als er twijfel in de koers zit, kan misschien het te lang ontbreken van positief nieuws de koers al een bepaalde richting doen opgaan. Ook het door jouw genoemde sentiment in de Europese postsector als geheel zal zeker een factor zijn geweest.

Betere resultaten bij de cijfers van Q3 en Sandd-jaarrekeningen die hadden laten zien dat het nog steeds een winstgevend bedrijf was op het moment van overname, hadden denk ik wel een positief effect op de koers gehad. Hoe lang dit effect had geduurd, is niet te zeggen. Ook dan had er vervolgens wel weer een daling sub 2 euro kunnen plaatsvinden.

Wat mij betreft is het grootste manco dat ik niet het idee krijg dat het management 'in control' is en de juiste beslissingen neemt. De door mij genoemde punten helpen niet om die twijfel weg te nemen. Hopelijk worden er komende maandag cijfers en een outlook gepresenteerd die de twijfel wel wegnemen.
pietje-2005
0
Grootste mankement is het geschrapte dividend, met onduidelijkheid of en wanneer er weer dividend komt.
Dat is de doodsteek geweest, denk ik.
Succes
effegenoeg
0
quote:

Yes we can schreef op 22 februari 2020 12:25:

[...]

Dat negatieve sentiment naar particulieren wordt ondermeer op dit forum gecreëerd door (betaalde) bashers. Het jammere is dat minder ervaren beleggers er in tuinen en zich laten beïnvloeden door dat sentiment.
Ben wel met je eens dat de pas in de marktstappers het slachtoffer zijn van deze uitrookcampagne. De ervaren belegger heeft gewoon een visie over dit bedrijf dat deel uit maakt van het noodzakelijk functioneren van de maatschappij.
Daar komt nog bij dat we met een winstgevend bedrijf te maken hebben.
Ik zit er zelf nu met 8k in waar een verlies op zit van 6k
Mijn hoogst betaalde prijs was 3,56€ en gister de betaalde 1,57€
Een uitstekend positie, al zeg ik het zelf.
DWB Happy
0
quote:

pietje-2005 schreef op 22 februari 2020 13:08:

Hoe bedoel je: Die sukkelige minder ervaren beleggers die er in tuinen en dit aandeel ruim boven de 2 euro kochten ?
Die sukkels, die zich tot kopen hebben laten verleiden door bashers op dit forum, haha ??
Denk , dat je de invloed van dit forum niet helemaal goed inschat; is noppes en niets volgens mij, als invloed op de koers van PostNL.
Dan kun je je beter verdiepen in wat dit management allemaal aan geld laat verdampen en wegsluist van de aandeelhouder in het algemeen.
De negatieve bagger die je hier al maandenlang dagelijks leest heeft wel degelijk een invloed op het sentiment/aandeel.

Er zitten hier posters tussen die mogelijk zwakzinnig of aan het dementeren zijn, keer over keer hier negatief schrijven over Herna, en zelfs nog steeds het bod van 5,75 aanhalen, dit forum wordt dagelijks verziekt met 90% van dit soort onzinnige berichten.

Postnl, het aandeel zal zeker weer herstellen maar of het dit jaar is of begin 2021 dat is de vraag.

Om nu in het aandeel Postnl te zitten is mogelijk nog niet eens zo'n slechte timing, zodra de outlook verbetert zit je gelijk op de eerste rij.

Een vooruitzicht voor 2021 met een gemiddeld dividend van 0,15-0,30 zou het aandeel
naar de 2,5 of zelfs 4 euro kunnen brengen.

Ik blijf stevig zitten en koop zeker nog bij als we komende week flink lager mochten gaan, iets wat ik trouwens sterk betwijfel, ik vermoed dat het negatieve sentiment rondom Postnl te ver doorgeschoten is.
kenner66
0
Ik dacht ook op de bodem van 1,85 gekocht te hebben maar helaas. Maar toch heb ik er vertrouwen in.
Succes maandag.
DWB Happy
0
quote:

kenner66 schreef op 22 februari 2020 15:04:

Ik dacht ook op de bodem van 1,85 gekocht te hebben maar helaas. Maar toch heb ik er vertrouwen in.
Succes maandag.
Zelden dat iemand precies op de bodem koopt, een prijs van 1,85 of 2,10 euro is
ook geen prijs om je zorgen over te maken, tenminste als je een wat langere termijn visie hebt.

Het vertrouwen in Postnl komt echt wel weer een keer terug, het bedrijf is de afgelopen jaren volledig gereorganiseerd en gemoderniseerd, nu moeten ze alleen nog de juiste parameters gaan finetunen.
[verwijderd]
0
quote:

keffertje schreef op 22 februari 2020 11:52:

Een hele simpele rekensom, maar wellicht toch een die waardevol is en die ik in een (ver) verleden, met andere getalletjes al meerdere malen heb gepost.

Het eigen vermogen van PostNL per aandeel schommelt rond de 6 euro en als de winst rond de € 0,15 uitkomt, haalt men een rendement van 2,5% op het eigen vermogen.

Als de rendementseis van beleggers voor dat eigen vermogen 10% bedraagt (en men de toekomstige groei op 0 zet) dan is een waardering van rond de € 1,50 per aandeel (€ 6,00 x [2,5%:10%]) volkomen logisch.

Los van al het beperkte vertrouwen van de markt (in het management, de ontwikkeling rond postbezorging, de waarde van voorspellingen etc), geldt dan natuurlijk ook dat als men daadwerkelijk gaat 'leveren' er een fors koerspotentieel is. Overbodig te zeggen dat daarvan op dit moment - terecht - geen sprake is.
Ik pik er zomaar een reactie uit. Ik ben niet bij machte alle posts te lezen, maar deze wil ik wel op reageren.

Ik ben afgelopen zomer ingestapt rond 1.60, bij gekocht onder 1.50 en alles er weer uit op 1.92. Ik heb vooral verkocht omdat de koers maar weinig deed na definitief worden van de overname. Het uitstappen was ook een soort geduld; het geduld van: ik kom wel terug.

Met de huidige koers kan ik gerust weer instappen en zal dat waarschijnlijk maandag doen.
Blijven we vlak of met een oplopende koers stap ik beperkt in. maakt de koers nog een duik, dan gelijk (voor mijn doen) groot.

Wat heb ik te maken met het rendement op EV? EV is alleen maar wat ze er boekhoudkundig van (willen) maken. Ik hoef alleen maar rendement op mijn aankoopkoers, of ben ik gek?

gr KC
candyman
0
quote:

boxer2 schreef op 21 februari 2020 17:25:

Dit heeft echt niets meer met beleggen te maken.
De turbo 1.57 moest worden geslecht.
Proficiat .
Dit is een casino. Voor de grote jongens gemakkelijke winst, ten koste van Jan Particulier.
Nee beleggen is niet leuk meer op deze manier.
Koteturbo :) ik ben ook m'n geld kwijt.
Maar dat is het risico met een turbo, ik heb veel positieve ritjes gemaakt en nu een negatieve.
Risico van het vak, als ik meer zekerheid had gewild had ik een lagere stoploss moeten nemen maar dan had ik minder kunnen verdienen.
SAHR-0310
1
quote:

win some... schreef op 22 februari 2020 10:31:

[...]

Er is sinds de fusieplannen werden gepresenteerd wel degelijk iets wezenlijks gebeurd:

-publicatie jaarrekeningen Sandd 2017 en 2018. Hierdoor werd duidelijk dat Postnl 130 mio overnamekosten + 50/60 mio integratiekosten heeft betaald voor een toko die eigenlijk al failliet was.
-publicatie Q3 resultaten. Volume en marge bij pakketten lager dan verwacht en outlook pakketten voor FY2019 wederom verlaagd.
-in tegenstelling tot voorgaande jaren geen indicatie mbt volume pakketten in december
-ondanks toezeggingen uitblijven van nieuws over verkoop Nexive

Allemaal zaken die het vertrouwen in Postnl en daarmee de aandelenkoers geen goed doen.
Precies dit. En dat Marshall Wace blijft uitbreiden, is vaak ook geen goed teken.
DWB Happy
0
quote:

candyman schreef op 22 februari 2020 16:29:

[...]

Koteturbo :) ik ben ook m'n geld kwijt.
Maar dat is het risico met een turbo, ik heb veel positieve ritjes gemaakt en nu een negatieve.
Risico van het vak, als ik meer zekerheid had gewild had ik een lagere stoploss moeten nemen maar dan had ik minder kunnen verdienen.
Met turbo's moet je actief handelen, niet zitten suffen totdat de stoploss afgaat maar gewoon doorrollen naar eentje met een hogere stoploss die inmiddels ook weer goedkoper geworden is en daardoor de hefboom ook groter geworden is.

Ik lees hier van allerlei negatieve berichten over turbo's die vaak niet kloppen.
Banken zijn helemaal niet gebaat dat een stoploss afgaat, ze verdienen enkel aan
de financiering van het product.

Ik geloof ook niet dat mensen blijven zitten in een turbo tot aan de stoploss maar deze al ruim voor die tijd weer verkocht en/of doorgerold hebben.

Het is niet veel anders dan met aandelen, neem je een grote positie dan kan je winst of verlies hoog zijn, neem je een grote positie in turbo's dan is het verhaal hetzelfde.

Nogmaals, turbo's (short/long) zijn voor de actieve belegger, maar je moet wel snappen hoe er juist mee om te gaan.
918 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 42 43 44 45 46 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 1,233
Verschil -0,008 (-0,64%)
Hoog 1,245
Laag 1,228
Volume 1.157.272
Volume gemiddeld 2.208.942
Volume gisteren 949.579

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront