TomTom « Terug naar discussie overzicht

September 2019: Op Naar Deals En 17.50 Koers

1.878 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
Kuiken
0
bron FD:

Maarten Steinbuch
VOORUIT
Digitaal parkeren

Met sensoren, data-uitwisseling en laadplekken voor elektrische auto’s kun je parkeergarages vrij eenvoudig slimmer maken. De echte uitdaging is te voorspellen hoe de toekomst zich ontwikkelt.
Met sensoren, data-uitwisseling en laadplekken voor elektrische auto’s kun je parkeergarages vrij eenvoudig slimmer maken. De echte uitdaging is te voorspellen hoe de toekomst zich ontwikkelt.Foto: Maikel Samuels/HH
'Parking as a service' heet het, het nieuwe denken in de wereld van het parkeren. Slim parkeren en slimme parkeersystemen. Afgelopen week sprak ik op het tweejaarlijkse congres van de Europese vereniging van parkeerbedrijven, overheden en toeleveranciers aan die sector. In Europa zijn er zo'n 40 miljoen betaalde parkeerplaatsen, en in totaal 450 miljoen private en publieke parkeerplaatsen. De bedrijfsomzet van de business is ruim €23 mrd per jaar.
Net als veel andere segmenten van de industrie die te maken hebben met de huidige bijzonder snelle transitie in de mobiliteitssector, is er veel te doen maar ook veel onzeker. Wat gaat elektrisch rijden betekenen, moet elke parkeerplaats een laadpaal, en wat voor een? Kunnen al die auto’s wel snel genoeg worden opgeladen? Als de fossiele auto niet meer de stad in mag, waar moet dan het transferium komen? En hoe sluiten de diverse vervoersmodaliteiten op elkaar aan? Is er wel data-uitwisseling? Het lijkt de gezondheidszorg wel, denk ik dan: die moet ook flink aan de bak met de digitale transformatie, want o jee als jouw huisarts je gegevens digitaal moet gaan uitwisselen met het ziekenhuis.
Ik ben blij verrast als ik tegenwoordig een parkeergarage inrijd en er hangen van die rode en groene lampjes die aangeven welk vak vrij is. Dat systeem is slechts een paar jaar oud, maar ideaal. De volgende stap is dat mijn navigatiesysteem al aangeeft op welke verdieping ik moet zijn. En dat als ik parkeer, de elektrische ov-fiets of step al voor me klaarstaat. Ook nummerplaatherkenning vind ik heerlijk: zo hoef je niet meer te stoppen bij de slagboom om die kaart in de gleuf te frommelen.
€23 mrd
De bedrijfsomzet van de parkeersector is ruim €23 mrd per jaar.
Ik denk dat dit allemaal laaghangend fruit is, met sensoren en data-uitwisseling op te lossen. Niet triviaal, maar niet heel moeilijk. De echte uitdaging is te voorspellen hoe de toekomst zich ontwikkelt. Welk soort voertuigen gaan er komen en welke opties zijn er? Met wiskundige modellen kunnen we allerlei scenario's doorrekenen. Zo kunnen we bijvoorbeeld de effecten berekenen van de wellicht onrealistische, maar interessante situatie dat niemand meer een eigen vervoermiddel zou hebben. Dus alles gedeeld, en met een veelheid van mogelijkheden, zoals een- en tweepersoonsvoertuigen.
Als al die voertuigen autonoom zijn, en we gaan uit van een goede beschikbaarheid (dus beperkte wachttijden), dan zal er in Nederland volgens de berekeningen slechts behoefte zijn aan duizend voertuigen op 10.000 inwoners. Dat is een reductie met maar liefst een factor vijf. Wel blijkt uit de berekeningen dat we bijna dubbel zoveel kilometers gaan rijden. Uit ervaringen in regio’s met een actieve rol voor Uber-achtige diensten, blijkt inderdaad dat de congestie eerder toe- dan afneemt.
Maar terug naar de werkelijkheid. Wat we zeker weten is dat elektrisch rijden er komt, dat de digitale uitwisseling en het benutten van data ons als consumenten zal helpen onze reizen beter en efficiënter te plannen, en dat er een veel grotere diversiteit zal ontstaan aan vervoersmiddelen. De effecten daarvan op de inrichting van de openbare ruimte en de rol van het openbaar vervoer versus die van individueel bezit en/of gebruik zijn nog onbekend, maar zeker zo dynamisch.
Ik wens de wereld van de parkeerdiensten veel wijsheid en succes toe.
ADVERTENTIE

Eva1960
0
Omdat hij stelde dat ze hun HELE belang zouden verkopen via de beurs. Daar ageerde ik op want dan zou er weinig van de koers overblijven, dan zitten we terug rond 9.

quote:

VeniVidiMerui schreef op 20 september 2019 23:56:

[...]
Duidelijk verhoogde verkoopdruk de laatste weken; ook nog na hun melding dat ze onder de 3% zijn gegaan; en dat hebben ze ook gewoon via de beurs gedaan dus geen idee waarom jij denkt dat dat anders loopt.

Maar laten we hopen dat ze nu klaar zijn. Vandaag weer relatief laag volume, zeker voor een expiratie.
[verwijderd]
2
[Modbreak IEX: Gelieve te stoppen met het plaatsen van niet onderbouwde berichten op het forum, bericht is verwijderd.]
Wereldbelegger
0
quote:

Eva1960 schreef op 23 september 2019 07:54:

Microsoft asia en tt.
blogs.microsoft.com/blog/2019/09/08/m...
Dank voor de link Eva1960!
Link in het blog naar artikel van 12 febr 2019

www.businesswire.com/news/home/201902...
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
De hosannah verhalen ten spijt spreekt de koers weer boekdelen. Hopelijk laten nieuwe beleggers zich niet misleiden door de roze brillen-onzin hier, ook vandaag gaan we weer boem! naar beneden.
Vive tu vida positivamente
0
Gezien het opvallende begin van deze handelsdag (met een paar duizend stuks weer 8 cent lager gezet in een super dun boekje), moet er morgen wel heel mooi nieuws aankomen. Mogen we vanmiddag al over de €11,- heen of pas morgen?
Heren analisten, jammer dat jullie je research niet goed voor elkaar hebben betreffende TomTom en zo reactief handelen!
[verwijderd]
2
Quizzvraag: heeft u ooit een schlemiel gezien die met de aandelenkoers een fractie boven zijn turbo long limiet dit aandeel gaat zitten afbranden?

IEX-MEDEWERKERS wordt uitdrukkelijk verzocht ook antwoorden in te zenden

Fijne dag nog.
tatje
0
CMD

All slides will be made available during the day on our webside.

Dus de analisten krijgen de slides te zien, denken ze dat het super positief nieuws is, dan kunnen ze via de Phone al mededelingen doen aan belanghebbenden.

Krijgen wij de slides pas later te zien, dan wordt de boel toch belazerd.

Tom Tom toont de slides aan de analisten en tegelijk moeten wij de slides kunnen zien op de webside van Tom Tom.

Tegelijk is eerlijk, later is alweer een verschillend speelveld.

Of te wel, worden we eerlijk behandeld, of belazerd :-)
Vive tu vida positivamente
0
quote:

Sunshine Band schreef op 23 september 2019 09:14:

Quizzvraag: heeft u ooit een schlemiel gezien die met de aandelenkoers een fractie boven zijn turbo long limiet dit aandeel gaat zitten afbranden?

IEX-MEDEWERKERS wordt uitdrukkelijk verzocht ook antwoorden in te zenden

Fijne dag nog.
Oei Dick!
Brouwer285
0
quote:

Sunshine Band schreef op 23 september 2019 09:14:

Quizzvraag: heeft u ooit een schlemiel gezien die met de aandelenkoers een fractie boven zijn turbo long limiet dit aandeel gaat zitten afbranden?

IEX-MEDEWERKERS wordt uitdrukkelijk verzocht ook antwoorden in te zenden

Fijne dag nog.
Waarschijnlijk een belegger met virtuele beleggingen, op een beursspel of zoiets, niet druk om maken;)
tatje
0
In the week following the Capital Markets Day, the video recording of the presentations will be published on our website.

Dus de slides krijgen we during the day, waarschijnlijk dus later dan de analisten.

The video recording the presentation, krijgen we dus de volgende week.

De slides dus later dan de analisten.

De video van de presentatie, dus alles wat er bij die slides wordt gezegd door TT, krijgen we een week later.

Evenals een eventuele Q en A.

Hoe dan ook, we lopen achter.

Dan is de webcast bij de kwartaalcijfers ( live te beluisteren ) toch veel eerlijker.

Tja.

Calimero : ""zij zijn groot en ik is klein en da,s niet eerlijk o nee ""

Een waarheid als een koe zal ik maar zeggen.

[verwijderd]
1
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 23 september 2019 09:09:

Gezien het opvallende begin van deze handelsdag (met een paar duizend stuks weer 8 cent lager gezet in een super dun boekje), moet er morgen wel heel mooi nieuws aankomen. Mogen we vanmiddag al over de €11,- heen of pas morgen?
Heren analisten, jammer dat jullie je research niet goed voor elkaar hebben betreffende TomTom en zo reactief handelen!
Gaan we weer.

Hoe verder het daalt, des te hoger we morgen staan. Je riep dit vorige week ook maar geeft nog steeds geen goede onderbouwing, het blijft een veronderstelling.
Het slaat kant nog wal.
xof
0
quote:

tatje schreef op 23 september 2019 09:18:

CMD

All slides will be made available during the day on our webside.

Dus de analisten krijgen de slides te zien, denken ze dat het super positief nieuws is, dan kunnen ze via de Phone al mededelingen doen aan belanghebbenden.

Krijgen wij de slides pas later te zien, dan wordt de boel toch belazerd.

Tom Tom toont de slides aan de analisten en tegelijk moeten wij de slides kunnen zien op de webside van Tom Tom.

Tegelijk is eerlijk, later is alweer een verschillend speelveld.

Of te wel, worden we eerlijk behandeld, of belazerd :-)
a

En de opnames een week later, ik hoop dat jij ook een uitnodiging krijgt Tatje. Kun je mooi met ons delen.

Invitation only voelt niet goed, wat zijn de criteria IR?

Als ik een miljoen bezit, mag ik dan wel naar de CMD?
Wereldbelegger
0
quote:

Brouwer285 schreef op 23 september 2019 09:21:

[...]

Waarschijnlijk een belegger met virtuele beleggingen, op een beursspel of zoiets, niet druk om maken;)
ohhhh vandaar die "aantal jaarsalarissen" winst in een paar maanden tijd ((-;
1.878 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 90 91 92 93 94 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 16:00
Koers 5,805
Verschil -0,175 (-2,93%)
Hoog 5,925
Laag 5,730
Volume 348.288
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront