PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL sept 2019 : Is de ACM nu eindelijk eens uitgeziekt?

2.704 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... 132 133 134 135 136 » | Laatste
[verwijderd]
0
De triggers van gisteren (FedEx) en vandaag ( overname Sandd) waren ook niet echt positief te noemen. Het feit, dat we hierop niet zijn gezakt, vind ik wel een teken, dat het aandeel goed ligt, en dat maakt het de shorters niet makkelijker.
prinszicht
1
quote:

BAMPOSTNL schreef op 19 september 2019 13:09:

Analyse en Airob: jullie hebben het bij het rechte end; SANDD = technisch failliet en zou dit de reden zijn dat de jaarverslagen spoorloos zijn of hebben zij deze met de post in een bos gedumpt? Ik stel mij de vraag: wie heeft er de laatste weken nog iets van IR PostNl gehoord of hebben onze forumleden geen vragen daar meer ingediend?
Ik gister nog.... dit omdat er al lange tijd radiostilte is. Paar vragen herhaald ten aanzien van transparantie overname Sandd, jaarrekeningen, en indienen claim. Motie 147 lijkt een verwoede poging van HV om dit alles te voorkomen. Dan wordt de overname een feit zonder details en wordt de claim van 100 miljoen plus afgeschreven. Tegen die tijd kost Sandd ons 300 miljoen inclusief claim met een omzet van de helft en een negatieve marge. 50 tot 60 miljoen synergie wordt aangepast naar 30 tot 40 die ook niet gehaald gaat worden.
gpjf
0
ER is nauwelijks handel volgens mij, koers blijft stil liggen wachten op duidelijkheid.
[verwijderd]
0
quote:

gpjf schreef op 19 september 2019 17:25:

ER is nauwelijks handel volgens mij, koers blijft stil liggen wachten op duidelijkheid.
Morgen expiratiedag opties, meestal de dag ervoor minder handel
[verwijderd]
0
Expiratie op 1,93? Viel de laatste dagen iig wel op, dat er boven de 1,93 veel druk was.
Go Go Go !
0
[verwijderd]
0
manuss
0
quote:

Go Go Go ! schreef op 19 september 2019 17:57:

Voleon Capital Management gisteren short uitgebreid van 0,37 % naar 0,50 %

PostNL
Totale netto shortpositie op 19 september 2019: 7,00%
Toekomstbeeld
0
INLOGGEN 

Volg ons  Menu 

Zoeken

Amazon opent elf Duitse dc’s en start met eigen chauffeurs

UITBREIDING

Webwinkel Amazon gaat zijn activiteiten in Duitsland een flinke impuls geven. Er komen elf distributiecentra bij, bovenop de dertien die het bedrijf al heeft. Tevens gaat het werken met eigen chauffeurs, in plaats van inhuur via onderaannemers.

TOM VAN GURP Stuur een e-mail 19 september 2019 13:31

TwitterFacebookLinkedIn

Dat meldt de logistieke directeur Bernd Gschaider van Amazon Duitsland tegen nieuwsdienst Reuters. Duitsland is voor de webwinkel de tweede belangrijkste markt, na de Verenigde Staten.

De elf nieuwe dc’s zijn nodig vanwege het stijgende verkoopvolume bij de oosterburen. Tevens hoopt het bedrijf hierdoor zijn bezorgdiensten verder te kunnen verbeteren. Zo moet onder meer worden ingezet op ‘same day delivery’, ofwel bezorgen op dezelfde dag als de klant zijn bestelling heeft geplaatst.

Ook komen er twee sorteercentra bij. Daarvan heeft Amazon er al vier in Duitsland. De twee nieuwe centra moeten nog dit jaar opengaan, vóór de kerstdrukte losbarst. Waar de nieuwe vestigingen komen, is niet meegedeeld.

Eigen chauffeurs

Amazon is ook van plan om chauffeurs in dienst te nemen. Hierbij gaat het in eerste instantie om ongeveer tweehonderd chauffeurs in de regio München. Zij gaan 12,80 euro per uur verdienen, wat meer is dan het Duitse minimumloon, maar minder dan chauffeurs betaald krijgen bij DHL. Reden dat Amazon met eigen chauffeurs gaat werken, is om hen beter te kunnen trainen en meer inzicht te krijgen in hun behoeften, zegt Gschnaider tegen de nieuwsdienst.

De webwinkel kiest er in dit geval dus niet voor om te werken met onderaannemers, wat in de sector wel veel voorkomt en waar ook Amazon gebruik van maakt. Deze constructie ligt in Duitsland echter onder vuur. Uit politie-onderzoek bleek eerder dit jaar dat deze onderaannemers hun chauffeurs in een aantal gevallen onderbetalen en het afdragen van sociale premies niet op orde hadden.

Nieuwe wet

Een nieuwe wet is in aantocht die deze wanpraktijken moet beteugelen. De nieuwe regels schrijven voor dat de bedrijven die de vervoersopdracht geven, zelf de sociale premies moeten afdragen als hun onderaannemers dat vertikken.

Of op termijn ook in andere regio’s met eigen chauffeurs wordt gewerkt, deelt Gschnaider niet mee. Momenteel werkt de online retailer nog met externe vervoerders, zoals DHL en Hermes. Als Amazon steeds meer chauffeurs in dienst neemt, rijst de vraag welke gevolgen dit heeft voor de samenwerking met de vervoersbedrijven.

Al enige tijd zet Amazon steeds meer stappen in de logistieke sector. Zo zette het bedrijf eerder dit jaar een vrachtplatform op in diverse Amerikaanse staten. Tevens nam het een belang in de Canadese vrachtvervoerder Cargojet. Veel vervoerders kijken dan ook met argusogen naar de keuzes van de Amerikanen op dit gebied en vrezen dat het bedrijf vroeg of laat een concurrent kan worden.

Contract opzeggen

Diverse vervoerders zegden de afgelopen maanden hun contract met Amazon op. Zo besloot koeriersspecialist Fedex om zowel in het lucht- als in het wegvervoer niet langer met de webwinkel in zee te gaan. Dit had onder meer te maken met de lage prijzen die Amazon eiste. Ook zei FedEx-topman Fred Smith bij de presentatie van recente kwartaalcijfers dat hij de webwinkel inmiddels beschouwt als een concurrent.

Tevens werd in augustus bekend dat Deutsche Post DHL in Duitsland stopt met het bezorgen van verse voedingsmiddelen van Amazon Fresh. Oorzaak hiervan was een tegenvallende omzet.

Onderwerpen:

AmazonDuitsland

TwitterFacebookLinkedIn

OVERIG NIEUWS IN "KOERIER EN EXPRES"

SOCIALE DUMPING

Nieuwe Duitse wet tegen uitbuiting pakketbezorgers

KWARTAALCIJFERS

Fusie TNT en minder aanbod drukken resultaat FedEx

PAKKETVERVOER

VS stapt uit Postunie, forse tariefverhogingen dreigen

CONCURRENTIE

Toezichthouder niet akkoord met fusie PostNL en Sandd

EXPRESVLUCHTEN

Groen licht voor nieuwe Duitse vrachtmaatschappij CLG

LOGISTIEK

FedEx koopt Zuid-Amerikaanse douane-agent

INFORMATIELaatste nieuwsKrantNieuwsbriefPrivacy policyALGEMEENAbonnerenAdverterenContactColofonEVENTSAankomendRecent

  

Copyright © 2019 Nieuwsblad Transport

Nieuwsblad Transport is de krant voor professionals actief in transport en logistiek en is een uitgave van NT Publishers BV.
NT Publishers BV is een onderdeel van ProMedia Group

prinszicht
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 19 september 2019 18:39:

INLOGGEN 

Volg ons  Menu 

Zoeken

Amazon opent elf Duitse dc’s en start met eigen chauffeurs

UITBREIDING

Webwinkel Amazon gaat zijn activiteiten in Duitsland een flinke impuls geven. Er komen elf distributiecentra bij, bovenop de dertien die het bedrijf al heeft. Tevens gaat het werken met eigen chauffeurs, in plaats van inhuur via onderaannemers.

TOM VAN GURP Stuur een e-mail 19 september 2019 13:31

TwitterFacebookLinkedIn

Dat meldt de logistieke directeur Bernd Gschaider van Amazon Duitsland tegen nieuwsdienst Reuters. Duitsland is voor de webwinkel de tweede belangrijkste markt, na de Verenigde Staten.

De elf nieuwe dc’s zijn nodig vanwege het stijgende verkoopvolume bij de oosterburen. Tevens hoopt het bedrijf hierdoor zijn bezorgdiensten verder te kunnen verbeteren. Zo moet onder meer worden ingezet op ‘same day delivery’, ofwel bezorgen op dezelfde dag als de klant zijn bestelling heeft geplaatst.

Ook komen er twee sorteercentra bij. Daarvan heeft Amazon er al vier in Duitsland. De twee nieuwe centra moeten nog dit jaar opengaan, vóór de kerstdrukte losbarst. Waar de nieuwe vestigingen komen, is niet meegedeeld.

Eigen chauffeurs

Amazon is ook van plan om chauffeurs in dienst te nemen. Hierbij gaat het in eerste instantie om ongeveer tweehonderd chauffeurs in de regio München. Zij gaan 12,80 euro per uur verdienen, wat meer is dan het Duitse minimumloon, maar minder dan chauffeurs betaald krijgen bij DHL. Reden dat Amazon met eigen chauffeurs gaat werken, is om hen beter te kunnen trainen en meer inzicht te krijgen in hun behoeften, zegt Gschnaider tegen de nieuwsdienst.

De webwinkel kiest er in dit geval dus niet voor om te werken met onderaannemers, wat in de sector wel veel voorkomt en waar ook Amazon gebruik van maakt. Deze constructie ligt in Duitsland echter onder vuur. Uit politie-onderzoek bleek eerder dit jaar dat deze onderaannemers hun chauffeurs in een aantal gevallen onderbetalen en het afdragen van sociale premies niet op orde hadden.

Nieuwe wet

Een nieuwe wet is in aantocht die deze wanpraktijken moet beteugelen. De nieuwe regels schrijven voor dat de bedrijven die de vervoersopdracht geven, zelf de sociale premies moeten afdragen als hun onderaannemers dat vertikken.

Of op termijn ook in andere regio’s met eigen chauffeurs wordt gewerkt, deelt Gschnaider niet mee. Momenteel werkt de online retailer nog met externe vervoerders, zoals DHL en Hermes. Als Amazon steeds meer chauffeurs in dienst neemt, rijst de vraag welke gevolgen dit heeft voor de samenwerking met de vervoersbedrijven.

Al enige tijd zet Amazon steeds meer stappen in de logistieke sector. Zo zette het bedrijf eerder dit jaar een vrachtplatform op in diverse Amerikaanse staten. Tevens nam het een belang in de Canadese vrachtvervoerder Cargojet. Veel vervoerders kijken dan ook met argusogen naar de keuzes van de Amerikanen op dit gebied en vrezen dat het bedrijf vroeg of laat een concurrent kan worden.

Contract opzeggen

Diverse vervoerders zegden de afgelopen maanden hun contract met Amazon op. Zo besloot koeriersspecialist Fedex om zowel in het lucht- als in het wegvervoer niet langer met de webwinkel in zee te gaan. Dit had onder meer te maken met de lage prijzen die Amazon eiste. Ook zei FedEx-topman Fred Smith bij de presentatie van recente kwartaalcijfers dat hij de webwinkel inmiddels beschouwt als een concurrent.

Tevens werd in augustus bekend dat Deutsche Post DHL in Duitsland stopt met het bezorgen van verse voedingsmiddelen van Amazon Fresh. Oorzaak hiervan was een tegenvallende omzet.

Onderwerpen:

AmazonDuitsland

TwitterFacebookLinkedIn

OVERIG NIEUWS IN "KOERIER EN EXPRES"

SOCIALE DUMPING

Nieuwe Duitse wet tegen uitbuiting pakketbezorgers

KWARTAALCIJFERS

Fusie TNT en minder aanbod drukken resultaat FedEx

PAKKETVERVOER

VS stapt uit Postunie, forse tariefverhogingen dreigen

CONCURRENTIE

Toezichthouder niet akkoord met fusie PostNL en Sandd

EXPRESVLUCHTEN

Groen licht voor nieuwe Duitse vrachtmaatschappij CLG

LOGISTIEK

FedEx koopt Zuid-Amerikaanse douane-agent

INFORMATIELaatste nieuwsKrantNieuwsbriefPrivacy policyALGEMEENAbonnerenAdverterenContactColofonEVENTSAankomendRecent

  

Copyright © 2019 Nieuwsblad Transport

Nieuwsblad Transport is de krant voor professionals actief in transport en logistiek en is een uitgave van NT Publishers BV.
NT Publishers BV is een onderdeel van ProMedia Group

Het klinkt heel simpel en ligt natuurlijk heel gevoelig....maar een stap naar her westen doe je voor 2 miljard euro. Koop je alle benodigde capaciteit en elimineer je de concurrentie. En HV maar druk zijn met die briefjes. Oh ja, en ING!
wins
0
Nee doen ze niet, Postnl is voor deze partijen de Sandd voor Postnl, valt vanzelf om met deze concurrenten
wins
0
[verwijderd]
0
De ACM is een clubje studeerkamer juristen die vanachter het bureau in Den Haag denken dat ze het begrijpen en willen reguleren.
prinszicht
0
quote:

painter75 schreef op 19 september 2019 20:35:

nog ff en pharming gaat ons voorbij:-)
Dat zag ik ook. Gaat weer hard.

www.telegraaf.nl/financieel/108066490...

Vrouwen in de top zijn verdacht. Hebben ze bij HV ook gedaan. Invallen. Laptop nog steeds zoek!
prinszicht
0
www.nrc.nl/nieuws/2017/07/21/onderzoe...

Zou het angst zijn? Nog een claim nog een inval? Loopt HV daarom aan de riem? Blijft bijzonder dat je dan toch langs hetzelfde loket gaat voor goedkeuring. Kom er maar in Jaap. HV is een topper. Het gaat best goed met PostNL. Wat zou er op die laptop hebben gestaan?
Cedar
0
boomer92
0
walgelijk dat je met meer als 2 jaar oude berichten hier de zaak komt verzieken ..schort zeker
2.704 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... 132 133 134 135 136 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 1,241
Verschil +0,016 (+1,31%)
Hoog 1,248
Laag 1,226
Volume 949.579
Volume gemiddeld 2.234.005
Volume gisteren 810.436

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront