Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Lady GakGak
0
quote:

GTLH2 schreef op 8 februari 2020 09:34:

Zei Wierda niet, dat dit aandeel naar 20 kon?
Of bedoelde hij in 20 jaar?
-
18 a 19 euro. Hij vindthet nog steeds koopwaardig trouwens..
[verwijderd]
0
-Analisten zijn unaniem dat het koopwaardig is.
-Gemiddeld schatten ze het koersdoel op 13,38
-Het opwaarts potentieel is dus een goede 70 percent.
-Er zijn analisten die zeggen dat het dividend tot 2 dollar per jaar kan gaan, hetgeen bij deze koers een rendement van meer dan 20pct is.

Ikzelf heb me al (veel te) stevig ingekocht, en laat me bij elke koersdip verleiden om deze post nog verder uit te breiden.

Waar wacht de rest van de beleggerswereld op? ;-)
aertj
0
quote:

Frotsie schreef op 10 februari 2020 11:28:

-Analisten zijn unaniem dat het koopwaardig is.
-Gemiddeld schatten ze het koersdoel op 13,38
-Het opwaarts potentieel is dus een goede 70 percent.
-Er zijn analisten die zeggen dat het dividend tot 2 dollar per jaar kan gaan, hetgeen bij deze koers een rendement van meer dan 20pct is.

Ikzelf heb me al (veel te) stevig ingekocht, en laat me bij elke koersdip verleiden om deze post nog verder uit te breiden.

Waar wacht de rest van de beleggerswereld op? ;-)
Volledig mee akkoord.
Begrijp de vele terugval van de vorige weken niet.
Op naar betere tijden!
JdeFL
1
quote:

lucky14 schreef op 7 februari 2020 17:54:

[...]
... Langere tijd deze rates zal de zwakkere broeders doen omvallen.
Weet niet of dat een voordeel is. Die schepen zinken niet, ze blijven gewoon voortvaren, maar onder een andere eigenaar...
JdeFL
1
Naast die rates, is er nog eentje waarover ik me zorgen maak. Bezettingsgraad, ik dacht 96%. Als corona wereldwijd toeslaat, zal dat moeilijk haalbaar blijven....
Hopen dat het overwaait....
Erik VG
0
Stino11
1
Enkele vragen over die VLCC fixtures (zit nog niet in Euronav):
Moet ik enkel bij VLSFO zien of ook nog bij Scrubbers?
en dan bij Round Voyage of West/East: de TCE bij WAF/China volgen?

Thanks!
Becb
1
Zijn er nog wel zwakkere broertjes? Iedereen heeft vorig en dit kwartaal toch zo veel verdient dat eventuele liquiditeitsproblemen toch even van de baan zijn?

Seg, nu COSCO weer mag varen na die lange stilstand. Is dat aandeel nu niet ondergewaardeerd? en een goede belegging? Ik veronderstel dat ze zich geen 2de keer laten vangen. (Al zie ik op de vlcc app wel een zwaar verlieslatende rate van 19K voor zo een COSCO previously sanctioned ship)

Leefloon
0
quote:

Becb schreef op 11 februari 2020 12:09:

Zijn er nog wel zwakkere broertjes?
Die zwakte is sowieso altijd relatief...
Becb
0
maci
1
Aankoop van drie Eco-VLCC's in aanbouw

ANTWERPEN, België, 12 februari 2020 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN) (“Euronav” of de “Vennootschap”) kondigt de aankoop aan van 3 VLCC’s in aanbouw door overname van de nieuwbouwcontracten.

Hoogtepunten

Schepen behoren tot de nieuwste generatie Eco-VLCC’s
Aankoop volledig gefinancierd door beschikbare liquiditeit en bestaande kredieten
Aantrekkelijke prijs in vergelijking met recente transacties

De drie VLCC’s zijn momenteel in aanbouw op de DSME scheepswerf in Zuid-Korea. Het totaalbedrag voor deze overname bedraagt 280,5 miljoen USD, of 93,5 miljoen USD per schip. Alle drie de schepen zullen worden uitgerust met technologie voor de reiniging van uitlaatgassen (‘scrubber’-technologie) en ballastwaterbehandelingssystemen. De levering van de schepen is gepland voor het begin van het vierde kwartaal van 2020, en respectievelijk januari 2021 en februari 2021. De schepen zullen bijgevolg al kunnen worden ingezet tijdens het winterseizoen van 2020/2021 wanneer de vrachttarieven gewoonlijk het hoogst zijn.

Hugo De Stoop, CEO van Euronav: “De markt van de grote olietankers blijft fundamenteel constructief ondanks aanzienlijke maar tijdelijke tegenwind die de economische activiteit in het Verre Oosten trotseert ten gevolge van het Corona virus, waarvan wij geloven en hopen dat dit van korte duur zal zijn. De huidige verstoringen in de vrachtmarkt hebben Euronav een opportuniteit geboden om ons inziens op lange termijn waarde te creëren voor al onze stakeholders. De huidige transactie geeft blijk van onze flexibele houding ten aanzien van opportuniteiten dankzij onze stevige balans en een robuuste liquiditeit.”

Aankoop van drie VLCC’s in aanbouw door overname nieuwbouwcontracten
De transactie ligt volledig in lijn met de kerndoelstellingen van de Vennootschap aangezien deze schepen reeds in aanbouw zijn, waardoor het totale vlootaanbod niet wordt uitgebreid. Euronav houdt steeds de vinger aan de pols van opportuniteiten om haar vloot te verjongen en haar operationele sterkte te verbeteren. Deze transactie sluit hier naadloos bij aan. Bij de levering van de schepen zal het leeftijdsprofiel van de VLCC-vloot van Euronav opnieuw dalen.

Aankoopfinanciering
Euronav financiert de aankoop van de drie VLCC’s onder haar beschikbare liquiditeit en bestaande kredietfaciliteiten. Het betalingsprofiel bestaat voor het grootste deel uit aanbetalingen op datum van de levering van elk schip. De schuldratio zal hierdoor toenemen, maar blijft verhoudingsgewijs voldoende ruimte bieden aan de Vennootschap op het vlak van slagkracht en flexibiliteit.
Risky bets
0
Wow, Super lage prijs voor een koreaanse, scrubber fitted VLCC resale.

Paar weken geleden gingen er 2 (prompt delivery) voor 106-107$m.
scampy
1
Euronav staat op het punt om drie nieuwe VLCC-schepen in te lijven die nu nog in hun dokken in Zuid-Korea liggen te wachten op tewaterlating. Dit meldde de olierederij woensdag.

Met de aanschaf is in totaal 280,5 miljoen dollar gemoeid, waarbij elk zogeheten VLCC-schip goed is voor 93,5 miljoen dollar. Volgens Euronav is deze prijs aantrekkelijk in relatie tot recente verkooptransacties.

De schuiten worden in het laatste kwartaal van dit jaar en in januari en februari 2021 afgeleverd en zullen dan ook hun bijdrage aan het vrachtvervoer kunnen leveren in de winter van 2020/2021. De drie vaartuigen dienen ter vervanging en niet als aanvulling op de al bestaande vloot.

Financiering vindt plaats uit de lopende liquiditeit en financieringsfaciliteiten.
JdeFL
0
• Euronav heeft drie VLCC-olietankers in aanbouw gekocht voor 280,5 miljoen dollar. Die behoren tot de nieuwste generatie (Eco-type, dus met uitlaatgasreinigingstechnologie en ballastwaterzuiveringssysteem). Ze worden volledig gefinancierd met de huidige liquiditeit en schuldcapaciteit en zullen opgeleverd worden in het vierde kwartaal van 2020 en in het eerste kwartaal van 2021. KBCS is van mening dat de betaalde prijs acceptabel is. Het behoudt zijn 13,5 euro koersdoel en “Kopen”-advies. • (Bolero)
[verwijderd]
0
Wat belangrijk is aan deze transactie is dat het 3 schepen zijn die besteld werden door een concurrent, dewelke deze nu niet meer wil. Het versterkt de balans van VLCC schepen in voordeel van EURN.

Het toont hopelijk ook aan dat er minder VLCC besteld gaan worden waardoor het overaanbod kan afnemen.
Becb
1
"Aankoop gefinancierd door de beschikbare liquiditeit"... Wil dat zeggen dat dit van het dividend moet worden afgetrokken? Wordt dat nu (gedeeltelijk) reeds betaald of pas in 2021? Heeft dit impact op het dividend in mei?
Mvg
JdeFL
0
Neen, het ene gaat over kasvoorraad en bankleningen, het dividend gaat over bedrijfsvoering en maken van winst.
Moeten toch nog over behoorlijk wat centen beschikken na de lease back...
Risky bets
1
quote:

Becb schreef op 13 februari 2020 08:31:

"Aankoop gefinancierd door de beschikbare liquiditeit"... Wil dat zeggen dat dit van het dividend moet worden afgetrokken? Wordt dat nu (gedeeltelijk) reeds betaald of pas in 2021? Heeft dit impact op het dividend in mei?
Mvg
"Wil dat zeggen dat dit van het dividend moet worden afgetrokken? "

Nee.

Dit betekend dat het met de huidige cash positie wordt betaald, geen invloed op dividend in mei.

In praktijk werkt het vaak dat er een aanbetaling van 10-15% is bij de order, dat zou in dit geval misschien 30 miljoen ofzo zijn, geen probleem voor euronav om nu te betalen. Dan wordt de rest van het bedrag bij oplevering voldaan. Maar op een nieuwbouw vessel zet een scheepvaartbedrijf meestal rond de 60-75% debt. Dus ik verwacht dat EURN nu rond de 30 miljoen cash betaald, en dan bij oplevering nog eens 50 miljoen ofzo. Rest wordt dan met asset backed debt voldaan.

EURN betaald 80% van EPS uit in dividenden. Dus automatisch wordt er 20% van de winsten opzij gezet voor dit soort dingen. Tevens schrijft EURN zeer snel af in 20 jaar naar 0, dus er blijft ook veel cash hangen in de depreciatie nummers. Tevens zijn deze nieuwbouw orders aangemerkt als vervanging. EURN heeft een aantal schepen rond de 15 jaar oud, met name Suezmaxes. Deze zullen waarschijnlijk verkocht worden het komende jaar. Bij die verkopen, komt er ook extra cash vrij.
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 15,380
Verschil +0,120 (+0,79%)
Hoog 15,390
Laag 15,070
Volume 59.888
Volume gemiddeld 226.401
Volume gisteren 29.779

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront