TomTom « Terug naar discussie overzicht

TRomTom november 2019

1.150 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 » | Laatste
tatje
0
Aandelen inkoop !!

Als dan, is 5% al heel veel, zijn 6,5 miljoen aandelen.

Wie moet er dan verkopen.

Founders 44%
Pontjes 5%
De Mol 10%
Morningstar 15%
DNB 5%
Familie en vrienden 10%
werknemers 10%
Banken etc 5%
Wij maximaal 3%

is al 107% :-) :-)

Als er een aandelen inkoop komt, dan zijn ze nu al bezig via via, denk ik.

Straks hop, tussen de bied en laat en er kraait geen haan naar.

Verkoop TTT en share consolidation allebei op de BAVA 99,96%.

if you can't beat them, join them.

Net naar Willem Strijbosch geluisterd op BNR van begin oktober 2019.

De HD deals zijn voor opdrachten in level 2 en hoogstens 3.

Willem : ik ga nog meemaken, dat zelf autorijden verboden wordt.

Minder autos maar meer gedeeld en gebruikt, dus evenveel produktie.

Nederland kan een voortrekkersrol vervullen.

www.bnr.nl/player/audio/10131191/1039...

tatje:

Ik denk dat level 3 en 4 haalbaar is, maar level 5 zonder stuur, dasss voor de volgende eeuw.
tatje
0
2017 aandelen inkoop ( treasure shares ) voor de werknemers.

Om verwatering tegen te gaan.

Verkoop TTT, want "" het super bod "" wil TTT niet.

Dan maar een share consolidation en capital pay back, is voor ons ( de founders ) ook belasting vrij.

2 maal gehandeld in het belang van de founders ( hebben eerst aan zichzelf gedacht, hoe het gunstigste ).

Op BNR 17 juli was de KOP "" TomTom houdt dividend op zak en spaart voor overnames ""

Dus dividend kun je vergeten volgens mij.

Aandelen inkoop 6 miljoen aandelen.

Vernietigen of voor de werknemers is bij 1,5 miljoen aandelen voor de werknemers na 4 jaar hetzelfde.

Na 4 jaar links of rechtsom 132 miljoen aandelen.

6 miljoen aandelen voor de werknemers.

En in 2020 komt een bod, dan zijn er 126 plus 1,5 127,5 miljoen aandelen en 4,5 miljoen zijn er als treasure shares.

6 miljoen en vernietigen.

Dan zijn er in 2020 126 plus 1,5 voor de werknemers is 127,5 en geen treasure shares.

Dus eind 2020 zijn er 127,5 miljoen aandelen ( bij vernietigen )
Dus eind 2020 zijn er 127,5 miljoen aandelen ( zitten 4,5 miljoen aandelen als treasure shares in Tom Tom )

Maakt het wat uit ???
NewKidInTown
0
quote:

tatje schreef op 26 november 2019 10:29:

....Als er een aandelen inkoop komt, dan zijn ze nu al bezig via via, denk ik.
Zou heel goed kunnen. Daarom is het ook zo raar, dat de goegemeente hier die aandelen-inkoop toe juichte, want "dan zou de koers DUS gaan stijgen".

Het tegendeel is waar, dat heb ik ook al meerdere keren hier gepost. Natuurlijk gaan de professionele inkopers of hun handlangers de koers niet "omhoog" kopen. Nee, eerst dumpen en dan zo laag mogelijk inkopen. Des te hoger HUN provisie.
Kuiken
0

@TUAutomotive
Volgen @TUAutomotive volgen
Meer
The future is now! @Hyundai_Global and Seoul set to test self-driving cars on city roads starting next month – TechCrunch buff.ly/2XBIuFE

#SelfDrivingCars #AutonomousVehicles #AutomotiveTechnology
Wereldbelegger
0
Weer een beetje handel vandaag in turbo's.
zevende dag op rij.

Durfals die geloof in het management van TomTom hebben?
Of de eerste rekenaars die een koersstijging voorzien?

Instrument Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
Turbo Long BNP 7,7 3,8 2,45 2,47 0,02 2,500 +1,83% 1.700 9:34
Turbo Long BNP 8,9 7,03 1,35 1,37 0,02 1,370 +1,11% 20010:01
Turbo Long BNP 9,2 8,49 1,08 1,1 0,02 1,170 +7,83% 1259:17

tatje
0
Als als !

Verkoop TTT !
Dan maar een share consolidation en capital pay back, is voor ons ( de founders ) ook belasting vrij ???

C zou kunnen voor 3 euro per aandeel is 396 miljoen

3 euro per aandeel.

6000 maal 9 is 54000

6000 maal 3 is 18000
4000 maal 9 is 36000
Is totaal 54000

na de consolidition dus 132 delen door 6 maal 4 is 88 miljoen aandelen.

Dus C zou kunnen, ( alhoewel onwaarschijnlijk ) en A en E niet.

Maar E los zou ook kunnen !!!!!!!!!!

Ik dacht dat Taco ergens zei, dat de capital repayment voor de founders ook belastingvrij was.

Is er iemand die meer weet, of de share consolidation en capital repayment voor de founders ( ondanks een aanmerkelijk belang ) belasting vrij is.

Is er iemand die weet of een share consolidation en capital pay back aan een maximum ( bv omzet ) is gebonden.
[verwijderd]
1
Wat is dit een DRAMATISCH AANDEEL geworden
Schandalig hoe dit TomTom Management omgaat met zijn particuliere instappers velen zelfs al toen ze de beurs opkwamen en via een emissie geld nodig hadden
Waarom komt John de Mol niet in opstand en andere grote partijen met grote belangen...die kunnen hier toch ook niet vrolijk van worden.....
Wie speelt met wie samen
En vooral waarom nog geen BOD van welke partij dan ook als de kaarten van TomTom zo ver vooruit liggen en de BEST in Class zijn
Waarommmmmmmm??
Ik nodig Mijnheer Justin uit te antwoorden of iemand anders die er echt goede en faire kijk op heeft
[verwijderd]
0
quote:

tatje schreef op 26 november 2019 10:29:

Aandelen inkoop !!

Als dan, is 5% al heel veel, zijn 6,5 miljoen aandelen.

Wie moet er dan verkopen.

Founders 44%
Pontjes 5%
De Mol 10%
Morningstar 15%
DNB 5%
Familie en vrienden 10%
werknemers 10%
Banken etc 5%
Wij maximaal 3%

is al 107% :-) :-)

Als er een aandelen inkoop komt, dan zijn ze nu al bezig via via, denk ik.


Straks hop, tussen de bied en laat en er kraait geen haan naar.

Verkoop TTT en share consolidation allebei op de BAVA 99,96%.

if you can't beat them, join them.

Net naar Willem Strijbosch geluisterd op BNR van begin oktober 2019.

De HD deals zijn voor opdrachten in level 2 en hoogstens 3.

Willem : ik ga nog meemaken, dat zelf autorijden verboden wordt.

Minder autos maar meer gedeeld en gebruikt, dus evenveel produktie.

Nederland kan een voortrekkersrol vervullen.

www.bnr.nl/player/audio/10131191/1039...

tatje:

Ik denk dat level 3 en 4 haalbaar is, maar level 5 zonder stuur, dasss voor de volgende eeuw.
Als de koers laag staat, een partij nu gaat inkopen, die portie vervolgens zal overdragen ('aandelen inkoop') dan heeft die partij automatisch zijn/haar winst tr pakken (garantie van verkoop tegen x percentage dan wel koers).

Vraag is en blijft nog altijd, dit mag niet zo, maar het mag toch. Het klopt voor geen meter, maar toch klopt het.
Er is gewoon geen toezicht mogelijk op dit soort 'trucjes'. Ondanks dat de gewone particulier/belegger gewoon WEER keihard in de stront is gaan staan met dit onheilspellende aandeel.

Die nu weer 12.50 roepen, deden dat jaren geleden ook, zelfs kort geleden nog werd de verwachting geopperd dat de koers eind van het jaar op 15 zou staan.
Niks is meer geloofwaardig, zeker niet bepaalde figuren hier op het forum.

Sinterklaas heeft in zijn boek niet genoeg ruimte om al het stouts te beschrijven...
tatje
0
krijgen de founders de uitkering bij share consolidation en capital pay back ook belasting vrij.

Zo ja, dan is verkoop van C, maar ook van E een optie.

Verkoop van C of E voor 296 miljoen zou dan een optie zijn.

Voor de eer zeiden de founders, voor de poen en elke cent telt :-)

Koers 10

6000 maal 10 s 60000

6000 maal 3 is 18000
4200 maal 10 is 42000

Na consolidatie dus 132 delen door 60 is 2,2 maal 42 is 92,4 miljoen aandelen.

Bij 9 als koers

6000 maal 9 is 54000

6000 maal 3 is 18000
4000 maal 9 is 36000

Resteren 132 delen door 60 is 2,2 maal 40 is 88 miljoen aandelen.

1) aandelen inkoop vernietigen
2) aandelen inkoop voor de medewerkers
3) verkoop als agio C
4) verkoop als agio E

Dividend werkt echt koers verhogend, dus NOG niet.
tatje
0
Niet vergeten dat Enterprise werkt met de SD kaarten.

Heel andere tak van sport als de kaarten voor ADAS en autonoom HD.

Volgens mij zijn A en E allebei locatie technologie, maar E kan volgens los van A .

A heeft E niet nodig volgens mij.

Iemand een mening !
[verwijderd]
0
tatje
0
Op jaarbasis praten we in 2019 bij Research en developement over 300 miljoen.

Zeg es 17 miljoen Consumer.

Dan heb je het bij A en E over 283 miljoen.

Hebben we bij A en E het zelfde gez..k als Bij Consumer met sports.

Pas in 2017 Sports under review zei Taco : het break even point bij sports ligt bij een omzet van 200 miljoen.
Consumer 2016 met 106 miljoen sports een ebitda van 5,9
Consumer 2018 zonder sports een ebitda van 70.

Conclusie Consumer zonder sports was in 2016 minimaal een ebitda van 70
Conclusie Sports was in 2016 ondanks een omzet van 106 negatief met een ebitda van - 70

R en D 2019 300 miljoen.
Consumer R en D gokje 17 miljoen.

A en E in 2019 R en D van 283 miljoen.

Enterprise met de SD kaarten zeg es 33 miljoen.

Dus R en D 2019 voor A 250 miljoen.

Wat kun je dan verkopen C of E of niets.

Wat zou de ebitda van A los zijn.
Wat zou de ebitda van E los zijn.

Tom Tom heeft Consumer nooit los laten zien van sports qua ebitda
Tom Tom heeft A nooit los van E laten zien qua ebitda

Houdt ze lekker dom !
Wereldbelegger
0
even heel stil en jaloers worden:

Update 09:30 uur: Adyen hoger

Het nieuws dat een grootaandeelhouder van online betaaldienst Adyen soepeltjes een groot aantal aandelen plaatst zet Adyen wat hoger vandaag. Pentavest verkoopt 310.000 aandelen op €658 per stuk. Dat is maar net iets onder de gemiddelde koers van gisteren.

Bij de beursgang van Adyen werd het aandeel gewaardeerd op €240. De eerste koerstik was €400 en daarna was de trein vertrokken.

Pentavest is een Luxemburgse investeringsmaatschappij die bij de beursgang 14.82% van Adyen bezat. In maart dit jaar verkocht het ongeveer de helft hiervan en nu dus opnieuw, een relatief klein plukje, van 310.000 stuks.

Ze hebben nog 2 miljoen stukken over, ter waarde van ongeveer €1.3 miljard. Pentavest is van Index Ventures, dat onder andere ook in Elastic, Deliveroo en RobinHood zit.

bron:
www.iex.nl/Column/489805/Liveblog-De-...
Black Money
0
Wat is trouwens de kans op een vijandige overname? Uitgesloten omdat de founders 44% hebben?
Hoe gaat zo'n procedure?
boem!
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 26 november 2019 10:11:

was het maar zo dat HG een lage koers wil om groots eigen aandelen in te kopen, dat zou perfect zijn voor ons allemaal, maar zonder confirmatie blijft er onzekerheid of de surplus cash wel gebruikt gaat worden om eigen aandelen in te kopen voor schrapping
kan ook nog zo zijn dat de cash geparkeerd blijft staan om op het juiste moment de toko te privatiseren, zeker mocht er een mogelijkheid bestaan dat TT uit de midcap gezet gaat worden, dat kan wellicht het perfecte excuus zijn om niet langer een notering te wensen.

hoe dan ook we hebben hier geen enkele invloed op, dus is het afwachten wat HG volgend jaar gaat beslissen

132 mio uitstaande aandelen bij 9.50 euro geeft een beurswaarde van 1.250 miljard, waarvan 1/3e uit cash bestaat, wel ongelofelijk verleidelijk om toe te slaan en die 65 mio aandelen in de free-float uit te kopen (knijpen)

Uiteraard is het zo, dat HG een lage koers wil om groots eigen aandelen in te kopen. Vindt jij de suggestie dat HG daar sturing aan geeft even onzinnig als ik.

Er is melding gemaakt van het feit, dat men de kaspostie nader onder de loep zal nemen en dat men overtollige kas zal aanwenden voor aandeleninkoop of iets anders.

Ik denk dat TT een ruime kaspositie wil aanhouden voor een acquisitie indien zich een geval voordoet die valt binnen hun bestedingsruimte en rendementseisen.

Indien de koers zodanig is opgelopen, dat het voordeel van een aandeleninkoop minder duidelijk is zal men de overtollige kas op een andere manier terug laten vloeien en dan kom je automatisch terecht bij dividend.
Putz
0
*aluhoedje op*:
je ziet toch erg vaak dat vanaf 12 uur de koers 'los wordt gelaten'.
Dit is niet alleen bij TT het geval. Zou het dan toch zo simpel zijn dat er een 'luncheffect' is?
[verwijderd]
0
quote:

Sunshine Band schreef op 26 november 2019 12:07:

Het is mooi geweest, ik start mijn eigen inkoopprogramma

boot verkocht
de eerlijkheid gebiedt me te vermelden dat de 17 cent van de afgelopen 20 minuten niet geheel op mijn conto komen;-)
[verwijderd]
1
Tatje, ben je weer lekker met een volledig onleesbare monoloog bezig?
Ach, zo lang je het zelf maar begrijpt, het is immers een monoloog.
1.150 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 09:37
Koers 6,100
Verschil -0,085 (-1,37%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 134.123
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront