PostNL « Terug naar discussie overzicht

POST. NL December :kado maand voor beleggers?

1.389 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 66 67 68 69 70 » | Laatste
Hansbeleg
0
Toch weer in het rood op laag volume, maar wat een waardeloos jaar weer voor dit aandeel. Aandeelhouderswaarde ver te zoeken.
Bijlage:
[verwijderd]
0
En ze krijgen het weer voor elkaar, om het aandeel in de laatste seconde in de nabeurshandel omlaag te krijgen. Fucking shorters.
[verwijderd]
0
Minder kerstkaarten, maar het zijn er nog altijd veel

L. Vogelaar
Vandaag
18:01
Gewijzigd

Vandaag 18:05
Binnenland
2019-12-20-BIN2-bij-post20-4-FC_web
Kerstdrukte in een brievensorteercentrum van PostNL. Hoewel het aantal kerst- en nieuwjaarskaarten dat via de post wordt verstuurd blijft teruglopen, worden er in december nog miljoenen kaarten verwerkt. beeld ANP, Koen van Weel
Het aantal kerstkaarten dat wordt verstuurd, slinkt al jaren. Tegelijk, als tegenbeweging, houdt PostNL samen met het Nationaal Ouderenfonds en Kidsweek voor de vijfde keer de Grote Kerstkaartenactie: stuur een eenzame oudere een goede wens voor de kerstdagen en het nieuwe jaar.
Tussen 2005 en 2010 nam het aantal verstuurde kerst- en nieuwjaarskaarten af van 200 tot 180 miljoen. Daarna ging het harder: in 2015 waren het er nog 115 miljoen, twee jaar later zakte het aantal naar 85 miljoen.

Het versturen van geïllustreerde wenskaarten is een gewoonte die in de jaren negentig van de negentiende eeuw uit Engeland overwaaide en daarna grootse vormen aannam. Op een gemiddelde dag in het jaar bezorgt PostNL 7 miljoen poststukken. In de week voor Kerst zwelt dat aantal aan tot het dubbele. De chauffeurs maken extra ritten langs postkantoren en pakketpunten om de post op te halen.

2019-11-15-katVR6-Poortvliet-2-FC_webLees ookExpositie: Kerstgroeten van Rien Poortvliet voor het koningshuis

Fotokaarten
Het overgrote deel van de kerstkaarten zit in een envelop. Er worden echter steeds meer persoonlijke digitale fotokaarten verstuurd, zegt een woordvoerster van PostNL. Bijna alle kaarten worden met een decemberzegel gefrankeerd en daarmee voor een lager tarief verstuurd.

De distributiecentra zetten extra personeel in om de goede wensen tijdig te kunnen bezorgen. Sinds 2014 is er geen postbezorging op maandag meer, maar in de decemberdrukte gaan de postbodes die dag wel op pad. Voor kerstpost hanteert het bedrijf elk jaar een 21-dagenperiode waarin de kaarten niet binnen 48, maar binnen 72 uur moeten zijn bezorgd.

Online
Van kerstkaarten die online worden gemaakt en verstuurd, wordt 74 procent door vrouwen verzonden, bleek onlangs uit onderzoek van Kaartje2go.nl, de grootste kaartenwebshop van Nederland. Greetz, een andere producent, komt zelfs op 78 procent.

De leeftijdscategorie 34-44 jaar is er het actiefst in. Daarna volgen de groepen er net boven en onder, en daarna de 55-plussers. Die laatste groep gebruikt allicht nog meer kaarten die ze in een winkel kopen.

In Friesland vallen gemiddeld de meeste online vervaardigde kerstkaarten op de deurmat. De Friezen ontvangen zelfs twee keer meer kerstkaarten dan de gemiddelde Nederlander, stelt Kaartje2go. Daar is Greetz het niet mee eens: daar komen de Drenten voor het derde jaar op rij als hoogsten uit de bus, terwijl Friesland pas op de vierde plaats volgt.

Sociaal is het noorden ook in een ander opzicht: een derde van de mensen maakt er vrijwel dagelijks een praatje met de postbezorger. En dat terwijl gemiddels slechts 1 op de 5 Nederlanders zijn postbezorger iedere dag ziet; laat staan hem of haar spreekt.

2019-05-10-REG1-3bijkaartje10-3-FC_webLees ook„Geboortekaartjes weerspiegelen cultuur”

Topscores
Kaartje2go, opgericht in 2006, verstuurt meer dan 7,8 miljoen kaarten per jaar, waaronder ruim 1 miljoen kerstkaarten. Tijdens de piekperiode voor Kerst verwerkt het 22.000 kaarten per uur. Vooral de gepersonaliseerde fotokaarten zijn populair.

Volgens het bedrijf versturen inwoners van Flevoland gemiddeld de meeste online vervaardigde kerstkaarten: twaalf. Groningen heeft het laagste gemiddelde: acht kaarten.

De meeste kans op een kaart in de bus hebben inwoners van de gemeenten Schiermonnikoog, Rozendaal en Renswoude, zegt Kaartje2go. Het gaat om kleine gemeenten –het zijn ook de plaatsen die bij verkiezingen vaak hun stemmen het snelst geteld hebben– en daar hebben inwoners een grotere kans om een kaart te krijgen dan in grote gemeenten.

Het hangt er echter maar net vanaf wie de cijfers presenteert. Bij Greetz komen deze drie gemeenten niet eens voor in de top 25 van gemeenten waar de bevolking de meeste kaarten per inwoner ontvangt.

Zeeuwen ontvangen volgens Kaartje2go de minste kerstkaarten van Nederland. Dat leidt er kennelijk niet toe dat ze zelf niets van zich laten horen, want volgens cijfers van Webprint.nl uit december 2015 zijn het juist de inwoners van Zeeland –en Overijssel– die de meeste kerstkaarten versturen. Webprint dacht dat een van de oorzaken is dat er veel gelovigen in Zeeland wonen.

Later, maar op tijd
Volgens Kaartje2go worden kerstkaarten steeds later gekocht. In 2017 werd 19 procent van de kaarten nog in de laatste zeven dagen voor Kerst besteld. In 2015 was dit nog 16 procent. Het versturen of bezorgen doen de klanten steeds meer zelf.

Het mag dan laat gebeuren, het kaarten versturen gebeurt wel steeds meer op tijd, signaleert Greetz. „Waar we voorgaande jaren nog flink wat kerstkaarten de dagen ná Kerst verstuurden, is dat aantal in 2018 flink afgenomen.”

Na de jaarwisseling is de drukte weer voorbij. Voor PostNL wacht er dan een andere taak: „In week 2 van 2020 vervangen we beschadigde en vernielde brievenbussen
Go Go Go !
0
Toch eens even de definitie van Corporate Development (Corp Dev) opgezocht = The group at a corporation responsible for strategic decisions to grow and restructure its business, establish strategic partnerships, and/or achieve organizational excellence.

Want in het MT zit een wat gladde lachebek, die vroeger de functie van Director Corporate Development had. Ik doe graag een aanname ... hij werd misschien wel te licht bevonden toen Van Gansewinkel in 2015 aan de schuldeisers werd verkocht en keerde met rasse schreden terug naar zijn voormalige werkgever, PostNL. Britse PE partijen als CVC en KKR hadden bij Van Gansewinkel de eigenlijke touwtjes in handen.

Van Gansewinkel rondde in 2017 de fusie af met het Britse Shanes en kreeg de naam Renewi. Renewi steeg vandaag 23 % op de beurs. Op nieuws dat de onderneming verlost is van een Nederlandse grondkwestie. Het verbod op gebruik van grond wat door dochter ATM thermisch gereinigd is.

Bij Van Gansewinkel was het credo altijd “Afval bestaat niet” ... Hmmm, even over nadenken of dat inderdaad zo is :-‘

In ieder geval kon Pimmetje in 2015 weer terug naar de moederschoot.

prinszicht
0
Lang verhaal over briefjes. Volume is hoog maar neemt af.... goh. Volume Sandd....wat stelt dat dan voor? Ongeveer 200 miljoen werd gesuggereerd maar hoeveel was intercompany? Hoeveel Kerstzegels verkopen we minder? Geen 50 miljoen Sandd zegels maar ook een stuk minder eigen december zegels. In het kwartaal van de transactie zal blijken dat er weinig overblijft.

Maar, we wachten op een update Parcels. Hoe zit het met de eenmalige groeivertraging? Nog een goede 2 piekdagen. Krijgen we dan vrijdag bericht? Hoe moeilijk is het om de markt eens te informeren over progressie. Alle optie belangen zijn weer gewogen. Dus hups. Nog 5 handelsdagen voor een beetje eerherstel.
aandeelofoptie
0
quote:

prinszicht schreef op 21 december 2019 10:18:

Lang verhaal over briefjes. Volume is hoog maar neemt af.... goh. Volume Sandd....wat stelt dat dan voor? Ongeveer 200 miljoen werd gesuggereerd maar hoeveel was intercompany? Hoeveel Kerstzegels verkopen we minder? Geen 50 miljoen Sandd zegels maar ook een stuk minder eigen december zegels. In het kwartaal van de transactie zal blijken dat er weinig overblijft.

Maar, we wachten op een update Parcels. Hoe zit het met de eenmalige groeivertraging? Nog een goede 2 piekdagen. Krijgen we dan vrijdag bericht? Hoe moeilijk is het om de markt eens te informeren over progressie. Alle optie belangen zijn weer gewogen. Dus hups. Nog 5 handelsdagen voor een beetje eerherstel.
De criminele bende die bij Postnl met de scepter zwaait bakt er niets maar dan ook helemaal niets van
Filasoft
0
@aandeelofoptie
Dat PostNL een criminele bende is, dat onderschrijf ik.
Dat PostNL een criminele bende is omdat jouw aandeeltjes niet in waarde stijgen vind ik nogal oppervlakkig.
wins
0
charlieb
0
quote:

prinszicht schreef op 21 december 2019 10:18:

Lang verhaal over briefjes. Volume is hoog maar neemt af.... goh. Volume Sandd....wat stelt dat dan voor? Ongeveer 200 miljoen werd gesuggereerd maar hoeveel was intercompany? Hoeveel Kerstzegels verkopen we minder? Geen 50 miljoen Sandd zegels maar ook een stuk minder eigen december zegels. In het kwartaal van de transactie zal blijken dat er weinig overblijft.

Maar, we wachten op een update Parcels. Hoe zit het met de eenmalige groeivertraging? Nog een goede 2 piekdagen. Krijgen we dan vrijdag bericht? Hoe moeilijk is het om de markt eens te informeren over progressie. Alle optie belangen zijn weer gewogen. Dus hups. Nog 5 handelsdagen voor een beetje eerherstel.
Klopt er zijn inderdaad nog 5 handelsdagen, maar denk zelf dat er niet meer veel handel is, grote partijen zijn al op vakantiereces, of as vrijdag nog goed nieuws van PostNl, dat zou nog iets met de koers kunnen doen, voor de verder rest gaat deze aandeel zo rond de 2-2,05 het nieuwe jaar 2020 in.
Charlie
ps een heel jaar heeft de koers niks gedaan, ja alleen maar down!
gpjf
1
Als je naar de beurs kijkt , staan veel aandelen weer ontzettend hoog. Het zou me niks verbazen als daar winsten worden gehaald en investeringen gedaan worden in achtergebleven aandelen. Post.nl lijkt mij daarvoor een uitstekende kanshebber .
[verwijderd]
0
quote:

wins schreef op 21 december 2019 13:03:

www.dvhn.nl/economie/Fusie-PostNL-en-...
Dit is inderdaad Nederland op zijn fraaist. Jarenlang in dienst bij een gigantische uitzuiger als postned en dan nu opeens allerlei eisen hebben. Waar was je de afgelopen 10 jaar?
prinszicht
0
quote:

wins schreef op 21 december 2019 13:03:

www.dvhn.nl/economie/Fusie-PostNL-en-...
Snel, sneller en snelst na akkoord Keizer. Wat een spel. Wel nu. Sandd is uitgekocht. En de eigenaren van de franchisenemers willen ook een beetje geld. Ofwel, voor de bezorger is er een baan a 450 euro per maand. Misschien wel meer. Maar voor de ditecteurtjes van de franchisenemers helaas niet! Of nog anders, Sandd moet of mag deze ditecteurtjes afbetalen van het geschenk van HV van 130 miljoen. Dat is het spel..... eens kijken waar de rekening terecht komt. Want het is verkapte loondienst!
[verwijderd]
0
Zo zorgt PostNL in Dordt ervoor dat je kerstcadeautjes op tijd onder de boom liggen: ‘Het is écht aanpoten’
Het pakkettensorteercentrum van PostNL in Dordrecht draait deze dagen overuren. Tientallen medewerkers zorgen ervoor dat iedereen in deze regio op tijd zijn kerstcadeautjes in huis heeft. Dat is ‘keihard werken’ voor alle medewerkers van het postbedrijf. ,,Het is deze dagen echt aanpoten, maar iedereen beleeft er plezier veel aan.’’

Mike Bos 21-12-19, 12:36 Laatste update: 13:27
3
De machines en medewerkers van het pakkettensorteercentrum van PostNL, dat gevestigd is in Dordrecht-West, verwerken normaal zo’n 35.000 pakketten per dag. Deze dagen komen daar nog eens duizenden pakketten bij. Vorig jaar verwerkten ze bij het postbedrijf in november en december 50 miljoen pakketten. ,,Hoeveel pakketten er dit jaar hier de deur uitgaan, durf ik nog niet precies te zeggen, maar het zijn er in ieder geval een heleboel’’, verzekert depotmanager Esther Meesters (35). Vooral een paar weken geleden, met Black Friday, was het ‘ontzettend druk’ bij het sorteercentrum. ,,Maar ook een paar dagen voor kerst is het spitsuur bij ons.’’

Helemaal klaar voor de laatste kerstcadeaus
Het is voor het eerst dat ze bij het Dordtse sorteercentrum een kerstperiode meemaken. Het grote gebouw werd pas in september dit jaar in gebruik genomen. ,,Het is voor het eerst heel erg druk, maar dat brengt weinig spanning met zich mee. Het team is al goed op elkaar ingespeeld, dus dat zit wel goed’’, zegt Meesters resoluut. Zij maakt zich daarnaast weinig zorgen over de mogelijke uitval van systemen. ,,Er hebben zich de afgelopen weken geen (technische) problemen voorgedaan. Mochten zich onverhoopt wel problemen voordoen, dan kunnen we die altijd ter plekke oplossen. We zijn echt helemaal klaar voor de laatste kerstcadeau’s.’’

Het is voor het eerst heel erg druk, maar dat brengt weinig spanning met zich mee. Het team is al goed op elkaar ingespeeld, dus dat zit wel goed
Esther Meesters (35), depotmanager
Dat blijkt wel als Meesters samen met senior procesmanager John Beijk (42) een rondje loopt door het distributiecentrum. Het is vroeg, 08.00 uur in de ochtend, maar tientallen medewerkers zijn al druk in de weer met alle pakketten. ,,In de ochtend komen alle bezorgers hun af te leveren pakketten ophalen. Het is dan heel druk’’, zegt Beijk.

Pakketjes schuiven in sneltreinvaart voorbij
Het proces gaat achter elkaar door. Vrachtwagens leveren grote, metalen karren af. Die zijn elders in het land opgehaald. In de karren zitten tientallen pakketjes. De karren worden tijdelijk gestald. Daarna gaan de pakketjes één voor één op de transportband. Het ene na het andere pakketje schuift in sneltreinvaart voorbij. ,,Dit vind ik persoonlijk erg mooi om te zien’’, zegt Meesters, terwijl zij vanaf een uitkijkpunt de pakketjes voorbij ziet schieten.

Vrachtwagen rijden af en aan en brengen honderden nieuwe pakketten.
Vrachtwagen rijden af en aan en brengen honderden nieuwe pakketten. © Jeffrey Groeneweg/Qphoto
Tekst gaat verder onder de foto

Op de band worden de pakketjes gescand door een machine, zodat deze automatisch gesorteerd kunnen worden. ,,De pakjes worden hier per gebied verdeeld. Nadat een pakketje is gescand, schuift het bij een bepaald luik van de band af’’, zegt Meesters, terwijl ze wijst naar een pakketbezorger die net zijn bus tot de nok toe vollaadt. ,,Bij ieder luik staat een pakketbezorger die zijn bus inlaadt. De bezorgers rijden een bepaalde route. De man die bij luik 30 staat, heeft bij wijze van spreken alleen pakjes voor een bepaald gedeelte van Maasdam.’’

De hele regio door
De pakketten die bij het distributiecentrum worden gesorteerd, gaan heel de regio door. ,,Kijk maar naar de kaart’’, zegt Beijk even later in zijn kantoor. Hij wijst naar de muur. Daarop is een uitgebreid gebied te zien. ,,De bezorgers die hier pakketten op komen halen, rijden niet alleen maar in Dordrecht of Papendrecht’’, zegt hij. Zij leveren bijvoorbeeld ook pakketten af in de Hoeksche Waard. ,,Ze rijden onder meer in Puttershoek en ’s-Gravendeel. In een klein gebied als Numansdorp hebben we zelfs drie bezorgers rondrijden.’’
[verwijderd]
0
Dat laat volgens Meesters zien hoeveel er tegenwoordig online besteld wordt. ,,Dat neemt ieder jaar toe. Niet alleen in deze regio, maar in heel het land. Vooral in het westen is het bestellen via internet een trend. In het oosten van het land wordt er over het algemeen een stuk minder besteld.‘’

Als ik dan voor de deur sta, valt er vaak een hele last van hun schouders af
Koos van der Zwet, Pakketbezorger
Tijd voor een lolletje
Hoewel de tientallen medewerkers van het postbedrijf zich de komende weken uit de naad moeten werken om al die bestelde pakketjes op tijd bij de klanten te krijgen, is er ook tijd voor een lolletje. Dat blijkt wel als procesmanager Beijk door de bedrijfskantine loopt, waar een aantal chauffeurs met een kop koffie zit te wachten totdat zij hun bestelbus kunnen inladen met pakketten. ,,Blijven jullie wel een beetje lachen’’, zegt Beijk. ,,Tuurlijk. Dit zijn de mooie tijden’’, roepen de bezorgers. Beijk loopt lachend door. ,,Het is hier altijd erg gezellig’’, zegt hij even later. ,,De sfeer zit er altijd goed in.

John Beijk en Esther Meesters sorteren de pakketten.
John Beijk en Esther Meesters sorteren de pakketten. © Jeffrey Groeneweg/Qphoto
Tekst gaat verder onder de foto

Het postbedrijf zet de komende dagen extra personeel in om alle pakketjes te kunnen verwerken. ,,Medewerkers vinden het leuk om in de periode rond Kerstmis te werken, want de klanten zijn vaak vrolijk. Het is voor de medewerkers in het depot en onze bezorgers echt aanpoten, maar ze beleven er veel plezier aan’’, weet Meesters uit ervaring. Zij werkt sinds 2004 bij het postbedrijf en begon jaren geleden als postbezorger. ,,Zelf vond ik het ook altijd leuk om met kerst te werken.‘’

Hoeveel pakketten er dit jaar hier de deur uitgaan, durf ik niet te zeggen. Maar het zijn er in ieder geval een heleboel
Esther Meesters
Een last van de schouders
Koos van der Zwet (59), die sinds 2,5 jaar als pakketbezorger bij PostNL werkt en veel in de Hoeksche Waard bezorgt, beaamt dat. ,,Ik merk dat mensen vaak extra blij zijn als ik deze dagen met mijn bestelbus een pakketje langs kom brengen’’, zegt hij. ,,Veel mensen zitten toch in de stress en hopen dat ze hun kerstcadeaus op tijd binnenkrijgen. Als ik dan voor de deur sta, valt er vaak een hele last van hun schouders af. Ze weten dan dat het pakketje er is en zijn er blij mee. Vaak maken ze dan een praatje en bedanken mij extra.’’

De bedankjes maken Van der Zwet zelf ook blij. ,,Het geeft een positief gevoel als je aan het einde van je dag een hele lege laadruimte hebt en dus alle pakketjes hebt kunnen afleveren’’, zegt hij, terwijl hij een bus van een collega-bezorger inruimt. ,,Hij heeft geluk’’, zegt Van der Zwet, terwijl hij een klein pakketje in de bus legt. ,,Deze pakketten zijn allemaal niet zo groot.’’

Koos van der Zwet (59) pakt zijn pakketbus in.
Koos van der Zwet (59) pakt zijn pakketbus in. © Jeffrey Groeneweg/Qphoto
Tekst gaat verder onder de foto

Drie kerstbomen, of een biljarttafel
Dat is weleens anders, weet de sympathieke bezorger uit eigen ervaring. ,,Je krijgt de gekste dingen in je bus. Een paar dagen geleden had een collega bijvoorbeeld drie echte kerstbomen. Mensen bestellen tegenwoordig de raarste en grootste dingen’’, zegt hij lachend. Meesters vult aan: ,,We hebben ook weleens hele biljarttafels. In deze periode zijn vooral de gourmetstellen populair. Die nemen ook veel ruimte in.’’

Mensen bestellen tegenwoor­dig de raarste dingen. Een collega had vorige week drie echte kerstbomen in zijn auto, maar we hebben ook wel eens een biljartta­fel
Koos van der Zwet (59), Pakketbezorger
,,Zelf had ik een paar dagen geleden zeven zitzakken in mijn bus’’, vertelt Van der Zwet. ,,De bus zat toen meteen helemaal vol. Dan baal je wel een beetje.’’ De bezorger moet dan een paar keer op en neer rijden om de rest van de te bezorgen pakketten op te halen bij het depot. ,,Dat is natuurlijk niet zo efficiënt. Zeker in deze periode van het jaar komt het altijd slecht uit als je een paar keer heen en weer moet. We maken door de drukte namelijk regelmatig overuren. Of ik dat heel erg vind? Nee, zeker niet. Je stelt je erop in. Het hoort er gewoon bij. Ik bezorg de pakketten met heel veel plezier en geniet van de drukke dagen.’’
Pitmans
0
LOL, zeker voor het eerste jaar aandeelhouder ?
Dit soort berichten vult elk jaar rond deze tijd de krant.
Als ze er niet meer in staan, dan moet je je zorgen gaan maken.

Vet UP, lamenielachuh
manuss
0
quote:

wins schreef op 21 december 2019 14:52:

Mooi nieuws, maandag vet UP
Alweer?.................
prinszicht
0
www.nu.nl/economie/6019382/krokettend...

Oma Bobs in Belgische handen. Wie belt Kamp en Rutte. De 1 terug van reces en de ander opnieuw Minister. Als dit geen Staatsbelang is.....
1.389 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 ... 66 67 68 69 70 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 1,225
Verschil -0,016 (-1,29%)
Hoog 1,238
Laag 1,212
Volume 1.717.700
Volume gemiddeld 2.245.195
Volume gisteren 2.916.414

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront