Tartessos schreef op 11 november 2019 08:54:
TW82,
Als je veel eten ZELF maakt dan heb je eigenlijk alleen het liefst verse gezonde ingrediënten nodig. Verse basics dus. Verse groenten, vers fruit en vers vlees. De rest voeg je als MENS (kok) toe.
Natuurlijk wil je de beste kwaliteit voor de laagste prijs. Ik heb zo mijn voorkeur.
In mijn optiek is AH vooral goed in kant en klaar producten. Als mens hoef je weinig zelf te doen.
Het brood en snacks zijn allemaal van afbak kwaliteit , geen uitzondering.
Kijk je naar de ‘inhoud van het brood’ dan wordt ik daar niet vrolijk van.
Je betaald wel grof voor zowel brood als bijv. Kant en klaar producten.
Bij AH betaal je dus eigenlijk voor de creativiteit van anderen ( vooral marketing medewerkers). de inhoud van de product is vaak van onderschikt belang. Het moet goed smoelen. En als het een goed gevoel geeft dan is het voor velen goed.
Ik heb daar moeite mee omdat het onze eigen creativiteit doet afbrokkelen. We hoeven ook minder voor ons voedselbereiding te doen na te denken. En dat is precies wat AH ons consument al jaaaaren opdringt ..... AH maakt het jou makkelijk in ruil dat jij koopt. AH is duur met kant en klaar shit en het zijn echt slechte producten. Maar opgeleukt met een maandelijks (peperduur) Allerhande tijdschrift - inclusief jongen mooie modellen - wordt het nog wat. Krijgen mensen een ’goed gevoel’. En je kunt het laten bezorgen!! Gemak.
Voor al dat gemak betalen de mensen. Maar oogde natuur en milieu, denk aan verpakkingen, foute Palm olie, vracht bezorgdiensten etc.
Bij winkels als Jumbo en Lidl is dat over het algemeen wat minder. Soms met Pasen of Kerst.
Gebruik je eigen kennis, kunde en creativiteit. Laat AH het niet afnemen. Het scheelt bovendien heel veel geld.
Als je puur kijkt naar de inhoud van een product bij de diverse supermarkten en je ontdoet het van de marketing shit er omheen dan kom je tot de conclusie dat AH extreem duur is. AH neemt ons mensen in de zeik. En daarna nemen ze ons mensen nog een keer in de zeik door te zeggen dat er ook (goedkope) basics producten gekocht kunnen worden. Rationeel gezien ben je als klant ‘uitgepraat‘. Slim van de AH, maar wij consumenten zijn toch slimmer.