Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Degiro

4.244 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 209 210 211 212 213 » | Laatste
gam gam
0
Hm. Wat ik vooral slecht vond was dat ik over de overname hoorde via social media, in plaats van dat ze eerst beleggers een mailtje sturen en dan pas de pers. Maar ja, scoops leveren ook geld op. Wel armoedig, en gezien de casino reputatie van Flatex heb ik de helft weggehaald.
hirshi
1
quote:

JansenH5 schreef op 19 december 2019 19:44:

Hm. Wat ik vooral slecht vond was dat ik over de overname hoorde via social media, in plaats van dat ze eerst beleggers een mailtje sturen en dan pas de pers. Maar ja, scoops leveren ook geld op. Wel armoedig, en gezien de casino reputatie van Flatex heb ik de helft weggehaald.
Inderdaad, volledig mee eens.

Als je een vergelijking maakt en alle kosten meerekent is DeGiro helemaal niet zo altijd zo voordelig.

Bij DeGiro handel ik vooral in Amerikaanse aandelen. Dat loont.

objectief
0
quote:

JansenH5 schreef op 19 december 2019 19:44:

Hm. Wat ik vooral slecht vond was dat ik over de overname hoorde via social media, in plaats van dat ze eerst beleggers een mailtje sturen en dan pas de pers. Maar ja, scoops leveren ook geld op. Wel armoedig, en gezien de casino reputatie van Flatex heb ik de helft weggehaald.
Waarom dat halfslachtige; 1 klant meer of minder op 1 mln. maakt niet uit.
(nooit gehoord, dat in de voorbereiding dingen altijd uitlekken; dat kun je het bedrijf niet aanrekenen?)
Leefloon
0
quote:

bdj schreef op 19 december 2019 18:49:

Kan ik ook via uw, betere, beursbedrijf handelen?
Wie niet, met uitzondering van minvermogenden en handelingsonbekwamen; het zijn openbare kapitaalmarkten...
shaai
1
quote:

JansenH5 schreef op 19 december 2019 19:44:

Hm. Wat ik vooral slecht vond was dat ik over de overname hoorde via social media, in plaats van dat ze eerst beleggers een mailtje sturen en dan pas de pers. Maar ja, scoops leveren ook geld op. Wel armoedig, en gezien de casino reputatie van Flatex heb ik de helft weggehaald.
zulke zaken moet je wettelijk 'onverwijld' openbaar maken, dan kun je niet eerst je klanten inlichten. Dus persbericht (en evt tegelijk een mail zou wel kunnen, maar praktisch gezien wil een marketeer dar vast wat aan toevoegen, dan ligt de prioriteit bij het PB de deur uitdoen.

Dat zo'n PB snel wordt opgepikt door social media, zo werkt dat nu eenmaal.
hartenaas
0
quote:

hirshi schreef op 19 december 2019 20:11:

[...]

Inderdaad, volledig mee eens.

Als je een vergelijking maakt en alle kosten meerekent is DeGiro helemaal niet zo altijd zo voordelig.

Bij DeGiro handel ik vooral in Amerikaanse aandelen. Dat loont.

degiro is gewoon de goedkoopste.
En ik denk dat dit gewoon zo blijft.
[verwijderd]
0
quote:

hartenaas schreef op 23 december 2019 10:02:

[...]

degiro is gewoon de goedkoopste.
En ik denk dat dit gewoon zo blijft.
Wanneer je uitsluitend kijkt naar transactiekosten e.d. lijkt Degiro inderdaad goedkoop.
Storingen in koersinformatie, doorlopende orders die zomaar ineens verdwenen zijn, een ondoorzichtige Cashfonds constructie, een onbereikbare klantenservice. Al dat soort zaken kunnen een broker in de praktijk alsnog heel duur maken.
hirshi
1
quote:

Totaalplaatjezien schreef op 30 december 2019 13:57:

[...]

Wanneer je uitsluitend kijkt naar transactiekosten e.d. lijkt Degiro inderdaad goedkoop.
Storingen in koersinformatie, doorlopende orders die zomaar ineens verdwenen zijn, een ondoorzichtige Cashfonds constructie, een onbereikbare klantenservice. Al dat soort zaken kunnen een broker in de praktijk alsnog heel duur maken.
En bij DeGiro nog steeds aandelen uit emissieclaims Accsys niet bijgeschreven terwijl dat op 23 december al had kunnen gebeuren.
Leefloon
0
quote:

hirshi schreef op 30 december 2019 14:01:

bij DeGiro nog steeds aandelen uit emissieclaims Accsys niet bijgeschreven terwijl dat op 23 december al had kunnen gebeuren.
www.afm.nl/nl-nl/consumenten/contact
hirshi
0
quote:

Leefloon schreef op 30 december 2019 14:08:

[...]
www.afm.nl/nl-nl/consumenten/contact
Dank je.
Maar zolang de koers van Accsys in de lift zit niet echt een reden tot klagen.
Leefloon
0
Erm... Klagen mag/moet bij de Aldi-broker.

Dit meldingsloket is er meer om ervoor te zorgen dat het een volgende keer hopelijk wordt voorkomen, wanneer een bepaalde broker verkopers van nieuwe aandelen niet tegen zichzelf in bescherming neemt. De boel is er niet op orde. Je kunt je originele one-liner van hier gewoon kopiëren en daar plakken, zonder betoog en zonder alle details van iets dat de AFM zelf kan en zal nagaan.

Heeft de Aldi eigenlijk al wel iets gedaan, zoals het ongevraagd infomeren van klanten, het afschrijven of reserveren van het betreffende bedrag, of de afwikkeling van een ander deel van de claimemissie?
hirshi
1
quote:

Leefloon schreef op 30 december 2019 14:35:

Erm... Klagen mag/moet bij de Aldi-broker.

Dit meldingsloket is er meer om ervoor te zorgen dat het een volgende keer hopelijk wordt voorkomen, wanneer een bepaalde broker verkopers van nieuwe aandelen niet tegen zichzelf in bescherming neemt. De boel is er niet op orde. Je kunt je originele one-liner van hier gewoon kopiëren en daar plakken, zonder betoog en zonder alle details van iets dat de AFM zelf kan en zal nagaan.

Heeft de Aldi eigenlijk al wel iets gedaan, zoals het ongevraagd infomeren van klanten, het afschrijven of reserveren van het betreffende bedrag, of de afwikkeling van een ander deel van de claimemissie?
Klanteninfo was summier en onvolledig.
Inschrijven op beide emissies was geen probleem, maar de toewijzing is niet duidelijk en de bijschrijving blijft vooralsnog uit.
[verwijderd]
1
Af en toe wat is het wat rommelig bij DeGiro.
Ik sprak er een senior adviseur aldaar, hij schaamde zich voor de administratieve dienstverlening.
Ik houd de DeGiro voorlopig vanwege de goedkope debet financiering, maar zal op termijn terug keren naar de RABOBANK, ietsje duurder maar wel vertrouwder.
Leefloon
0
Aldi-broker, Aldi-prijzen, Aldi-kwaliteit. Maar de basis moet toch evengoed in orde zijn. Ach, gelukkig is het een relatief kleine claimemissie, met overtoewijzing, zodat de kans klein is dat een gereserveerd saldo voor nieuwe aandelen Accsys wordt gebruikt om DeGiro op 31 december overeind te houden.

Je zou bijna kunnen gaan vermoedem dat de aandelen worden gegijzeld omdat DeGiro het misschien niet eens zou zijn met een interprofessionele vergoeding voor de distributie van aandelen en geld, net zoals een andere broker dan per klant, per "verrichting", €5 extra van de klant vraagt. Bijna. Een torrenbende bij zo'n gebeurtenis is inderdaad waarschijnlijker.

Wat mij betreft zit er al jarenlang een gat in de markt, tussen het meer op winst gerichte nieuwe Binck en de soms door ondergrenzen zakkende Aldi-brokers in.
objectief
1
quote:

Leefloon schreef op 30 december 2019 17:08:

Aldi-broker, Aldi-prijzen, Aldi-kwaliteit.
Zie je het in DeGiro niet zitten, neem dan een andere broker. Zo simpel is het.
Leefloon
1
Aldi-prijzen zijn een positief punt, maar in de praktijk is de kwaliteit een te accepteren gevolg van die keuze. Net zoals Flatex een op effectennota's zichtbare prijs van €0 kan hebben, maar je je dan voor Euronext-noteringen onttrekt aan een superieure centrale markt en je in de handen valt van vriendjes van Flatex. Het gat in de markt is dan dus een normale dienstverlening, met lage prijzen maar zonder eigenlijk té lage bodemprijzen. Ongeveer het oude Binck, maar dan misschien iets minder uitsloverig gericht op het veroveren van marktaandeel om vervolgens op meer winst gericht te zijn...
objectief
0
quote:

Leefloon schreef op 31 december 2019 11:08:

Aldi-prijzen zijn een positief punt, maar in de praktijk is de kwaliteit een te accepteren gevolg van die keuze.
Hoeveel keer ga je hetzelfde bericht hier nog plaatsen!!
Ga naar een andere broker en je probleem is opgelost.
[verwijderd]
0
Vrijdag 31 december.
Degiro wenst mij kennelijk op geheel eigen wijze alvast een gelukkig nieuwjaar.
Mijn inlog doet het namelijk ineens niet meer.
Niet meer via de website en ook niet meer via de App.

Zoals altijd wordt er op de website geen enkele melding gedaan van een storing of iets dergelijks. Dus moeten we maar weer raden wat er mis is.

Bij de klantenservice een bandje, met de mededeling dat ze gesloten zijn.
Dit gaat dus dit jaar niet meer worden opgelost.
Wat een bagger bedrijf zeg.

Mijn goede voornemen voor het nieuwe jaar is proberen daar zonder al te veel schade weg te komen.
Ik ben er nu echt helemaal klaar mee!

Is er overigens iemand die er momenteel nog wel kan inloggen?
Gaasp
0
4.244 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 209 210 211 212 213 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
860,89  -4,47  -0,52%  12:34
 Germany40^ 17.728,30 -0,61%
 BEL 20 3.814,55 -0,31%
 Europe50^ 4.915,22 -0,43%
 US30^ 37.625,13 -1,02%
 Nasd100^ 17.277,82 -1,54%
 US500^ 4.988,71 -1,20%
 Japan225^ 37.365,98 -1,67%
 Gold spot 2.381,99 +0,11%
 EUR/USD 1,0658 +0,14%
 WTI 81,56 -0,63%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

WDP +3,44%
EBUSCO HOLDING +3,38%
Heineken +1,91%
Pharming +1,15%
Nedap N.V. +0,97%

Dalers

AMG Critical ... -2,86%
ADYEN NV -2,54%
TomTom -2,26%
FASTNED -2,08%
RENEWI -2,06%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront